Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedoksi vanhemmille: lapsettomuudesta on minulle paljon hyötyä, mutta se ei ole syy, miksi olen lapseton

Vierailija
24.09.2017 |

Monet vanhemmat kritisoivat vapaaehtoisesti lapsettomia itsekkiksi ja pinnalliseksi, koska heidän mukaansa me jätämme lapset tekemättä, jotta meillä olisi olisi paremmin mahdollisuuksia kutoa sukkaa tai juosta baareissa. Tässä menevät kuitenkin sekaisin lapsettomuuden SYYT ja lapsettomuuden HYÖDYT.

Se, ettei tarvitse heräillä yöllä, on enemmän vapaa-aikaa, voi harrastaa vapaasti, käyttörahaa on enemmän jne. ovat mukavia bonuksia, mutta eivät ne voita lapsettomuuden kannalle ketään, joka palavasti haluaa lapsia. Todellinen syy olla hankkimatta lapsia on melkein aina se, ettei ole halua hankkia lapsia.

Minulla ei ole hevosta, ja vaikka on kivaa, ettei minun tarvitse juosta tallilla ja maksaa eläinlääkäripalkkioita, en minä niiden vuoksi ole hevoseton. Minua ei vain hevostelu kiinnosta yhtään, niin kuin ei lapsiperhe-elämäkään kiinnosta.

Kommentit (659)

Vierailija
81/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu aloittajalta. Usein perustelen lapsettomuutta juurikin tuollaisilla "menee rahaa, ei jää omaa aikaa, haluan matkustaa, on muita kiinnostuksen kohteita" ja niitä sitten vastapuoli yleensä yrittää kovasti kumota. Mutta kun en minä halua lähteä lapsen kanssa matkoille, tiedän, että elämän voi järjestää niin että itsellekin jää aikaa ja ei se pikkulapsiaika ikusuuksia kestä. Totuus on vaan se, että en vaan_halua_ lapsia. Sitä vaan on joidenkin tosi vaikea ymmärtää. En vaan halua, en sitten yhtään.

Miksi ihmeessä perustelet sitten tuollaisilla asioilla? Siitä jää juuri se kummallinen itsekkään ihmisen mielikuva, paljon parempi on kun sanot vaan että et halua. piste

Vierailija
82/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen keskustelu on yhtä eipäs joopas meininkiä alusta loppuun. Tietenkin on hyvä, että ihminen, joka ei halua lapsia, ei hanki lapsia. Olisi hyvä, jos jotkut lapsia hankkineetkin, olisivat jättäneet niitä hankkimatta. On silti turha avata meille, jotka lapsia olemme hankkineet, vela-ihmisen maailmankuvaa. Vaikka kuinka kertoisitte, että lapset kiinnostavat teitä yhtä vähän kuin monia ihmisiä hevoset, ei se muuta meidän mielipidettämme. Meistä lapsettomuus on silti hölmö valinta, sillä meidän mielestämme lapset ovat maailman ihmeellisin ja upein asia. Se on meidän mielipiteemme tähän asiaan, eikä se muutu siksi, että joku toinen ei lapsia halua, kuten ei teidänkään mielipiteenne muutu siksi, että joku toinen haluaa lapsia.

Mutta ei ole turha avata veloille lasten hankkineiden maailmankuvaa? Yhtä vähän velan mielipide muuttuu vaikka kuinka lapselliset jankkaavat samoja kliseitään tai kertovat, kuinka haluamattomuuteen on jokin "syy". On - se ettei halua, niinkuin lapsellisilla on syynä, että he haluavat. Kummallista kyllä, kukaan ei koskaan ala tivata, että "MIKSI sä haluat niitä lapsia hankkia, siihen on jokin muukin syy takana kuin että haluat", mutta toisinpäin kyllä on oltava perusteluja ja syitä.

Ei ole mikään pakko olla perusteluita ja syitä. On vaan outo tilanne jos toinen sanoo että en halua lapsia, ja itse olisi vaan että jaa. Tulis vaivautunut hiljaisuus. Pakostikin siinä sitten kysyy että jaa miksi, se on kohteliasta vaikka ei yhtään kiinnostaisi. Sitä kutsutaan keskusteluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä tosiaan haluaako niitä lapsia vai ei... paljosta joutuu luopumaan. Kokemuksesta tiedän...

Totta paljota luopuu, jos lapsenteosta luopuu, mutta toki jokaisen oma asia, ei sitä minulle tarvitse perustella ontuvilla hevosvertauksilla.

Hevosvertaus kuvaa asiaa täydellisesti vapaaehtoisesti lapsettoman näkökulmasta. Ajatus oman lapsen hankkimisestä on yhtä relevantti ja painokas kuin oman lämminverisen omistamisesta. Tämä on juuri se, mitä moni vanhempi tai lapsia haluava ei tajua: me emme ajattele samalla lailla ja arvosta samoja asioita. -ap

Hevosvertausta on hyvä käyttää mm. silloin kun selitetään, että et voi tietää mistä jäät paitsi jos et hanki lapsi. No samalla tavalle et voi tietää mistä jäät paitsi, jos et hanki hevosta, joten aivan turha tulla selittämään, että ei kiinnosta hevosellisuus tai hevosen hankkiminen. Siinä jää paljosta paitsi.

Jos joku hommaisi hevosen, vaikka ei halua hevoselliseksi ja hevoseen liityviä asioita, häntä pidettäisiin tyhmänä - hommata nyt hevonen vaikka ei halua eikä hevoset edes kiinnosta. Mutta kun joku ei halua hankkia lapsia eikä lapset ja lapsiperheys kiinnosta, hänen pitäisi ehdottomasti hankkia lapsia, koska hän ei tiedä mistä jää paitsi. Logiikka on mikä?

En nyt tiedä, miten kukaan voi sanoa ettei joku tiedä, mistä jää paitsi jos ei hanki lapsia. Eiköhän jokaisenen liiku ihmisten ilmoilla, käy kaupassa, vieraile sukulaisilla ja kavereilla ja niinollen hyvinkin tarkkaan tiedä, mitä lapsiperheellisyys on ja mistä lapsia hankkimaton jää paitsi......

Joo ja se "vanhana sitten sitäjatätä blaablaa"-länkytys on turha, koska jokainen vanhainkodissa työskennellyt/työskentelevä/vieraileva tietää, että ei lapsia ainakaan sen takia kannata hankkia, että ne sittten vanhana sankoin joukoin ja vähän väliä katsomassa kävisivät.

aina nämä velat jaksaa jankata, että tietävät millaista on olla vanhempi vaikka eivät oikeasti voi sitä tietää. Mikä siinä on niin vaikeaa hyväksyä ja ymmärtää? Et sä siellä kauppareissulla ja vierailuilla vanhemmuuden koko kuvaa näe.

Vanhemmat tietää millaista on olla lapseton, mutta lapseton ei tiedä millaista on olla vanhempi, koska kokemus puuttuu.

Ilmeisesti se lapsellinen on halunnut muuttua lapsettomasta lapselliseksi, mutta vela ei. Ja koska vela ei HALUA lapsia eikä kokea omakohtaisesti millaista on olla lapsellinen, hän pysyy lapsettomana.

Sinänsä vertaukseksi oli muutenkin aivan älytön. Koska kukaan ei voi tietää, millaista jokin asia on ellei ole sitä kokenut, kukaan ei voi siis mitään asiaa kommentoida. Miten niin juoppo vieraissakäyvä mies olisi kamala - et voi tietää, vaikka se olisi kuinka ihana jos et ole kokeillut, että turha väittää ettet halua sellaista, koska ei voi tietää mitä ei halua, ellei ole kokemusta.

Ja et kai edes ehdota, että jokaisen lapsia haluamattoman pitäisi sellainen hankkia, jotta hän sitten voisi olla varma, että en mä tätä tosiaan halunnutkaan? Koska sinun mukaasihan sitä ei voi tietää jos ei ole vanhempi. Tämä olisi kenen etu? Ja miten se lapsia haluamaton palaisi takaisin lapsettomaksi todettuaan, että kyllä mä kuitenkin olin oikeassa eikä tää sopinut mulle enkä halua tätä?

Ei tietenkään tuosta ole kyse. Vaan siitä että velat väittävät tietävänsä mitä lapsiperhearki ym. on, vaikka eivät voi sitä tietää, he vaan eivät voi sitä hyväksyä että he eivät koskaan tule sitä kokemaan ja siksi he eivät voi arvostella niitä joilla se kokemus on.

Vierailija
84/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä kummallista jankkaamista. Itse hankin lapseni vasta päälle nelikymppisenä. Koskaan ei kukaan kysellyt miksi en aikaisemmin niitä ollut hankkinut saati tivannut asiasta mitään. Epäilen ettei näiden palstavelojenkaan asioista kukaan sen enempiä ole kysellyt tai päätään vaivannut.

No niinpä niin. Kun sulta ei olla kysytty ja ihmetelty niin ei sitten muiltakaan! Täällähän on ollut paljon aloituksia siitä kun on painostettu tekemään lapsia vaikkei halua.

Yleensä ne esimerkit on sellaisia ettei oikeasti ole mitään painostettu, joku on vaan huvikseen kysäissyt että jaa et sitten lapsia meinaa tehdä vai? Ja heti ollaan että tuo painostaa mua tekemään lapsia. Kuka se painostaja yleensä sitten on? Oma puoliso? Oma tai puolison äiti? Eikö se ole ihan ymmärrettävää? Miksi siitä pitää kailottaa koko maailmaa syyttäen?

Vierailija
85/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vanhemmat kritisoivat vapaaehtoisesti lapsettomia itsekkiksi ja pinnalliseksi, koska heidän mukaansa me jätämme lapset tekemättä, jotta meillä olisi olisi paremmin mahdollisuuksia kutoa sukkaa tai juosta baareissa. Tässä menevät kuitenkin sekaisin lapsettomuuden SYYT ja lapsettomuuden HYÖDYT.

Se, ettei tarvitse heräillä yöllä, on enemmän vapaa-aikaa, voi harrastaa vapaasti, käyttörahaa on enemmän jne. ovat mukavia bonuksia, mutta eivät ne voita lapsettomuuden kannalle ketään, joka palavasti haluaa lapsia. Todellinen syy olla hankkimatta lapsia on melkein aina se, ettei ole halua hankkia lapsia.

Minulla ei ole hevosta, ja vaikka on kivaa, ettei minun tarvitse juosta tallilla ja maksaa eläinlääkäripalkkioita, en minä niiden vuoksi ole hevoseton. Minua ei vain hevostelu kiinnosta yhtään, niin kuin ei lapsiperhe-elämäkään kiinnosta.

Voi kun oletkin fiksu. Ihan itku tulee kateudesta.

Vierailija
86/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä tosiaan haluaako niitä lapsia vai ei... paljosta joutuu luopumaan. Kokemuksesta tiedän...

Totta paljota luopuu, jos lapsenteosta luopuu, mutta toki jokaisen oma asia, ei sitä minulle tarvitse perustella ontuvilla hevosvertauksilla.

Hevosvertaus kuvaa asiaa täydellisesti vapaaehtoisesti lapsettoman näkökulmasta. Ajatus oman lapsen

hankkimisestä on yhtä relevantti ja painokas kuin oman lämminverisen omistamisesta. Tämä on juuri se, mitä moni vanhempi tai lapsia haluava ei tajua: me emme ajattele samalla lailla ja arvosta samoja asioita. -ap

Hevosvertausta on hyvä käyttää mm. silloin kun selitetään, että et voi tietää mistä jäät paitsi jos et hanki lapsi. No samalla tavalle et voi tietää mistä jäät paitsi, jos et hanki hevosta, joten aivan turha tulla selittämään, että ei kiinnosta hevosellisuus tai hevosen hankkiminen. Siinä jää paljosta paitsi.

Jos joku hommaisi hevosen, vaikka ei halua hevoselliseksi ja hevoseen liityviä asioita, häntä pidettäisiin tyhmänä - hommata nyt hevonen vaikka ei halua eikä hevoset edes kiinnosta. Mutta kun joku ei halua hankkia lapsia eikä lapset ja lapsiperheys kiinnosta, hänen pitäisi ehdottomasti hankkia lapsia, koska hän ei tiedä mistä jää paitsi. Logiikka on mikä?

Just näin! ( Itse aikoinani käytin kirahvi-vertausta. ) Olen nyt 53 enkä helkkarissa tajua MISTÄ olen jäänyt paitsi lapsettomana? Mistä, häh, sanokaa?  Olen sataprosenttisen tyytyväinen etten ole hankkinut lapsia. Onko tuo tyytyväisyyteni jotenkin "huonompaa" ja pinnallisempaa kuin lapsiperheellisten?

En ole myöskään koskaan esim.  asunut Tokiossa kahtakymmentä vuotta, en ole koskaan ostanut sammalenvihreitä  villapaitoja, en ole koskaan maistanut sammenmätiä enkä hitto vie osaa murehtia, että nytpä olen jäänyt paljosta paitsi!

P.s. Älkääkä nyt vain vastatko että "olet jäänyt paitsi unisen vauvan ihon tuoksusta" "kun lapsi kietoo kätensä kaulaasi ja kuiskaa: Äiti..."tai muita kammottavuuksia.

P.p.s. Olen muuten haistanut pientä vauvaa...  ynff...never again!

On ne nyt vähän lapsellisia vertauksia nuo hevoset ja kirahvit ja tiedät sen kyllä itsekin.

Luonnon kannalta elämän tarkoitus on lisääntyminen kaikilla lajeilla myös ihmisellä.

Sen sijaan kirahvin omistaminen ei sitä ole.

Kovin pitkää aikaa ei ole ollut suuria mahdollisuuksia harrastaa seksiä ja pysyä lapsettomana historiassa.

Eli on se nyt vähän eri juttu kuin väitellä että onko jalkapallo kivempi peli kuin jääkiekko.

Vierailija
87/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla sanoi, ettei ketään kiinnosta jonkun lapsettomuus. Jostakin kumman syystä lapsia hankkineita kiinnostaa kovinkin paljon toisten lastenhankinta; onko lapsia, jos ei ole niin miksi ei ja jos ei aio hankkia lainkaan niin se vasta kiinnostaakin. Velojen en ole kuullut keneltäkään kyselevän, onko sulla lapsia, jaa ei no koskas aiot hankkia, jaa et ollenkaan minkä takia muka et.

Vierailija
88/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä kummallista jankkaamista. Itse hankin lapseni vasta päälle nelikymppisenä. Koskaan ei kukaan kysellyt miksi en aikaisemmin niitä ollut hankkinut saati tivannut asiasta mitään. Epäilen ettei näiden palstavelojenkaan asioista kukaan sen enempiä ole kysellyt tai päätään vaivannut.

No niinpä niin. Kun sulta ei olla kysytty ja ihmetelty niin ei sitten muiltakaan! Täällähän on ollut paljon aloituksia siitä kun on painostettu tekemään lapsia vaikkei halua.

Se on jokaisesta itsestään kiinni millaisessa seurassa liikkuu. Itse liikun sen verran fiksujen seurassa ettei tuollaisia asioita kysellä saati painosteta ketään mihinkään.

Jaa, minä olen ollut työpaikassa, jossa tutkintovaatimuksena työtehtäviin oli yliopistotutkinto ja siellä kyllä tivattiin jokaiselta uudelta työntekijältä miestilanne ja onko lapsia ja jos ei ollut niin miksei ollut. Sinänsä todella typerä kysymys, koska voisihan olla että kyseessä olisi tahattomasti lapsetonkin. Eräs tosiaikuinen vela kun sitten sanoi, että siksi ei ole kun en ole halunnut, alkoi juurikin kysely, että no mikset, voivoi kun sä et nyt tiedä mistä jäit paitsi ja kyllä sua vielä kaduttaa. Eräs vouhkaava koomikko tuumasi, että kyllä sä vielä ehdit, 5-kymppiselle naiselle :D

Että fiksua seuraa se tuokin oli, jos koulutuksesta päätellään. Muuten kyllä hyvinkin tyhmää.

Niin tämä todistaa taas sen tosiasian, että korkea koulutus ei takaa viisautta. Hyvinkin tyhmä ihminen voi läpäistä korkeankin koulututkinnon, se on sitä kuuluisaa akateemista yksinkertaisuutta :)

Vierailija
89/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevosvertaus kuvaa asiaa täydellisesti vapaaehtoisesti lapsettoman näkökulmasta. Ajatus oman lapsen

hankkimisestä on yhtä relevantti ja painokas kuin oman lämminverisen omistamisesta. Tämä on juuri se, mitä moni vanhempi tai lapsia haluava ei tajua: me emme ajattele samalla lailla ja arvosta samoja asioita. -ap

Just näin! ( Itse aikoinani käytin kirahvi-vertausta. ) Olen nyt 53 enkä helkkarissa tajua MISTÄ olen jäänyt paitsi lapsettomana? Mistä, häh, sanokaa?  Olen sataprosenttisen tyytyväinen etten ole hankkinut lapsia. Onko tuo tyytyväisyyteni jotenkin "huonompaa" ja pinnallisempaa kuin lapsiperheellisten?

En ole myöskään koskaan esim.  asunut Tokiossa kahtakymmentä vuotta, en ole koskaan ostanut sammalenvihreitä  villapaitoja, en ole koskaan maistanut sammenmätiä enkä hitto vie osaa murehtia, että nytpä olen jäänyt paljosta paitsi!

P.s. Älkääkä nyt vain vastatko että "olet jäänyt paitsi unisen vauvan ihon tuoksusta" "kun lapsi kietoo kätensä kaulaasi ja kuiskaa: Äiti..."tai muita kammottavuuksia.

On ne nyt vähän lapsellisia vertauksia nuo hevoset ja kirahvit ja tiedät sen kyllä itsekin.

Luonnon kannalta elämän tarkoitus on lisääntyminen kaikilla lajeilla myös ihmisellä.

Sen sijaan kirahvin omistaminen ei sitä ole.

Kovin pitkää aikaa ei ole ollut suuria mahdollisuuksia harrastaa seksiä ja pysyä lapsettomana historiassa.

Eli on se nyt vähän eri juttu kuin väitellä että onko jalkapallo kivempi peli kuin jääkiekko.

Ja koska tätä valinnanmahdollisuutta ei ole ollut kovin kauaa, ei sitä saisi nytkään kun sellainen on, kukaan käyttää? Vai mitä tuo tarkoitti?

On se muuten ollut mahdollisuutena ja vaihtiehtona ennekin. Ei ole mennyt suhteeseen. Ei lapsia ennenkään ole omia aikojaan kenellekään alkanut syntyä.

Vierailija
90/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus - ja hyvä vertaus. :) Itse törmäsin nuorempana siihen, että "en halua lapsia koska ei kiinnosta" ei useinkaan riittänyt syyksi vapaaehtoiseen lapsettomuuteen, ainakaan nuorelle tytölle tai nuorehkolle naiselle. Aina alkoi jankkaaminen, joka yleensä vaimeni siinä vaiheessa, kun kerroin mitkä muut elämäntaparatkaisut eivät minua kiinnosta (esim. ammatillisesti - ja se sentään on huomattavasti pitkäkestoisempi ja joskus jopa tärkeämpi asia kuin lapsien tekeminen).

Nyt se sentään on loppunut, kun olen yli nelikymppinen. :) Kummilapsille ei ole mikään outous, että yksi suosikkitädeistä on vela, koska ystäväpiirissä on enemmänkin lapsettomia ihmisiä. Sitten kun nämä kummilapset ovat aikuisia, heille on varmasti paljon enemmän itsestäänselvyys se, että kaikki ihmiset eivät halua omia lapsia. :)

Minä olen yli nelikymppinen, enkä ole koskaan tuntenut ketään jolle se ei olisi itsestäänselvyys että kaikki eivät halua lapsia, edes ennenvanhaan ei kaikki halunneet lapsia.

Vierailija
91/659 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk koht itsekkäästi olen onnellinen, että omat vanhempani päättivät "hankkia" lapsia ja olivat kasvaessani tosi hyviä vanhempia. Arvostan sitä, että saan olla olemassa.

Vierailija
92/659 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei vakuuta kenenkään lausuma "ei kiinnosta" ilman perusteluja. Tämä koskee siis kaikkia asioita, niin hevosharrastusta, postimerkkeilyä kuin lapsien hankkimistakin. Kaiken takana on aina jokin syy, ja se syy on mielenkiintoisempi kuin lausahdus "ei kiinnosta".

Mun lapsi on kyllä mielenkiintoinen persoona. Olen iloinen, että saan tuntea hänet. Ehkä sun lapses ei olisi kiinnostavia kun et itsekään viitsi edes tehdä niitä. Eikä siinä mitään, ei kaikki ihmiset ole kiinnostavia.

On todella paljon mielenkiintoisia ja mukavia hevosiakin. Ei se silti tarkoita, että haluaisi hankkia itselleen omaksi hevosen. Ymmärrätkö eron?

Pyörit varmaan ahkerasti hevosomistajien keskutelupalstalla availemassa keskuteluja siitä kuinka hevoset eivät sinua kiinnosta. Totta kai, sehän on sama juttu kun lapsetkin?

Vierailija
93/659 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevosvertaus kuvaa asiaa täydellisesti vapaaehtoisesti lapsettoman näkökulmasta. Ajatus oman lapsen hankkimisestä on yhtä relevantti ja painokas kuin oman lämminverisen omistamisesta. Tämä on juuri se, mitä moni vanhempi tai lapsia haluava ei tajua: me emme ajattele samalla lailla ja arvosta samoja asioita. -ap

Minullapa on sekä monia lapsia että poni ja lämppäri. Mahtaa VeLa nyt olla syvällä sydämessään todella katkera ja kateellinen onnestani.  ;)

Vierailija
94/659 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta: oletko liberaali, punavihreä, homoliittojen yms. kannattaja?

Jeesuksen morsian bongattu!

Vierailija
95/659 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullapa on sekä monia lapsia että poni ja lämppäri. Mahtaa VeLa nyt olla syvällä sydämessään todella katkera ja kateellinen onnestani.  ;)

Varmasti on. Mäkin hädin tuskin pystyn pidättelemään kateuttani, haluaisin valvoa yöni niin että silmäpussini roikkuvat polvissa, viettää lomat Puuhamaassa tms paskapaikassa ja haistella roskiksesta leijuvaa kakkavaippojen käryä.

Vierailija
96/659 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kiva päästä sellaisen pään sisälle joka sanoo että ei tiedä mistä jää paitsi :D Siinä se just tuleekin, kun ei vaan jostain syystä pystytä ymmärtämään että kaikki ei ajattele samoin.

Niinpä, selitä miten päin vain oma erilaisuutesi vai onko se erinomaisuutesi. Itsellesi.

Mutta siitä huolimatta et tiedä mistä jäät paitsi, vaikka olet jossain nähnyt lapsen, etkä pitänyt siitä.

En ymmärrä mikä ihmeen tarve veloilla, ilmeisesti myös hyvin nuorilla sellaisilla, on selitellä lapsettomuuttaan?

Vierailija
97/659 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joitakin ihmisiä, jotka ovat hankkineet lapsen omasta toiveesta (ei vahinkoraskaus), alkaa myöhemmin kaduttaa lapsen hankkiminen ja sitten katkaisevat kaiken yhteyden lapseen.

Esim. Minulla on miesserkku, joka suunnitellusti hankki lapsen silloisen avovaimonsa kanssa ja oli alkuun onnellinen lapsesta, mutta sitten kiinnostus lopahti, eikä serkkuni ole moneen vuoteen ollut missään tekemisissä 10-vuotiaan esikoisensa kanssa

Vierailija
98/659 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo otsikko on niiiin hassu! " tiedoksi vanhemmille" Siis mitä ihmettä? Kivespussejakin kiinnostaa.

Vierailija
99/659 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tais olla vauvalle just sillo olla tullut kunnon löysät vaippaan kun sitä haistelit. Siinä tapauksessa ymmärrän sinua. 😏

Vierailija
100/659 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsinyt lukea aloitusta, eikä kiinnosta suoraan sanottuna paskan vertaa sinun asiasi. Näitä roska-aloituksia on jo aivan riittämiin, eikö vain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme