Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisiä vaivaa? Miksi ei voi ilmoittaa että osallistuuko juhliin vai ei?

Vierailija
06.10.2017 |

Olen järjestämässä ensi viikon viikonloppuna pienimuotoisia juhlia. Ihan sellaiset perus kotibileet/illanistujaiset Facebookissa olen tehnyt tapahtumakutsun jo n. 3kk sitten. Moneen kertaan olen tuonne tapahtuman sivuille kirjoitellut ja kysynyt että voisiko ihmiset ilmoittaa ovatko tulossa vai ei. He lukevat kyllä kysymykseni, mutta eivät vastaa mitään? Miksi ei voi vastata vaikka että "en pääse, kiitos kutsusta", tai "olen tulossa". Siis ihan mitä vaan, kunhan vaan tietäisi että ketkä kaikki ovat tulossa ja ketkä eivät. En ymmärrä? :D

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo hyvissä ajoin kutsuminen ole yleensä juuri siksi, että ihmiset voi jo hyvissä ajoin varata sen päivän sille asialle, mielestäni hyvinkin kohteliasta. Vuorotyöläiselle 2 viikon varoitusaika on aivan liian lyhyt, mikäli halutaan oikeasti mukaan rientoihin.

Minusta on ihan hienoa, jos kutsu tulee hyvissä ajoin. Näin mulla on mahdollisuus ainakin yrittää varata aikaa - mutta työni on sellaista, että aikatauluun tulee muutoksia välillä hyvin lyhyellä varoituksella. Nytkin kuvittelisin, että mulla on 3 päivää vapaata, mutta puhelin voi soida jo minuutin päästä ja muuttaa suunnitelmat.

Mä en siis ikinä voi vastata kutsuihin muuta kuin ehkä. Kaikkein tärkeimpien menojen takia voin joskus siirtää töitä muiden tehtäväksi, mutta esimerkiksi kaverin illanistujaiset eivät yleensä ole sellainen meno.

Vierailija
102/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo hyvissä ajoin kutsuminen ole yleensä juuri siksi, että ihmiset voi jo hyvissä ajoin varata sen päivän sille asialle, mielestäni hyvinkin kohteliasta. Vuorotyöläiselle 2 viikon varoitusaika on aivan liian lyhyt, mikäli halutaan oikeasti mukaan rientoihin.

Minusta on ihan hienoa, jos kutsu tulee hyvissä ajoin. Näin mulla on mahdollisuus ainakin yrittää varata aikaa - mutta työni on sellaista, että aikatauluun tulee muutoksia välillä hyvin lyhyellä varoituksella. Nytkin kuvittelisin, että mulla on 3 päivää vapaata, mutta puhelin voi soida jo minuutin päästä ja muuttaa suunnitelmat.

Mä en siis ikinä voi vastata kutsuihin muuta kuin ehkä. Kaikkein tärkeimpien menojen takia voin joskus siirtää töitä muiden tehtäväksi, mutta esimerkiksi kaverin illanistujaiset eivät yleensä ole sellainen meno.

Eli onko sun ratkaisu vain jättää vastaamatta ollenkaan kutsuihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaamattomuus on kutsulta "rusinat pullasta"-toimintaa. Halutaan pitää itselle mahdollisuus osallistua juhliin, jos ei muuta menoa tulekkaan, mutta ei haluta laittaa juhlia kalenteriin ja olla ottamatta muita menoja vastaan juuri silloin. Täysin piittaamatonta ja itsekästä toimintaa juhlien järjestäjää kohtaan siis.

Joko tulee tai ei tule, ne on vaihtoehdot, ei mikään "tulen ehkä tai sitten en", elämässä täytyy osata tehdä valintoja ja päätöksiä, koska muuten hankaloittaa muiden elämään.

En mä kyllä koskaan osallistu, jos en ole ilmoittanut osallistuvani.

Sen sijaan olen usein joutunut töiden ja perheasioiden (sekä isä että äiti ovat sairastaneet viime vuodet, ja siellä on vähän väliä joku tilanne päällä) takia perumaan, joten "tule tai en tule" on oikeasti se vastaus, mihin mä tällä hetkellä pystyn. Myönnän, että joskus olen ollut vain niin väsynyt kaikesta, että vaikka olisi vapaailta, nukahdan kello 19 ja herään vasta seuraavana aamuna.

Vierailija
104/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaamattomuus on kutsulta "rusinat pullasta"-toimintaa. Halutaan pitää itselle mahdollisuus osallistua juhliin, jos ei muuta menoa tulekkaan, mutta ei haluta laittaa juhlia kalenteriin ja olla ottamatta muita menoja vastaan juuri silloin. Täysin piittaamatonta ja itsekästä toimintaa juhlien järjestäjää kohtaan siis.

Joko tulee tai ei tule, ne on vaihtoehdot, ei mikään "tulen ehkä tai sitten en", elämässä täytyy osata tehdä valintoja ja päätöksiä, koska muuten hankaloittaa muiden elämään.

Mutta ap nimenomaan haluaa sen "tulen ehkä tai sitten en" vastauksen, mikä on ihan älytön vaatimus! Normitapoihin kuuluu että vastaa kyllä tai ei HETI KUN TIETÄÄ. Kaikki eivät vaan tiedä heti, niin kuin tässä ketjussa on jankattu, mutta ei vaan mene perille. Se vastaamattomuus ei ole henkilökohtaista vittuilua ap:ta kohtaan, vaan oman elämän epätasaisuutta; työt (vuorotyöt), lapset, harrastukset, lastenhoitajat jne. 

Vierailija
105/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli onko sun ratkaisu vain jättää vastaamatta ollenkaan kutsuihin?

Vastaan "ehkä", jos kyseessä on sellainen kutsu, että siihen odotetaan jokaiselta vastausta. Kaverit tietää, mistä on kyse.

Vierailija
106/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan wapissa tai tekstarina kutsut henkilökohtaisesti. Niin näen että kutsu on mennyt perille. Niihin on helppo vastata että tulen tai en. Tai kiitos kutsusta mutta en pääse tai kiitos kutsusta, ilmoitan tulostani myöhemmin. Vie viisi sekunttia. Jos toinen lukee viestin ja ei vastaa mitään tarkoittaa se, että minua ei kiinnosta. En enää koskaan kutsu mihinkään illanviettoihin enkä varsinkaan juhliin sellaisia ihmisiä.

On erittäin kusipäistä jättää kokonaan ilmoittamatta tuleeko ja vielä kusipäisempää selitellä jotain jälkikäteen. Sellaisiakin ihmisiä on mutta ei kuulu ystäväpiiriini. Itsekkään ihmiset on sietämättömiä.

Vierailija
107/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan ihan mahdoton ajatus, että kaikki eivät ole varmoja pääsystään? Ei kaikilla ole 8-16 työaikaa eikä lapsenvahteja joka nurkalla. Itselläni on se tilanne, että voin pyytää vuorotyössä jonkin illan vapaaksi, mutta pyyntö ei vielä tarkoita sitä, että sen automaattisesti saan. Pitää ensin odottaa, että työvuorolistat tulevat ennen kuin tiedän varmasti. 

Ja toisaalta minulta menee useinkin fb-kutsut ihan ohi, kun käyn siellä niin harvoin ja jotkut kutsut ovat niin ympäripyöreästi esitettyjä, ettei todellakaan aina tule mieleen, että vastaustani odotetaan. Henkilökohtainen viesti on ihan eri asia kuin fb:ssä huhuilu. 

Tuo lienee suunnilleen ainoa hyväksyttävä tilanne, missä voi vastata tulevansa mutta huomauttaa että riippuu työntantajasta meneekö toive läpi. Eli siis työstä johtuvat syyt, kuitenkin tuollaisella voi ilmaista, että omalta osaltaan yrittää parhaansa jotta paikalle pääsisi, mutta loppu on kiinni työntantajasta.

Äkkiseltään en keksi muuta ennakoitavissa olevaa syytä "juupaseipäs"-vastaukselle. Lapsen sairastuminen/lastenvahdin peruminen on varmasti ymmärrettäviä syitä perua osallistuminen vaikka ihan viimetingassakin, mielestäni sellaisten takia ei tarvitse vastata "ehkä tulen ehkä en"-tyylillä. Kyllä sitä voi lapsettomillekkin tulla yllättäviä esteitä vastaan, vaikka auto hajota tai pitääkin lähteä sukulaisen luokse sairaalaan tai mitä vain.

Eli et ymmärrä ihmisiä, joilla ei ole sitä automaattista lapsenvahtipalvelua milloin tahansa käytössään?  Se ainoa mahdollinen lapsenvahti voi olla myös vuorotyössä. 

Vierailija
108/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ehkä-vastaus olisi kutsujan kannalta parempi, kuin ei vastausta ollenkaan? Yhtä lailla siinä tapauksessa jää täydellinen epävarmuus eikä esim osaa hankkia tarjoiluja sun muita. 

Vierailija
109/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se ehkä-vastaus olisi kutsujan kannalta parempi, kuin ei vastausta ollenkaan? Yhtä lailla siinä tapauksessa jää täydellinen epävarmuus eikä esim osaa hankkia tarjoiluja sun muita. 

Jos nyt kuvitellaan että juttelen sinun kanssa livenä ja kysyn että "hei mitä kuuluu?" niin onko mielestäsi yhtä kohteliasta olla hiljaa, kääntää selkänsä ja kävellä pois, kuin vastata että "en minä tiedä"?

Sama pätee muillakin viestimillä esim. whatsappissa, tekstarilla tai vaikka facen ryhmässä. Se että jättää vastaamatta, eikä vastaa kuukausiin on yhtä epäkohteliasta kuin se, että olet hiljaa ja kävelet pois jos joku kysyy sinulta jotakin naamatusten.

Tietysti joillakin kanavilla unohtaminen on helppoa, mutta olen itse törmännyt siihen, että jos muistuttelee vastaamattomuudesta, se koetaan ahdistavaksi ja saan palautetta, että koita nyt malttaa. Sitten jos en muistuta, niin ei vastata ollenkaan ja vedotaan siihen että "hups unohdin". Tavallaan siis mikään ei ole hyvä, pitäisi vain kysyä kysymyksensä ja olla sen jälkeen hiljaa, jos muut eivät vastaa, niin miten sitten? Sitten on aina joku, joka ei vastaa mutta tulee kuukausien tai viikkojen hiljaisuuden jälkeen kuitenkin paikalle osallistumaan, aika noloa.

Vierailija
110/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutten minä ainakaan sitoudu mihinkään matalan profiilin kotibileisiin JO KOLME KUUKAUTTA AIKAISEMMIN!

Hyvä jos tiedän samana päivänä, menenkö vai en. 

Ok, jos joku haluaa hitto vie päättää jo kolme kk aikaisemmin, ostaako kaksi vai kolme koppaa keppanaa, niin kieltäydyn kyllä kauniisti kutsusta varmuuden vuoksi, ettei ko. tyyppi saa hjärtslaakia siitä, että joku jättäytyykin viime hetkellä pois.

Oikeasti, miten suuri uhraus on ostaa vähän reilumpi määrä tarjottavia?

Minä ymmärtäisin tuon tärinän asian suhteen, jos kyse olisi erillisestä juhlatilasta tai vaikkapa ravintolasta, jonne pitää ilmoittaa mahdollisimman oikea määrä syöjiä.

Mutta KOTIBILEET, c'mon!!!

En ole koskaan tykännyt suunnitella kauhean hyvissä ajoin menojani, osin siksi, että teen epäsäännöllistä vuorotyötä (ja saatan hyvinkin olla töissä silloin, vaikka olisinkin pyytänyt asianmukaisesti 3 vk aiemmin sille illalle vapaata) ja osin siksi, että tykkään ex tempore päättää tekemisistäni.

Mutta toki mukaudun ja ilmoitan, jos joku haluaa naulata tekemisensä jo kuukausitolkulla etukäteen.

En vain ymmärrä tuollaisia ihmisiä.

N50

Hyvä kun luit tämän ketjun kaikki kommentit....

