Millainen mies on sinun unelmiesi mies? Rikotaan myytti!
Monesti palstalla tulee vastaan aloituksia ja kommentteja, joissa ollaan luomassa kuvaa täydellisestä miehestä, joka on ns. "alfa-uros". Omasta mielestäni moinen on hölynpölyä, eikä vastaa todellisuutta, vaan on lähinnä tekosyy joillekuille miehille a) olla tekemättä mitään muutosta elämässään ja b) valittaa Internetissä.
Oma unelmieni mies on visuaalinen ja herkkä. Mielellään korkea sivistystaso ja osaa keskustella monimutkaisista aiheista luontevasti ja omaa jonkun kannan, jonka takana seisoo. Itsenäinen, jolla on intohimon kohde (mikä tahansa musiikista politiikkaan ja tähtitieteeseen ja koodaamiseen yms). On vaativa, mutta hyväsydäminen. Kansalaisuudella ei ole merkitystä, kunhan yhteinen kieli löytyy. Ei tarvi käydä salilla tai olla lihaksia, omissa silmissäni paras vartalotyyppi on hoikka. Pitää olla hyvä / kehittynyt maku - kyllä, makua voi kehittää aivan niin kuin lihaksiakin salilla tai ajattelua taidenäyttelyissä.
n.27
Listatkaa omat ihanteenne alle, niin rikotaan myytti yhdestä ainoasta alfauros-mallista!
Kommentit (299)
Minun ihannemieheni olisi tumma ja karvainen. Karvaa saisi olla vaikka kuinka paljon muualla, mutta ei selässä. Hänellä olisi myös parta ja/tai viikset sekä leveät hartiat. Hän olisi reipas, iloinen ja toimelias. Tykkäisi tehdä asioita, mutta viihtyisi myös kotona. Mukava, iloinen, positiivinen, huumorintajuinen, puhelias ja hymyilevä. Tavallinen.
Edellinen vielä lisää 😊 Mies saisi viedä ja minä vikistä. Ihanan hellä, mutta määrätietoiset ootteet.
Ap pyytää vastaamaan otsikon kysymykseen, mutta muistuttaa että tarkoituksena on rikkoa myytti. Mikä se myytti sitten on?
Mun unelmamies on vähintään 175cm pitkä, hoikka ja hieman treenattu vartalo ja mua nuorempi. Tummat hiukset, isot silmät ja söpö hymy. Herkkä, huumorintajuinen, tietokonepelejä harrastava ja luotettava. Tykkää höpötellä mun kanssa ja pelleillä. Ei ota kaikkea liian vakavasti.
N26
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy tuottaa pettymys mutta mun ihanne mies on aika pitkälti stereotyyppi.
Pitkä (mielellään yli 180cm)
Voimakas & sopivasti lihaksikas (ei mikään steroidi sikaniska tarvitse olla vaan raamikas ennemminkin)Mielummin tummempi kuin perus vaalea suomalainen
Tatuoinnit plussaa (ei pakollisia)
Vähän "paha poika" mutta kuitenkin herrasmies
Osaisi tarvittaessa puolustaa minua
(Osaan ja pystyn puolustamaan itseäni mutta tieto siitä että mies siihen pystyisi on lohduttava)Omaa hyvät käytöstavat
Ei mikään elämän koulu pelle joka on lapsellinen ja kapinoi kokoajan yhteiskuntaa vastaan koska oikeasti on pelkkä vässykkäHyvällä huumorintajulla varustettu
Sisäisesti herkkä (mutta näyttäisi sen vain minulle)Sosiaalinen, tulisi ihmisten kanssa toimeen
Ei tekisi tyhmiä tempauksia esim kännissäEi käyttäisi huumeita (satunnaisen kannabiksen voisin hyväksyä jos osaa käyttäytyä vaikutuksen alaisena)
Olisi luotettava eikä lupaisi sellaista mitä ei pystyisi pitämään ja pitäisi ne lupaukset joita pystyy lupaamaan
Osaisi näyttää minulle ns.kaapin paikan
Olisi rauhallinen eikä suuttuisi/hermostuisi turhasta
Ottaisi minut huomioon tekemissään päätöksissä vaikka minulla ei kyseiseen asiaan periaatteessa sanavaltaa olisikaan
Saisi teoillaan tuntemaan minut kauniiksi ja hyväksi
Hyväksyisi sellaisena kuin Olen, ei yrittäisi muuttaa minua ihmisenä
Omaisi tunneälyä ja sen verran elämänkokemusta että ymmärtäisi myös elämän ei niin loistokkaita puolia
Minulle ei tarvitsisi ostaa materiaalia en ole siitä kiinnostunut mutta silloin tällöin voisi tuoda kukkia tai jotain
Kehuisi säännöllisesti
Nauttisi seurastani
Arvostaisi tekemiäni asioita
Ynmärtäisi errä olen herkkä
Avaisi oven minulle
Jaksaisi nostaa minut
Ei vilkuilisi muita naisia, näkisi siinä mielessä vain minutKohtelisi muita ihmisiä kunnioittavasti (ei ole rasisti,sovinisti tai seksisti)
Osaisi ottaa muut ihmiset huomioon, muut viihtyisivät hänen kanssaan
Olisi rento sekä kaveriporukassa pidetty
Uskoo ennemmin toisten kannustamiseen kuin kadehtimiseen
On varma itsestään ja siitä mitä tekee, ei jää toisten jalkoihin mutta ei myöskään pomota muita
.kunnioittaa vanhempia (omia sekä muiden)
Kohtelee eläimiä,lapsia ja luontoa kauniisti
Pitää siisteydestä ja omaa hyvän hygienian.
Voisin mennä niin pitkälle että luettelisin jopa mieleisen pukeutumisen mutta tömä lista on jo valmiiksi tolkuttoman pitkä ja utopistinen enkä usko ikinä löytäväni ketään joka täyttää edes minimi odaa tästä listadta. Mutta nämä olivatkin vain haaveita.
V
Mitä tarkoittaa käytännössä että on "vähän paha poika"? Konkreettisia esimerkkejä?
Oikeamielinen, rohkea, nöyrä, periksiantamaton (tarkoittaa, että hänellä on aina päämäärä sekä suunnitelma, miten sinne päästään), hyväsydäminen, keskustelullinen, huumorintajuinen.
Mun unelmamies on vähintään 175cm pitkä, hoikka ja hieman treenattu vartalo ja mua nuorempi. Tummat hiukset, isot silmät ja söpö hymy. Herkkä, huumorintajuinen, tietokonepelejä harrastava ja luotettava. Tykkää höpötellä mun kanssa ja pelleillä. Ei ota kaikkea liian vakavasti.
N26
Kun lukee näitä niin miettii, että miksi edes piti syntyä tähän maailman. Mikä ihmeen tarkoitus voi elämällä olla kun on secundaa..
Vierailija kirjoitti:
N26
Kuulostaa kivalta mieheltä. Miksi sinua nuorempi?
Fiksu. Ei tarvitse olla mikään tietty koulutus, kunhan on kiinnostunut ajankohtaisista asioista ja kehittämään itseään. Hänen kanssaan voi keskustella laajasti asioista ja meillä on samanlainen arvomaailma.
On kiinnostunut asioista ja harrastaa. Oli se sitten pyöräily, maalaaminen, soittaminen, puutarhan hoito, remontointi, lukeminen jne. Ei tykkää vain maata ja katsoa telkkaria kaiket päivät, vaikka toki se on välillä ok. Hän on hyväkäytöksinen ja arvostaa naisia. Hän on luotettava, uskollinen ja hauskaa seuraa. Hän ehdottomasti tykkää matkustelusta ja on avarakatseinen ja spontaani.
Hänellä rento ja ehkä vähän boheemi tyyli, persoonallisuus on plussaa. Saa olla vähän outo. Mitään tiettyä ulkonäköihannetta minulla ei ole, mutta sanotaan nyt että mieluiten ei kovin yli-tai alipainoinen tai minua kovasti lyhyempi. Tyyli ja olemus vaikuttaa enemmän, en tykkää "täydellisestä" malliulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N26Kuulostaa kivalta mieheltä. Miksi sinua nuorempi?
Nokun se on 22-vuotias. :D
N26
No ihan unelmamies (huom. unelma, en siis odottele seuraavan listan kaltaista henkilöä elämääni ja tiedän, etten sellaista koskaan "saa" vaikka jotkut listan kohdat ovatkin edellytyksiä millekään) olisi ulkoisesti:
-170-180cm eli samaa pituusluokkaa kuin minäkin (175)
-siro ja hoikkarakenteinen, mutta kuitenkin sellaisella jäntevällä ja ryhdikkäänä tavalla
-kauniit kasvot ja sirot sormet, pitkähkö ja hoikahko kaula
-suuret ja ulkonevat korvat, sirohko ja selkeä leuka
-kapeakantainen, linjakas ja teräväkärkinen nenä
-kapeat kasvot ja tuuhea, pitkä tukka keskijakauksella ja ponihännällä
-suurehkot silmät ja isot iirikset, paksut silmäluomet
-mustat paksut ripset ja kauniit, tuuheat ja tummat kulmat
-vaaleat silmät (sinisen ja harmaan sävyt, vihreät ja hazel eli kaikki muu paitsi tummanruskea ns. nappisilmät)
-hieno, pitkähkö ja semisti muotoiltu parta, seksikkäät pulisongit ja tuuheat viikset
-boheemi, tyylikäs tyyli (paljon sormuksia ja koruja, teräväkärkisiä bootseja, leveälahkeisia housuja, silkkitakkeja jne. tai sitten sellanen 20-luvun gentleman-style komeilla koruilla höystettynä).
Henkisesti:
-EMPAATTINEN
-rauhallinen ja itsevarma, tai ainakin osaisi ja haluaisi keskustella epävarmuuksistaan ja kehittyä sillä saralla
-sivistynyt ja älykäs (älykäs tarkoittaa sitten jotain muuta kuin kulloistenkin akateemisten trendien perässä juoksemista ja jonkun toisen keksiminen mantrojen jauhamista! Äly on todella kykyä nähdä kokonaisuus ja ajatella ITSENÄISESTI ns. laatikon ulkopuolelta)
-lukenut (ei välttämättä kouluttautunut, mutta lukenut täytyy olla)
-järkevyydestään huolimatta rakastava ja lempeä hieman hörhö eikä mikään kylmä rationalisti (rakastava rakastaa vähän kaikkea lapsista taivaan lintuihin ja naapurin vanhukseen)
-perhearvoiltaan konservatiivinen
-keskustelukykyinen tai ei ainakaan ahdistu kun mä puhun ja vaadi olemaan hiljaa
-haluaa olla säännöllisesti erillään ja on molemmille ok esim. kerran vuodessa matkustaa ihan yksin viikko-kaksi-muutama
-tajuaa asemansa suhteessa naiseen, eli osaa olla ns. perheen pää ja palauttaa naisen tarvittaessa takaisin omalle paikalleen eikä jätä emotionaaliseen tyhjiöön ja aavikolle eksyksissä vaeltamaan
-nostattava, ei lannistava
-seksuaalisesti dominoiva ja omistava, samaan aikaan röyhkeä ja jumaloiva
-yleisesti yhtäaikaa palvova ja alistava
Ja tietysti niin rikas, ettei tarvitsisi koko elämässä tehdä muuta kuin elää auringossa joogaten, tanssien ja nussien.:D
En tarvitsisi elämääni oikeastaan muuta kuin tarpeeksi hyvää seksiä, teetä, tupakkaa, joogaa, tanssia, rakkautta, +28-32 lämpötilat ja paljon aurinkoa.
Välillä bonarina jotain hulluja seikkailuita sisältäen seksiä ja huumausaineita.
Lempeä, vahva, turvallinen ja luotettava. Samanlainen huumorintaju ja elämänarvot kuin minulla. Itsenäinen, vähän saa olla jääräpäinenkin kunhan on kompromisseihinkin kykenevä. Nauttii luonnossa liikkumisesta ja kotona olemisesta. Pitää seksistä, ei kuitenkaan mikään maaninen seksihullu. Tykkää hyvästä ruuasta ja plussaa jos on makeasta pitävä. Jos ei ole itse musikaalinen, niin toivottavasti kuitenkin suhtautuu ymmärryksellä työhöni, joka on musiikin parissa. Sellainen, jonka kanssa voisin muodostaa tasaväkisen parisuhteen, jossa vallitsee molemminpuolinen arvostus toista kohtaan. Ei liian mustasukkainen. Ei tupakoi, eikä juo kauhean paljon. Sellainen, jonka kanssa olisi helppo lähteä kahvilaan, leffaan, lenkille, matkalle tai sitten vaan olla köllötellä kotisohvalla halaillen tai kirjaa lukien, tai puhuen syntyjä syviä.
Ulkonäössä täytyy olla jotain, mikä sytyttää, esim. kauniit silmät tai valloittava hymy, miellyttävä nauru. Mieluummin tukevampi kuin laiha, joskin se nyt ihan toissijaista jos luonne natsaa.
sucundaa kirjoitti:
Kun lukee näitä niin miettii, että miksi edes piti syntyä tähän maailman. Mikä ihmeen tarkoitus voi elämällä olla kun on secundaa..
No jos secundaa on sellainen jona ei osaa ottaa toisia huomioon, ei huumorintajua yms yms niitä kaikkea täällä nyt onkaan lueteltu niin sitten...
sucundaa kirjoitti:
Edelleen, ainoat joka viestissä toistuvat asiat ovat kiltteys, kunnollisuus, kiinnostus jotain kohtaan ja muu hyväluonteisuus, eli jos olet tämän ketjun perusteella sekundaa niin se tarkoittaa että olisit empatiakyvytön, ilkeämielinen, tylsä ja muuten ikävä ja toisia huonosti kohteleva ihminen jota mikään ei kiinnosta. Vai mikä sussa nyt sitten on vikana?
Jos aloitan ulkonäöstä, niin
- pituus enintään 172 cm. Mieluummin 160 cm kuin 180 cm, koska olen itse vain 150 cm. En halua näyttää kääpiöltä jättiläisen rinnalla.
- hoikka ruumiinrakenne. Mieluummin suorastaan hintelä kuin mikään bodari.
- pitkät mielellään tummat hiukset, joita pitää usein poninhännällä. Kuitenkin siistit ja hyväkuntoiset hiukset, ei mikään hamppukasa.
- valloittava hymy
Ja sitten ne muut ominaisuudet:
- luotettava ja rehellinen
- huumorintajuinen ja hauska
- empaattinen, muita huomioiva ja auttavainen (esim pitää kaupassa ovea auki vanhukselle tai auttaa nostamaan vauvanvaunut bussiin ilman, että kenenkään tarvitsee erikseen pyytää)
- hyvä keskustelija ja kiinnostunut erilaisista asioista ja ilmiöistä. Osaa katsoa asioita erilaisista näkökulmista.
- sosiaalinen eli tulee juttuun muiden ihmisten kanssa, kun ollaan esim jossain juhlissa tms
- omista raha-asioistaan huolehtiva, käy töissä (ihan sama missä töissä), luottotiedot kunnossa eikä harrasta pikavippejä tms velkoja
- lämpimät ja läheiset välit omiin vanhempiinsa ja sisaruksiinsa
- eläinrakas
- tasapainoinen ja elämäänsä tyytyväinen
Unelmieni mies on naapurin mies, hänestä olen unelmoinut jo vuosia. Se oli kyllä itsellekin yllätys, koska ei vastaa mitään tuollaisia ulkonäkökuvailuja, joita tekisin. Se vaan vei jalat alta, ennen kuin edes tiesin muuttaneeni naapuriin, pelkkä katsekontakti riitti.
Luonteessa tärkeää olisi luotettavuus, rehellisyys, avoimuus ja rauhallisuus. Se että kaksin olisi parempi kuin yksin.
Mun täytyy tuottaa pettymys mutta mun ihanne mies on aika pitkälti stereotyyppi.
Pitkä (mielellään yli 180cm)
Voimakas & sopivasti lihaksikas (ei mikään steroidi sikaniska tarvitse olla vaan raamikas ennemminkin)
Mielummin tummempi kuin perus vaalea suomalainen
Tatuoinnit plussaa (ei pakollisia)
Vähän "paha poika" mutta kuitenkin herrasmies
Osaisi tarvittaessa puolustaa minua
(Osaan ja pystyn puolustamaan itseäni mutta tieto siitä että mies siihen pystyisi on lohduttava)
Omaa hyvät käytöstavat
Ei mikään elämän koulu pelle joka on lapsellinen ja kapinoi kokoajan yhteiskuntaa vastaan koska oikeasti on pelkkä vässykkä
Hyvällä huumorintajulla varustettu
Sisäisesti herkkä (mutta näyttäisi sen vain minulle)
Sosiaalinen, tulisi ihmisten kanssa toimeen
Ei tekisi tyhmiä tempauksia esim kännissä
Ei käyttäisi huumeita (satunnaisen kannabiksen voisin hyväksyä jos osaa käyttäytyä vaikutuksen alaisena)
Olisi luotettava eikä lupaisi sellaista mitä ei pystyisi pitämään ja pitäisi ne lupaukset joita pystyy lupaamaan
Osaisi näyttää minulle ns.kaapin paikan
Olisi rauhallinen eikä suuttuisi/hermostuisi turhasta
Ottaisi minut huomioon tekemissään päätöksissä vaikka minulla ei kyseiseen asiaan periaatteessa sanavaltaa olisikaan
Saisi teoillaan tuntemaan minut kauniiksi ja hyväksi
Hyväksyisi sellaisena kuin Olen, ei yrittäisi muuttaa minua ihmisenä
Omaisi tunneälyä ja sen verran elämänkokemusta että ymmärtäisi myös elämän ei niin loistokkaita puolia
Minulle ei tarvitsisi ostaa materiaalia en ole siitä kiinnostunut mutta silloin tällöin voisi tuoda kukkia tai jotain
Kehuisi säännöllisesti
Nauttisi seurastani
Arvostaisi tekemiäni asioita
Ynmärtäisi errä olen herkkä
Avaisi oven minulle
Jaksaisi nostaa minut
Ei vilkuilisi muita naisia, näkisi siinä mielessä vain minut
Kohtelisi muita ihmisiä kunnioittavasti (ei ole rasisti,sovinisti tai seksisti)
Osaisi ottaa muut ihmiset huomioon, muut viihtyisivät hänen kanssaan
Olisi rento sekä kaveriporukassa pidetty
Uskoo ennemmin toisten kannustamiseen kuin kadehtimiseen
On varma itsestään ja siitä mitä tekee, ei jää toisten jalkoihin mutta ei myöskään pomota muita
.kunnioittaa vanhempia (omia sekä muiden)
Kohtelee eläimiä,lapsia ja luontoa kauniisti
Pitää siisteydestä ja omaa hyvän hygienian.
Voisin mennä niin pitkälle että luettelisin jopa mieleisen pukeutumisen mutta tömä lista on jo valmiiksi tolkuttoman pitkä ja utopistinen enkä usko ikinä löytäväni ketään joka täyttää edes minimi odaa tästä listadta. Mutta nämä olivatkin vain haaveita.
V