Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisiä vaivaa? Miksi ei voi ilmoittaa että osallistuuko juhliin vai ei?

Vierailija
06.10.2017 |

Olen järjestämässä ensi viikon viikonloppuna pienimuotoisia juhlia. Ihan sellaiset perus kotibileet/illanistujaiset Facebookissa olen tehnyt tapahtumakutsun jo n. 3kk sitten. Moneen kertaan olen tuonne tapahtuman sivuille kirjoitellut ja kysynyt että voisiko ihmiset ilmoittaa ovatko tulossa vai ei. He lukevat kyllä kysymykseni, mutta eivät vastaa mitään? Miksi ei voi vastata vaikka että "en pääse, kiitos kutsusta", tai "olen tulossa". Siis ihan mitä vaan, kunhan vaan tietäisi että ketkä kaikki ovat tulossa ja ketkä eivät. En ymmärrä? :D

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemmeko nyt kuitenkin samaa mieltä näistä käytöstavoista:

Jos saa kutsun, ja arvelee pääsevänsä ja haluaa mennä, niin kiittää kutsusta ja ilmoittaa pääsevänsä. Jos jokin yllättävä este tulee (lapsenvahti sairastuu tms.), peruu osallistumisensa, mutta osallistumista ei peruta sen takia että saa kutsun paremman kaverin luo.

Jos saa kutsun, joka vaikuttaa kiinnostavalta, mutta on esitetty niin aikaisin, ettei voi tietää työvuorojaan, mahdollisia mummon juhlia tms., niin kiittää kutsusta ja ilmoittaa tulevansa, jos suinkin pääsee. Ja voi ilmoittaa vaikka että riippuu työvuoroista, jotka saan tietää xx päivään mennessä. Ja ilmoittaa sitten heti kun tietää. Ja tekee parhaansa, että pääsee paikalle.

Jos saa kutsun tilaisuuteen, joka olisi "ihan kiva", mutta haluaisi jotain mukavampaa, kiittää kutsusta ja ilmoittaa ettei pääse/tule/sovi. Tai sitten ilmoittaa tulevansa, mutta pitää siitä myös kiinni ilman pätevää syytä. Valinta on kuitenkin tehtävä.

Jos saa kutsun tilaisuuteen, jonne todennäköisesti ei pääse, mutta haluaa jatkossa saada kutsuja, kiittää ja kertoo kiinnostuksesta ja pahoittelee sitä, ettei pääse.

Jos saa kutsun tilaisuuteen, niin kiittää kuitenkin ja sanoo, ettei pääse. Jos ei jatkossa tahdo vastaavia kutsuja, voi kiittämisen lisäksi kertoa, että tuollaiset tilaisuudet "eivät oikein ole minun heiniäni" tms.

Näin vastaisin ainakin minulle henkilökohtaisesti lähetettyyn kutsuun. Ryhmäkutsuista tulee vähän sellainen olo, että niihin voi vastata kun ehtii/jaksaa/tietää, eikä jokaisen henkilökohtaista vastausta odoteta ihan heti.

Ap lähetti kutsun Facebookin kautta muistaakseni 120 kaverilleen. Koska kyse on pienimuotoisista kotibileistä, niin hän odottanee että enintään yksi kymmenestä tulee avecceineen paikalle. Olisiko nyt ollut järkevää että kaikki 120 olisivat heti seuraavana päivänä vastaneet, tulen, en tule tai ehkä tulen ja lähettäneet vastauksiin päivityksiä viikkojen kuluessa, en pääsekään tulemaan, tulen sittenkin, voi olla että en pääsekään, jne, jne? Uskon että ap olisi jopa nykyistäkin kiukustuneepi tällaiseen vastaustulvaan.

Vierailija
142/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ei saa toimimaan oman halun mukaisesti, vaikka kuinka yrittäisi. Järkevämpää vaan hyväksyä, että ihmiset ovat erilaisia. AP hakkaa tässä nyt päätään seinään, ja on myös lähettänyt tiedon kutsuista aivan liian aikaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat kutsuun viimeisen vastauspäivän.

Sanot, että jos sanoo tulevansa ja ei tule, niin se maksaa 20€.

Voi liittyä joukkoon vaikka on vastannut ei, mutta mitään tarjoiluja ei ole kyseiselle henkilölle varattu.

Vierailija
144/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni riippuu aika paljon tilaisuudesta, kuinka tärkeää tuo tietyssä ajassa ilmoittaminen on. Jos kyseessä ovat häät, perhejuhlat tms. tilaisuus, joihin tehdään erikseen tarjoilut ja kaikki, niin tottakai on vastattava ajoissa. Mutta sitten jos kyseessä on jotkut rennot kotibileet tai vaikka vaatekutsut, joissa osallistujien määrällä ei sinänsä ole merkitystä, ei joku osallistumisilmoitus tyyliin viikkoa ennen juhlia ole mielestäni mitenkään pakollista (vaikka kohteliasta onkin).

Jos ihmiset eivät vastaile kutsuihin, voi omassakin käytöksessä joskus olla petrattavaa. Itselläni on muutama tuttava, joille pelkkä "en pääse tällä kertaa" ei sovi vastaukseksi, vaan sitten aletaan tivata syytä ja jos syy on kutsujan mielestä huono (esim. haluaisin olla rauhassa kotona perheeni kanssa), niin sitten alkaa syyllistäminen ja kuittailu. Näin introverttina ja sosiaalisesti kömpelönä koen nuo tilanteet aika ahdistaviksi, ja niiden myötä kutsuihin vastaaminenkin tuntuu aina vain vaikeammalta. Ei musta tunnu kivalta olla juhlissa, joissa on vain sellainen olo, että olen siellä koska en uskaltanut olla kieltäytymättä.

Vierailija
145/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tuttua. Tuli oikeasti paha mieli, kun ihmiset sitten juhlapäivänä (yllätyspolttarit jotka alkoi mun luona illanistujaisilla ja jatkui morsiamen lempibändin keikalle) alkoi vastailla, että sori en oo muistanut vastata mut en pääse, ethän oo ehtinyt nähdä vaivaa? No kyllä olen, kun en tiennyt kuinka monta tulee piti varautua niihin ei vastanneisiinkin ja mulla on nyt helvetisti ylimääräistä ruokaa ja juomaa. Vastasin vaan, että en ole ehtinyt.

Vierailija
146/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tuttua. Tuli oikeasti paha mieli, kun ihmiset sitten juhlapäivänä (yllätyspolttarit jotka alkoi mun luona illanistujaisilla ja jatkui morsiamen lempibändin keikalle) alkoi vastailla, että sori en oo muistanut vastata mut en pääse, ethän oo ehtinyt nähdä vaivaa? No kyllä olen, kun en tiennyt kuinka monta tulee piti varautua niihin ei vastanneisiinkin ja mulla on nyt helvetisti ylimääräistä ruokaa ja juomaa. Vastasin vaan, että en ole ehtinyt.

Et olis vastannut. Olisit vaikka kuukaudenpäästä vastannut, että sori unohdit vastata, kovasti näit vaivaa turhaan, joten toivottavasti on hyvä mieli. Tosin, tuskin sellaisia ihmisiä kiinnostaa edes saavatko vastausta sinulta.

Vierailija
147/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku jo sanoikin aiemmin sen. Kyse on narsistisesta vallankäytöstä. Ajatellaan vain itseä eikä osata asettua kutsujen järjestäjän asemaan. Vastaamattomuus on torjunta. Se on hylkääminen. Tahallista toisen mielen pahoittamista. Ihan siitä kyse kuin että toinen tekee aloitteen kasvokkain: haluan olla kanssasi, koska pidän sinusta ja toinen kääntää selkänsä mitään vastaamatta.

Noinhan narsisti juuri toimii. Tällaisilla ihmisillä on taustalla usein paljon päättyneitä ihmissuhteita, se on hälytysmerkki.

Entä jos kutsujen järjestäjä on narsisti? Silloin toimii juuri vastaamattomuus. Ainakin näin neuvotaan useissa keskusteluissa ja tukiryhmissä, jotka ovat perehtyneet narsisteihin ja narsistin uhreihin. Jos narsistin kanssa on mahdotonta laittaa välit poikki, paras tapa on pitää radiohiljaisuus.

Ja sellainen ihminen, joka vetää itkupotkuraivarit siitä että hänen viesteihinsä ei vastata, vaikuttaa minun silmissäni enemmän narsistilta kuin se, joka ei vastaa kutsuihin. Fyi.

Ei varmasti neuvota missään, että jonkun kutsuihin ei saisi vastata haloo nyt, valot päälle.

Ja kukaan muu kuin sinä, ei ole nyt saanut itkupotkuraivareita mistään. Kyllä se on ihan luonnollista, että ihmiset odottaa sosiaalisuutta ja vastakaikua myös muilta, ei siinä ole mitään narsistisista että kokee tulevansa torjutuksi jos toistuvasti jätetään vain viestit huomiotta, nykyään suuri osa kommunikoinnista tapahtuu viestittelemällä, kuten jo aiemmin kirjoitin, toistuva torjuminen tuntuu aivan samalta kuin se, että jätetään livenä vastaamatta/huomiotta.

Kyllä vaan näin neuvotaan, olla vastaamatta viesteihin, jos haluaa päästä eroon narsistin pompottelusta. Mutta tätähän sinä et usko, koska et ymmärrä koko asiaa. Jo se että vertaat viestiin vastaamattomuutta livenä vastaamatta/huomioimatta jättämistä menee jo täysin yli. Ei todellakaan ole sama asia. Järki käteen nyt.

Nyt puhuttiin kutsusta illanistujaisiin/juhliin, eikä mistä tahansa viestistä. Eikä mistää narstisti päivittäisestä viestein ponnistelusta ja huomion hakemisesta.

Mutta sinähän voit vallan hyvin jättää vastaamatta kutsuihin, ei tarvitse ihmetelllä, jos joku päivä sulta jää kutsu saamatta, etkä saa edes mahdollisuutta osallistua juhliin.

Vierailija
148/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se ehkä-vastaus olisi kutsujan kannalta parempi, kuin ei vastausta ollenkaan? Yhtä lailla siinä tapauksessa jää täydellinen epävarmuus eikä esim osaa hankkia tarjoiluja sun muita. 

Minä niin haluaisin tietää tämän ketjun vastaamattomien henkilöllisyyden, voisi sitten ryhtä olemaan vastaamatta heillekkin, kun ei se kerran haittaa, eikä kysymykseen oikeastaan edes odoteta vastausta.

Minä ainakin odotan vastausta kysymykseen, enkä viestiin. Mitä ihmettä teen "en tiedä, vastaan kun tiedän" -vastauksella?

Tiedän ainakin sen, että viesti on tullut perille.

Vastaatko puhelimeenkin sanomatta mitään ja sitten ihmettelet, että miksi toinen suuttui, kun kyllähän sinä kuitenkin vastasit puhelimeen?

Nykyään kommunikaatio ainakin meidän piireissä tapahtuu hyvin paljolti esim. whatsappin ja facebookin kautta, kyllä se siinä vaiheessa on hyvin tärkeää, että siellä saa myös vastakaikua kutsuilleen ja kirjoitteluilleen, kun puheluita tulee ehkä kaksi kertaa vuodessa jos sitäkään.

Ja jos se tapahtumaan osallistuminen on epävarmaa esim. viikon kahden päästäkin tapahtumasta, niin annetaan kutsujalle mahdollisuus perua koko homma sen epävarmuuden vuoksi, eikä pidetä itsekkäästi odottamassa.

Puhelimeen vastaaminen on ihan eri tilanne. Tässä on kyse kutsusta, johon odotetaan ilmoitusta tuleeko vai ei. Ei ole kyse mistään keskustelun tai kirjeenvaihdon aloituksesta, vaan pelkästään tapahtumaan osallistumisen tiedottamisesta. Jos on pakko verrata puhelimeen vastaamiseen niin pikemminkin tässä voisi verrata tilannetta siihen, että toinen on sellaisessa paikassa, ettei voi puhua, mutta vastaa silti vain ilmoittaakseen, ettei voi puhua.

Ei ole verrannollinen, koska puhelun soittaminen ei jää "päälle" samalla tavalla kuin esim. whatsapp viesti. Eli tilanne olisi verrannollinen siihen, että joku jättää ääniviestin jossa kysyy jotakin, mutta ääniviestin vastaanottanut ei soita takaisin eikä vastaa jatkossakaan puhelimeen, kun hälle yritetään soittaa.

Ei kukaan ole sanonut, että siihen kutsuunkaan pitäisi sillä sekunnilla vastata kun sen näkee, mutta kyllä on kohtuullista olettaa, että jotakin pystyisi ja ehtisi vastaamaan esim. muutaman päivän sisään.

Vierailija
149/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää Facebookissa ilmoitella? Tekstari kaikille, ja siihen rsvp tiettyyn päivään mennessä. Jos eivät vastaa, et ole heille tärkeä, eikä kutsusi kiinnosta. Deal with it. Ihmisillä on kiire ja omia menojaan, varsinkin jos on paljon lapsia. 

Mikä ero siinä facebookissa ja tekstarissa on? Kaikilla (ainakin minun ystävilläni) on facebook myös puhelimessa ja ihan samalla tavalla ne facebookviestit/kutsut/tapahtumat tulee puhelimeen näkyviin kun tekstarikin.

Minulla on fb:n asetukset sellaiset, että ainoastaan messenger-viesteistä tulee ilmoitukset puhelimeen näkyviin. Muuten puhelin piippailisi jatkuvasti kaiken maailman tykkäyksistä, pelikutsuista ja kaveriehdotuksista. Fb toimii minulla ihan eri tarkoituksessa kuin whatsapp, messenger tai tekstiviesti. Näen tapahtumakutsut vasta kun avaan sovelluksen.

Mulla samoin. Älkää olettako että kaikki ovat Facebookissa päivittäin roikkuvia ihmisiä, jos itse olette sellaisia. Oon itse alkanut arvostamaan yksityisyyttä ja henkilökohtaisia yhteydenottoja soittamalla ja viestittämällä. Tällä tavalla vaihdan kuulumisia. On muutenkin ihan rajalla että poistanko koko profiilin.

Vierailija
150/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On millenniaalien elämä vaikeaa...

Luullaan, että some on oikeaa sosiaalista elämää, eikä osata kunnolla sitä todellista sosiaalista elämää.

Onkohan nämä kutsutkin sellaiset, että ihmiset istuu siellä puhelintensa kanssa face ja insta auki. Ovat yhdessa, mutta eivät kokonaan.

Ennen somea kutsut oli kiva juttu, eikä niistä saatu aikaan tällaista draamaa ennen kuin koko tapahtuma edes on.

Ja kutsuilla taisi olla 90 luvulla myös hauskempaa ja privaatimpaa.

Vierailija
151/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on lyhyt ja ytimekäs: olet tekemisissä suomalaisten ihmisten kanssa. Turha ihmetellä, jos sosiaaliset "koukerot" on vähän hakusessa. Niin se vaan on.

Vierailija
152/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää Facebookissa ilmoitella? Tekstari kaikille, ja siihen rsvp tiettyyn päivään mennessä. Jos eivät vastaa, et ole heille tärkeä, eikä kutsusi kiinnosta. Deal with it. Ihmisillä on kiire ja omia menojaan, varsinkin jos on paljon lapsia. 

Mikä ero siinä facebookissa ja tekstarissa on? Kaikilla (ainakin minun ystävilläni) on facebook myös puhelimessa ja ihan samalla tavalla ne facebookviestit/kutsut/tapahtumat tulee puhelimeen näkyviin kun tekstarikin.

Tekstari on minusta henkilökohtaisempi kutsu, joka velvoittaa vastaamaan joka tapauksessa. Facebook-kutsua pidän enemmänkin ilmoituksena, että tällainen tapahtuma on, saa tulla. Ei siihen tule välttämättä vastattua, ellei sitä erikseen pyydetä tai ellei kyse ole tosi pienelle ryhmälle laitetusta kutsusta. 

Lisäksi mä en käytä Facebookia puhelimella. Olenko ainoa?

Vierailija
153/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh miten umpimielisiä kyräileviä käytöstavattomia pässejä ihmiset Suomessa ovat. Oikeasti.

Jos se kutsu on osoitettu sinulle, oli media mikä tahansa, siihen vastataan pyydettyyn päivämäärän mennessä. Jos tilaisuus ei yhtään kiinnosta kutsuhetkellä, ei se ala kiinnostaa myöhemminkään/juhlapäivänä. Silloin kieltäydytään kohteliaasti aikataulussa.

Ja kutsujalta on vain kohteliasta laittaa ilmo päivämäärästä hyvissä ajoin. Minun viikkoni ovat varatut noin 2-3-4 viikkoa eteenpäin, ja lapsenvahdin hankinta myös saattaa tarvita muutaman viikon puskurin. En pääsisi mihinkään hauskaan mukaan, jos kutsu tulisi muutamaa päivää aiemmin.

Onneksi oma ystäväpiirini on niin sivistynyttä, että tällaisesta ei tarvitse kärsiä. Lähdenkin tekemään rapujuhlavalmisteluja :)

Vierailija
154/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on tuttu ilmiö. Omien häiden alla vitutti soitella perään, koska periaatteessa kuitenkin ajattelen että aikuisen ihmisen pitäisi itse osat ilmoittaa etenkin, kun sitä on selkeästi pyydetty.

Kuitenkin pitopalvelu odotti saavansa tietää määrät x päivään mennessä ja ei mekään haluttu ylimääräisestä pulittaa kun hinta oli lähempänä 70e per henkilö.

Itse tosin sanon noista Facebook-kutsuista, että niihin tahtoo jäädä vastaamatta ihan siksikin että käyn koko facebookissa tosi harvoin. Eli en välttämättä aina edes huomaa koko kutsua.

Myös liika määrä jotain kynttilä, vaate ym. kutsuja on liikaa. En jaksa käydä kutsuilla joka viikko, enkä pääsisikään. Rahanikin laitan mieluusti muualle.

Vierailija
155/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole selvä viesti että niitä ihmisiä ei kiinnosta. Ne ei halua olla tekemisissä. Jätä juntit omaan arvoonsa äläkä kutsu jatkossa enää muita kuin niitä jotka vastaavat jotain.

Vierailija
156/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On millenniaalien elämä vaikeaa...

Luullaan, että some on oikeaa sosiaalista elämää, eikä osata kunnolla sitä todellista sosiaalista elämää.

Onkohan nämä kutsutkin sellaiset, että ihmiset istuu siellä puhelintensa kanssa face ja insta auki. Ovat yhdessa, mutta eivät kokonaan.

Ennen somea kutsut oli kiva juttu, eikä niistä saatu aikaan tällaista draamaa ennen kuin koko tapahtuma edes on.

Ja kutsuilla taisi olla 90 luvulla myös hauskempaa ja privaatimpaa.

Ajat muuttuu, nykyään tehdään yhä enemmän vuorotöitä, sen sijaan että ihmisillä olisi yleensä aina viikonloput vapaata. Esim. oman pienen porukan illanvietosta sopiminen ei ole aina helppoa, kun ihmisillä on muitakin menoja tai sitten aina on joku joka ei pääsisikään. Mutta vielä vaikeampaa se sopiminen on, joskus kommunikaatio ei pelaa yhtään.

Ennen muinoin, aikana ennen kännyköitä ja nettiä, on asioista pitänyt sopia suullisesti tai etanapostin avulla. Siihen aikaan ei oletettukkaan että oltaisiin aina tavoitettavissa, ihan jo pelkkä puhelimen päähän saaminenkin oli tuurista kiinni, kun ei sitä aina oltu kotona ja sisällä kuulemassa. Mutta ainakin omassa lapsuudessa aikuisilla oli lähes poikkeuksetta viikonloput vapaata, illanvieton sopiminen meni yksinkertaisesti niin, että puhelimessa/naamatusten kysyttiin, tuletteko 3 viikon päästä lauantaina meille syömään ja viettämään iltaa klo 16 eteenpäin, vastauksen sai tietenkin välittömästi.

Vierailija
157/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä on ongelma. Ilmoittautumisilla on aikaraja. Jos ilmoittaa takalautaan mennessä tulevansa, niin lasketaan mukaan. Kaikki muu lasketaan ei:ksi.

En todellakaan alkaisi ilmoittautumisajan jälkeen tenttaamaan jokaiselta erikseen, onko tulossa vai ei. Jotka aikovat tulla, ovat ilmoittautuneet.

Joka tapauksessa on epäkohteliasta olla vastaamatta, ellei kyseessä ole joku koko fb-kansalle lähetetty massakutsu, mutta ihmiset ovat pääsääntöisesti epäkohteliaita ja on energianhukkaa märehtiä sitä.

Vierailija
158/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä on ongelma. Ilmoittautumisilla on aikaraja. Jos ilmoittaa takalautaan mennessä tulevansa, niin lasketaan mukaan. Kaikki muu lasketaan ei:ksi.

En todellakaan alkaisi ilmoittautumisajan jälkeen tenttaamaan jokaiselta erikseen, onko tulossa vai ei. Jotka aikovat tulla, ovat ilmoittautuneet.

Joka tapauksessa on epäkohteliasta olla vastaamatta, ellei kyseessä ole joku koko fb-kansalle lähetetty massakutsu, mutta ihmiset ovat pääsääntöisesti epäkohteliaita ja on energianhukkaa märehtiä sitä.

Ap ei ole kertonut laittaneensa aikarajaa, eli sitä ei ole. Ap myös lähetti kutsun fb:n kautta. Siinä kaksi selkeää syytä miksi kutsuun ei ole vastattu. Kolmas syy saattanee olla se, että hän laittoi kutsun 3kk etuajassa.

Vierailija
159/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole kertonut laittaneensa aikarajaa, eli sitä ei ole. Ap myös lähetti kutsun fb:n kautta. Siinä kaksi selkeää syytä miksi kutsuun ei ole vastattu. Kolmas syy saattanee olla se, että hän laittoi kutsun 3kk etuajassa.

Neljäs syy saattaa olla se, että ketään ei kiinnosta tulla ap:n juhliin, mutta kukaan ei jostain syystä kehtaa sanoa ei. Mistä me tiedetään, millainen kutsuja tässä on kyseessä? Yleensä ihmiset kyllä vastaavat hyvin muotoiltuun kutsuun viimeistään siinä vaiheessa, kun siitä muistuttaa. Poislukien ne, jotka eivät muutenkaan somessa viihdy.

Vierailija
160/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei koskaan kutsuta mihinkään :( taas viikonloppu täynnä tyhjää, kuten aina :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme