SATUHÄÄT aiheinen keskustelu tässä ketjussa! =D
Kommentit (209)
Yleensä yhdessä ovat kaksi rumaa, harvemmin kaksi kaunista.
Vierailija:
helkutin kysymys juontajalta oli tuo: Menettekö nukkumaan vai vietättekö hääyötä?" Siis ihan oikeesti!!
Kummatkin ovat sitten samaan aikaan äitiyslomalla tod. näk. minimipäivärahalla, opiskelijoita kun ovat. No, yhteiskuntahan elättää..
Ei se isän puuttuminen elämästä tee lapsesta mitenkään huonoa! Mulla on ollut todella ikäviä miessuhteita, enkä siltikään ole lesbo, koska mulla ei ole sitä mieltymystä naisiin, jonka lesbous vaatii. Lesboja ja homoja on ollut aikojen alusta asti. Ne vaan ovat tulleet yleisiin keskusteluihin vasta viimeisten vuosikymmenten aikana. Sinulla on todella rajoittunut mieli ja huonosti perustellut mielipiteet.
Onnea Terhille ja Anulle!
Vierailija:
tosi rakkaus ei kaipaa tuntemattomien hyväksyntää (jossa taitaapi olla kyseessä tällä hetkellä " trendi" sellainen...)Ensi kuun Cosmossa lukee että " homous on OUT!" ja taas täällä parjataan Tempakkaa ja Alisaa..
Kuinka moni täällä voi sanoa olevansa nyt sitä mitä on,jos ei olisi ollut ISÄÄ (=MIES!!!) elämässään?
Olen oikeasti paljon salliva ihminen, mutta kaksi äitiä (taikka sitten isää) perheessä on sellainen asia mikä ei minuun uppoa..kyllä se tikku uppoaa paremmin reikään kuin että hakkaisi kata holea vasten toisiaan käyttäen leluja apuna (ja silti sitä MIESTÄ tarvitaan jos tahdotaan jatkaa sukua...)
Lesbot on vain naisia jotka ovat joskus saaneet tuntea vääryyttä/pahuutta miehiltä, naisia jotka kuvittelevat että " toinen samanlainen" on parempi kuin se todellinen vastakappele.
Miksi jostain epänormaalista yritetään luoda väkipakolla (tälläisten turhien tostiTVhäiden avulla) normaalia, miksei me saada vapaasti sanoa että se ei ole OK, vaan meidän pitää nassu hymyssä hokea että homot ja lesbot on pop?
Onko kohta ihmisen ja eläimenkin " suhde" selitettävissä normaaliksi mikäli joku joka tykkää Mustista ja Mirristä jaksaa hokea, " että näin se on ollut aina, mä rakastan turkkia ja häntää" ja perustaa jonkun " Mirrien majan" tai " Turrejen talon" ja jaksaa ja jaksaa niin onko se about 10 vuoden päästä normaalia kun tällä hetkellä se on SAIRASTA ja KIPEETÄ!?!
Siis toivottavasti joku edes ymmärsi pointin,ennen kuin valvojan ankara raja tuli ja veti tän tekstini pois täältä...
tuntemattomien hyväksyntää, mutta sateenkaariperheet kaipaavat, valitettavasti. Kunnes meillä on samat perheoikeudet kuin heteroilla (oikeus vanhempainvapaaseen, perheen sisäiseen adoptioon, elatsuvelvollisuus ja tapaamsioikeudet jne..)
Tämä ohjelma oli poliittinen teko. Eikä mitään huomion kalastelua *itselle* niin kuin joku luuli.
Heterot eivät tiedä kuinka helpolla he pääsevät.
Pikku vinkkinä, etenkin sille lihavammalle: Koitappa opiskella vielä niitä sivistyssanoja.
Kuulostat paljon fiksummalta jos olisit hiljaa ja jättäisit sivistyssanat niille, jotka niitä osaavat käyttää. Pliis.
Vierailija:
Voisi melkein rinnastaa kaksosiin, joiden hoitamiseen taitaa olla apua saatavilla noin yleensä. Harvemmin perheeseen ihan 7 kk ikäerolla lapsia syntyy... Taatusti siinä kaipaa apua!
Niin. Ja jotkut (lue suurinosa monikkovanhemmista) jopa pystyvät hoitamaan kaksosensa ihan ilman ulkopuolisten apuja *IIIK*. Eikä todellakaan ole apua saatavilla " noin yleensä" . Se on ihan omasta asenteesta ja vauvoista kiinni miten pärjää.
Tunne on, että se oli joku olennainen. Mutta näitä viestejä on niin paljon, että unohdin.
Nyt joka tapauksessa ulos vauvan kanssa, joten palaan vastaamaan myöhemmin =)
(Sivistyssanat.. hmm.. joo, no eivät ole mun elämänoppien listalla ihan ykkösenä, joten saatte kärsiä niistä jatkossakin. En myöskään aio ryhtyä mykäksi, vaikkei mun jutut kaikkia miellyttäisikään=)
Hitsit, että nauratti toi " mieleltään heilahtanut" =E
Katsottiin miehen kanssa satuhäät ja me molemmat saatiin teistä tosi positiivinen mielikuva. Olitte selvästi rakastunut pari ja oli hienoa että halusitte virallistaa suhteenne kun lapsiakin oli tulossa.
Olitte molemmat niin kypsän oloisia ja vahvoja naisia, on hienoa että te " annatte kasvot" myös sateenkaariperheille joita ei valitettavasti julkisuudessa juuri näe.
Juuri tällätavalla voitte vaikuttaa ihmisten ennakkoluuloihin.
Asiat mitkä on vieraita, pelottavat.
Mitä enemmän sateenkaariperheet tulevat ihmisille tutuiksi,
sitä vähemmän ihmisillä riittää päiviteltävää.
Onnea yhteiselle tiellenne!
Mitä Tempakka ja Alliisa ajattelevat miehistä? Minulla ei ole mitään homoja vastaan, ja häät olivat kauniit :) Tuntuu vain pahalta lapsien puolesta, kun heillä ei tule olemaan isää. Itse arvostan miestä/isyyttä niin paljon, että mielestäni lapset menettävät eläessään kahden äidin kanssa.
Vierailija:
Niin. Ja jotkut (lue suurinosa monikkovanhemmista) jopa pystyvät hoitamaan kaksosensa ihan ilman ulkopuolisten apuja *IIIK*. Eikä todellakaan ole apua saatavilla " noin yleensä" . Se on ihan omasta asenteesta ja vauvoista kiinni miten pärjää.
Voi h*i, millaisia vanhempia täällä pörrää.
En arvosta himpun vertaa sitä, että joku ylpeilee pärjäävänsä ilman apua. Mitä hienoa siinä on? Ja mitä pahaa siinä on, jos ottaa vastaan apua?
Aiotteko opettaa tuon asenteen lapsillennekin?
Valitettavasti en nähnyt Anun ja Terhin häitä. Voi kun tulis joskus uusintana.
Mitä sivistyssanoja oikein käytin sitten? Muistan vain sen " opportunistisen" , mutta sitä tosiaankin tarkoitin (en siis esim. optimistista).
Vihkijä oli henkikirjoittaja Päivi Siekkinen Hyvinkään maistraatista.
Apassi-intiaanien itkettävän ihana ja viisas rukous on tässä:
¿Sade ei teitä enää kastele, sillä olette toisillenne suojana.
Kylmyys ei teitä enää vaivaa, sillä lämmitätte toisianne.
Yksinäisyyttä ei enää ole, sillä olette toisillenne elämäntovereita.
Te olette nyt kaksi ihmistä, mutta edessänne on vain yksi elämä.
Astukaa nyt yhdessä yhteisen elämänne päiviin,
ja olkoon elämänne Maan päällä hyvä ja pitkä.¿
(Esikoinen kutsuu meitä molempia tällä hetkellä seuraavilla nimillä: " äiti" , " äitä" , " äidi" ja " äidä" =) Itse kutsumme itseämme äideiksi, mammoiksi, etunimillä, Terhi-äiti ja Anu-äiti ja kaikin variaatioin. Nähtäväksi jää, miten lapset valitsevat meitä nimitellä)
Miten hyväksytte sen kylmän tosiasian että viimestään koulussa teidän lapsianne tullaan kiusaamaan? Minä veikkaan että aivan varmasti näin tulee käymään. Onko lapsillanne silloin helppo olla ja hyvä elämä kun joutuvat kuulemaan että ei ole isää vaan kaks äitiä??? Mun mielestä teidän elämäntapa ei ole normaalia vaan sairasta mutta itse olette suuntanne valinneet. Mutta hyvää jatkoa teille!!!!
Mistä sinulle on tullut varmuus, että heidän lastaan tullaan kiusaamaan? Tarkoitatko tällä kenen tahansa lapsen todennäköisyyttä joutua koulukiusaamisen uhriksi vai pidätkö kenties sitä odotettavana lapsen perhetaustan vuoksi?
Oletko silloin tullut ajatelleeksi, mistä kiusaaminen johtuu? Ennakkoluuloista, suvaitsemattomuudesta, ihan pelkästä rääväsuisesta huonosta käytöksestä ja sitten ennen kaikkea siitä, että toisilla henkilöillä on tässä maailmassa virheellinen käsitys siitä, että vain heidän tapansa on oikea, ja he voivat sen jatkuvasti epäsopivinkin keinoin tuoda esiin.
Anun ja Terhin lasten oikeus turvalliseen kouluympäristöön on aivan samanlainen kuin kenen tahansa muunkin lapsen. Ihmisten eriarvoistamisessa ollaan hyvässä alussa jo sillä, että etukäteen todetaan, että jonkun todennäköisyys tulla kiusatuksi on muita korkeampi ja ikään kuin hyväksytään se muuttumattomana faktana.
se ei tee asiasta " tosiasiaa" , että joku veikkaa jotain tulevan tapahtumaan. Tutkimusten mukaan sateenkaariperheiden lapsia kiusataan tasan yhtä paljon/vähän kuin heteroparienkin lapsia eikä kiusaamisen aihe heidän kohdallaan yleensä ole vanhempien sukupuoli.
Kiusaamisasiaan kuitenkin sen verran, että jos lapsiamme tullaan kiusaamaan (oli kiusaamisen " syy" mikä hyvänsä, siksi " syy" , että kiusaamisen syy ei oikeasti ole uhrissa vaan kiusaajan omissa olosuhteissa), puutumme tottakai asiaan, rankalla kädellä. Jos kyse on koulukiusaamisesta, otamme ensin yhteyttä opettajaan ja lasten vanhempiin ja tapaamme heidät, sitten järjestämme tapaamisen, jossa myös lapset mukana. Tarvittaessa hankimme apua Kiusattujen tuki ry:stä (koska emme ole asiantuntijoita sen suhteen, kuinka kiusaamistilanteissa toimitaan).
Ylipäätään yritämme kasvattaa lapsemme siten, että heille muodustuisi terve itsetunto.
Suvaitsevaisuutta voi opettaa jo kotona ennenkuin kerhot ja koulut alkaa. Minä olen teroittanut lapsilleni aina sitä miten ketään ei saa kiusata ja kellekkään ei saa tehdä sellaista mitä ei halua kenenkään tekevän itselleenkään.
Lapsellani on paha ärrä-vika ja vielä silmälasit. Taidan opettaa hänet kotona ettei koulussa vaan kiusattaisi!?
Oletko varma ettei omassa elämässäsi/perheessäsi/itse lapsessasi ole _mitään_ mistä kukaan keksisi aihetta kiusaamiseen? Eikös se kiusaaja ole _aina_väärässä, eikä kiusattu? Opeta suvaitsevaisuutta omille lapsillesikin niin maailma on parempi paikka kaikille!
Mielestäni nykyajan lapset ovat erittäin avarakatseisia ja suvaitsevaisia..Voisivat itseasiassa opettaa vanhemmilleenkin hieman tapoja. Nykyään kouluissa on lapsia kaikenlaisista perheistä ja harvassa luokassa on esim. ainoastaan " perinteisen suomalaisen-mallinperheen" -kasvatteja (eli suomalaista alkuperää olevien heteroparien lapsia, jotka eivät ole eronneet)!..Tämä siis kärjistetty erimerkki, ei tarvitse vetäistä hernettä nenuun..
Koska te haukkujat alatte suhtautua ihmisiin ihmisinä? Maailma muuttuu..ja asenteitaan on lupa suhteuttaa ajan mukaisiksi..
Ja kyseiselle avioparille paljon onnea ja hyvää jatkoa lasten kanssa!
T.Pohjanmaan Mamma
Aivan kuin heteroiden lapset sitten säästyisivät kiusaamiselta. Jokainen varmaan voisi vain keskittyä kasvattamaan omat lapsensa niin, ettei heistä kasvaisi niitä kiusaajia.
Että eipä muuta kuin ONNEA ja siunausta Tempakalle & Alliisalle, sekä koko perheelle!
Hauska oli ohjelmaa katsella, tuli ihan omat häät ja niiden järjestelyt mieleen. Vaikka olivatkin aika erilaiset kuin teillä...
t. RisaMaya (onnellinen vaimo, rouva ja äiti)
sitä olisin kyllä katsonu pidempään!
Muutenhan toi oli niiiiiin kliseistä häävalssin valinnasta lähtien että huh.
Mutta ihan kiva, että Satuhäissä tällä tuotantokaudella esitetään kaikkia omituisia pareja.