Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien loton pelaamiselle tulee stoppi 1.5.2026

Vierailija
08.04.2026 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/290faf94-1807-4806-ae96-581f7c039…

Loppuu sitten sekin hauskuus. Nooh, aikansa kutakin. Tuskin köyhä pelaamista lopettaa, joten pimeät peliluolat tulevat kukoistamaan.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jotain vikaa päässä?

Vierailija
2/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela vaatii tiliotteita nähdäkseen, niin kuin nytkin niiltä, jotka hakevat perustoimeentulotukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ikävää, hyvin ikävää.

Vierailija
4/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui pelaaminen kyllä samaan aikaan ansiosidonnaisen kanssa.

Vierailija
5/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa tuossa lukee, että työttömyysetuutta saava ei saa pelata uhkapelejä?

Osaatko nyt laittaa kunnollisen lähteen ja viitata sitä oikeaoppisesti ja mahdollisimman pian. Muuten aloitus poistuu.

Vierailija
6/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoidontuki vähentää yleistukea??? Tuo tulee kalliiksi valtiolle, joka ainoa tukea saava lopettaa omaishoitajuuden 1.5. ja hoidokit siirtyy hyvinvointialueiden vastuulle :D

Vierailija
7/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun harkintaa voi käyttää vapaasti, niin nimellään tunnettu henkilö voi saada erityskohtelua, jos oikeanlainen etuuskäsittelijä sattuu eteen. Ja se erityiskohtelu voi olla ihailusta kumpuavaa helläkätisyyttä tukia myöntäessä tai katkerasta kateudesta peräisin olevaa äärimmäistä tiukkuutta.

Vierailija
8/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlainen prosessi tuen hakeminen on tulevaisuudessa? Pitääkö toimittaa todistuksia omaisuudesta? Joskus 2000-luvulla minulta pyydettiin jopa selvitystä käteisestä omaisuudesta.

Vierailija
9/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään vikaa puutu.

Vierailija
10/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaishoidontuki vähentää yleistukea??? Tuo tulee kalliiksi valtiolle, joka ainoa tukea saava lopettaa omaishoitajuuden 1.5. ja hoidokit siirtyy hyvinvointialueiden vastuulle :D

Ei mitään muutosta siis, vähentäähän se nykyistäkin työmarkkinatukea.

Vierailija
11/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa tuossa lukee, että työttömyysetuutta saava ei saa pelata uhkapelejä?

Osaatko nyt laittaa kunnollisen lähteen ja viitata sitä oikeaoppisesti ja mahdollisimman pian. Muuten aloitus poistuu.

Itse olen hakenut perustoimeentulotukea jo vuosia. Veikkaustilin joutuu näyttämään. Jos siellä on voittoja, niin tuki vähenee saman verran. Tappiot eivät vaikuta. Tosin tiedä vaikka tuelle tulee vaatimus, että rahoja ei saa pelata tai muuten tuki loppuu tai vähenee.

Vierailija
12/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turha välivaihe siirryttäessä perustuloon. Ja Suomen on pakko siirtyä perustuloon. Tulevaisuudessa muuta mahdollisuutta ei yksinkertaisesti ole.

Vierailija
13/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kyse ole siitä että joka ainoa yksittäinen voitto on tuloa vaikka sen euron voittaminen on tullut maksamaan kympin. Ja ihan oikein.

Vierailija
14/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hakenut perustoimeentulotukea jo vuosia. Veikkaustilin joutuu näyttämään. Jos siellä on voittoja, niin tuki vähenee saman verran. Tappiot eivät vaikuta. Tosin tiedä vaikka tuelle tulee vaatimus, että rahoja ei saa pelata tai muuten tuki loppuu tai vähenee.

Perustoimeentulotuki on aivan eri asia kuin työttömyysetuus. Perustoimeentulotuki on aivan viimesijainen etuus ja luulisi että sitä harvan tulisi koskaan edes hakea, jos on tajunnut hakea ensisijaisia etuuksia ajoissa.

Vierailija
15/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sille on syynsä, ettei kela asiasta enempää tiedota. Selviipä asia sitten, kun tuensaajat sen omalta kohdaltaan pääsevät kokemaan omissa nahoissaan. Popcornia käyn ostamassa, kun sen jälkeen palstaraivo yltyy uusiin sfääreihin.

Vierailija
16/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vtut. Olen saanut toimeentulotukea nyt kahdeksan vuotta eikä Kela edes tiedä, että mulla on Veikkauksen tili. Eivätkä ole kysyneet. Myöskään tuossa artikkelissa ei mainittu mitään siitä, mistä ap otsikossaan kirjoittaa.

Vierailija
17/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustoimeentulotuki on aivan eri asia kuin työttömyysetuus. Perustoimeentulotuki on aivan viimesijainen etuus ja luulisi että sitä harvan tulisi koskaan edes hakea, jos on tajunnut hakea ensisijaisia etuuksia ajoissa.

Suurin osa työmarkkinatukea saavista joutuu hakemaan toimeentulotukea. Etkö tiennyt? 

Vierailija
18/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ensisijaisista etuuksista on niin pieniä että melkein aina täytyy myös hakea toimeentulotukea. Ellei ole puolisoa elättämässä.

Vierailija
19/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vtut. Olen saanut toimeentulotukea nyt kahdeksan vuotta eikä Kela edes tiedä, että mulla on Veikkauksen tili. Eivätkä ole kysyneet. Myöskään tuossa artikkelissa ei mainittu mitään siitä, mistä ap otsikossaan kirjoittaa.

Minä jouduin myös toimittamaan tiedot Veikkauksen tilistä nyt ensimmäistä kertaa. 

Vierailija
20/98 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitin että vasta yli 300e omaishoidon tuki vaikuttaa yleistukeen. Näin pientä omaishoidon palkkiota saavan hoidettava on hyvinvointialueen katsantokannalta "niin hyvässä kunnossa" että ei tarvitse kokoaikaista hoitoa. Jos omaishoitaja saa suurempaa kuin 300e palkkiota, hoidettavan tilanne edellyttää useita käyntejä vuorokaudessa. Tämä tarkoittaa käytännössä kotipalvelua/ kotihoidon käyntejä, 2-4 kertaa päivässä.

Todellakin, jos ja kun yleistuki leikkaa omaishoidon palkkion juuri noilla paljon kotikäyntejä tarvitsevilla hoidettavilla, moni joutuu irtisanomaan sopparin ja hakemaan hyvinvointialueelta kotihoitoa sille hoidettavalle. 

Ehkä tämä on vain esimakua sille että omaisten täytyy itse hoitaa läheisensä, ilmaiseksi tietysti. Rikkaat toki voi ostaa kyökkipiian itselleen, kuten 100v sitten. Köyhillä ei ole tilavia taloja, minne majoittaa sen enempää hoitajia kuin hoidettaviakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän