Onko teillä muilla tullut höyheniä kananmunien mukana?
Mulla joskus pahvilaatikossa ollut ja ihan kaupasta ostettu.
Kommentit (34)
Aina välillä, kanoilla kun on höyhenpeite.
Munia ei pestä tai putsata ennen pakkaamista joten mukana voi olla höyheniä ja joskus munat voi olla hieman kakkaisia ja likaisia.
Just eilen keitin kananmunia ja iso höyhen tuli mukana, kellui siinä vedessä. Samassa vedessä kellui sellainen nuppineulanpäänkokoinen kakkakikkarekin sitten. Hyvää ruokahalua!
On ja munat kannattaa pestä kun ottaa ne kotelosta!
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Kerran tuli höyhenien mukana kananmuna
Pieniä, usein palanen mutta harvoin näitä tulee.
Minusta ihan kiva viesti.
Minulla on ollut munissa kakkaa!😲🤭
On mullakin tullut karvoja suuhun suihinotossa.
Vierailija kirjoitti:
Munia ei pestä tai putsata ennen pakkaamista joten mukana voi olla höyheniä ja joskus munat voi olla hieman kakkaisia ja likaisia.
Ikinä en muista nähneeni likaista kananmunaa. Missä välissä nuo likaantuisivat, varmasti kerätään heti parempaan huomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Jos tuo vastaaja syö ne kuorineen? En oikein voi kuvitella peseväni raakaa kananmunaa. Kuulostaa älyttömältä.
Jotkut uskaltavat rikkoa munat leivonnan tai ruuanlaiton yhteydessä suoraan muiden ainesten joukkoon. Minä en uskalla kun munien sisällä voi olla matoja tai verta. Ja onhan peloteltu myös salmonella joka voi olla munan pinnalla. Siinä taas on omat tapansa varoa. :D
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut munissa kakkaa!😲🤭
Mulla on KANANmunissa sitä kakkaa melkeen aina. Kun ymmärtää kanan anatomiaa niin ei se ole mitenkään outoa siinä vaiheessa. Mulla tuoreet munat joka päivä. Saan ottaa joka päivä tuoretta munaa pesästä. Ei oo tarvinnu kaupasta käydä munaa hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en muista nähneeni likaista kananmunaa. Missä välissä nuo likaantuisivat, varmasti kerätään heti parempaan huomaan.
Onhan niissä välillä ihan kakkaakin vähän. Suomessa kun munia ei pestä, koska sitten ne säilyy vaikka huoneenlämmössäkin pitkään. Pestyt ei säily niin hyvin. Kakkaa munissa voi olla, koska munat tulee ihan samasta rööristä (kloaakki) kuin kakkakin.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut uskaltavat rikkoa munat leivonnan tai ruuanlaiton yhteydessä suoraan muiden ainesten joukkoon. Minä en uskalla kun munien sisällä voi olla matoja tai verta. Ja onhan peloteltu myös salmonella joka voi olla munan pinnalla. Siinä taas on omat tapansa varoa. :D
Miksi siellä verta olisi jos ei kana ole päässyt sitä munaa hautomaan?
On.