Tykkään leipoa ja se ei ole minulle mikään iso projekti tai vaiva - ja tuon niitä mielelläni töihin, mutta...
Tuon noin kerran viikossa (usein meidän aamupalaveriin) mukanani jotain leipomaani hyvää. Tykkään leipoa ja se sujuu minulla helposti, ja sotkematta koko köökiä.
Teen suolaisia piirakoita, tai jonkun kääretortun, mantelikeksejä, täytekeksejä, muffinseja - mitä nyt sattuu kiinnostamaan.
Kotona niitä ei voi aina syödä, ja sitäpaitsi minusta kiva tuoda niitä, kun ihmiset (varsinkin meidän miehet9 ilahtuu niitä ja tykkäävät maistaa!
Niin miten se voikin sitten joidenkin toisten napaa hiertää?? Huomioikaa, että minä itse en pidä meteliä tuomisistani, enkä vaadi mitään kehukuoroja tai pävittelyä asiasta. Laitan esille ja jos joku erikseen kysyy niin sanon vaan että kaikille käyttöön.
Toiset aloittaa suureen ääneen päivittelemään, että "kylläpä sinä se jaksat" ja "voivoi miten sulla riittää tämmöisiin aikaa", "voi olisinpa minäkin yhtä energinen iltaisin" ja niin edelleen.
Vihjaillaan selvästi, että minä olen jotekin ylisuorittava kun leipaisen illan päätteeksi uutisia katsoessani jonkun muffinssipellillisen.
Sitten pällistellään kaloreita ja voivoi kun lihottaa ja eieieiei voi syödä kun niin paljon on lihottavaa.
Mikä siinä voi niin paljon olla puheenaihetta? Minähä ne teen, omalla ajallani, enkä vaadi siitä mitään spektaakelia.
Mutta voi- voi kun toiset ne vaan jaksaa ja toisilla on sitä aikaa (??) ja muuta piilovittuilua. Älkää sitten syökö jos niin häiritsee.
Kommentit (671)
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaalia päivitellä toisten leipomisia ja jaksamisia. Jos siihen ja siitä väsyy, voi ihan vaivatta luopua päivittelyä aiheuttavasta tavasta. That's it!
Onko pakko päivitellä aina toisten harrastuksia? Se ei mua kiinnosta kuinka SINULLA ei olisi IKIMAAILMASSA NOOOOOIN PALJON _LUPPOAIKAA_!!! Hanki omia harrastuksia/opettele priorisoimaan elämääsi. Pakkoko on kaataa oma katkeruus toisten niskaan?
Minä haluaisin maistaa sinun lämmintä piirakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä juttuja täällä. Jos joku vaivautuu meillä leipomaan sanon että IHANAA KUN JOKU LEIPOO ja syön kaksin käsin. Ihanaa todellakin että joku viitsii. Voin tulla syömään teidänkin katkerien kahvipullat jos ei kelpaa.
Mutta kun nää katkerot ei millään itse jaksa/viitsi tehdä mitään. Sitten ruikutetaan kun toisilla on halua ja jaksamista :3 Sviduttaako naminami?
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin maistaa sinun lämmintä piirakkaa.
Toivottavasti tapat isesi ennen kuin r4iskaat lapsen.
Ja kaikki mun viestit poistettiin.... ok, kuole lehmä
Vierailija kirjoitti:
Itse ryhdyin pari viikkoa sitten herkkulakkoon, joten en söisi pulliasi.
Ei sillä, rakastan tuoretta pullaa, mutta haluan itse päättää milloin syön ne enkä syödä mitään pakkopullaa.
Varsinkin kun se ei jää siihen yhteen pullaan ja riennän sitten päivän päätteeksi ostamaan kasan herkkuja vielä siihen päälle.
Että voisitte pullantuojat vähän ajatella muitakin ja lopettaa tuomasta joka viikko tyrkylle houkutuksia.
Tässä nyt näkyy kauneimmillaan miksi pullantuojat ovat Saatanasta, ja niille voi rauhassa tylytellä. On nimittäin pullantuojan syytä, että työkaverit syövät pullat ja juoksevat sen jälkeen karkkikauppaan. Eikö voisi harjoitella aikuinen ihminen kohtuutta, ottaa työssä hyvällä omallatunnolla pullan ja se siitä? Se leipoja ei ole vastuussa kenenkään syömishäiriöstä eikä luultavimmin edes tiedä siitä.
Voita
Sokeria
Vehnäjauhoja
EN. EI.
Vie niitä ruokajakelupisteille !
Minä täälä taasen. Jatkan tätä mun kivaa harrastusta. Meidän toimiston miehet näyttää tykkäävän, saan kehuja ja kiitosta aina.
Ihan sama asia kun kerrot jollekkin tuttavalle kuinka olet juuri lukemassa kiinnostavaa kirjaa, heti tulee "m-mulla ei ainakaan oo NOIN PALJON AIKAA lukea!!", jos kattoisit vähemmän netflixiä niin olisi. Ja jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, mutta tympii kun tää väheksyminen alkaa heti... -.-