Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko olette aloittaneet KUOLINSIIVOUKSEN?

Vierailija
13.10.2017 |

Luin Hesarista että tämä on konmaritusta kovempi trendi eli täyttä av-mamma-kamaa. Joko olette aloittaneet?

Kommentit (851)

Vierailija
301/851 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa paperiasiat pitäisi nyt laittaa kuntoon. Olen perinyt useamman tontin ja neljä metsäpalstaa. En ole itsekään kartalla missä ne sijaitsevat tarkalleen. Lohkomismaksut olen kuitenkin maksanut. 

Vierailija
302/851 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saa aloitettua vaikka tässäkin ketjussa intoilen aloittavani.

Kaaos on valtava ja pinta-ala vielä valtavampi eli en osaa aloittaa mistään, kun liikaa tekemistä ja tämä on jatkunut jo vuosia.

Olen vähentänyt muutaman vuoden aikana paljon, mutta silti oikein missään ei näy mitään tapahtuneen.

Lapset ei enää leluja tarvitse, mutta en raaski niitä poikaan kaikkea laittaa ja nyt niitä pyöritellään.

Samoin jemmaan ns kotivaatteita isot määrät pahan päivän varalle nuukuuksissani.

Rahaa on vähän käytössä ja aikaa liikaa, mutta mietin olenko masentunut sillä en pysty olemaan järjestelmällinen siivouksesta ym nykyään.

Kokeile jotain näistä tai kaikkea, mutta ei samana päivänä:

1. valitse yksi pieni vetolaatikko tai hylly. Tyhjennä se, heitä roskiin/kiertoon osa, puhdista hylly ja laita tarpeelliset takaisin.

2. laita kello ottamaan aikaa 3-5 minuuttia. Tähän voit ottaa lapsetkin mukaan. Tuon ajan kuluessa kaikki juoksevat ja keräävät niin paljon roskiin laitettavaa (tai pois annettavaa) kuin mahdollista. Ihan sama mistä, jos ei muuta niin roskia. Kun aika loppuu, roskat viedään roskiin ja annettavat annetaan vähintään päivän kuluessa pois tai viedään lahjoituksena. Muuten roskiin

3. laita seuraavan kuukauden aikana 1 tavara per päivä joko roskiin tai lahjoituskeräykseen

4. siivoa joka päivä yksi tietty alue putipuhtaaksi ennen nukkumaan menoa. Tiskiallas ja -taso on mainio kohde. Tiskaa astiat/laita koneeseen, pyyhi ja pese pinnat, kiillota hana, taittele pyyhe nätisti. Tee tämä joka ikinen ilta vähintään 21 päivän ajan. Tähän liittyy sellainen taika, että 21 päivän aikana aivosi oppivat uuden tavan. Tämä pieni muutos aiheuttaa muita muutoksia aivotoiminnassasi, ja muutos "leviää". Alat tehdä muutakin, eikä se ole vaikeaa. Kun tuo yksi alue pysyy hallinnassa, perusta on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/851 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saa aloitettua vaikka tässäkin ketjussa intoilen aloittavani.

Kaaos on valtava ja pinta-ala vielä valtavampi eli en osaa aloittaa mistään, kun liikaa tekemistä ja tämä on jatkunut jo vuosia.

Olen vähentänyt muutaman vuoden aikana paljon, mutta silti oikein missään ei näy mitään tapahtuneen.

Lapset ei enää leluja tarvitse, mutta en raaski niitä poikaan kaikkea laittaa ja nyt niitä pyöritellään.

Samoin jemmaan ns kotivaatteita isot määrät pahan päivän varalle nuukuuksissani.

Rahaa on vähän käytössä ja aikaa liikaa, mutta mietin olenko masentunut sillä en pysty olemaan järjestelmällinen siivouksesta ym nykyään.

Joo, minulla käänteinen ongelma - on rahaa, mutta aikaa nolla. Raaskisin heittää vanhaa pois, mutta se pitäisi käydä läpi ja osa korvata uusillakin. Ja meillä molemmilla varmaan voimat finaalissa. Kai tää tästä...

Vierailija
304/851 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen aloittanut, jo vähän pakostakin. Sairastunut syöpään ja jo heti aloin siivota nurkkia. Osaksi siksi että tarvitsin tekemistä ja tietenkään en halua jättää samanlaista savotta kuin mitä hamstraaja äitini jätti. En todellakaan halua tuhlata muiden aikaa minun sotkujeni siivoamiseen.

Vierailija
305/851 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varannut jo arkun ja ruumispussin ap. Sinulla on hyvin omituinen suhtautuminen elämään. Menet perse edellä hautaan.

Vierailija
306/851 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälleen joku lainaa kommenttia, missä ollaan erittäin ärsyyntyneitä aiheesta. Miksi? Miksi sinä, numero 326, halusit lainata tuota kommenttia? Olet samaa mieltä, miksi?

Vierailija
307/851 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen aloittanut, jo vähän pakostakin. Sairastunut syöpään ja jo heti aloin siivota nurkkia. Osaksi siksi että tarvitsin tekemistä ja tietenkään en halua jättää samanlaista savotta kuin mitä hamstraaja äitini jätti. En todellakaan halua tuhlata muiden aikaa minun sotkujeni siivoamiseen.

No, toivottavasti ehdit itsekin myös elää, kun elämää vielä on jäljellä.

Kyllä minäkin siivoaisin, jos sairastaisin vakavasti syöpää, mutta toisaalta jäisi myös töistä pois ja muuttaisin montaa muutakin asiaa. Oman elämän tilinpäätöksen tekeminen ei vaan ole mielekästä muuten kovin aikaisessa vaiheessa elämää. 

Vierailija
308/851 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo vanhat päiväkirjat ja kalenterit on kyllä vähän ongelmallisia. Itsellenikin on niitä kertynyt useampia. En oikeastaan itsekään halua niitä enää lukea, vaikka ei niissä mitään skandaalinkäryistä olekaan, mutta en jostain syystä viitsisi niitä tuhotakaan. Viimeinen ihminen, jonka haluaisin niitä tutkivan on oma äiti, joka varmasti olisi uteliaana niitä ensimmäisenä käymässä läpi. Riittäisiköhän, jos laittaisi ne laatikkoon ja ohjeeksi "tuhottava avaamatta." Suomen kirjallisuuden seuralla on joskus ollut vanhojen päiväkirjojen keräys tutkimusaineistoksi, tällaiseen voisin kirjat lahjoittaa jos vastaavaa keräystä olisi nyt meneillään.

Jos kirjoitit päiväkirjaa vielä kotona asuessasi, niin äitisi on jo lukenut ne. Minulle tuo selvisi, kun äitini huusi minulle päin naamaa asioita, joita en ollut kertonut hänelle. Siihen loppui minulla kirjoittelu, harmi, sillä se oli hyvä tapa selkiyttää ajatuksia.

Vierailija
309/851 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko ihmiset senverta nöyrtyä että annatte tavaroitanne läheisillenne tai edes vaikka opiskelijoille jne ettekä kärrää niitä kaatikselle?

Tehdään Suomesta taas hyvien ihmisten maa!

Olen yrittänyt antaa tavaroitani opiskelijoille mutta heille ei kelpaa, kuin uusimmat ja täysin ehjät merkkituotteet. Olen tarjonnut muutaman vuoden vanhoja puhelimia ei kelpaa. Olen tarjonnut täysin ehjiä huonekaluja joissa on vain hieman käytön jälkiä eivät kelpaa. Edes vanha kannettava tietokone ei kelvannut =( Opiskelijat ovat suomessa selvästi tottuneet liian hyvään.

On tämä huvittava palsta. Kirjoitan kokemuksiani vanhojen tavaroiden poistamisesta ja, kun kerron ettei ole opiskelijoille kelvannut saan alapeukkuja. Toinen henkilö kertoo, että on opiskelijoille kelvannut niin hän saa yläpeukkuja.

