Millainen mies on sinun unelmiesi mies? Rikotaan myytti!
Monesti palstalla tulee vastaan aloituksia ja kommentteja, joissa ollaan luomassa kuvaa täydellisestä miehestä, joka on ns. "alfa-uros". Omasta mielestäni moinen on hölynpölyä, eikä vastaa todellisuutta, vaan on lähinnä tekosyy joillekuille miehille a) olla tekemättä mitään muutosta elämässään ja b) valittaa Internetissä.
Oma unelmieni mies on visuaalinen ja herkkä. Mielellään korkea sivistystaso ja osaa keskustella monimutkaisista aiheista luontevasti ja omaa jonkun kannan, jonka takana seisoo. Itsenäinen, jolla on intohimon kohde (mikä tahansa musiikista politiikkaan ja tähtitieteeseen ja koodaamiseen yms). On vaativa, mutta hyväsydäminen. Kansalaisuudella ei ole merkitystä, kunhan yhteinen kieli löytyy. Ei tarvi käydä salilla tai olla lihaksia, omissa silmissäni paras vartalotyyppi on hoikka. Pitää olla hyvä / kehittynyt maku - kyllä, makua voi kehittää aivan niin kuin lihaksiakin salilla tai ajattelua taidenäyttelyissä.
n.27
Listatkaa omat ihanteenne alle, niin rikotaan myytti yhdestä ainoasta alfauros-mallista!
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa...tämän keskustelun piti murtaa myytti, mutta se vain vahvisti sitä. :D
Naisilla on yllättävän samanlainen miesmaku vaikka aina muuta väittävät.
Jos myytti on ollut että naisia ei kiinnostat pitkät komeat rikkaat akateemikot niin se kyllä rikottiin aika hyvin tässä ketjussa
Sisälukutaitoon tai jopa ihan perus sivistystasoon kuuluu jättää esim tämä kommentti omaan arvoonsa: "Rikas. Impotentti. Joka haluaa kauniin edustusvaimon ja on valmis maksamaan siitä. Ei mitään seksuaalista. Ainoastaan edustamista." Huom: vain yksi esimerkki tästä ketjusta.
Jos luet näitä ei-trolli-kommentteja, niin kyllähän tässä on monenlaista ihannetta itse kullakin. Katkerat miehet postaavan muka naisena niitä omia luutuneita ihanteitaan, vaikka ovatkin olevinaan heteromiehiä. Go figure. Eiköhän se kaapin ovia vielä joskus aukea kun ovat keränneet tarpeeksi rohkeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä, lihaksikas, paksu lompakko, ei epäile käyttää nyrkkejään jos tulee tarvetta. Housuista saisi löytyä vähintään sellainen 19-senttinen.
Oletko tullut jo ulos kaapista vai onko prosessi vielä kesken?
Jos joku nainen haluaa itselleen sen hunksin, niin mikä sinä olet siitä vittuilemaan?
Max. 180cm pitkä mies, joka tekee työkseen jotain minusta mielenkiintoista. On siis vaikka viulisti tai hyönteistutkija tai yhteiskuntatieteilijä. Kielenkääntäjän edessä olisin sulaa vahaa. Lukee kirjoja ja harrastaa mielellään kulttuuria, oli kyseessä sitten oopperailta tai rokkifestarit. Tykkää eläimistä ja saisi mielellään omistaa koiran/koiria. Asuu Helsingissä tai Turussa. Lievä likinäköisyys plussaa, silmälasit on hot. Harrastaa jotain liikuntalajia, paitsi ei kyllä säbää eikä jäkistä eikä golfia tai frisbeegolfia. Tai ainakin liikkuu sen koiran kanssa. Hoikka/normaali vartalo, ei siis lihava eikä lihaksikas. On kiltti mutta reipas, ei seuran keskipiste. Käyttää alkoholia viihteellä ollessaan ihan reippaastakin muttei sammu tai sikaile, ei tissuta kotona ollenkaan. Vähäinen tupakanpoltto myös sallittua.
Ja tietty on puhdas ja pukeutuu tavalla joka on minusta myös miellyttävä ja on uskollinen ja ei vakavia perussairauksia ja ei mt-ongelmia ja hoitaa raha-asiansa muttei ole pihi ja siivoaa muttei ole neuroottinen jne jne
Unelmieni aviomies on: komea, varustettu hyvillä kasvoilla, hampailla ja sinisillä silmillä. Hieman pitkä. Vähän salaperäinen ja jännittävä. Ajattelee itsenäisesti, tietää filosofiaa, mielellään ihmisläheiset vihreät arvot, ymmärtää naisia ja tasa-arvoa. Hyvä sängyssä ja antaa orkkuja. Sellainen mies jonka kanssa mulla olisi sellasta tietynlaista kemiaa..
Unelmamieheni on fiksu ja nauraa mun tyhmille jutuille. Mielellään vähän outo tyyppi, ei mikään yltiösosiaalinen. Jos harrastuksena on esim. pelaaminen, scifi tai brittihuumori, meillä on jotain yhteistä tekemistä. Unelmamieheni ei halua lapsia, mutta tykkää kissoista. Ulkoisesti viehättävimpinä pidän hoikkia miehiä, kukkakeppi saa olla muttei bodari.
Vierailija kirjoitti:
-osaa ajatella itse, vihreät arvot ja ekologia tärkeitä
Eikö nuo vähän niin kuin kumoa toisensa, kun vihreiden arvoihin kuuluu määkiä muiden lammasten mukana?
Cain Dingle,Antti Tuisku, Juha Veijonen, Samuli Edelman Häjyt kokoisena,ei muuten :D
Fox Mulder, klikkaa mua sarjan rehtori;ikinä en muista nimeä.
-hyvä rakastamaan ja saa minut tuntemaan itseni naiseksi
-osaa "ottaa naisen"
-jännittävällä tavalla seksikäs ja salaperäinen
-pitkä, komea, vahvat kasvot, mielellään tumma tai edes rusketus
-akateeminen, älykäs, kasvisruokavalio, älykkäiden ihmisten harrastuksia: musiikki, viini, lukeminen (filosofia ja sivistys jne), liikunta
-ei ole ulkonäkökeskeinen.
185-190cm, tummat tuuheat hiukset (ei kaljuuntuva), sopivan lihaksikas, hyvännäköiset kasvot, leveät hartiat. Vuositulot 4-9 miljoonaa. Uskollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo vähän niin kuin kumoa toisensa, kun vihreiden arvoihin kuuluu määkiä muiden lammasten mukana?
Ei ne sulje toisiaan pois. Jos osaa yhtään ajatella niin on vihreät arvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa...tämän keskustelun piti murtaa myytti, mutta se vain vahvisti sitä. :D
Naisilla on yllättävän samanlainen miesmaku vaikka aina muuta väittävät.
Jos myytti on ollut että naisia ei kiinnostat pitkät komeat rikkaat akateemikot niin se kyllä rikottiin aika hyvin tässä ketjussa
Heh.
Hassua sekin että mitä pidemmälle ketju etenee, sitä selkeämmin kaikkien stereotypioiden mukainen miestyyppi korostuu. Alussa joku heittää 160cm, sitten kuvaillaan pitkää/raamikasta/jämerää miesten työt osaavaa nallekarhua joka halutaan kun ei ole saumaa alfaan.
Lopulta se pitkä, tumma, komea, sosiaalinen, koulutettu, itsevarma, määrätietoinen, mielenkiintoisessa (hyväpalkkaisessa) työssä oleva, täydellisen hammasrivistön omaava ja seksissä ohjat ottava stereotyyppinen kiiltokuvien alfamies voittaa niin kuin aina.
Naiset ovat laumaeläimiä. Minkäs sille voi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipäs kun kokoomuslaiset! Ei kun demariarvot! Eipäs kun perussuomalaiset... Ei kun...
Hiljainen, rauhallinen ja kotona viihtyvä. En jaksa niitä miehiä, joiden on joka asia väännettävä vitsiksi tai jolla on valtava kaveripiiri. Olen itsekin kotona viihtyvä enkä jaksa isoja ihmisjoukkoja tai jatkuvaa hälinää.
Mielellään omillaan toimeentuleva, ammatilla ei väliä. Vaikka olisi työtön, ei silti jää sohvalle makaamaan, tekee sitten vaikka pieniä puhdetöitä kotona. Josta päästään seuraavaan toiveeseen, osaa tehdä pientä remonttia, vaihtaa autonrenkaat, korjata polkupyörän siis käsistään kätevä.
Ja ikävä kyllä, sen verran ulkonäkökeskeinen olen että ei minua lyhyempi. Muuten ei väliä, olen ihastunut/seurustellut niin hintelän kuin reilusti ylipainoisen miehen kanssa.
En ole mikään villipeto sängyssä, joten siinäkin suhteessa ei mitään yltiöseksuaalista miestä, joka haluaa panna joka välissä.
Näillä kriteereillä löysin miehen kymmenen vuotta sitten ja ihanaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kertomaan mulle, että hänellä on vihreät arvot, niin luokittelen sen saman tien lobotomiapotilaaksi.
Vähän boheemi saa olla, mutta elämän perus asiat kunnossa. Itse olen vege, joten arvostan samankaltaista ideologista asennoitumista maailmaan. Ottaa huomioon isoja kokonaisuuksia eikä vain itseään. Intohimo työssään tai harrastuksessaan, paneutuu asiaansa ja voi olla välillä vähän omissa maailmoissaan. Ei käytä kuitenkaan päihteitä ainakaan runsaasti. Hyväntahtoinen ja reilu, joka osaa huomioida muutkin.
Oma ihannemieheni (ihastukseni) on n.165-senttinen mahakas ex-kiinteistönvälittäjä joka siis tällä hetkellä työtön. Hänellä on paljon naisellisia maneereita ja vähän neitimäinen puhetapa. Tykkää oluesta. Ei ole kovin hyvin varusteltu.
- älykäs
- analyyttinen
- konservatiivinen
- nuiva
- ymmärtää maahanmuuton ongelmat
- harrastaa bloggaamista yhteiskunnallisista aiheista
Kunhan ei ole rasisti eikä pelaa uhkapelejä. Seksitaidot plussaa mutta ei välttämätöntä, olen hyvä opettaja.