Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette aloittaneet KUOLINSIIVOUKSEN?

Vierailija
13.10.2017 |

Luin Hesarista että tämä on konmaritusta kovempi trendi eli täyttä av-mamma-kamaa. Joko olette aloittaneet?

Kommentit (851)

Vierailija
361/851 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sitä nytkin. Isän sairastamisen aikana ( hän menehtyi vastikään), päätin että karsin pois kaiken turhan tilaa viemästä, ja pidän tämän linjan sinne omalle maaliviivalle asti. Käyttötavarat erikseen, mutta tyyliin roina joka on seissyt kaapeissa 2 vuotta- roskiin tai kiertätykseen vaan, ei jää lapsille sitten aikanaan siivottavaa. Helpottaa myös henkisesti kun jää vain tarpeellinen.

Vielä on ulkovarasto tyhjentämättä, huoks.

Vierailija
362/851 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan lukenut sitä ruotsalaista kirjaa kuolinsiivouksesta, oliko siinä mitään uutta tai mullistavaa?

Joo, olisi kiva kuulla. Mä luin vaan ne lehtijutut siitä aikoinaan. Kuulosti lähinnä siltä, että "siivoa roinasi järkeviin määriin ennen kuin olet liian vanha siivoamaan"

Tekemällä em.teet todella suuren palveluksen jälkeenjääville!

Ei tarkoita kaiken hävittämistä ja eloa 1 kattilan kanssa elämän viimeiset 15 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/851 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Oon 35v ja heitän turhat pois. Sit vaan ootan noutajaa seuraavat 60v

Vierailija
364/851 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos sukulaiset eivät jaksa siivota, niin voivat palkata siivoojan perintörahoistani.

Vierailija
365/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ja oma kuolinsiivous alkoi pari vuotta sitten eikä loppua ole vielä tullut tavaroissa eikä elämässä.

Järkyttävä määrä kertynyt isoon taloon parissa kymmenessä vuodessa.

Vierailija
366/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin lukea kolme ensimmäistä sivua. Palasiko ap koskaan kertomaan enemmän tästä kuolinsiivoustrendistä? Vai sitäkö se oikeasti on, että siivoa niin ettei hävettäisi kuolla nyt? Anteeksi mutta en tajua ja aikaa ei ole lukea koko 25 sivuista ketjua.

Vierailija
367/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty nyt polvi on niin pahasti turvonnut ettei pysty liikkumaan.

Vierailija
368/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön lava tulee niin kannan vintiltä tavaraa ja paremmat laitan kiertoon.

Vierailija
369/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kuolinsiivous nyt suosiossa, kun mammat ovat keksineet, että kuulostaapa rankalta. Mutta oikea kalmasiivous on sitä, että putsataan paikat vahvoilla aineilla suojapuku päällä, kun raato on ensin viety pois. Ei siis tuota tippa silmässä nostalgisointia ja kevyttä kamojen karsimista. 

Vierailija
370/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo "lelut" on jo pois heitetty ettei omaisten tarvii noloilla kun nurkkiani tyhjentelee.

Vierailija
371/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kuolinsiivous nyt suosiossa, kun mammat ovat keksineet, että kuulostaapa rankalta. Mutta oikea kalmasiivous on sitä, että putsataan paikat vahvoilla aineilla suojapuku päällä, kun raato on ensin viety pois. Ei siis tuota tippa silmässä nostalgisointia ja kevyttä kamojen karsimista. 

Et selvästikään ole lukenut mitä se kuolinsiivous käsittää.

Vierailija
372/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aloitin heti eläkkeelle jäätyäni ja homma etenee pikkuhiljaa. Jouduin aikoinaan käyttämään kesäloman ja puolen vuoden viikonloput vanhempieni talon tyhjentämiseen, jotta sen saattoi laittaa myynntiin. Päätin silloin, että itse en halua lapsilleni moista taakkaa jättää. Kuolinsiivouksen ajatuksena on siis itse hoitaa kaiken turhan paperin hävitys ja jäljelle jäävien papereiden järjestäminen tolkullisesti sekä päästä eroon kaikesta turhasta rojusta, joita vuosien mittaan kertynyt. Mistään käyttökelpoisesta ja tarpeellisesta en luovu.

Vierailija
373/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on tapana ajatella olevansa lumihiutaleita. Että heidän vanhat tavaransa ovat aarteita, vanhat vaatteet jotain hienoa ja upeaa, vanhat päiväkirjat bestsellereitä ja seksielämäkin kiinnostavaa. News: omien vanhempien seksielämä ei kiinnosta esim. ketään, se vain ällöttää.

Vanhat vaatteet ovat itselle kivoja koska on tottunut niihin ettei ole päänvaivaa, en tosiaan pidä uniikkina tai ylipäätään kellekään kelpaisi.

Vierailija
374/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä saatan vähän sillä silmällä mun papereita katsella, ettei tarvi sukulaisten niitä nähdä, kun kuolen.

Mä tein tuon siivouksen itse asiassa talvella. Olen vasta 38 v. nainen. Mutta muutin yhteen miehen kanssa jolla on teini-ikäinen lapsi, joka on meillä joka toinen vkl ja joskus kavereitakin paikalla piipahtelee.

Voi olla utelias ja penkoa, tai sitten ei. Mutta tässä kohdin oli hyvä hetki hävittää kaikki epäilyttävä todistusaineisto (heh) elämästäni mitä en halua julkiseksi. En ole mitään rikoksia tehnyt toki mutta ihan perusjuttuja mitä meillä kaikilla on, mitä ei halua muiden tietävän.  Mapeissa on asiapapereita hyllyssä edelleen mutta ne kaikki on sellaisia ettei niistä paljoa irti saa, netissä tunnusten takana on sitten sitä kovaa tietoa mutta niihin ei pääse muut kuin minä. Se hyöty on teknologiasta :)

Vierailija
375/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin nyt ne d1ldot kannattaa siivota ja tuollaiset pois.

Siis hävittää kokonaan? Jos sellaisen on hommannut niin sille varmaan on käyttöäkin.

Vierailija
376/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olisi sellainen urakka, että varmaan kuolisin.

Vierailija
377/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, teen sitä tässä parhaillaan samalla kuin palstailen. Sitten menen sänkyyn makaamaan ja odottamaan sitä kuolemista, kunhan ensin käyn suihkussa ja laitan päälle puhtaat vaatteet ettei minun tarvitse likaisena kuolla. Sitten kun kuolen, niin ruumiini voidaan nakata johonkin katuojaan mätänemään ja tavarani kasata tuonne pihalle poltettavaksi, että minusta on mahdollisimman vähän vaivaa. Oikeastaan minun kannattaisi sytyttää kotini tuleen jo nyt ja mennä valmiiksi sinne katuojaan makaan että ei olisi sitäkään vaivaa minusta.

Vierailija
378/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, teen sitä tässä parhaillaan samalla kuin palstailen. Sitten menen sänkyyn makaamaan ja odottamaan sitä kuolemista, kunhan ensin käyn suihkussa ja laitan päälle puhtaat vaatteet ettei minun tarvitse likaisena kuolla. Sitten kun kuolen, niin ruumiini voidaan nakata johonkin katuojaan mätänemään ja tavarani kasata tuonne pihalle poltettavaksi, että minusta on mahdollisimman vähän vaivaa. Oikeastaan minun kannattaisi sytyttää kotini tuleen jo nyt ja mennä valmiiksi sinne katuojaan makaan että ei olisi sitäkään vaivaa minusta.

Kuvittelet varmaan olevasi nokkela kirjoituksinesi, mutta erehdyt.

Vierailija
379/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on äärimmäisen viisasta. Minulla on erään kaapin oven sisäpuolella lyhyt ohjeistus ruumiin käyttämisestä esim tieteellisiin tarkoituksiin, tuhkaamisesta, lemmikeistä, ja siitä kuka niiden kohtalon päättää sekä tieto siitä, mistä raha-asiat ja muut tärkeät paperit sisältävä kansio löytyy.

Kaappi on juurikin sellainen kappi, joka varmasti avataan, kun kyseinen asia tulee ajankohtaiseksi.  Lisäksi omaiset tietävät kyseisen paperin olemassaolosta ja se on asianmukaisesti allekirjoitettu minun ja todistajien toimesta. Oikea testamentti löytyy sitten sieltä "rahat ja tärkeät asiat"-kansiosta.

Vierailija
380/851 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen pitäisi mielestäni tehdä kuolinsiivous eli järjestää paperinsa, hävittää turhat, siivota kotinsa ja tehdä sukulaisia varten kansio, jossa on tieto tarvittavista asioista. Esimerkiksi laskuista ja tilauksista, tileistä, tallelokeroista, Facebookin sulkemisesta ja hautaustoiveesta.

Minun tuhkani nakataan tuuleen.

Asun yksin, joten kokosin kansion vuosia sitten, kun olin menossa vaaralliseen leikkaukseen.

Anteeksi utelu. Mihin vaaralliseen leikkaukseen?

Kaikki leikkaukset on vaarallisia. Ihmisiä kuolee kitarisan poistoon ja rasvaimuun.