Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisiä vaivaa? Miksi ei voi ilmoittaa että osallistuuko juhliin vai ei?

Vierailija
06.10.2017 |

Olen järjestämässä ensi viikon viikonloppuna pienimuotoisia juhlia. Ihan sellaiset perus kotibileet/illanistujaiset Facebookissa olen tehnyt tapahtumakutsun jo n. 3kk sitten. Moneen kertaan olen tuonne tapahtuman sivuille kirjoitellut ja kysynyt että voisiko ihmiset ilmoittaa ovatko tulossa vai ei. He lukevat kyllä kysymykseni, mutta eivät vastaa mitään? Miksi ei voi vastata vaikka että "en pääse, kiitos kutsusta", tai "olen tulossa". Siis ihan mitä vaan, kunhan vaan tietäisi että ketkä kaikki ovat tulossa ja ketkä eivät. En ymmärrä? :D

Kommentit (162)

Vierailija
61/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitahan, ap, kaikille kutsumillesi ihmisille Facebookin kautta viesti, että jos aiot tulla, niin tarjoilujen takia ilmoittauduthan tapahtumaan nyt. 24 tunnin päästä laitat viestin, että kiitos ilmoittautuneille, tervetuloa, niin saat vielä jälkihitaat liikkeelle. Joka ei vastaa mitään, ei ole tulossa.

Nimenomaan laita viesti, sellainen joka menee vastaanottajien viestilaatikkoon! Tapahtuman seinälle kirjoitteleminen ei riitä, koska jos joku ei ole laittanut rastia mihinkään ruutuun tapahtumassa, seinälle kirjoitetut jutut eivät välttämättä nouse lainkaan hänen uutisvirtaansa.

Mä en ylipäänsä pidä Facebookia kovin hyvänä kutsuvälineenä, jos pitää saada tarkka luku tulijoiden määrästä. FB:n kautta kulkee niin paljon erilaisia tapahtumia ja kutsuja, että harva enää ottaa niitä kovin vakavasti. Sen sijaan isompiin tapahtumiin ja toisaalta ryhmien tapaamiseen se on aivan ok. Ensimmäisessä tulijoiden määrällä ei ole niin väliä, tärkeintä on tiedottaa tapahtumasta. Jälkimmäisessä osallistujat tietävät, millaista vastaamista heiltä juuri kyseisessä ryhmässä odotetaan.

Vierailija
62/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tämä voi olla näin vaikean tuntuinen asia monelle? :D

Miksi ihmeessä ei voi kohteliaasti vastata jotain? Erityisesti jos osallistumisesta kysellään vielä erikseen myöhemmin. Sama kun joku kysyisi sinulta että "otatko lisää makaronilaatikkoa?" ja olisit vastaamatta mitään koska et voi vielä tietää että jaksatko 2 minuutin päästä ottaa lisää. Parempi olla vaan hiljaa.

Oikeastaan hyvä että tein tämän aloituksen. Nyt ymmärrän että osa ihmisistä oikeasti vaan ajattelee että eihän sitä tarvitse mitään vastata 1. jos ei tule, 2. jos ei vielä tiedä tuleeko. Opin tässä uutta.

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vastaa facebookkutsuihin ikinä. Katson että jos mut halutaan paikalle niin kutsun voi lähettää henkilökohtaisemminkin kuin valkkaamalla 1500 fb-kaverista puolet joille kutsun lähettää. Ignooraan siis kaikki FB kutsut liittyi ne ihan mihin tahansa.

No tuota minulla on joku 120 facebook-kaveria. Kutsuin n.15 ihmistä. Mutta olen nyt vissiinkin toiminut väärin. Ilmeisesti osalle ihmisistä olisi pitänyt soittaa, osalle laittaa tekstari, osalle faxi ja osalle ilmoittaa savumerkeillä. Varmaan lienee helpoin kysyä ensin kutsuttavilta, että miten teidät sopii kutsua minun kutsuilleni :D

T.ap

Kutsut 15 ihmistä, ja teet siitä fb-tapahtuman? Haloo. Laita ensi kerralla tekstarit kaikille ja siihen pyyntö että vastaa tiettyyn päivään mennessä. Jos ei kukaan vastaa, niin peru kutsut. Näin normaalit ihmiset tekevät. Ei niitä vastauksia pidä anella viikkokausia. Kiireiset ihmiset tietävät usein vasta samalla viikolla, pääsevätkö vai eivät. Taidat olla vähän huomionkipee ihminen. Miksi näin iso haloo yksistä illanistuijaisista. Ne tulevat ketkä kokevat sen itselleen tärkeäksi, et voi pakottaa ketään vastailemaan "ehkä tule, mutta ilmoitan tarkemmin sitten kun tiedän". Ihmisillä on muutakin mietittävää kun sun kutsut.

Vierailija
64/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitahan, ap, kaikille kutsumillesi ihmisille Facebookin kautta viesti, että jos aiot tulla, niin tarjoilujen takia ilmoittauduthan tapahtumaan nyt. 24 tunnin päästä laitat viestin, että kiitos ilmoittautuneille, tervetuloa, niin saat vielä jälkihitaat liikkeelle. Joka ei vastaa mitään, ei ole tulossa.

Nimenomaan laita viesti, sellainen joka menee vastaanottajien viestilaatikkoon! Tapahtuman seinälle kirjoitteleminen ei riitä, koska jos joku ei ole laittanut rastia mihinkään ruutuun tapahtumassa, seinälle kirjoitetut jutut eivät välttämättä nouse lainkaan hänen uutisvirtaansa.

Mä en ylipäänsä pidä Facebookia kovin hyvänä kutsuvälineenä, jos pitää saada tarkka luku tulijoiden määrästä. FB:n kautta kulkee niin paljon erilaisia tapahtumia ja kutsuja, että harva enää ottaa niitä kovin vakavasti. Sen sijaan isompiin tapahtumiin ja toisaalta ryhmien tapaamiseen se on aivan ok. Ensimmäisessä tulijoiden määrällä ei ole niin väliä, tärkeintä on tiedottaa tapahtumasta. Jälkimmäisessä osallistujat tietävät, millaista vastaamista heiltä juuri kyseisessä ryhmässä odotetaan.

Ap ei halua vastausta kuulemma tarjoilujen vaan jonkun muun mystisen syyn takia.

Vierailija
65/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään kannata edes järjestää mitään.

Vierailija
66/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ei voi kohteliaasti vastata jotain? Erityisesti jos osallistumisesta kysellään vielä erikseen myöhemmin. Sama kun joku kysyisi sinulta että "otatko lisää makaronilaatikkoa?" ja olisit vastaamatta mitään koska et voi vielä tietää että jaksatko 2 minuutin päästä ottaa lisää. Parempi olla vaan hiljaa.

Oikeastaan hyvä että tein tämän aloituksen. Nyt ymmärrän että osa ihmisistä oikeasti vaan ajattelee että eihän sitä tarvitse mitään vastata 1. jos ei tule, 2. jos ei vielä tiedä tuleeko. Opin tässä uutta.

t.ap

Et sinä kysy, sinä kailotat koko kylälle.

Jos haluat tietää jotakin, kysyt henkilökohtaisesti. TÄMÄ olisi verrattavissa tuohon kysymykseen makaronilaatikosta.

Ei se, että laitat epämääräisen kutsun 120 ihmisen fb-tilillesi.

Vierailija
67/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista helpoimmalla pääset, kun pyydät vastausta vain niiltä, jotka tulevat. Jos on tarpeen ilmoittautua johonkin tiettyyn päivän mennessä, laita kutsuusi viimeinen vastauspäivä. Ne, jotka eivät ole siihen mennessä ilmoittautuneet tulevansa, eivät tule. Jos alat venkslaamaan ihmisten kanssa siitä, tulevatko he vai eivät ja jos nyt kuitenkin ehkä sittenkin tulisivat tai jospa ei sittenkään, niin tuo on ihan loputon suo. Ihmiset jättävät vastaamisen viimetippaan, vastaavat viimeisen vastauspäivän jälkeen, unohtavat koko vastaamisen jne. Nykyisin hyvin monet ihmiset ajattelevat, että juhliin tms mennään, jos ehditään ja jaksetaan. Ja monille tuo selviää vasta juhlapäivän aamuna, huvittaako lähteä vai ei. Mitä tärkeämmät juhlat kutsutun mielestä, sitä varmemmin hän ilmoittaa tulostaan riittävän ajoissa. Useimmat juhlat eivät ole mitenkään tärkeitä kutsutuille. Jos juhlien järjestäjänä sallit tällaisen soutamisen ja huopaamisen, niin ongelmahan siitä aiheutuu vain sinulle itsellesi. 

Justiinsa näin! Ap on lapsellinen, kun kuvittelee ihan muuta. 

Vierailija
68/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Et sinä kysy, sinä kailotat koko kylälle.

Jos haluat tietää jotakin, kysyt henkilökohtaisesti. TÄMÄ olisi verrattavissa tuohon kysymykseen makaronilaatikosta.

Ei se, että laitat epämääräisen kutsun 120 ihmisen fb-tilillesi.

:D

Nyt tää alkaa meneen jo niin sekavaksi että ehkä mulle riitti. Oli ihan mielenkiintoista kuulla näitä vastauksia kuitenkin! Hyvää viikonloppua.

t.ap

Vierailija
69/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules nyt, se että ei vastaa tarkoittaa juuri sitä että EI VIELÄ TIEDÄ. Ymmärrätkö? Eiköhän normaalit ihmiset kuitenkin vastaa kyllä/ei heti kun tietävät (saattaa jäädä viime tippaan, mutta kuitenkin?). Eikö sinun kutsutuistasi yksikään ole vastannut? Sitten joko ystäväsi ovat outoja, tai kutsusi on outo.

Kuules nyt, kun ei tarkoita. Ymmärrätkö? Se vain tarkoittaa, että olet epäkohtelias, etkä viitsi vastata. Jos et tiedä, ja jos sinulla on normaalit käytöstavat, niin vastaat, ettet tiedä vielä. Vain täydellinen moukka jättää vastaamatta, ja olettaa, että toinen osaa arvata, mitä juuri sinun vastaamatta jättämisesi juuri sinun mielestäsi sillä kertaa tarkoittaa.

Nykyaikana kiireiset ihmiset eivät vastaa ehkä, vaan jättävät vastaamatta kunnes tietävät haluavatko ja ehtivätkö tulla. Niin se vaan nykyään menee. Yritä kestää. Turhaan vauhkoat täällä.

En minä mitään vauhkoa. Noin se tosiaan tuntuu menevän ja ilmeisesti osa ihmisistä pitää sitä ihan normaalina käytöksenä, mitä nyt näitä viestejä täälläkin lukee. Ymmärrän päivä päivältä vähemmän ihmisiä :D

t.ap

Ap, olet ihan oikeassa !  Näitä viestejä, kun lukee niin tuntuu ettei suurin osa edes tajua mistä puhutaan.

Kuka panttaa vastausta esim hääjuhlaan sen takia, että " voin olla vaikka mahataudissa silloin " ?? Joku täystyperys, jolla ei ole mitään käsitystäkäytöstavoista.

Kutsuun vastataan silloin, kun vastausta odotetaan ja JOS käy niin ikävästi, että on siinä mahataudissa silloin, niin jätetään pahoittelujen kera menemättä.

Mikä vi..u tässä on niin vaikeaa ??? Onko tää pallo oikeesti niin täynnä enää kaiken maailman idiootteja ja uusavuttomia ...? Oikeesti ?

Tottakai kutsuun vastataan viimeistään kutsun v.p. päivänä, MUTTA ap vaatii vastausta jo kuukausia aikaisemmin eikä hän välttämättä ole edes ilmoittanut milloin vastausta odotetaan.

Vierailija
70/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Niin. Onhan se vähän niinkin, että jos aiot käyttää Facebookia kutsumiseen, sun pitää toimia välineen mukaisesti: muistutella, viestitellä, pitää asiaa esillä ja kertoa, miten haluat kutsun saaneiden toimivan. Silti osa jättää vastaamatta - ja heidän uutisvirrassaan tapahtuma ei sitten juuri näykään, joten se pääsee helposti myös unohtumaan.

Vierailija
71/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutten minä ainakaan sitoudu mihinkään matalan profiilin kotibileisiin JO KOLME KUUKAUTTA AIKAISEMMIN!

Hyvä jos tiedän samana päivänä, menenkö vai en. 

Ok, jos joku haluaa hitto vie päättää jo kolme kk aikaisemmin, ostaako kaksi vai kolme koppaa keppanaa, niin kieltäydyn kyllä kauniisti kutsusta varmuuden vuoksi, ettei ko. tyyppi saa hjärtslaakia siitä, että joku jättäytyykin viime hetkellä pois.

Oikeasti, miten suuri uhraus on ostaa vähän reilumpi määrä tarjottavia?

Minä ymmärtäisin tuon tärinän asian suhteen, jos kyse olisi erillisestä juhlatilasta tai vaikkapa ravintolasta, jonne pitää ilmoittaa mahdollisimman oikea määrä syöjiä.

Mutta KOTIBILEET, c'mon!!!

En ole koskaan tykännyt suunnitella kauhean hyvissä ajoin menojani, osin siksi, että teen epäsäännöllistä vuorotyötä (ja saatan hyvinkin olla töissä silloin, vaikka olisinkin pyytänyt asianmukaisesti 3 vk aiemmin sille illalle vapaata) ja osin siksi, että tykkään ex tempore päättää tekemisistäni.

Mutta toki mukaudun ja ilmoitan, jos joku haluaa naulata tekemisensä jo kuukausitolkulla etukäteen.

En vain ymmärrä tuollaisia ihmisiä.

N50

Hyvä kun luit tämän ketjun kaikki kommentit....

Ihmiset voivat kyllä tosi pahoin nykyään :( Minun mielestäni on vaan mukava nähdä kavereita ja istua iltaa. Ilmeisen moni kuitenkin olettaa että jos kutsuu kavereita viettämään iltaa, niin kyseessä on joku kaljakorien kilistelu ja vuosisadan kaamein ryyppyjuhla, mihin ei todellakaan kunnon perheellinen ihminen halua osallistua.

No, onneksi kuitenkin osa on minunkin kutsuuni kohteliaasti vastannut. Ja jos paikalle saapuu vain muutama ihminen niin nautimme sitten pienemmällä porukalla hyvästä seurasta :) Kunhan nyt ihmettelin tätä ihmisten vastaamattomuutta, koska en itse jotenkin ymmärrä sellaista ollenkaan.

t.ap

Rautalangasta: Vastaamattomuus tarkoittaa, että ei tiedä haluaako tulla. Parempi olla vastaamatta, kuin vastata kyllä ja perua viime tipalla. Vai mitä? Revitkö siitäkin pelihoususi jos joku peruu?

Vierailija
72/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei halua vastausta kuulemma tarjoilujen vaan jonkun muun mystisen syyn takia.

Jos se mystinen syy on "koska kaikkien pitää ymmärtää, että minun kutsuuni on vastattava", niin Facebook ei ole kovin hyvä valinta kutsun välittämiseen. Kannattaa valita sellainen kanava, jossa vastaaminen on todennäköisempää, esim. tekstiviesti. 

Vierailija
73/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee vastausta "en tiedä vielä pääsenkö, lähdemme ehkä leikkipuistoon silloin", eli siis kiinnostus on niin vähäistä, ettei tapahumalle haluta varata kalenterista aikaa, vaan pantataan viimeiseen asti, että jos sattuis tulemaan jotakin kiinnostavampaa kohdalle.

Todellista laiskuutta, eikä naurata yhtään itseäni, kun itselläni ei viikonloppuvapaata ole kuin kerran kuukaudessa, eli jos se leikkipuistossa käyminen sattuu kiinnostamaan enemmän, niin tapahtuma siirtyy jopa kuukausia eteenpäin osaltani.  Tietysti jos kyse isommasta porukasta, ei homma jää kiinni siitä, jos yksi jää pois.

Vierailija
74/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet elävät nykyään elämää, jota eivät itse kontrolloi, vaan käskyjä tulee työnantajlta, lasten harrastuksista ja kouluota, ja sukulaisilta. He eivät siis oikeasti tiedä voivatko osallistua,vai eivät, koska mitä tahansa saattaa tulla milloin tahansa ja jos ei tule, ei ole varma, että pystyykö itse mihinkään vai onko niin väsynyt, että kaatuu jo matkalla sänkyyn.

Mä oon elänyt tuota elämää ja se oli hirveää, koska lopulta tarvitsin unilääkkeitä, mutta en uskaltanut käyttää niitä, kun aina tosiaan tuli jotain, inkå takia iltamyöhällä yllättäen pitikin lähteä autolla johonkin, eikä tietenkään olisi saanut olla ottanut mitään pilleriä. Enkä mä ole mitenkään poikkeuksellinen. Mä aloin sanoa kaikkiin vähänkään vapaaehtoisiin itselleni osoitettuihin kutsuihin ei, mutta sitten en tosiaan ikinä päässyt mihinkään.

Toki elämä voi olla kiireistä ja hektistä. Eikö tuollaisessa tapauksessa olisi kohteliasta kuitenkin ilmoittaa vaikka että "en valitettavasti osaa sanoa, ilmoitan heti kun tiedän, mutta tuskin pääsen".

Mutta kun ilmoitta jättäminen tarkoittaa nimenomaan "en tiedä vielä pääsenkö, mutta ilmoitan heti kun tiedän".

Ei muuten tarkoita. Ilmoittamatta jättäminen tarkoittaa, ettei sinua kiinnosta pätkääkään toisen vaivannäkö ja järjestelyt, vaan ajattelet vain itseäsi. Ainoastaan ilmoitus/vastaus "en tiedä pääsenkö, mutta ilmoitan heti kun tiedän" tarkoittaa sitä, ettet vielä tiedä, mutta ilmoitat kun tiedät. Ei se järjestäjä ole mikään ajatusten lukija. Normaaleihin tapoihin kuuluu vastata, oli vastaus sitten mikä tahansa. Tuohon vastaukseen ei mene minuuttiakaan sinun ah niin arvokkaasta ajastasi.

Mitä järkeä on vastata kutsupyyntöön 'en tiedä, kerron myöhemmin'? Pitääkö tuo tilannetiedotus mielestäsi vielä toistaa vaikkapa viikon välein aina ilmoitettuun vastauspäivään saakka (siis jos kutsuja kertoi odottavansa vastausta vaikka 31.3.2018 mennessä)?

Hah hah, niinpä!

Vierailija
75/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mua ainakin kiinnostaa tietää, että onko 20 ihmistä tulossa vai ei yhtään. Esim. siksi, että jos ketään ei kiinnosta tulla, niin voin itsekkin suunnitella sille päivälle jotain huomattavasti mukavampaa kuin yksin odottelua ja jännittämistä että tuleeko joku vai ei.

Ilmeisesti tämä on kuitenkin nykyään normaalia, että ihmiset eivät ajattele lainkaan toisia edes peruskohteliaisuuden verran.

Vierailija
76/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai herran jestas kotibileitä tai illanistujaisia varten tarvii laittaa 3kk ennen fb-tapahtumaa, ja vahdata sitä sitten kuukausikaupalla että ketä on tulossa!?

Illanistujaiset: 2 viikkoa ennen kutsu tekstarilla, ja ne tulee ketkä tulee (vinkki : järjestä tarjoilu sen mukaan mitä osaat arvioida, ja loput jämät voi varmaan oma perhe syödä?) 

Vierailija
77/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutten minä ainakaan sitoudu mihinkään matalan profiilin kotibileisiin JO KOLME KUUKAUTTA AIKAISEMMIN!

Hyvä jos tiedän samana päivänä, menenkö vai en. 

Ok, jos joku haluaa hitto vie päättää jo kolme kk aikaisemmin, ostaako kaksi vai kolme koppaa keppanaa, niin kieltäydyn kyllä kauniisti kutsusta varmuuden vuoksi, ettei ko. tyyppi saa hjärtslaakia siitä, että joku jättäytyykin viime hetkellä pois.

Oikeasti, miten suuri uhraus on ostaa vähän reilumpi määrä tarjottavia?

Minä ymmärtäisin tuon tärinän asian suhteen, jos kyse olisi erillisestä juhlatilasta tai vaikkapa ravintolasta, jonne pitää ilmoittaa mahdollisimman oikea määrä syöjiä.

Mutta KOTIBILEET, c'mon!!!

En ole koskaan tykännyt suunnitella kauhean hyvissä ajoin menojani, osin siksi, että teen epäsäännöllistä vuorotyötä (ja saatan hyvinkin olla töissä silloin, vaikka olisinkin pyytänyt asianmukaisesti 3 vk aiemmin sille illalle vapaata) ja osin siksi, että tykkään ex tempore päättää tekemisistäni.

Mutta toki mukaudun ja ilmoitan, jos joku haluaa naulata tekemisensä jo kuukausitolkulla etukäteen.

En vain ymmärrä tuollaisia ihmisiä.

N50

Hyvä kun luit tämän ketjun kaikki kommentit....

Ihmiset voivat kyllä tosi pahoin nykyään :( Minun mielestäni on vaan mukava nähdä kavereita ja istua iltaa. Ilmeisen moni kuitenkin olettaa että jos kutsuu kavereita viettämään iltaa, niin kyseessä on joku kaljakorien kilistelu ja vuosisadan kaamein ryyppyjuhla, mihin ei todellakaan kunnon perheellinen ihminen halua osallistua.

No, onneksi kuitenkin osa on minunkin kutsuuni kohteliaasti vastannut. Ja jos paikalle saapuu vain muutama ihminen niin nautimme sitten pienemmällä porukalla hyvästä seurasta :) Kunhan nyt ihmettelin tätä ihmisten vastaamattomuutta, koska en itse jotenkin ymmärrä sellaista ollenkaan.

t.ap

Rautalangasta: Vastaamattomuus tarkoittaa, että ei tiedä haluaako tulla. Parempi olla vastaamatta, kuin vastata kyllä ja perua viime tipalla. Vai mitä? Revitkö siitäkin pelihoususi jos joku peruu?

Jos on niin hektinen elämä, ettei tiedä, niin voi vastata että ei tule. Kyllä tuo kertoo nimenomaan siitä, että kiinnostusta tapahtumaan osallistumiseen ei ole, vaan pitää jäädä odottamaan että tuleeko vastaan jotain kiinnostavampaa. Ainakin aikuisilla ihmisillä näin ja ei tarvitse mitään sairastumisia tähän vetää, ei kukaan tiedä että sairastuuko juuri kun olisi jotkin juhlat.

Jos esim. haluaa odotella että sattuuko joku lapsen jalkapalloturnaus juuri sille päivälle, niin se on yksinkertaista vastata että ei osallistu juhliin, koska haluaa mieluummin pitää päivän vapaana lapsen asioita varten.

Jännästi tämä ennakoiminen ei ole ongelma silloin kun pitää esim. varata lentomatkoja ja hotelleja jopa puolivuotta etukäteen, kukaan ei jätä viimetinkaan koska "en minä tiedä, jos en sitten pääsekkään". Motivaatio on se avainsana tässä.

Vierailija
78/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo hyvissä ajoin kutsuminen ole yleensä juuri siksi, että ihmiset voi jo hyvissä ajoin varata sen päivän sille asialle, mielestäni hyvinkin kohteliasta. Vuorotyöläiselle 2 viikon varoitusaika on aivan liian lyhyt, mikäli halutaan oikeasti mukaan rientoihin.

Vierailija
79/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mua ainakin kiinnostaa tietää, että onko 20 ihmistä tulossa vai ei yhtään. Esim. siksi, että jos ketään ei kiinnosta tulla, niin voin itsekkin suunnitella sille päivälle jotain huomattavasti mukavampaa kuin yksin odottelua ja jännittämistä että tuleeko joku vai ei.

Ilmeisesti tämä on kuitenkin nykyään normaalia, että ihmiset eivät ajattele lainkaan toisia edes peruskohteliaisuuden verran.

Tai sitten sä teet asiasta isomman numeron mitä pitäisi?   

Tai et osaa lähettää kutsua niin, että siihen vastattaisiin järkevästi. Jos tekstari kutsussa on päivämäärä, johon mennessä pyydetään vastaamaan, niin tietenkin varaat ruokaa sen mukaan kuka on vastannut. Ei kai ne kaikki kuitenkaan jätä vastaamatta? Mikä tässä nyt mättää?? 

Vierailija
80/162 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri piti kerran rapukutsut. Kutsui varmaan parikymmentä tyyppiä. Vain pari ilmoitti osallistuvansa. Oletan, että johtui siitä, että kaveri kyseli, että haluutteko, että tarjottavat on mallia '20€', '40€' vai '60€' / hlö? Plus tietenkin ravut 5€/kpl. Huh.

Ylläolevaa kutsutaan mun mielestä liiketoiminnaksi. Sitä paitsi, 20€/hlö jostain itseväsätystä ruoasta on paljon ja rapuja ei olisi kehdannut ottaa vähempää kuin 5 kpltta, kun oikeestihan niitä pitäisi olla 10/hlö. Tästä tulee siis vähintään 45€/hlö rapuillan hinnaksi. Sillä rahalla saa jo aika kivat ruoat ravintolassa. Ja kuka olisi kehdannut ottaa tuon halvimman 20€n ruoat, kun olisi pihiksi leimautunut? Niin ja jos ois tuon 60€n ruoat ottanut, niin siihen ois pitäny tulla jo kaviaaria, tryffeleitä ja hanhenmaksaa sekä karhunlihaa. Voin kyllä sanoa, että kyseisen kaverin tuntien, ei olisi tullut.

Jos mä pyydän ihmisiä kylään, niin tarjoan syötävät ja juotavat. Budjettini mukaan. Jos budjettiin ei mahdu ravut, niin sitten tarjoan muuta.

Niin että ap, jos juhlasi ovat yllä kuvatun kaltaiset, niin älä ihmettele, miksei ihmiset ilmottaudu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme