Joko olette aloittaneet KUOLINSIIVOUKSEN?
Luin Hesarista että tämä on konmaritusta kovempi trendi eli täyttä av-mamma-kamaa. Joko olette aloittaneet?
Kommentit (851)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sairasta suhtautumista elämään ja toisiin. Tarvitset apua ap, kiireesti. Ilmoitan sinut poliisille.
Minä olen parin vuoden aikana tyhjännyt vanhempieni asunnon, huoh. Toivottomalta tuntuva urakka, joka oli pakko tehdä ja käydä jokainen paperi ja lippu ja lappu läpi. Epätoivo välillä yllätti, mutta pakko oli vain tehdä.
Aloin miettiä omia tavaroita ja lippuja ja lappuja ja aloitin "kuolinsiivouksen". Kyllä, valtavat määrät meni papereita silppuriin ja kirpuutorille säkkikaupalla tavara, jota oikeasti en koskaan tarvinnut.
Kyllä, minä olen tehnyt kuolinsiivouksen, joten ilmoitapa poliisille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sairasta suhtautumista elämään ja toisiin. Tarvitset apua ap, kiireesti. Ilmoitan sinut poliisille.
Minä olen parin vuoden aikana tyhjännyt vanhempieni asunnon, huoh. Toivottomalta tuntuva urakka, joka oli pakko tehdä ja käydä jokainen paperi ja lippu ja lappu läpi. Epätoivo välillä yllätti, mutta pakko oli vain tehdä.
Aloin miettiä omia tavaroita ja lippuja ja lappuja ja aloitin "kuolinsiivouksen". Kyllä, valtavat määrät meni papereita silppuriin ja kirpuutorille säkkikaupalla tavara, jota oikeasti en koskaan tarvinnut.
Kyllä, minä olen tehnyt kuolinsiivouksen, joten ilmoitapa poliisille :D
Miksi jokainen paperi ja vaate ja tavara on käytävä läpi? Olisiko omassa toiminnassasikin muutettavaa? Ymmärrän, että ne käydään läpi, jos siltä tuntuu mutta eihän niitä pakko ole käydä. Sen kun vaan hävittää tai antaa myytäväksi.
Haaveilen kyllä siitä että kotona olisi vaan ne mitä tarvitaan ja tietäisin itse myös mitä kaikkea on missäkin. En ole vielä aloittanut, mutta kyllä tuo kuolinsiivous olisi ihan hyvä motivaatiokeino. Ikinä ei tiedä, vaikka olisi terve ja nuorempikin, milloin omat päivät päättyvät.
Minä ainakin toivoisin, ettei joku nuuskisi läpi kaikkia papereitani vaan hävittäisi ne testamentin, ohjeiden ja asunnon osakekirjan löydettyään. Sama koskee kaikkia alusvaatteita tai jotain kotiverkkareita ja treenivaatteita ja oikeastaan kaikkea, mille ei ole jatkokäyttöä kenelläkään.
Haluan pitää paperini, pitkät kalsarini, pakasterasiani ja muistotavarani eläessäni, mutta ne saa hävittää heti kuoltuani sen kummemmitta seremonioitta.
Mulla on papereita kotona, jotka käsittelee minuun lapsena kohdistunutta törkeää seksuaalista hyväksikäyttöä. Siellä on lääkärinlausuntoja, esitutkintapöytäkirja, oikeuden tuomio, korvaushakemuksia ym. En tiedä mitä niille tehdä, toisaalta en halua, että esim. lapseni niitä lukevat, toisaalta jos ovat silloin jo aikuisia, se voisi olla ymmärrystä lisäävä kokemus. Toistaiseksi ne ovat siistissä kansiossa, joka on hyvässä piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on papereita kotona, jotka käsittelee minuun lapsena kohdistunutta törkeää seksuaalista hyväksikäyttöä. Siellä on lääkärinlausuntoja, esitutkintapöytäkirja, oikeuden tuomio, korvaushakemuksia ym. En tiedä mitä niille tehdä, toisaalta en halua, että esim. lapseni niitä lukevat, toisaalta jos ovat silloin jo aikuisia, se voisi olla ymmärrystä lisäävä kokemus. Toistaiseksi ne ovat siistissä kansiossa, joka on hyvässä piilossa.
Ne paperit ovat osa sinun elettyä elämää ja minä säilyttäisin ne.
Ei poliisi pysty sinua kuolemanpelolta pelastamaan.
Kuulostaa aika säälittävältä jos jokut elävät niin että heistä olisi mahdollisimman vähän vaivaa sitten kun kuolee. Varsinkin jos siihen on oletettavasti kymmeniä vuosia aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varannut jo arkun ja ruumispussin ap. Sinulla on hyvin omituinen suhtautuminen elämään. Menet perse edellä hautaan.
No hei, ei tämä ap:n keksintö ole, töissä kuuntelin viime viikolla kun Radio Rockillakin kerrottiin kuinka tämä on ilmeisesti ruotsalainen keksintö ja kuuminta hottia Jenkeissä!!
