Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkään leipoa ja se ei ole minulle mikään iso projekti tai vaiva - ja tuon niitä mielelläni töihin, mutta...

Vierailija
13.10.2017 |

Tuon noin kerran viikossa (usein meidän aamupalaveriin) mukanani jotain leipomaani hyvää. Tykkään leipoa ja se sujuu minulla helposti, ja sotkematta koko köökiä.
Teen suolaisia piirakoita, tai jonkun kääretortun, mantelikeksejä, täytekeksejä, muffinseja - mitä nyt sattuu kiinnostamaan.
Kotona niitä ei voi aina syödä, ja sitäpaitsi minusta kiva tuoda niitä, kun ihmiset (varsinkin meidän miehet9 ilahtuu niitä ja tykkäävät maistaa!

Niin miten se voikin sitten joidenkin toisten napaa hiertää?? Huomioikaa, että minä itse en pidä meteliä tuomisistani, enkä vaadi mitään kehukuoroja tai pävittelyä asiasta. Laitan esille ja jos joku erikseen kysyy niin sanon vaan että kaikille käyttöön.
Toiset aloittaa suureen ääneen päivittelemään, että "kylläpä sinä se jaksat" ja "voivoi miten sulla riittää tämmöisiin aikaa", "voi olisinpa minäkin yhtä energinen iltaisin" ja niin edelleen.
Vihjaillaan selvästi, että minä olen jotekin ylisuorittava kun leipaisen illan päätteeksi uutisia katsoessani jonkun muffinssipellillisen.
Sitten pällistellään kaloreita ja voivoi kun lihottaa ja eieieiei voi syödä kun niin paljon on lihottavaa.

Mikä siinä voi niin paljon olla puheenaihetta? Minähä ne teen, omalla ajallani, enkä vaadi siitä mitään spektaakelia.
Mutta voi- voi kun toiset ne vaan jaksaa ja toisilla on sitä aikaa (??) ja muuta piilovittuilua. Älkää sitten syökö jos niin häiritsee.

Kommentit (671)

Vierailija
481/671 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voisi olla hyvä sääntö työpaikoilla, että omia leipomuksia ei tuoda. Aiheuttaa herkästi kiusallisia tilanteita, jos niitä aletaan tuputamaan tai joku haluaa jotain huomiota niiden tuomisella. Ja etenkin inhottavaa niille, jotka haluavat tai joiden jopa täytyy noudattaa tietynlaista ruokavaliota. Ei ole välttämättä mukavaa joutua selittelemään, että haluaa laihduttaa tai että on keliakia tms. Jokainen huolehtikoot omat syömisensä. Ei sen työpaikan minään ilmaisena konditoriona tarvitse toimia.

Vierailija
482/671 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä kummallisia työpaikkoja ja aika negatiivisia suuri osa tänne kirjoittelijoista. Meillä moni tuo karkkia, pullaa, kakkua, jätskiä, pähkinöitä, marjoja... kun huvittaa. Esim päälle 60-v naiset eivät jaksa syödä saamiaan suklaita yksin tai viikonlopun juhlista on jäänyt tarjottavaa, osa leipoo synttäreiden kunniaksi ja haluaa tarjota. Voin sanoa, että kaikki menee mitä tuodaan. Yleensä vieressä on lappu, joka kuvaa tilannetta tai kertoo mitä tarjottava sisältää. Mun mielestä nuo vaan kohottaa yleistä ilmapiiriämme!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/671 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on makea ja suolainenrasvainen ongelma, pysty olemaan ilman kauankin mutta lähtee helposti lipsumaan ( ja olen selkeän ylipainoinen). Vihasin näitä keittiössä tarjolla olevia tarjoiluita, tullaan oikeen huoneeseen kutsumaa että tule ottaan, tai kaikki päättää pitää yhdessä kahvitauon jossa mussutetaan- kieltäydyt ja jäät ainoana istumaan yksin tekeen töitä kun muut nauraa keittiössä- tai meet mukaan nauramaan ja kieltäytymään monelle ihmeselle ota nyt- mikset ota- Outi ei oo vielä saanut- yksi vaan---- Tästä vielä kun selviää jälkellä on ylityöt, nälkä, alkava flunssa , vitutus ja suunaton kulho lempisuklaata tai tuoterra korvapuustia.... ei oo helppoo. 

Tämä ratkesi onneksi sillä että töihin palkattiin ja vakinaisettiin seitämätön tyyppi, kukaan ei halua enään pitää yhteisiä kahvi ja pulla taukoja koska tämä sietämätön kiekuja  :D Hän myös puhui alussa suureen ääneen kuinka leipoo tosi paljon ja vie aina töihin jne jne. Kerran toi suurella kiekumisella puolikasvuoka muffinsseja...

Vierailija
484/671 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään leipoa ja nautin kovasti kun minua pidetään Suomen parhaana leipojana vaikken ole sitä virallisesti, nytkin olen menossa viemään naapureille leipomaani kalakukkoa ja otan kehut aina iloisena vastaan, hyvää kyllä olikin, täydellistä ja ah niin rasvaista ja lihottavaa vaikka olenkin normaalipainoinen.

Vierailija
485/671 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että kaikki ei osaa leipoa. Kannattaa käyttää voita ku margariinia plus nostatukset.

Vierailija
486/671 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään leipoa ja nautin kovasti kun minua pidetään Suomen parhaana leipojana vaikken ole sitä virallisesti, nytkin olen menossa viemään naapureille leipomaani kalakukkoa ja otan kehut aina iloisena vastaan, hyvää kyllä olikin, täydellistä ja ah niin rasvaista ja lihottavaa vaikka olenkin normaalipainoinen.

Kalakukkoa en oo tehnyt en karjalanpiirakoita jne. Osaan tehdä hyviä kakkuja ja pullaa. Yx lysti jos ei kehuta. Itse tiedän että hyvää tulee. Poika ainakin tykkää.

Vierailija
487/671 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut että kaikki ei osaa leipoa. Kannattaa käyttää voita ku margariinia plus nostatukset.

Ei mitään öljyjä.

Vierailija
488/671 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään öljyjä.

Vierailija
489/671 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi.

Minäpä olen se Suomen paras leipoja jne.

Vierailija
490/671 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön herkkuja kerran viikossa, viikonloppuna perheen kanssa. Jos syön viikolla useampaan otteeseen töissä jotain tarjoomuksia, tulee liikaa herkkuja viikkoon. Jos en laske, lähtee käsistä. Välillä tulee tehtyä poikkeuksia, yritän pitää niiden poikkeuksien välillä pidempiä taukoja. Pakko olla tällainen järjestelmä ettei terveys mene. Sairastin pitkään aiemmin ja lihoin paljon. En ole vielä päässyt siitä suosta täysin.

Vierailija
491/671 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jatkan leipomista edelleen, ja tuon niitä töihin , että ihan turha urputtaa.

Vierailija
492/671 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipaisen? Mitä v....a? Mikset kirjoita leivon?

Ällöttää niin tuo leipaisen-sana...

Minä en ollut kuullutkaan tätä kamalaa ilmaisua ennen kuin tutustuin erääseen bloggariin täällä av:lla. Hänellä oli tapana "leipasta" ja syödä "affenia".

Vierailija
493/671 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mua häritsisi jos joku haluaisi tuoda, mutta toivottavasti en ikinä päädy mihinkään pullarinkityöpaikkaan, en todellakaan halua ristikseni mitään leipomisvuoroja, kun en ensinnäkään välitä makeista enkä myöskään yhtään tykkää leipomisesta.

Olisin ehkä vähän huolissani siitä, että jos joku tuo aina herkkuja töihin, kehtaisiko kieltäytyä, kun en ole mikään pullahiiri, eikä oikein tee mieli sellaisia puputtaa. Salaa ehkä toivoisin myös, että voisi välillä tuoda jotain terveellistä, jos on pakko tuoda koko ajan jotain.

Vierailija
494/671 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on vanha ketju ja tässä välissä onkin työelämä vähön muuttunut. Enkä nyt tarkoita etätöitä ja eristyksiä.

Vaan ihmisillä on jos jonkinlaista allergiaa, ja herkistymistä ja ärtynyttä suolenpätkiä. Ja kaikki on kovasti epäluuloisia kaikesta mitä suuhunsa laittavat, oli syytä taikka ei.

Eli ihan mahdotonta viedä tarjottavaa työporukalle, että kaikille kelpaisi. Joku valittaa kuitenkin.

Vierailija
495/671 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että olen epäilevä muitten leipomuksille enkä syö niitä, sitäpaitsi en syö vehnää sisältäviä tuotteita.

Kieltäydyn aina joten olen varmasti kummallinen.

Vierailija
496/671 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas miten vaikeita työyhteisöjä voikaan olla. Meillä tuodaan ja syödään mitä milloinkin, ilman sen suurempaa draamaa.

Vierailija
497/671 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän että olen epäilevä muitten leipomuksille enkä syö niitä, sitäpaitsi en syö vehnää sisältäviä tuotteita.

Kieltäydyn aina joten olen varmasti kummallinen.

Miksi ketään kiinnostaisi? Ja jos et voi syödä niin eikös se ole ihan normaalia ettei oteta.

Vierailija
498/671 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paskis-vastauksia monet. Jatkan leiopomista ja vien työpaikalle. Piste.

Vierailija
499/671 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä 20v ja en ole ikinä kuullutkaan että tälläinenkin voisi olla ongelma. Aina on työpaikalla kaikki syöty hyvällä ruokahalulla ja usein liiankin nopeasti syötävät loppuu. Saa tuoda niin paljon kuin haluaa. Kaikki menee. Kehumme ja syömme.

Vierailija
500/671 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tere. Jatkan leipomista ja tuon työpaikalle. Repikää siitä.