SATUHÄÄT aiheinen keskustelu tässä ketjussa! =D
Kommentit (209)
Miten lapset tulevaisuudessa kustsuvat teitä? Etunimillä? Onko saman luovuttajan spermaa vielä saatavilla, jos haluatte biologisia sisaruksia tytöille?
Varasitteko luovuttajan spermaa jo esikoista suunnitellessanne/" raskautuessanne" että saatte vielä tämän kuopuksen??
Harmi kun en tollasesta tiedä (ole tiennyt aiemmin)...
Millaista on elämä kahden tyttären kanssa? Minkä ikäisiä sun tytöt on?
(Alliisan toiseen nimeen en kommentoi, kuuli ken kuuli=). Mulla on sosionomipaikka, mutta teen toimistotyötä tällä hetkellä. Tai siis kun palaan äippälomalta..
Vierailija:
Paljon onnea molemmille teille! Kauniit oli häät !!! Ihanaa kuulla, että olette saaneet 2 tervettä lasta! Se on nimittäin yksi suurimmista lahjoista, joita nainen voi saada, terveen lapsen!!!t. tänään 34v täyttävä, 2 ihanan tytön äiti
joka käy muutaman kerran viikossa esikoisen kanssa vaunukävelyllä. Saan sitten nukkua/syödä/tms. Alliisa ei saa vielä nostella esikoista, joten sen suhteen on vähän rankkaa. Etenkin kun esikoinen on saanut 4 hammasta lyhyellä aikavälillä =)
Olisivatko pojat olleet myös tervetulleita?
Ikä alkaa jo " kivasti" painaa päälle *huoks*
Mulla on 4v ja 2 v tytöt! Ekaa tuli odoteltua lähes 6 vuotta, siinä välissä vaihtui mieskin :), mutta nykyisen miehen kans saatiin tyttö alulle aika nopeasti. Toinen tyttö sit päättikin tulla ilahduttamaan elämäämme " yllättäen" 2. kierrolla, olimme siis ajatelleet, että vähintään puoli vuotta menee.. heh, siinä meni yks juhannus raskaana ilman tietoa, onneks en juhlinu rankasti :) kunnes yks päivä alkoi olemaan huono olo (tiedän siis miltä Aliisasta tuntui, olin juuri tuollainen molemmissa raskauksissa!!!) ja meinasin pyörtyä pihalle :)
Eikö ole vähän haikea olo, kun pian loppuu äitiysloma? jääkö esikoinen kotiin Aliisan ja pikkusiskon kanssa vai vietkö hoitoon, kun palaat työelämään?
t. 146
että miksi te tai lähinnä sinä olette halunneet kertoa täällä palstalla niin paljon itsestänne ja hakeuduitte vielä telkkariinkin? Eikö sinua vaivaa se, että koko kansa tietää isäsuhteenne, terapianne jne?
En tarkoittanut terveellä lapsella tuollaista!!! Olen sitä mieltä, että sairas/vammainen lapsi on aivan varmasti yhtä rakas, sitä en epäile hetkeäkään... ystäväni menetti lapsen loppuraskaudesta vähän aikaa sitten ja lähinnä sitä tässä ajattelin. Näin väsyneenä en jaksa jokaista kirjottamaani sanaa miettiä, joten ajatukseni tuli kirjoitettua väärin... korjattakoon, kaikki lapset ovat ihania ja rakkaita!!! Mutta kukapa kieltäisi etteikö tervettä lasta kaikki meistä halua?!
t. 146
Tempakka:
151, sen verran raskasta, että ollaan palkattu lastenhoitaja
joka käy muutaman kerran viikossa esikoisen kanssa vaunukävelyllä. Saan sitten nukkua/syödä/tms.
Siis varasimme saman luovuttajan soluja yrittäessämme toista raskautta, aiemmin oli ollut alustavasti puhetta, että niitä on mahdollista saada lisää. Nyt meillä on niitä vielä jonkin verran, mutten tiedä, menevätkö hukkaan lopulta. Poikalapsikin olisi ollut aivan yhtä tervetullut (sitä asiaa on käsitelty jo monta vuotta etukäteen, vaikkakin edelleen jännittää, miten osaisi kasvattaa poikaa, tuntuu siltä, että poikien harteille kasataan hirveästi vaatimuksia).
En muista, mitä muuta kysyttiin.. hoh
Satuhäät tulevat täällä ulkomailla TV Finlandin kautta ja lähetys loppui äsken. Hääpari on ílmeisesti täällä keskusteluissa mukana , joten toivotamme onnea koko perheen puolesta. Ihant rauhalliset ja suloiset häät !
Okei,ei pahalla.
Mun lapsella on vamma ja kaikki tollaset sanomiset särähtää pahasti korvaan ja heti on karvat pystyssä...
t: 153, vai mikä nyt olinkaan
15-vuotiaasta saakka. Ehkä en kertoisi ihan niin paljon, jos nyt aloittaisin, mutta silloin olin paljon nuorempi =) Eikä koko Suomi palstaillut täällä =D
Tietyt asiat olen halunnut kertoa avoimesti, koska häiritsee se, että niitä pidetään sellaisina, jotka pitäisi salata. Ja minähän en sellaiseen alistu =) Ohjelmaan mentiin lähinnä siksi, että eräs ystävämme toivoi, että joku homopari menisi kyseiseen ohjelmaan, ja sateenkaaripiireissä on ajatuksena, että sateenkaariperheistä pitäisi saada mahdollisimman laaja julkinen kuva. Sen on todettu vähentävän reippaasti ennakkoluuloja. Ja kun niitä ennakkoluuloja joutuu kohtaamaan ihan jokapäiväisessä elämässä (nykyään vähemmän kuin vielä muutama vuosi sitten), niin siinä ei yksi telkkariohjelma enää paljon hetkauta.
Voisi melkein rinnastaa kaksosiin, joiden hoitamiseen taitaa olla apua saatavilla noin yleensä. Harvemmin perheeseen ihan 7 kk ikäerolla lapsia syntyy... Taatusti siinä kaipaa apua!
Vierailija:
Harvemmin perheeseen ihan 7 kk ikäerolla lapsia syntyy... Taatusti siinä kaipaa apua!
hyviä vanhempia, jos ylittäisimme liikaa omia voimavarojamme. Meillä on sellainen periaate, että kaikkien tarpeista huolehditaan, joten itsekin yritämme syödä ja nukkua joskus =)
On tärkeää olla siinä kunnossa, että jaksaa kohdata lapset positiivisesti ja empaattisesti.
Olispa kiva tietää kuka miehesi on sillä olen ollut kans Tempakan kanssa samalla luokalla! Hui, täällähän pyörii tuttuja!
Millaset teidän synnytykset olivat?
En ole ennen seurannut keskusteluja ....
Paljon onnea Anulle ja Terhille vauvoista ja häistä :) Tuli hyvä fiilis, kun katsoi ohjelman :) Molemmilla niin ihanat mekotkin.