Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko naiset yleensä pahalle tuulelle naistenlehdistä, sisustuslehdistä, Ikean kuvastoista jne., vai onko mulla käynyt vain huono tuuri?

Vierailija
29.09.2017 |

Outoa muutenkin. En minä tule pahalle tuulelle ja pihtaa luettuani autolehtiä, tietokoneuutuuksista, metsästysvarusteista jne.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulen tällä hetkellä huonotuuliseksi liiasta valkoisesta väristä! Olen minäkin sisutanut kotiani skandinaaviseen tyyliin paljolla valkoisella. YÖK.

Toivon, että saan seiniin muutakin väriä. Toivon, että valkoiseen väriin kyllästyminen on merkki muutoksesta elämässäni, merkki paremmasta tulevaisuudesta.

Miksi suhde johonkin väriin muuttuu?

Sori, tää meni vähän ohi aiheesta...

Siis tää on just sitä sisustuslehtien tuputtamaa trendien pakkosyöttöä...tehdään sisustusjutuista jotain mystisiä henkimaailman viestejä tai mitälie hihhulihommia. Ja siten saadaan ihmiset uskomaan, että nyt tämä tarve uudistaa kaikki taas uuden trendin mukaiseksi tulee jostain henkilön sisimmästä ja tarpeesta ilmentää sitä. Yöööök...

Kuuleppa. Olet kyllästynyt valkoiseen väriin ihan vain siksi, että se on mennyt jo muodista. Haluat väriä seiniin, koska se on nyt muotia. Ei ole mitään merkkejä missään.

Naistenlehdet saavat ahdistumaan juuri siksi, että ne vaativat lukijaa päivittämään itseään, tyyliään, kotiaan ym. jatkuvasti. Juuri kun kaikki alkoi olla valmista, aloita alusta.

Vierailija
42/112 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen vihaiseksi kaikista naistenlehdistä, mukaanlukien sisustushömppä, ja vieläpä iltapäivälehdistäkin. Syy: jutut kirjoitettu tökerösti, jutuissa vilisee sekä kirjoitus- että asiavirheitä, ja harvassa jutussa aihe tai näkökulma on avartava tai innostava.

Varmaan olen sitten tylsä ihminen, mutta minulla on oikeasti korkeat kriteerit tekstille. Vain jotkut laajasti sivistyneet ihmiset osaavat kirjoittaa tarpeeksi monivivahteisesti ja samalla tarkasti. Lumoava kirjoitustaito ja -tyyli on hyvin harvinainen. Mutta sellaisia tekstejä on, ja siksi on aivan turhaa tuhlata elämäänsä lukemalla jonkun keskinkertaisuuden kirjoittamia juttuja seesteisestä julkkiksesta, joka poseeraa kuvissa koiransa kanssa ja esittelee vaatekaappinsa sisältöä (joka vaatekaappi on tietysti julkkiksen isoisoisän itse tekemä ja aikoinaan rehattu luovutetusta Karjalasta tai muu pateettinen moneen kertaan kuultu tarina).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin. Olemme rakentaneet elämämme ja talomme juuri sellaiseksi kuin haluamme joten ei ole paljoa haikailtavaa.

Ainoastaan silloin kateus nostaa päätään kun luen kuinka jollain on talo pk seudulla ja mökki + purjevene saaristossa + loma-asunto Italiassa + vielä senkin jälkeen rahaa matkustella ja nauttia elämästä. Meillä talo, elämä ja matkustelu vie kaikki rahat viimeistä senttiä myöten. Mutta noita joilla on varaa kaikkeen on promille suomalaisista, täytyy aina muistaa se.

Muuten mua ei yhtään harmita jotkut vaate/meikkiartikkelit tai avotakkasisustukset. Valkoista sisustustakaan meillä ei ole ollut eikä tule koskaan.

Turha sitä on kiukutella, asialle pitää tehdä jotain itse. Mennä töihin, säästää rahaa, muuttaa vähitellen isompaan asuntoon, hankkia lapsia tai olla hankkimatta ja muodikas voi olla halvallakin. Mulla on jonkin verran merkkivaatteita ja laukkuja mutta kaiken ostan outleteista -50- -70% alesta. Mutta sitähän ei muut tiedä...

Vierailija
44/112 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mua kyllä korpeaa autolehtien lexuxet ja jaguaarit, äijä on niin pihi ettei osta yhtäkään tähän talouteen.

Nuori perhe alkoi rakentamaan taloa tähän meidän naapuriin ja ensimmäinen ostos raksabudjetista oli yksi kummallekin - siis Lexus ja Jaguaari. Kummasti nyt kun talo on valmis ajellaan vanhoilla perusautoilla, en viitsi edes ajatella miten paljon rahaa menettivät turhaan noiden autojen kanssa!

Vierailija
45/112 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei liity sukupuoleen, vaan naisesi on luultavasti kommunisti. Aikuisen persoonassa kommunismi voi näkyä juuri tuolla tavalla. Hän on luultavasti ollut kommunismiin taipuvainen jo lapsena: se tyyppi, joka oli ensimmäisenä valittamassa opelle, jos luokkakaveri söi välkällä pastilleja, ja se tyyppi, joka oli tosi tarkka leluistaan, eikä antanut mielellään edes sisarustensa leikkiä niillä. Nyt aikuisena kateus, ja toisaalta tietoisuus ja kärkkäys omien oikeuksien suhteen, oireilee noin.

Minä olen ihan oikea kommunisti ja lainaan tai annan kalliitakin tavaroita nille jotka niitä tarvitsevat. Sinä kuvailit kapitalistin.

Vierailija
46/112 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu naisen pinnallisesta ajatusmaailmassa, jossa kaiken pitää olla samalla tavalla, tai jopa paremmin kuin muilla "hyväosaisilla". Muuten ei ole asiat hyvin, jos sitä ei voi muille näyttää.

Niinkö :)

Onpa sitten kumma ettei naistenlehtien kustantajamiehet ole tuota ymmärtäneen... valtava kysyntä kauhukotilehdelle, jossa kaikki on on räkäistä ja siivotonta :D voimaannuttava lehti arkeen :D

Vierailija
47/112 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun elämä on rakennettu niin että sulla on mahdollisuus niihin haluamiisi asioihin mitä näkyy lehdissä mutta tällä naisella ei syystä tai toisesta ole mahdollisuutta tehdä elämästää sellaista kuin haluaisi ja jollaista noissa lehdissä esitellään. Tämä ei tietenkään sun vika ole millään tavalla.

Heh.. hassua. Näkyy lehdistä :) En kyllä miehenä tarvitse ketään kertomaan mistä minä pidän.

Sinkkumies

Vierailija
48/112 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan tule. Tuo on mielisairasta. Paree vaihtaa akkaa, tuohan on jollain kaks vuotiaan tasolla henkisesti. En tunne ketään tuollaista. Ja se pihtaaminenkin kertoo jo kyllä ihmisestä paljon, esim. sen että ei se sua rakasta jos ei halua rakastella, aika tyhmä ihminen pitää olla jos ei halua mahtavia orgasmeja sen takia että on lukenut jotain lehteä...

N43

Vierailija
49/112 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu naisen pinnallisesta ajatusmaailmassa, jossa kaiken pitää olla samalla tavalla, tai jopa paremmin kuin muilla "hyväosaisilla". Muuten ei ole asiat hyvin, jos sitä ei voi muille näyttää.

Niinkö :)

Onpa sitten kumma ettei naistenlehtien kustantajamiehet ole tuota ymmärtäneen... valtava kysyntä kauhukotilehdelle, jossa kaikki on on räkäistä ja siivotonta :D voimaannuttava lehti arkeen :D

Ihan naisena en oikein ymmärrä miksi voimaantuisin sen enempää tuntemattomien ihmisten uusista ja kalliista ja siisteistä kodeista kuin niistä räkäisistäkään.

Jos haluan kotiin viihtyisyyttä, siivoan ja ostan/poimin kukkia. Minulla on jo kaikki tarvitsemani huonekalut, uusia en osta markkinamiesten halun mukaan, koristekrääsästä puhumattakaan.

Vierailija
50/112 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten lehdissä ärsyttää välillä se että kaikki naiset ovat malleja. Jopa lukijamallit ovat laihoja. Terveys ja matkustusjuttujenkin kuvituksessa 0- kokoisia naisia.

Sisustuslehdissä ärsyttää juttujen ja kuvitusten kaavamaisuus. Joka lehdessä ihan samanlaiset sisustukset. En nykyään noita lehtiä luekaan

Ikean kuvasto on ihan hauska. Käyn ikeassa kerran viidessä vuodessa ja kulutan ehkä pari sataa. Katselen kuvastoa huvikseni.

Lehtien lukeminen ei vaikuta seksielämääni mitenkään.

Vierailija
51/112 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä mitä pahaa on sisustuslehdissä tai siinä Ikean kuvastossa. Kaikki eivät ostele jatkuvasti turhaa krääsää,vaan ihan tarpeeseen. Mitä kamalaa siinä on, jos tarvitsee ruokapöydän ja katsoo mm.Ikean kuvastosta löytyisikö sopivaa? Tai mitä pahaa on siinä,jos ei tiedä miten lähtisi kokoamaan olohuoneen sisustusta ja katsoo inspiraatiota jostain. Eihän se ole turhamaista,että laittaa kotinsa mieleisekseen.

Vierailija
52/112 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä mitä pahaa on sisustuslehdissä tai siinä Ikean kuvastossa. Kaikki eivät ostele jatkuvasti turhaa krääsää,vaan ihan tarpeeseen. Mitä kamalaa siinä on, jos tarvitsee ruokapöydän ja katsoo mm.Ikean kuvastosta löytyisikö sopivaa? Tai mitä pahaa on siinä,jos ei tiedä miten lähtisi kokoamaan olohuoneen sisustusta ja katsoo inspiraatiota jostain. Eihän se ole turhamaista,että laittaa kotinsa mieleisekseen.

Itse kierrän lähes joka Ikea-reissulla (useita vuodessa) huonekalunäyttelyn läpi, vaikka en olisi suunnittelemassakaan mitään isompaa. Sieltä saa monesti tosi paljon inspiraatiota ja ideoita, vähän kuin ympärivuotiset asuntomessut.

Vierailija
53/112 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalle tuulelle lehden lukemisesta? En tule. :D

Taitaa naistasi vaivaa jokin muu asia.

Vierailija
54/112 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun elämä on rakennettu niin että sulla on mahdollisuus niihin haluamiisi asioihin mitä näkyy lehdissä mutta tällä naisella ei syystä tai toisesta ole mahdollisuutta tehdä elämästää sellaista kuin haluaisi ja jollaista noissa lehdissä esitellään. Tämä ei tietenkään sun vika ole millään tavalla.

Ehkäpä ei ole. En aja urheiluautoa. En pääse metsästämään. Mutta saan hyvän fiiliksen kun saan edes lukea noista.

No naisena kun mietin niin ei mulle tule tavallaan siitä hyvä mieli että luen jostain luksusmerkin vaatteista joita en voisi saada ellei sitten olisi tunne että kyllä mä ne voin ostaa, jos en nyt niin joskus. Mutta että lukea vaan kaikista kauniista vaatteista ja huonekaluista... En tiedä, kyllä se pidemmän päälle alkaisi suututtamaan. Onhan toki välillä ihan kiva katsella ja haaveilla vaan mutta yleensä pysyn suosiolla kaukana esim naistenlehdistä ettei tule turhia houkutuksia.

Minä en lue naistenlehtiä koska koen, että minua naisena aliarvioidaan todella rankasti ihmisenä naistenlehdissä. Että minun pitäisi olla tietynlaisen stereotypian mukainen jotta kelpaisin naisena. Omana itsenäni olen jotenkin epäkelpo nainen naistenlehtien luomassa maailmassa.

Vierailija
55/112 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kierrän lähes joka Ikea-reissulla (useita vuodessa) huonekalunäyttelyn läpi, vaikka en olisi suunnittelemassakaan mitään isompaa. Sieltä saa monesti tosi paljon inspiraatiota ja ideoita, vähän kuin ympärivuotiset asuntomessut.

Musta taas tuntuu, että pitkästyn kuoliaaksi niin Ikeassa kuin asuntomessuillakin. Joka ainut koppero on just samanlainen. Saan inspiraatiota taidenäyttelyistä tai vaikka just nyt syksyisestä metsästä. Ehkä me ymmärretään inspiraation käsite jotenkin eri tavoin.

Vierailija
56/112 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdissä on kaksi vaikuttavaa asiaa minkä perusteella ne jutut niissä on, se mitä mainostajat mainostaa, ja mikä saa ihmiset ostamaan niitä lehtiä, ja varsinkin tilaamaan.

Jos lehdissä on kovin vääränlainen naiskuva, niin ihan oma vika kun naiset ostaa niitä lehtiä ja tukee sitä vääristynyttä mainosmiesten naiskuvaa.

Vierailija
57/112 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot vetänyt talouden niin tiukaksi ettei vaimo voi edes Ikeasta mitään ostaa niin....

Vierailija
58/112 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä ei ole. En aja urheiluautoa. En pääse metsästämään. Mutta saan hyvän fiiliksen kun saan edes lukea noista.

Sulla ei oo jaguaaria joten vaimo ei saa ostaa ikean parin euron lautasia. Mutta voi katsoa kuvia? Nyt on reilua!

Vierailija
59/112 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin rakentaminen ja urheiluauto on ihan sama juttu!

Vierailija
60/112 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No naisena kun mietin niin ei mulle tule tavallaan siitä hyvä mieli että luen jostain luksusmerkin vaatteista joita en voisi saada ellei sitten olisi tunne että kyllä mä ne voin ostaa, jos en nyt niin joskus. Mutta että lukea vaan kaikista kauniista vaatteista ja huonekaluista... En tiedä, kyllä se pidemmän päälle alkaisi suututtamaan. Onhan toki välillä ihan kiva katsella ja haaveilla vaan mutta yleensä pysyn suosiolla kaukana esim naistenlehdistä ettei tule turhia houkutuksia.

Minä en lue naistenlehtiä koska koen, että minua naisena aliarvioidaan todella rankasti ihmisenä naistenlehdissä. Että minun pitäisi olla tietynlaisen stereotypian mukainen jotta kelpaisin naisena. Omana itsenäni olen jotenkin epäkelpo nainen naistenlehtien luomassa maailmassa.

Miksi koet niin? Miksi vertaat itseäsi joihinkin valokuviin? Oletko myös aivan varma että kaikissa naistenlehdissä on samat stereotypiat? Vai luetko alitajuisen valikoivasti? Onko sinulla vähän huono itsetunto?