Aiheesta on kirjakin jota kai toistaiseksi saa vain englanninkielisenä.
Kuulostaa kyllä todella sairaalta koko ketju. Mitä vittua tällä maailmalla teille sitten on kun olette kuolleet? Onko tämä koko vauva.fi ihan sairas?
Ei tämä KUOLINSIIVOUS ole ap:n keksintö!
Aiheesta on kirjakin ja sen takia kai ap asiasta kysyikin, viime viikolla oli eri medioissa tästä juttua, kuinka tästä on tulossa uusi trendi.
Suomessa tämä ei ole vielä niin tunnettua kun konmaritus tms.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä kansanopistoissa kursseja joissa valmistetaan arkku. Sellaiselle voisin osallistua.
Pitääkin alkaa tyhjentää häkkivarastoa, että arkku mahtuu sinne odottamaan käyttöönottoa. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla!
Kuolinsiivous on tietty raflaava sana, mutta kun itse olen ollut selvittelemässä vanhempani jäämistöä niin on se sellainen savotta, että sitä haluaisi helpottaa omien lasten kohdalla… Ei nyt välttämättä mitään "kaikki roskiin" -tyyliin konmaritusta, mutta että ainakin paperi- ja raha-asiat olisivat järjestyksessä ja kaikista tileistä, lainoista, vakuutuksista ym. joku dokumentti tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitäisi mielestäni tehdä kuolinsiivous eli järjestää paperinsa, hävittää turhat, siivota kotinsa ja tehdä sukulaisia varten kansio, jossa on tieto tarvittavista asioista. Esimerkiksi laskuista ja tilauksista, tileistä, tallelokeroista, Facebookin sulkemisesta ja hautaustoiveesta.
Minun tuhkani nakataan tuuleen.
Asun yksin, joten kokosin kansion vuosia sitten, kun olin menossa vaaralliseen leikkaukseen.
Eikös tuohon tuhkan sirotteluun ole olemassa jotain sääntöjä?
Sääntö numero 1: älä heitä vastatuuleen.
Sääntö numero 2: älä heitä niin, että viranomainen näkee.
Sääntö numero 3: lemmikkien tuhkien sekoittaminen ihmisen tuhkaan on kiellettyä eli tee se salaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitäisi mielestäni tehdä kuolinsiivous eli järjestää paperinsa, hävittää turhat, siivota kotinsa ja tehdä sukulaisia varten kansio, jossa on tieto tarvittavista asioista. Esimerkiksi laskuista ja tilauksista, tileistä, tallelokeroista, Facebookin sulkemisesta ja hautaustoiveesta.
Minun tuhkani nakataan tuuleen.
Asun yksin, joten kokosin kansion vuosia sitten, kun olin menossa vaaralliseen leikkaukseen.
Eikös tuohon tuhkan sirotteluun ole olemassa jotain sääntöjä?
On tietenkin. Haluaisin, että minun tuhkani ripotellaan karkkiosaston lattialle, mutta ei tietenkään lähelle irtokarkkeja, koska sellainen olisi epäsiistiä.
Tällaisten viestien takia minä joskus vähän rakastan aihe vapaata ;´´D
Uusi termi minulle, mutta muuten turhankin tuttu juttu.
Kuolinsiivous omien rakkaiden omaisten jälkeen on hemmetin raskasta niin taloudellisesti, henkisesti kun fyysisestikin. Olen neljän vuoden aikana tehnyt omien vanhempieni ja anoppini kuolinsiivouksen (mieheni ja minä olemme ainoita apsia). Näiden vuosien aikana olen yrittänyt saman aikaisesti tehdä omaa kuolinsiivousta, sillä nykyään olen sitä mieltä, että mahdollisimman selkeä kuolinpesä on viimeinen aito rakkauden teko omille lapsilleen. Niin ja kaikki omaisuus ja sijoitukset pitäisivät olla yksinkertaisia osake- ja rahastosijoituksia, joiden realisointiin ei liittyisi lisätyötä, -surua ja -menetystä... Olen itse vielä kuitenkin kaukana tavoitteestani.
Ymmärrän että elämä voi päättyä milloin vaan mutta ei, en ole tehnyt 34-vuotiaana kuolinsiivousta. Sen sijaan suunnitelmia koko elämän varalle kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lyhyt ikäisestä suvusta ja kyllä: en ehkä aloittanut ,mutta miettinyt asiaa kyllä. Haluan kuolla kaapit ojennuksessa ja siksi kaapit ovat aina järjestyksessä, eikä turhaa tavaraa ole. Teinit ovat jo osasta tavaroistani ilmoittaneet mitkä haluavat itselleen, kun kuolen :O
Kannattaa antaa ne tavarat nyt. Kuoleman jälkeen tulee helposti riitoja ja tappeluja.
Eihän teidän tarvitsekaan ottaa edellisten polvien tavaraa, mutta hullua että joku eläisi ilman omia tavaroitaan, jottei sitten kuoltuaan jäisi hävitettävää. Ihan käsittämätön ajatus.