Todelisuus ei siis kiinosta tänne kirjoittavia vaan kuvitelma siitä, kuinka kaikki opiskelijat ovat ottamassa ilolla vastaan vanhoja tavaroita.

Vierailija
310/851 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon puhelimen kelpaamattomuuden tavallaan ymmärrän, puhelin on sellainen työkalu nykyään, vanhoihin ei välttämättä saa enää käyttöjärjestelmää päivitettyä tai kaikkia sovelluksia ladattua.

Niin eiköhän tämä kerro tarpeeksi siitä minkälainen tarve todellisuudessa on. Ei saa ihan kaikista uusimpia instoja tai snappeja asennettua niin opiskelijalle ei kelpaa.

Jos tietäisit asiasta yhtään mitään niin muutamia vuosia vanhoihin puhelimiin saa asennettua samat ohjelmat mitä näihin nykyisiinkin ja niitä mitä ei mahdollisesta saa niin ne eivät ole opiskelijalle oikeasti välttämättömiä.

Vierailija
311/851 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käytetyt laitteet kelpaa kenellekään, niin sitten niistä pitää vaan hankkiutua toisella tavalla eroon.

Opiskelijoiden mahdollisesta nirsoudesta voi varmaan keskustella toisessa ketjussa. Tosin siihen ei ehkä ole tarvetta, jos porukka tajuaa että opiskelijatkin ovat yksilöitä. Jollekin käytetty puhelin on varmasti iloinen yllätys ja on kiva jos edes kysytään ennen kuin puhelin heitetään pois. Mutta jos joku toinen taas ei tarjottua laitetta halua, niin ei hänen tarvitse sitä ottaa vain koska on opiskelija.

Vierailija
312/851 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt antaa tavaroitani opiskelijoille mutta heille ei kelpaa, kuin uusimmat ja täysin ehjät merkkituotteet. Olen tarjonnut muutaman vuoden vanhoja puhelimia ei kelpaa. Olen tarjonnut täysin ehjiä huonekaluja joissa on vain hieman käytön jälkiä eivät kelpaa. Edes vanha kannettava tietokone ei kelvannut =( Opiskelijat ovat suomessa selvästi tottuneet liian hyvään.[/quote]

Opiskelija ei tee vanhalla puhelimella tai tietokoneella mitään.

Vierailija
313/851 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko ihmiset senverta nöyrtyä että annatte tavaroitanne läheisillenne tai edes vaikka opiskelijoille jne ettekä kärrää niitä kaatikselle?

Tehdään Suomesta taas hyvien ihmisten maa!

Olen yrittänyt antaa tavaroitani opiskelijoille mutta heille ei kelpaa, kuin uusimmat ja täysin ehjät merkkituotteet. Olen tarjonnut muutaman vuoden vanhoja puhelimia ei kelpaa. Olen tarjonnut täysin ehjiä huonekaluja joissa on vain hieman käytön jälkiä eivät kelpaa. Edes vanha kannettava tietokone ei kelvannut =( Opiskelijat ovat suomessa selvästi tottuneet liian hyvään.

On tämä huvittava palsta. Kirjoitan kokemuksiani vanhojen tavaroiden poistamisesta ja, kun kerron ettei ole opiskelijoille kelvannut saan alapeukkuja. Toinen henkilö kertoo, että on opiskelijoille kelvannut niin hän saa yläpeukkuja.

Todelisuus ei siis kiinosta tänne kirjoittavia vaan kuvitelma siitä, kuinka kaikki opiskelijat ovat ottamassa ilolla vastaan vanhoja tavaroita.

Kannataa varmaan kiinnittää huomiota siihen syyllistävään ja loukkaantuneeseen sävyyn jolla kirjoitit. Minulta, ja luultavasti monelta muultakin, sait alapeukun ihan vain siksi.

Jos sinun romusi eivät kelpaa edes itsellesi, niin miksi muillekaan pitäisi kelvata? Säälistäkö? Opiskelijat ovat kuten muutkin ihmiset, heilläkin on omanlaiset tarpeet tavaralle kuin tavaralle. En itsekään olisi opiskelijana voinut ottaa ihan mitä tahansa vanhaa läppäriä vastaan, sillä ala jota opiskelin vaati raskaita tietokoneohjelmia, eli tietokoneessakin piti olla tehoa että se jaksoi niitä pyörittää.

Vierailija
314/851 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen silpunnut hurjimpien aikojeni päiväkirjat.

Vierailija
315/851 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20 kun isä kuoli ylittäen. Hänen asunto ja vrasto täytyi luonnollisesti tyhjentää ja hän jättikin jälkeensä todella paljon tavaraa. Osalle sain onneksi uuden omistajan mutta mukana oli myös paljon jätettä jota sitten melko suurella rahalla udeassa erässä vein kaatopaikalle. Olin silloin opiskelija kun hän kuoli, joten ei ollut varaa tehdä sitä heti ensimmäisenä, vaan jäterojut lojuivat autotallissani muutaman vuoden siihen saakka kun sain töitä.

Seuraus= inhoan romua ja koitan pitää oman kodin yksinkertaisena.

Vierailija
316/851 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krääsän kierrättäjät ovat näitä hamsteriuden aatteen julistajia. Annan sinulle tämän romun ilmaiseksi, ole nöyrä ja kiitollinen. Ethän koskaan luovu siitä, tai ainakin sitten häpeät. No, miksi ei tullut hyvä mieli?

Vierailija
317/851 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä järkevää hyvissä ajoin vaihtaa asuntoa pienempään ja siinä samalla luopua liiasta/tarpeettomasta. Kun lapset muuttaa kotoa ois viimeistään aika aloittaa uusi elämänvaihe pienemmässä kodissa.

On väärin että koulujen, leikkipuistojen jne läheisyydessä asuu eläkeläisiä jopa vanhuksia isoissa omakotitaloissa kun taas lapsiperheet joutuu asumaan kauempana.

Usein ehtii mennä huonoon kuntoon nuo talot kun ei jakseta enää huolehtia kiinteistöstä, mutta silti ei raaskita muuttaa. Kaikki tilat täynnä tavaraa mitä ei enää tarvitse, monesti aikuisten lasten huoneet samassa kuosissa kuin olivat lasten vielä asuessa siellä. Kallistakin tuollainen jäänne.

Vierailija
318/851 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vanhus haluaa asua isossa talossa lähellä kouluja ja muita niin hänellä on siihen ihan täysi oikeus. Ei se, että siivoaa turhat romut tarkoita sitä, että pitää muuttaa yksiöön jossa on 1 keinutuoli..

Vierailija
319/851 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krääsän kierrättäjät ovat näitä hamsteriuden aatteen julistajia. Annan sinulle tämän romun ilmaiseksi, ole nöyrä ja kiitollinen. Ethän koskaan luovu siitä, tai ainakin sitten häpeät. No, miksi ei tullut hyvä mieli?

Tämä. Appivanhemmat tyrkyttät meille tuon tuostakin jotakin turhaa kippoa, aterinsettiä tms. Eivät tajua, ettemme anna ko. tavaralle mitään arvoa, kun kaapit tursuaa muutenkin roinaa (vaikka ole karsinut jäljelle vain oikeasti tarpeelliset tavarat) ja heidän tavaransa tulisivat vain turhakkeeksi pyörimään ilman käyttöä.. mutta kun "me nyt haluamme tämän kannettoman kahvipannun teille hyvää hyvyyttämme antaa!!"

Vierailija
320/851 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin opiskelijalle lykätään kaapeista kaikki ylimääräinen ja sitten suututaan kun vanha kuvaputkitelkkari ei kelpaa.... itse nuorena törmäsin asiaan "eihän sulla nuori ihminen voi vielä juuri mitään olla" ja tarjottiin 30 vuotta vanhoja petivaatteita. Jep...olin saanut petivaatteita lahjaksi jo 15 vuotiaasta.