Tuleeko naiset yleensä pahalle tuulelle naistenlehdistä, sisustuslehdistä, Ikean kuvastoista jne., vai onko mulla käynyt vain huono tuuri?
Outoa muutenkin. En minä tule pahalle tuulelle ja pihtaa luettuani autolehtiä, tietokoneuutuuksista, metsästysvarusteista jne.
Kommentit (112)
Sulla on käynyt huono tuuri, naisesi on tyytymätöntä haikailijatyyppiä.
En minä ainakaan tule.
Mutya ehkä kyse on siitä, että minulla se kuvastojen ja arjen välinen kuilu ei ole niin iso, että se tekisi katkeraksi. Minun kohdallani kyse on lähinnä omasta viitseliäisyydestäni. Etten jaksa puurtaa huushollista siistimpää ja kauniimpaa.
Sinuna ap kysyisin ihan siltä naiseltasi. Miksi hän tulee pahalle tuulelle.
Veikkaan - mutten tiedä - että hän purkaa siinö turhautumaansa. Rahatilanteeseen, elämänhallinnan puutteeseen, kenties jopa siihen, mikä hänen palkkansa tai työtilanteensa on.
Ehkä hän myös on tyytymätön siihen, miten SINÄ ap osallistut perheenne menoihin ja kotinne siistinä pitämiseen ja sisustamiseen?
Oletkos tullut sellaista edes ajatelleeksi?
Silloin ehkä kannattaa lopettaa liiallinen äimistely ja olla aktiivisempi yhteisen kodin ylläpidossa. Kaikkeen ei tarvita suuria rahoja, ainoastaan energiaa pitää paikat siivossa, kaman määrä rajallisena ja vaikka vaan sijoittas olemassaolevat rojut parempaan järjestykseen.
EHDOTA sille naisellesi, että jos häntä turhauttaa kodin siivo, sinä voisit auttaa tilanteen muuttamisessa. Voisitte vaikka piirtää ruutupaperille kodin pohjapiirroksen ja samassa mittakaavassa kaikista huonekaluista. Kun niitä siirtelee pohjapiirroksella, voi suunnitella hyvin, minne ne voisi toimivammin sijoittaa niin, ettei ala summamutikassa raahailla painavia huonekaluja. Ja kun suunnitelma on valmis, sitten vasta siirtelette.
Hyvinkin pienellä rahalla voi myös muuttaa kodin ilmettä. Uudet verhot ja maali josskain seinässä tekee ihmeitä. Verhoja saa halvalla Hemtexistä, muun muassa. Tai ihan vaikka kirpparilta.
Äimistely siis pois, ja tilalle huomaavaisuutta ja toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kodin rakentaminen ja urheiluauto on ihan sama juttu!
No on todellakin. Nyt on lokakuu, jos asuvat taivasalla niin äkkiä kotia rakentamaan!
Kuka nyt ei tulis pahantuuliseksi seuraavista asiosta (ja vielä ehkä maksanut siitä)
1. Vähintään 50% on mainoksia ja 25% tuotesijoittelua.
2. Esimerkiksi puhelimen tuotearvostelussa on ohitettu ne tärkeät asiat ja mainittu vain kuinka ihqu se ruusukultainen väri on ja kameraa voi käyttää peilinä.
3. Vanhojen juttujen kierrätystä vessan sisustuksista, "sen oikean" löytämisestä, laihtumisesta syömällä sitruunoita jne. Siis sellaista jolla ei ole mitään hyötyä kenellekään.
En ole tilannut mitään naisten-/sisustuslehteä 20 vuoteen. Enää puhelinmyyjät ei enää soittele, kun on pari kertaa avautunut siitä roskasta.
Ikean kuvasto on todella levoton, joten en sitäkään ole selaillut. Netistä löytyy helpommin kaikki tarvitsemani.
Itsellä on tilanne , jossa kaikki rahat menee velkoihin. Tuli remontoitua asunto ja nyt mietityttää oliko väärä veto.
Oon päättänyt jaksaa kesäkuuhun . Ei oo varaa kampaajaan , vaatteisin etc. En aio ostaa kirppiksiltä, käytän vaatteeni aina loppuun ja ostan mieleisiä. Työviikko 6,5 pv...lomaa sit juhannuksena pari päivää. Lomasta ei muutenkaan olisi hyötyä, koska en nauti hiihtämisestä ja lumijuoksusta vaan rannalla makoilusta.
Puuh..ymmärrän ap:ta..jouduttiin perumaan hesari (ainoo lehti). mut kaipaan sitä vielä
Vierailija kirjoitti:
No mua kyllä korpeaa autolehtien lexuxet ja jaguaarit, äijä on niin pihi ettei osta yhtäkään tähän talouteen.
Jäin miettimään, että miksi sinä et osta yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jonkin verran merkkivaatteita ja laukkuja mutta kaiken ostan outleteista -50- -70% alesta. Mutta sitähän ei muut tiedä...
Oliskin ihan hirveää jos joku tietäisi, että ostat köyhä!! alesta...
huoh..
Et siis kehtaa myöntää ostavasti alesta tai et kehtaa elää ilman merkkituotteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä mitä pahaa on sisustuslehdissä tai siinä Ikean kuvastossa. Kaikki eivät ostele jatkuvasti turhaa krääsää,vaan ihan tarpeeseen. Mitä kamalaa siinä on, jos tarvitsee ruokapöydän ja katsoo mm.Ikean kuvastosta löytyisikö sopivaa? Tai mitä pahaa on siinä,jos ei tiedä miten lähtisi kokoamaan olohuoneen sisustusta ja katsoo inspiraatiota jostain. Eihän se ole turhamaista,että laittaa kotinsa mieleisekseen.
Itse kierrän lähes joka Ikea-reissulla (useita vuodessa) huonekalunäyttelyn läpi, vaikka en olisi suunnittelemassakaan mitään isompaa. Sieltä saa monesti tosi paljon inspiraatiota ja ideoita, vähän kuin ympärivuotiset asuntomessut.
Musta taas tuntuu, että pitkästyn kuoliaaksi niin Ikeassa kuin asuntomessuillakin. Joka ainut koppero on just samanlainen. Saan inspiraatiota taidenäyttelyistä tai vaikka just nyt syksyisestä metsästä. Ehkä me ymmärretään inspiraation käsite jotenkin eri tavoin.
Kyllä ne kopperot ovat aivan erilaisia keskenään. Sinulla ehkä on angstia "pinnallisia" asioita ja ihmisiä kohtaan?
Itse koen, että taiteessa ja vaikka sisustamisessa on yhteistäkin. Taiteilija osaa käyttää värejä, mutta niin myös sisustaja. Tee-se-itse sisustaja voi yrittää ottaa mallia, apua, Ikeassa ja luoda kotiinsa taideteoksen nimeltä sisustus. Miksi se olisi huonompaa kuin maksaa vaikka taulusta 3000 tonnia joka on kuva seinällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä mitä pahaa on sisustuslehdissä tai siinä Ikean kuvastossa. Kaikki eivät ostele jatkuvasti turhaa krääsää,vaan ihan tarpeeseen. Mitä kamalaa siinä on, jos tarvitsee ruokapöydän ja katsoo mm.Ikean kuvastosta löytyisikö sopivaa? Tai mitä pahaa on siinä,jos ei tiedä miten lähtisi kokoamaan olohuoneen sisustusta ja katsoo inspiraatiota jostain. Eihän se ole turhamaista,että laittaa kotinsa mieleisekseen.
Itse kierrän lähes joka Ikea-reissulla (useita vuodessa) huonekalunäyttelyn läpi, vaikka en olisi suunnittelemassakaan mitään isompaa. Sieltä saa monesti tosi paljon inspiraatiota ja ideoita, vähän kuin ympärivuotiset asuntomessut.
Musta taas tuntuu, että pitkästyn kuoliaaksi niin Ikeassa kuin asuntomessuillakin. Joka ainut koppero on just samanlainen. Saan inspiraatiota taidenäyttelyistä tai vaikka just nyt syksyisestä metsästä. Ehkä me ymmärretään inspiraation käsite jotenkin eri tavoin.
Kyllä ne kopperot ovat aivan erilaisia keskenään. Sinulla ehkä on angstia "pinnallisia" asioita ja ihmisiä kohtaan?
Itse koen, että taiteessa ja vaikka sisustamisessa on yhteistäkin. Taiteilija osaa käyttää värejä, mutta niin myös sisustaja. Tee-se-itse sisustaja voi yrittää ottaa mallia, apua, Ikeassa ja luoda kotiinsa taideteoksen nimeltä sisustus. Miksi se olisi huonompaa kuin maksaa vaikka taulusta 3000 tonnia joka on kuva seinällä?
Mulla on jo tarvittavat huonekalut, joten miksi ostaisin Ikeasta kasan lastulevyä "luodakseni taideteoksen" nimeltä sisustus? Kolmen miljoonan (3000 tonnia) taulua en hankkisi, mutta aika paljon mieluummin ostaisin yhden taulun kuin pakettiautollisen kertakäyttökalusteita samalla rahalla.
Ylipäätään outoa, miten suomalaiset arvostavat sarjatuotantoa olevaa taideteollisuutta (joka ainoan kipon pitää olla Iittalaa) mutta uniikin taiteen päälle ei ymmärretä yhtään.
No riippuu lehdestä. Jos aplla on eläytymiskykyä, kannattaa käydä lainaamassa kirjastosta Cosmopolitan (älä vaan osta sitä kuraa), ja kuvitella, että jutut on kohdistettu sinulle. Huomaat pian, että jutut on kirjoitettu jollekin hyvin yksinkertaiselle olennolle, jonka kiinnostuksenkohteet rajoittuvat kosmetiikkaan, seksielämän piristämiseen läpeensä paskoilla kikoilla ja satunnaisten miesten mielipiteisiin sinusta tai siis ulkonäöstäsi. Tässä kohtaa tunnet todennäköisesti halua ampua itsesi, minä ainakin tunsin kun kerran luin sitä kuraa.
En lue em.lehtiö tai katalogeja.Ahdistaa jo ihan oikea shoppailu,joka mun kohdalla tarkoittaa että on pakko ostaa kun ei ole tai vanha kämähti.Kaikkea ei voi ostaa netistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä lienee joko kateus siitä ettei itse pysty samaan mihin niissä mainoksissa. Tai sitten ahdistus siitä että pitääkö tuota lopulta tavoitellaakaan vai ei. Riippuen naisen lammasmaisuudesta.
Kyllä näin on. Naarakset ovat sellaisia vähä-älyisiä mutta laumasieluisia lammaksia. Kun naaras X tavaa tuollaista baska aviisia ja bongaa sieltä että naaraksella Y on sitä, tätä ja tuota, niin alkaa hillitön kilahtelu kiukuttelu. Naaraksille kaikki ulkokultaisuus ja puitteet sekä muu kulissi millä pystyy kavereille keulimaan, on kaikki kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä lienee joko kateus siitä ettei itse pysty samaan mihin niissä mainoksissa. Tai sitten ahdistus siitä että pitääkö tuota lopulta tavoitellaakaan vai ei. Riippuen naisen lammasmaisuudesta.
Kyllä näin on. Naarakset ovat sellaisia vähä-älyisiä mutta laumasieluisia lammaksia. Kun naaras X tavaa tuollaista baska aviisia ja bongaa sieltä että naaraksella Y on sitä, tätä ja tuota, niin alkaa hillitön kilahtelu kiukuttelu. Naaraksille kaikki ulkokultaisuus ja puitteet sekä muu kulissi millä pystyy kavereille keulimaan, on kaikki kaikessa.
Urokset ovat ihan samanlaisia. Tunteet, hormonit ja näyttämisen halu ohjaavat vaikkapa autohankintaa sen sijaan, että mietittäisiin oikeasti käyttöarvoa.
Siksi viisas ihminen jättää turhia tarpeita luovat sisustuslehdet ja moottorilehdet hyllyyn ja valitsee kaunokirjallisuutta, joka ehkä opettaa jotakin ihmisyydestä.
Kuule ap, sulla on vain huono tuuri.
Normaalit ihmiset eivät ole kiinostuneita mistään hömpästä, mutta jos älykkyysosamäärä=kengän numero, niin.........
Mua ainakin käy ärsyttämään, jos luen lehteä, jonka kohderyhmään en yhtään koe kuuluvani. Tekee mieli heittää koko lehti pois käsistäni. Mulle tällaisia lehtiä ovat juurikin sisustuslehdet sekä ne naistenlehdet, joissa suurin osa sivuista on mainoksia ja ne muka-artikkelit käsittelee ylihintaisia meikkejä ja vaatteita. Mieleen tulee vaikka joku Gloria tms.
Ne lehdet, jotka mua kiinnostaa, saa mut pääasiallisesti iloiseksi.
Ap:n nainen haluaisi selvästi toteuttaa haaveitaan, eli tässä tapauksessa sisustaa, mutta ei joko osaa tai hänellä ei ole siihen varaa. Ap voi miettiä, haluaako hän auttaa naista sisustamaan vaiko keksiä hänelle muuta (ehkä tärkeämpää?) mietittävää.
Minä nautin lukea ( varsinkin ulkomaalaisia) sisustus,antiikki ja puutarhalehtiä. Ei minulla ole varaa hankkia englantilaista kartanoa, ranskalaista linnaa eikä edes espanjalaista villaa, mutta visualistina silmäni lepää kauniissa asioissa. Mielestäni oma kotini on myös kaunis ja mielenkiintoinen mutta eihän se tietenkään ole verrattavissa rahakkaiden koteihin. En katkeroidu enkä kadehdi, enneminkin ajattelen että onpa ihmisillä ihania koteja ja puutarhoja. Kiva että haluavat jakaa niistä kuvia muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska naistenlehtien lukeminen aiheuttaa stressiä ja riittämättömyyden tunnetta.
Tämä. Helpointa olisi olla lukematta niitä lehtiä, mutta jos siinä on jokin riippuvuus takana. Vertaa alkoholistiin joka juo vaikka siitä tulee vaan huonoja seurauksia, ei vaan pysty lopettamaan. Tuo nyt oli kärjistetty vertaus, onhan noita lievempiäkin muotoja. Itse luen tätä foorumia vaikka tulen äkäiseksi, ahdistuneeksi ja vainoharhaiseksi. Mies on kieltänyt lukemasta, onneksi osaa myös kääntää ajatukseni mukavampiin asioihin kun ahdistun, kuten itseensä ilman vaatteita 🙄
Mä huomasin jossain vaiheessa parikymppisenä, että naistenlehtien lukeminen sai aikaan ahdistuskohtauksen kun tunsin miten läski, ruma ja köyhä olin verrattuna ihannekuviin. Tätä yleensä seurasi laihdutusyritys ja sitten ahmimiskohtaus ja lisää ahdistusta. Lakkasin lukemasta niitä.