Millainen mies on sinun unelmiesi mies? Rikotaan myytti!
Monesti palstalla tulee vastaan aloituksia ja kommentteja, joissa ollaan luomassa kuvaa täydellisestä miehestä, joka on ns. "alfa-uros". Omasta mielestäni moinen on hölynpölyä, eikä vastaa todellisuutta, vaan on lähinnä tekosyy joillekuille miehille a) olla tekemättä mitään muutosta elämässään ja b) valittaa Internetissä.
Oma unelmieni mies on visuaalinen ja herkkä. Mielellään korkea sivistystaso ja osaa keskustella monimutkaisista aiheista luontevasti ja omaa jonkun kannan, jonka takana seisoo. Itsenäinen, jolla on intohimon kohde (mikä tahansa musiikista politiikkaan ja tähtitieteeseen ja koodaamiseen yms). On vaativa, mutta hyväsydäminen. Kansalaisuudella ei ole merkitystä, kunhan yhteinen kieli löytyy. Ei tarvi käydä salilla tai olla lihaksia, omissa silmissäni paras vartalotyyppi on hoikka. Pitää olla hyvä / kehittynyt maku - kyllä, makua voi kehittää aivan niin kuin lihaksiakin salilla tai ajattelua taidenäyttelyissä.
n.27
Listatkaa omat ihanteenne alle, niin rikotaan myytti yhdestä ainoasta alfauros-mallista!
Kommentit (299)
Karvoja saa olla, partaa mielellään pitääkin olla, eräihminen, huumorintajuinen
Akateeminen kaupunkilaismies, jolla elämä kunnossa ja ei mt-ongelmia tai alkoholiriippuvuutta yms. Fiksu ja asiallinen. Päättäväinen.
Sympaattinen mies, jolla on elmässään jokin ns. Tarkoitus. Ei mikään uskonnollinen, mutta joku tavoite, jota kohti tähtää.
Hiljainen ja älykäs sekä lempeä. Ulkonäöltään pitkä ja laiha.
Kiltti ja eläinrakas, hiljainen, paitsi ei minun seurassani.
Rakastaa kirjallisuutta ja musiikkia, kuten minäkin.
Pitää naisista, ei nimittele eikä saa raivokohtauksia, pitää seksistä.
Urheilullinen, reilu ja huumorintajuinen. Nämä vastaavat myös omia piirteitäni, kai jokainen haluaa sen itsensä kaltainen kumppanin lopulta, vaikka sanotaankin että vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa. No, ehkä hetkellisesti, mutta lopulta se taitaa olla vain ohimenevää kun ikää tulee lisää.
n.39
Lempeä, hyväsydäminen, jalat maassa ja järki päässä oleva vanhanajan suomalainen perusmies, ulkoilma- ja/tai eräihminen. Pitää mökkeilystä, telttailusta, kalastuksesta, sienestyksestä, luonnossa liikkumisesta, kotona olemisesta, seksistä ja hyvästä ruoasta.
Oli muuten hankala löytää.
Mun ihannemiehellä on ruskeat tuikkivat nappisilmät missä on kultaisia pilkkuja. Ruskea tuuhea pystytukka, vähän kuin jotain eläintä silittäisi. Partaa ja nöpönenä. Raamikas, jäntevä kaveri. Älykäs ja rauhallinen, kiltti ja huomioiva. Huumorintajuinen ja leppoisa, hän luo ympärilleen hyvän tunnelman. Luontoihminen, luotettava ihminen. Rakas.
Rakastuin mieheeni vajaa vuosi sitten. Hän on roimasti ylipainoinen, naamaa peittää iso parta ja silmälasit. Hän pukeutuu junttimaisesti ja vetää ajoittain junttiroolin päälle vaikka onkin todellisuudessa älykäs ja sivistynyt. Hänen huumorintajunsa menee yksi yhteen omani kanssa. Hän on kiltein ja lempein tuntemani ihminen.
Ennen kuolasin urheilullisia, klassisen komeita miehiä ja deittailinkin vain sellaisia. Nykyään he näyttävät lähinnä huvittavilta, kun oma miesihanne on muuttunut totaalisesti.
Julmetun iso palkka ja koko ajan ylitöitä. Tuo paljon rahaa kotiin eikä juuri häiritse.
Mun unelmamies olisi kiltti, rehellinen ja kärsivällinen. Fiksu mutta ei mikään besserwisser. Taitava käsistään, ts. osaisi rakentaa jotakin ja remontoida. Tykkään itsekin tehdä paljon käsilläni, niin en halua miestä joka ei osaisi esim. maalata seinää tai edes lamppua asentaa. Mies saisi olla myös hauska ja normaalivartaloinen.
Kiltti, rauhallinen, pitkä, urheilullinen, työelämässä, eläinrakas ja rock-henkinen. Haluaa perheen ja on luotettava ja turvallinen
Mun ihannemies on kiltti ja hyväsydäminen. Sellainen, jolla ei ole tarvetta naljailla, haastaa tai arvostella jatkuvasti. Hyväntahtoinen, leikkimielinen kiusoittelu on toki sallittua. Hänellä on suhteellisen terveelliset elämäntavat, mutta tämä ei tarkoita nillittämistä ja nipottamista siitä mitä hän tai minä suuhuni laitan. Ehkäpä hän harrastaa eräilyä ja käy salilla ja ulkoilemassa. Voisimme tehdä niitä yhdessä. Mun unelmien mies osaa olla läsnä, eikä hän stressaa turhista. Hän on vakaa ja luotettava kuin kallio ja vaikka hän on hyvin kärsivällinen ja joustava hän ei kuitenkaan alistu, vaan osaa seisoa itselleen tärkeiden asioiden takana. Hänelle kumppani ja toimiva parisuhde on panostamisen arvoisia asioita. Hän on huomaavainen ja hellä rakastaja ja iltojen huumorintajuinen ilahduttaja. Hänellä ei ole pakonomaista tarvetta juosta jatkuvasti pippaloissa tai kavereiden kanssa kaljalla, hän on tehny niitä asioita riittävästi nuoruudessaan. Hän haluaa rinnalleen parhaan ystävän ja rakastajattaren, jonka kanssa (perustaa perhe ja) vanheta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Julmetun iso palkka ja koko ajan ylitöitä. Tuo paljon rahaa kotiin eikä juuri häiritse.
Ottaa ylettömän suuren henkivakuutuksen ja kuolee nuorena äkilliseen sairaskohtaukseen.
Lyhyt, viivakooditukkainen ja hintelä, mutta olutvatsainen.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen mies linjoilla,
miltäs nyt tuntuu?
Sinä siis inhoat naisia ja elämäsi täyttää rahojen - sekä omien että ex-vaimosi - rahojen ajattelu ja laskeminen.
Ikävä juttu. Mitä haluaisit tehdä elämällesi? Ihan raivota ja polkea jalkaa loppuikäsi kaikolle naisille vai?
Mitä ulkonäköön tulee, niin pidän pitkistä ja parrakkaista miehistä. Toispuoleinen hymykuoppa, "liian pitkät" eli villit hiukset, pisamat, luomet tai hymyillessä huomattavan leveäksi venyvä suu ovat mielestäni piirteitä, jotka tuovat tietynlaista rikkonaisuutta, josta pidän. Minua viehättävät karkean näköiset miehet, enemmän vaaleat/maantienharmaat kuin ihan tummat. Rakastan hyvää ryhtiä, sinisiä ja vihreitä silmiä ja hyvät hampaat ovat tärkeät. Minusta on myös tärkeää, että miehellä on jokin intohimo, esim. käsillä tekeminen, eräily, keräily, kalastus, lukeminen tms.
Minkäänlaiset bodatut, sheivatut ja öljytyt pojut eivät minua kiinnosta edes vähää alusta, ei myöskään mitkään kalja-maket tai esso-nicot.
N25
Aidosti hellä ja samalla kriittiseen ajatteluun kykenevä ihminen. Johdonmukainen ja omaa selkärankaa. Ei liian egoistinen ja ylpeä, vaan esim. pystyy muuttamaan näkemyksiään, kun saa uutta tietoa asiasta. Pystyy ajattelemaan ja näkemään asioita eri kannoilta, kykenee arvostamaan erilaisia asioita. Omaa myönteisyyttä ja pitkäjänteisyyttä. Vastuullinen. On myös jonkinlainen suunnitelma elämälleen.
Mielellään 168-180 cm, plus tykkään söpöistä miehistä. :D ruumiinrakenteella ei erityistä merkitystä, paitsi että suuri ylipaino ei oikein sytytä.
Minun ihannemieheni on lyhyt, noin 160 cm. En halua katsoa ylöspäin jutellessa enkä halata tai tanssia hitaita poski kenenkään mahaa vasten.