Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkään leipoa ja se ei ole minulle mikään iso projekti tai vaiva - ja tuon niitä mielelläni töihin, mutta...

Vierailija
13.10.2017 |

Tuon noin kerran viikossa (usein meidän aamupalaveriin) mukanani jotain leipomaani hyvää. Tykkään leipoa ja se sujuu minulla helposti, ja sotkematta koko köökiä.
Teen suolaisia piirakoita, tai jonkun kääretortun, mantelikeksejä, täytekeksejä, muffinseja - mitä nyt sattuu kiinnostamaan.
Kotona niitä ei voi aina syödä, ja sitäpaitsi minusta kiva tuoda niitä, kun ihmiset (varsinkin meidän miehet9 ilahtuu niitä ja tykkäävät maistaa!

Niin miten se voikin sitten joidenkin toisten napaa hiertää?? Huomioikaa, että minä itse en pidä meteliä tuomisistani, enkä vaadi mitään kehukuoroja tai pävittelyä asiasta. Laitan esille ja jos joku erikseen kysyy niin sanon vaan että kaikille käyttöön.
Toiset aloittaa suureen ääneen päivittelemään, että "kylläpä sinä se jaksat" ja "voivoi miten sulla riittää tämmöisiin aikaa", "voi olisinpa minäkin yhtä energinen iltaisin" ja niin edelleen.
Vihjaillaan selvästi, että minä olen jotekin ylisuorittava kun leipaisen illan päätteeksi uutisia katsoessani jonkun muffinssipellillisen.
Sitten pällistellään kaloreita ja voivoi kun lihottaa ja eieieiei voi syödä kun niin paljon on lihottavaa.

Mikä siinä voi niin paljon olla puheenaihetta? Minähä ne teen, omalla ajallani, enkä vaadi siitä mitään spektaakelia.
Mutta voi- voi kun toiset ne vaan jaksaa ja toisilla on sitä aikaa (??) ja muuta piilovittuilua. Älkää sitten syökö jos niin häiritsee.

Kommentit (671)

Vierailija
301/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja ei liioittele eikä tee leipomuksistaan numeroa, niin mikä on siinä on niin paha, että nostaa noin kovan tunnemyrskyn?

Olen tämän palstan myötä huomannut miten ilkeitä, kieroutuneita ja omituisia jotkut ihmiset ovat. Jos on uskominen mitä täällä kirjoitetaan.

Ja miksi en uskoisi, joka tapauksessa normaali ihminen ei edes kirjoita kierotuneita ja ilkeitä viestejä joten näissä ilkeyksissä on ilkeät ihmiset mukana.

Ei ihme, että työpaikoilla kiusataan ja ihmiset palavat loppuun. Teet niin tai näin niin aina joku löytää moittimista ja venkoilua.

Vierailija
302/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää, mikä ongelma se on, jos tykkää leipoa ja viedä leipomuksia töihinkin.

Kummaa porukkaa tällä palstalla, aina pitää olla naama norsunv:llä, oli asia mikä hyvänsä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 sivua tällaisesta ”ongelmasta” 😂

Vierailija
304/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä tällaista numeroa puhtaasti ystävällisestä eleestä? Leipomuksien tuoja saa totta kai tuntea ylpeyttä, ja niitä voi maistaa tai olla maistamatta kohteliaasti, eihän toisen leipomukset velvoita muita mihinkään...?

Vierailija
305/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten naiset saa tästä ongelman ja miehet sairasta tyydytystä?

Ei kaikki sentään. Itse syön hymyssäsuin ihanat kahvipullat joita joku tarjoaa. Mukavaahan se on, kun haluaa tuoda herkkuja.

Terv. Nainen.

Vierailija
306/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivaiskaan, todellisuudessa se menee näin.

Olet mukavaatimaton mutta tunnet samalla valtaisaa ylemmyydentunnetta kun huomaat että muut ei osaa eikä pysty näihin sun iltaisiin leipomustalkoisiin. 