Ihmiset voivat kyllä tosi pahoin nykyään :( Minun mielestäni on vaan mukava nähdä kavereita ja istua iltaa. Ilmeisen moni kuitenkin olettaa että jos kutsuu kavereita viettämään iltaa, niin kyseessä on joku kaljakorien kilistelu ja vuosisadan kaamein ryyppyjuhla, mihin ei todellakaan kunnon perheellinen ihminen halua osallistua.

No, onneksi kuitenkin osa on minunkin kutsuuni kohteliaasti vastannut. Ja jos paikalle saapuu vain muutama ihminen niin nautimme sitten pienemmällä porukalla hyvästä seurasta :) Kunhan nyt ihmettelin tätä ihmisten vastaamattomuutta, koska en itse jotenkin ymmärrä sellaista ollenkaan.

t.ap

Rautalangasta: Vastaamattomuus tarkoittaa, että ei tiedä haluaako tulla. Parempi olla vastaamatta, kuin vastata kyllä ja perua viime tipalla. Vai mitä? Revitkö siitäkin pelihoususi jos joku peruu?

Jos on niin hektinen elämä, ettei tiedä, niin voi vastata että ei tule. Kyllä tuo kertoo nimenomaan siitä, että kiinnostusta tapahtumaan osallistumiseen ei ole, vaan pitää jäädä odottamaan että tuleeko vastaan jotain kiinnostavampaa. Ainakin aikuisilla ihmisillä näin ja ei tarvitse mitään sairastumisia tähän vetää, ei kukaan tiedä että sairastuuko juuri kun olisi jotkin juhlat.

Jos esim. haluaa odotella että sattuuko joku lapsen jalkapalloturnaus juuri sille päivälle, niin se on yksinkertaista vastata että ei osallistu juhliin, koska haluaa mieluummin pitää päivän vapaana lapsen asioita varten.

Jännästi tämä ennakoiminen ei ole ongelma silloin kun pitää esim. varata lentomatkoja ja hotelleja jopa puolivuotta etukäteen, kukaan ei jätä viimetinkaan koska "en minä tiedä, jos en sitten pääsekkään". Motivaatio on se avainsana tässä.

Eli loppujen lopuksi sua harmittaa kaikista eniten se, että kiinnostusta ei ole. Eli motivaatiota sun kutsuille pitäisi löytyä, ja kun ei ole, niin sua raivostuttaa ja harmittaa. Lapsellista.

Ei, vaan haluan että ihmiset ovat rehellisiä, jos ei motivaatiota ole, niin sanoisivat sen rehellisesti ääneen, eikä niin, että mitään ei vastata vaan jätetään se päivä vaan "auki" ja tullaan paikalle kun ei sattunut mitään kiinnostavampaa olemaan. Se on kunnioitusta minua ja minun vapaa-aikaani kohtaan, että minua ei turhaan pidetä odottamassa, että viitsiikö kutsutut saapua paikalle.

Eli sinä haluat että kutsuusi vastataan: Sori mutta ei kiinnosta. Ei tule tapahtumaan. Etkö tajua sosiaalisesta kanssakäymisestä mitään? Ei kai kukaan nyt rehellisesti sano että: En nyt keksi mitään tekosyytä, mutta en taida jaksaa tulla. Tai : Luulen että minulla iskee tuona iltana juuri tuohon aikaan massiivinen päänsärky, joten en taida tulla.

Voi hyvän tähden nyt, ei sinun nyt sitä oikeaa syytä tarvitse kertoa, tarkoitin rehellisyydellä sitä, että sanotaan että ei tulla jos ei aiota tulla. Myös valkoiset valheet on keksitty, kannattaa sinun ehkä tutustua näihin sosiaalisen kanssakäymisen eri sävyihin, jotka helpottavat asioita ja ovat isossa roolissa estämässä pahaa mieltä.

Ohis...kumpi sulle on tärkeämpää: mahdollisimman moni kutsutuista tulee vai kutsutut vastaavat suoraan jättävänsä kutsut väliin, jos eivät vielä tiedä, tulevatko? Mitä aikaisemmin haluat "Kyllä" tai "Ei" vastauksen, sitä useampi joutuu vastaamaan "Ei". Ihmiset kun joutuvat priorisoimaan asioita ja joskus varsin lyhyelläkin varoitusajalla. Esim kutsuttu voi tietää, että illanistujaistesi ajankohta osuu samalle viikolle kuin mummin 80-vuotispäivä, mutta hän ei vielä tiedä, viettääkö mummi synttäreitään lainkaan, viettääkö mummi ne juuri syntymäpäivänään (esim osuu tiistaille ja sun illanistujaisesi ovat lauantaina) vai viettääkö mummi niitä juuri ko lauantaina, jolloin työssäkäyvien on helpompi osallistua. Mummin 80-vuotispäivä menee kuitenkin sinun illanistujaistesi ohi, joten kutsumasi henkilö voisi siis tulla, jos tilaisuudet eivät osu samalle päivälle. Hän ei kuitenkaan vielä vastausta halutessasi tiedä, osuuko vai eikö. 

Ainahan voi kutsujan kanssa sopia, että nyt on tällainen tilanne, käykö jos ilmoitan vasta myöhemmin? Sekin on kuitenkin edes jotakin VASTAAMISTA ja toisen huomioon ottamista, eikä täydellistä huomiotta jättämistä. Kutsuja sitten tietää, että onko useampikin ihminen ilmoittanut samantyylisesti ja voi sitten sen perusteella tehdä päätöksen, että peruuko vaikka koko homman. Itse laskisin sen varaan, että tuollainen sopija ei tule paikalle, eli jos mietin juhliin osallistujia, niin laskisin hänet ennen varmistusta niihin, jotka eivät tule.

Eli näissä kutsuissa itse kutsun huomioiminen on kutsujalle tärkeämpi asia kuin juhliin osallistuminen?

Vierailija
111/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa alkaa itsekkin vastata joka kerta kun jonnekkin kutsustaan että "ehkä tulen ehkä en", mikäpäs sen rennompaa, voin sitten vaikka edellisenä päivänä miettiä, että huvittaako mennä.

Se on kiva sitten järjestellä juhlia, kun kaikki vastaa että "ehkä" tai eivät vastaa ollenkaan.

Miksi munkaan sitten pitäisi heti kutsuttaessa tietää? Whatsappissa tai facessa voi jopa odotella ja katsella että ketkä muut olisi tulossa ja sen perusteella tehdä päätöksensä.

Vierailija
112/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk etukäteen kutsut??? No eiväthän ne enää edes muista koko bileitä. Rasittavat ihmiset hössöttävät kuukausia etukäteen KOTIBILEISTÄ. Hääkutsutkin lähetetään yleensä ehkä kuukautta ennen.

Jos vastauksen haluaa, on syytä panna vastauspäivämäärä esiin. Jämäkkyyttä kehiin, nössö.

Vierailija
113/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä niin haluaisin tietää tämän ketjun vastaamattomien henkilöllisyyden, voisi sitten ryhtä olemaan vastaamatta heillekkin, kun ei se kerran haittaa, eikä kysymykseen oikeastaan edes odoteta vastausta.

Vierailija
114/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt kuvitellaan että juttelen sinun kanssa livenä ja kysyn että "hei mitä kuuluu?" niin onko mielestäsi yhtä kohteliasta olla hiljaa, kääntää selkänsä ja kävellä pois, kuin vastata että "en minä tiedä"?

Sama pätee muillakin viestimillä esim. whatsappissa, tekstarilla tai vaikka facen ryhmässä. Se että jättää vastaamatta, eikä vastaa kuukausiin on yhtä epäkohteliasta kuin se, että olet hiljaa ja kävelet pois jos joku kysyy sinulta jotakin naamatusten.

Tietysti joillakin kanavilla unohtaminen on helppoa, mutta olen itse törmännyt siihen, että jos muistuttelee vastaamattomuudesta, se koetaan ahdistavaksi ja saan palautetta, että koita nyt malttaa. Sitten jos en muistuta, niin ei vastata ollenkaan ja vedotaan siihen että "hups unohdin". Tavallaan siis mikään ei ole hyvä, pitäisi vain kysyä kysymyksensä ja olla sen jälkeen hiljaa, jos muut eivät vastaa, niin miten sitten? Sitten on aina joku, joka ei vastaa mutta tulee kuukausien tai viikkojen hiljaisuuden jälkeen kuitenkin paikalle osallistumaan, aika noloa.

Tuolla logiikalla hääkutsun saadessaankin pitäisi heti soittaa hääparille, että "hei, saatiin kutsu, mutta ei vielä tiedetä päästäänkö tulemaan". Ei taida kuitenkaan olla järkevää eikä toivottua.

Missä ihmeessä on määritelty, että viestiin pitää heti vastata, vaikkei tietäisi vastausta?

Vierailija
115/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa alkaa itsekkin vastata joka kerta kun jonnekkin kutsustaan että "ehkä tulen ehkä en", mikäpäs sen rennompaa, voin sitten vaikka edellisenä päivänä miettiä, että huvittaako mennä.

Se on kiva sitten järjestellä juhlia, kun kaikki vastaa että "ehkä" tai eivät vastaa ollenkaan.

Miksi munkaan sitten pitäisi heti kutsuttaessa tietää? Whatsappissa tai facessa voi jopa odotella ja katsella että ketkä muut olisi tulossa ja sen perusteella tehdä päätöksensä.

Juuri näin. Varsinkin jossain illanistujaisissa on aika oleellinen juttu, keitä muita on tulossa. Jos on tulossa vain ihmisiä, joita ei tunne, ei välttämättä ole mitään järkeä mennä koko illanistujaisiin. Emännällä kun harvoin on kovin paljoa aikaa yhdelle vieraalleen.

Vierailija
116/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä niin haluaisin tietää tämän ketjun vastaamattomien henkilöllisyyden, voisi sitten ryhtä olemaan vastaamatta heillekkin, kun ei se kerran haittaa, eikä kysymykseen oikeastaan edes odoteta vastausta.

Minä ainakin odotan vastausta kysymykseen, enkä viestiin. Mitä ihmettä teen "en tiedä, vastaan kun tiedän" -vastauksella?

Vierailija
117/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena vaan, että narsistiset henkilöt eivät siedä sitä, että heitä ei huomioida lainkaan.

Vierailija
118/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena vaan, että narsistiset henkilöt eivät siedä sitä, että heitä ei huomioida lainkaan.

Mihin tämä liittyy? Että on narsisti jos toivoo vastausta. Että tietää varata tarjoilut ja kuinka monta voi kutsua.

Narsisti on se joka ei asetu kutsujan asemaan.

Joja jättää vastaamatta koska käyttää valtaa sillä tavalla. Ja saa kursujalle pahan mielen ja tunteen että ei välitetä. Siihen narsisti pyrkiikin.

Vierailija
119/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena vaan, kukaan ihminen ei siedä sitä, ettei huomioida lainkaan. Ihmiset on sosiaalisia laumaeläimiä, kokevat olonsa hyväksi kun huomioidaan ja ollaan kiinnostuneita ja että toiminta on vastavuoroista.

Tietysti, jos sinusta tuntuu, että ei haittaa jos sinua ei huomioida, niin voithan ilmoittaa lähimmiäisillesi, että sinua ei tarvitse kutsua minnekkään, koska et ole narsisti joka kaipaisi moista huomioita.

Dorka.

Vierailija
120/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mielenkiintoinen ketju! Tunnustan, olen juuri tuo vastaamatta jättäjä aika usein. En ole pitänyt Facebook-tapahtumia ns. tärkeinä. Itse jos pidän juhlat, niin kutsun ystäväni joko kasvotusten tai whatsapissa. Sitten luon lisäksi Facebook-tapahtuman ikään kuin muistutukseksi osallistujille.

Työkaverini juhli synttäreitään isosti ja kutsui minut sekä töissä kasvotusten, että fb-tapahtuman kautta. En vastannut fb-kutsuun mitään koska emme ole työkaverini kanssa niin läheisiä. Ajattelin, että menen sinä päivänä jos huvittaa. No ei huvittanut, en edes muistanut koko juttua.

En ole ollenkaan ajatellut, että siitä voisi loukkaantua. Hyvä tietää! Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi