Miksi työttömälle maisterille ei kelpaa ns paskaduunit?
Ennen kuin saa parempaa? Kyllä ne nuorille vaan kelpaa mutta maisteri on kai sitten liian hieno sellaiseen hommaan?
Kommentit (174)
No kun eivät ota sähköarskaksikaan dippainssiä jolla on arskan paperit & pätevyydet, vaikka kuinka vakuuttaa että haluaa tehdä muutaman vuoden pelkkää duunarin hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siivoojista on kyllä enemmän hyötyä kuin työttömistä humanisteista.
Ne työttömät humanistit tekevät pakon alla alipalkattuna töitä korkealla osaamistasolla. Kunnat ja firmat tahkoavat voitot. Tämä on vielä laillista.
Niin. Se on seuraus siitä kun ei ole mitään sellaisia taitoja, joista joku on valmis maksamaan enemmän rahaa. Sinusta olisi siis parempi, että ihmisiä ei työllistettäisi edes pienen lisäarvon tehtäviin jos heistä ei ole korkean lisäarvon tehtäviin?
Nykyajan ihmiskauppaa ja riistoa.
Mikäli syrjäytymisvaarassa olevaa lukuinnotonta miestä ei pelikonsolin lisäksi kiinnosta mikään, kannattaa suositella ammattikoulua ja LVI-osastoa. Ne työllistyvät aina. Lisäksi palkka on hyvä.
Ymmärrän, että psykologisesti sinun on pakko etsiä syyllinen jostain muualta mutta se ei auta tilannettasi.
Minulla on takana 20 vuotta vaativaa oman alan työtä maisterikoulutettuna. Olen toiminut myös esimiestehtävissä, johtaen asiantuntijatiimiä. Haluaisin vaihtaa helppoon "paskatyöhön". Minulla on riittävästi omaisuutta, enkä jaksa enää vastuuta enkä vaativaa työtä, pieni palkka ei haittaa. Mutta en minä saa niitä töitä. Ja ymmärrän kyllä miksi, en itsekään rekrytoisi siivoojaksi ihmistä, jolla on minun tausta. Miksikö? Pelkäisin sen olevan "liian hankala alainen".
Vierailija kirjoitti:
No kun eivät ota sähköarskaksikaan dippainssiä jolla on arskan paperit & pätevyydet, vaikka kuinka vakuuttaa että haluaa tehdä muutaman vuoden pelkkää duunarin hommaa.
Jos olet todella vaan todella huono vakuuttamaan ihmisiä? Sen kuvan saa ainakin helposti viestistäsi.
Ne 'paska duunit' on varattu köyhille. Jokainen pysyköön lestissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun siitä ei saa edes niin paljoa rahaa, että saisi sen opiskelijaluukkunsa, johon jäi roikkumaan opintojen jälkeen kun ei ole varaa muuhunkaan, vuokran (300€/kk) maksettua.
Oman opiskelijaluukkuni vuokra oli kyllä enemmän. Lisäksi sieltä irtisanottiin varoajalla heti, kun valmistuu, eroaa, jättää riittävän määrän suorituksia väliin tai opintotukikaudet on käytetty. Kurja homma, jos et löydä töitä sitä ennen.
Miksi se on kurja juttu? Ihmisellä on useampi vuosi aikaa valmistautua tilanteeseen ja uudet opiskelijat tarvitsevat asuntoja.
Työttömyyden syy monissa ei todellakaan ole koulutustaso vaan kyvyttömyys perustason elämänhallinnassa.
Toki tuo on tiedossa. Viitasin vain siihen, ettei valtion tukemaan opiskelija-asuntoon todellakaan jäädä asumaan ties miten pitkäksi aikaa elämäntilanteiden muuttuessa. Tuntui jollakin olevan virheellinen käsitys asiasta. Se on tulos tai ulos, kuten muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on takana 20 vuotta vaativaa oman alan työtä maisterikoulutettuna. Olen toiminut myös esimiestehtävissä, johtaen asiantuntijatiimiä. Haluaisin vaihtaa helppoon "paskatyöhön". Minulla on riittävästi omaisuutta, enkä jaksa enää vastuuta enkä vaativaa työtä, pieni palkka ei haittaa. Mutta en minä saa niitä töitä. Ja ymmärrän kyllä miksi, en itsekään rekrytoisi siivoojaksi ihmistä, jolla on minun tausta. Miksikö? Pelkäisin sen olevan "liian hankala alainen".
Poikkeavuus normaalista. 1/1000 000 on hyvä poikkeama, muut huonoja. Mene vuokrafirman hommiin jos tämä on haaveesi. Kuulostaa äärimmäisen itsekeskeiseltä vain olettaa, että kokeneet ja ammattilaiset liikkeenjohtajat vain "tajuavat niinku sun tilanteen ja haaveet et hei". Kasva siis aikuiseksi ja etsi keinot jos kerran tuota haluat.
Kokemuksellasi sen ei luulisi olevan vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi opiskella 4-5 vuotta tiettyä erityisalaa, minkä osaamisesta yhteiskunta voisi hyötyä sen sijaan, että menee siivoamaan? Siihen riittää yksi hygieniapassikurssi. Lisäksi nämä maahantulleet hoitavat sen työn. Osa akateemisia heistäkin. Ei vain tarvitse maksaa niin paljon. Omat työttömät koulutetut pistetään karenssin uhalla kesäharjoittelijan palkalla vaativiin asiantuntijahommiin. Kun "harjoittelujakso" on ohi, työtä ei vakinaisteta, vaan otetaan seuraava. Vaativa työ, palkka olematon osaamistasoon nähden. Sääntö-Suomi kiertää sääntöjään.
Toivoisit siis, että jo syntymässä määritellään kuka on missäkin tehtävässä ettei ihmisen omissa valinnoissa tapahdu virheitä. Ei hakeudu sellaiselle uralle mikä ei johdakaan mihinkään ihmisen oman kyvyttömyyden tai olosuhteiden vuoksi-
Miten tekisimme tämän karsinnan?
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin eri bussit valkoisille ja mustille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne työttömät humanistit tekevät pakon alla alipalkattuna töitä korkealla osaamistasolla. Kunnat ja firmat tahkoavat voitot. Tämä on vielä laillista.
Niin. Se on seuraus siitä kun ei ole mitään sellaisia taitoja, joista joku on valmis maksamaan enemmän rahaa. Sinusta olisi siis parempi, että ihmisiä ei työllistettäisi edes pienen lisäarvon tehtäviin jos heistä ei ole korkean lisäarvon tehtäviin?
Mikäli syrjäytymisvaarassa olevaa lukuinnotonta miestä ei pelikonsolin lisäksi kiinnosta mikään, kannattaa suositella ammattikoulua ja LVI-osastoa. Ne työllistyvät aina. Lisäksi palkka on hyvä.
Ymmärrän, että psykologisesti sinun on pakko etsiä syyllinen jostain muualta mutta se ei auta tilannettasi.
Mistä näitä idiootteja muka-psykologeja löytyy? Sinulla tuskin on mitään alaan liittyvää pätevyyttä tai edes yhtä kurssisuoritusta. Työväenopiston mindfullnes-kursseja ja joogaa ei lasketa. Tuonlaisia joutuu katselemaan tarpeeksi työyhteisössä. Selän takana sitten muut toteavat, että *tok tok tok*.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalle vaan, siinäkin oppii
Ei kassalle voi ja saa päästää ketä tahansa. Siinä on äkkiä kassa miinuksella, kun joku tumpelo tohtoriarvoinen täysin alaan harjaantumaton käsittelee käteisvirtaa. Jokainen toimii omalla osaamisalueellaan. Niin se yhteiskunta pyörii.
Eihän toimi. Minä ainakin menin kaupankassalle ilman mitään kokemusta tai koulutusta ja opin sen työn tekemällä sitä. Niin moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet todella vaan todella huono vakuuttamaan ihmisiä? Sen kuvan saa ainakin helposti viestistäsi.
Nooh, sen verran vakuuttava kuitenkin että harrastuspohjalta softahommissa kovassa kasvussa olevassa firmassa. Joskin nämä on minun skaalassani mielenkiintoisuudeltaan niitä paskahommia vaikka maksetaannihan asiallisesti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin eri bussit valkoisille ja mustille?
Ei huono idea. Tuosta voi pistää taas vähintään yhden työryhmän pystyyn tukityöllistettynä vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä idiootteja muka-psykologeja löytyy? Sinulla tuskin on mitään alaan liittyvää pätevyyttä tai edes yhtä kurssisuoritusta. Työväenopiston mindfullnes-kursseja ja joogaa ei lasketa. Tuonlaisia joutuu katselemaan tarpeeksi työyhteisössä. Selän takana sitten muut toteavat, että *tok tok tok*.
Hyvä ettet ole enää ihan aikuistumisen ensi kynnyksellä mutta tuostakin vaiheesta kannattaa pyrkiä pian seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nooh, sen verran vakuuttava kuitenkin että harrastuspohjalta softahommissa kovassa kasvussa olevassa firmassa. Joskin nämä on minun skaalassani mielenkiintoisuudeltaan niitä paskahommia vaikka maksetaannihan asiallisesti...
Miksi sitten haluat uhriutua ja vinkua? Tuleeko siitä Sinulle poikkeuksellisen hyvä olo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kassalle voi ja saa päästää ketä tahansa. Siinä on äkkiä kassa miinuksella, kun joku tumpelo tohtoriarvoinen täysin alaan harjaantumaton käsittelee käteisvirtaa. Jokainen toimii omalla osaamisalueellaan. Niin se yhteiskunta pyörii.
Eihän toimi. Minä ainakin menin kaupankassalle ilman mitään kokemusta tai koulutusta ja opin sen työn tekemällä sitä. Niin moni muukin.
Vaatii muuten melkoista paineensietokykyä. Kiire, hankalia asiakkaita ja joissakin kaupoissa tai tiskeillä joutuu vajaan kassan tilittämään omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii muuten melkoista paineensietokykyä. Kiire, hankalia asiakkaita ja joissakin kaupoissa tai tiskeillä joutuu vajaan kassan tilittämään omasta pussista.
Niinpä. Monella ihmisellä on nuo kyvyt luonnostaan, monella akateemisella ei koulutuksenkaan kanssa.
Ja vielä miettivät miksi ei palkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten haluat uhriutua ja vinkua? Tuleeko siitä Sinulle poikkeuksellisen hyvä olo?
Ei, vaan halusin tuoda esille että maisterin jolla ei välttämättä ole ns duunariosaamisia on aika surkealla pohjalla hakemassa mitään duunarihommia, jos saman alan DI ei saa oman alansa arskahommia (=akateemisissa piireissä voisivat olla juuri niitä "paskahommia") vaikka papeprit & pätevyydet löytyvät, kun rekryäjänä on heppu joka toteaa heti kättelyssä että "toi kokemus ja sä oot ollut niin isoissa kuvioissa mukana ettet taida näissä viihtyä pitkään, joten ei oteta".
Minule paskahommia ovat ne joissa en viihdy, vaikka hyvin maksettaisiinkin. Kuten nämä puhtaat softahommat...
Jos ne maisterit olisivat halunneet töihin ärrälle tai siivoamaan, niin sinne olisi päässyt ihan ilman koulutustakin. On varjojen ja resurssien haaskaamista pistää kouluttautuneet tuollaisiin duuneihin. Ainakin itselleni riittivät ne pari välivuotta ärrällä ja mieluummin viillän ranteeni auki kuin palaan sinne.
Miten helposti joillakin kuppi kaatuukin nurin...