Vaatimattomuutesi on huonosti peiteltyä ja aamupalaverin puheenaihe voi helposti olla päivän resepti, jos joku vaan kohteliaisuuttaan erehtyy kysymään kyseisestä tuotteesta jotain. Ja voi että, kun sä jaksatkin niitä leipomusblogeja lueskella ja käydä niitä läpi! Joo , jotkut ne vaan jaksaa , tosiaan.

Ja miehet, nuo hyväkskäytettävät lampaat, syö niitä sun leivoksiasi ja kehuu niitä ja sinähän paistattelet siinä suosiossa mielelläsi. EIEIEIhän  se ollut mikään vaiva, ei ollenkaan, tuosta vaan pyöräytin hyydyke-liivate-moussekakun,, ihan vaan perjantain iloksi. Paskapuhetta, sulla vaan ei ole mitään tekemistä koskaan ja viikonlopun tylsyys kauhistutti sua.

Jos joku, mahdollisesti oikeesti painoaan tarkakkaileva EREHTYY kieltäytymään maistamasta sun kakkuja, niin teet siitä SUUREN NUMERON muka-naureskelemalla ja vähättelemällä, että eihän siinä ole kuin 500gr voita, äkkiäkös sä käyt sen illalla lenkillä pois. (Varsinkin kun ko. pullukasta näkee, ettei todellakaan käy missään lenkillä äkkiäkös ollenkaan)

Tuputtaminen on mielestäsi vaan kohteliasta. Tiedoksi:: ei ole, ja se vie senkin aamupalaverin huomion taas kerran sinuun ja sun erinomaisuuteen kun kierrät koko porukkaan ympäri ja tuputat niitä leivoksiasi.

Joo kyllä vituttaa. Mutta ajattelin kertoa sulle tän nyt että miten se oikeesti menee.

Näen että vanha ketju, mutta olipa törkeä viesti. En saanut ollenkaan tuollaista kuvaa ap:sta. Ja jos nauttisi kehuista, miten se olisi muilta pois? Mitä haittaisi jos joku mies kehuisi? Ei yhtään mitään. Joillakin on pieniä ongelmia jos tuollainen ärsyttää.

Vierailija
307/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä tällaista numeroa puhtaasti ystävällisestä eleestä? Leipomuksien tuoja saa totta kai tuntea ylpeyttä, ja niitä voi maistaa tai olla maistamatta kohteliaasti, eihän toisen leipomukset velvoita muita mihinkään...?

Mulle on kyllä juuri kerrottu, että on epäkohteliasta olla ottamatta, kun toinen tarjoaa. En kauheasti makeista piittaa, ja erityisesti mokkapalat ja vastaavat jättäisin mieluiten syömättä, mutta se on kuulemma töykeää.

Vierailija
308/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäään me leipastaan myffineita ja päälle paljon nonnnparrelleja, älkää olko tommosii, ai niinku mimmosii, no tommosii

Vierailija
309/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullasota on nykyisin työpaikoilla suurin ongelma ja pahoinvoinnin lähde. Siinä sodassa ei voittajia ole. Pullasota aiheuttaa kyräilyä ja katkeruutta ja myös ne, jotka eivät tiedä osallistuvansa siihen, ovat osallisina tahtomattaan. Minä kuulun tähän joukkoon.

Söin halulla pullia ja nyt olen saanut liittolaisen pullan tuojasta mutta samalla vankan vihollisjoukon toisista. En uskalla mennä enää kahvihuoneeseen, kun en ole varma onko siellä pullatarjoilu ja pullakyttääjät paikalla, mutta yritän jotenkin selviytyä.

Vierailija
310/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäään me leipastaan myffineita ja päälle paljon nonnnparrelleja, älkää olko tommosii, ai niinku mimmosii, no tommosii

Koko Suomi leipasee

Vierailija
311/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nähty. Yksi leipoi maniavaiheessaan aina herkkuja. Tiedettiin osastolla, että taas on tämä päällä. Sitten oli näitä, kun vei jotakin vaikka pähkinää, laktoosia tai gluteeiinia sisältävää. Itse itsensä pomoksi mielessään ylentäneet niin pahoittivat mielensä.

Vierailija
312/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on kyllä juuri kerrottu, että on epäkohteliasta olla ottamatta, kun toinen tarjoaa. En kauheasti makeista piittaa, ja erityisesti mokkapalat ja vastaavat jättäisin mieluiten syömättä, mutta se on kuulemma töykeää.

Minen syö.

Enimmäkseen inhottaa kaiken maailman sokurikakkarat.

Vierailija
313/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana aina silloin tällöin viedä töihin jotain herkkuja. Kukaan meistä ei juuri leipoa jaksa, joten välillä keksipaketti tai kaupan pullaa on tarjolla.

Tosin yksi työkaveri on sellainen, että tuo todella harvakseen mitään. Osallistuu kyllä innokkaasti syömiseen ja syö vaikka koko pullapitkon yksinään, jos ei sitä ole heti kaikkia syöty. Kerran söi yksistään melkein koko lohkottavan pullapitkon (jossa jotain täytettä sisällä ja siis sellaisia valmiiksi halkaistuja paljoa). Toisen työkaverin kanssa laitettiin puoliksi yksi valmiiksi leikattu pala, kun ovat melkoisen leveitä, niin tämä toinen veti sitten kaikki loput..😂.

En nyt sen syömisiä kadehdi, mutta ihmettelen kuinka noin paljon voi edes syödä..

Vierailija
314/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä työyhteisö, jossa kaikki ovat miehiä ja osa sinkkuja, eli leipojaa ei ole omasta takaa.

Hieno seksistinen kommentti. Kyllähän talossa pitää nainen olla jotta mies saa joskus pullaa. Miehet eivät leivo, kaikki naiset leipoo!

No kysehän oli siitä, että ap on miehensä kanssa sen ikäisä, että miehen työkaverit ovat heidän lastensa ikäisiä ja kukaan näistä nuorukaisista ei ole koskaan leiponut töihin mitään. Siksi pojat ovat kiitollisia kun firman setämies tuo vaimonsa leipomuksia töihin. (Mikä siinä oli nyt niin vaikea käsittää)

Vierailija
315/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, että kakku mielletään aina jotenkin tosi vaivalloiseksi ja paljon aikaavieväksi leipomukseksi ja pullat on sitten taas nopeita ja arkisia. Itselle on juuri päinvastoin, en meinaa millään viitsiä leipoa pullaa kun niissä on hemmetinmoinen työ, mutta kakun, erityisesti hyydytettävän kakun, teen hetkessä ja sittenhän se itsekseen hyytyy jääkaapissa. Myös kermakakku on minulle paljon helpompi ja mieluisampi kuin ne pullat, saati sitten jotkut pikkuleivät joiden tekeminen on niin kammottavan tylsää kymmenien samanlaisten palluroiden pyörittelyä että ei kiinnosta yhtään. 

Vierailija
316/671 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko ajan jotain herkkuja taukotilassa. Kukaan ei kyllä leivo itse, vaan tuovat tuliaisia matkoilta ja joskus asiakkaat antaa yms.

Minusta olisi kiva, jos joku leipoisi itsekin. En välttämättä vaan söisi läheskään aina, koska herkuttelen kahviloissa ja kotona muutenkin paljon omalla ajallani.

Suolaisia piirakoita ja terveellisempiä vaihtoehtoja varsinkin maistaisin.

Ihmiset jotka tekee tällaisesta asiasta ongelman, ovat kyllä täysin pahansuopia. Kaikesta pitää keksiä jotain negatiivista, tai näkevät kaiken jotenkin vinosti.

Vierailija
317/671 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on tässäkin ihan hirveitä. Toinen lukunsa on myös nuo jotka loukkaantuvat kun "pakkohan se on nyt syödä ja dieetti meni pilalle kiitos vaan!" :,D juu ei ole pakko syödä, ei leipoja edes nää kuka niitä syö eli ei siitä loukkaannu! Eivät vaan itse hillitsee itseään.

Vierailija
318/671 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin tykkään leipoa, mutten juurikaan vie mitään töihin. Sanonpa vaan töissä, mitä tuli taas leivottua.

Vierailija
319/671 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään, mikä tässä on ongelma yhtäån kenelläkään. Itse olen 30v, joka ei tod. mikään kodinhengetär ja työskentelen IT-alalla ja urheilen (taustoitukseksi). Itse en pannaria ihmeempää leivoo kertaa kuussa enempää ja syön aika puhtaasti.

Ööh, jos joku olisi leiponut jotain luomuksia keittiöön ja ne ohimennen näkisin, ajattelisin vain, että "oh no onpa mukava, kun joku on leiponut, näyttääpä hyvältä/ei näytä hyvältä", enkä ajattelisi tuon taivaallista asiasta enempää. Jos kulkisin ohi ja leipuri ihan itse kehottaisi, että otapa siitä pasteijoita/munkkeja/mitä ikinä, aivan omasta mieliteostani riippuen otan tai en ota. Mutta kyllä varmasti kehuisin, että "vau, onpa hyvännäköisiä ja kysyisin huomioivasti, onko hänen harrastuksensa tai että ovatko vaikeita tehdä tms." Onhan joku yrittänyt vain ilahduttaa muita tai jakanut omaansa/ostanut jotain pyyteettömästi muille, niin jos kerran omaehtoisesti näin haluaa tehdä, niin sehän on vaan positiivista, mutta ei myöskään velvoita tai oikeuta mihinkään. Kyseessä on leipomukset! :D

Jos tekisi mieli, ottaisin reippasti ja sanoisin, että "kiitos, onpa kiva piristys, että taas jaksaakin painaa, nam nam!". Jos ei tekisi mieli, sanoisin vain, että "vau, onpa hyvännäköisiä, että katsotaan, josko jälkkäriksi mahtuisi" ja jatkaisin matkaa eivätkä leipomukset mielessäni käväisisi enää kertaakaan.

Miten joku/jotkut saa aikaan ongelman tällaisesta? Noh, ehkä näillä vielä kolkuttaa joku suomalainen alemmuudentunto, kiltin naisen tai joku emännän rooli, jotka itse olen heittänyt romukoppaan. Se että ap:ta kehutaan, "voivotellen", miten joku jaksaa, on kai juuri tätä emäntärooliin kuuluvaa alemmuuden tuntoa. He kuitenkin kehuvat sinua sanoessaan näin, tapa on vaan perin suomalainen :D. Meillä kun joillekin on vaan vaikeeta sanoa aidosti, että vau mitä oot tehnyt ja tajuta, että jos joku haluaa täysin vapaaehtoisesti jotain tuoda omalta ajaltaan, niin senkun ja siitä kandee vaan ilo ottaa irti :D Ja jos ei maistu, mitä sitten - senkin varmaan leipuri tajuaa, kun omin ehdoin tuo. Miksi täytyy tehdä niin helkkarin vaikeaa. Mut ne on ne roolit. Itselläni ei ole minkäänlaista emäntäroolia, niin en osaisi kadehtia tai mitään, vaan ilahtuisin vaan ja tod. söisin, jos mieli tekisi - aivan kuten ne miehet ilmeisesti, jotka eivät taatusti mtn emäntäroolia kanna :D

Vierailija
320/671 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on inhottavaa.

Leipoja loukkaantuu jos niitä ei ota, ja loukkaantuu myös jos muut eivät halua moista mässyä työpaikan käytännöksi. Eivät ole terveellisiä eikä millään lailla tarpeellisia, turhaa mättöä ilman syytä. Söisi kotonaan vaan, jos kerran tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi