Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai nyt vegaanit luulee että heitä varten leivotaan oma kakku rippijuhliin?

Vierailija
23.09.2017 |

Sellainen missä ei ole munia, voita jne.

Mutta voin kyllä kertoa että jos sellaisen teen, he eivät sitä syö.

Kommentit (196)

Vierailija
1/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen missä ei ole munia, voita jne.

Mutta voin kyllä kertoa että jos sellaisen teen, he eivät sitä syö.

Jep! Me teimme pari juustokakkua vegaanina, ja hyvää oli!

Vierailija
2/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no kahvipöytään onneksi saa helposti muutakin vegaanista kuin kakku. Että ehkä jotain kaurakeksejä, helppoja leivonnaisia jotka ovat vegaanisia ja samalla menevät muillekin vieraille? Vegaanivieraat sitten ottavat muuta ja jättävät kakun ottamatta.

Tai sitten leivot vegaanisen kakun, ei se oikeastaan ole kovin vaikeaa. Mutta minusta ei ole mikään pakko, jos vegaanisia vieraita on tyyliin 1, ja kahvipöydässä on myös hänelle sopivia muita juttuja. Vaikka voihan olla että jos leipoisit kakun, vegaanivieras/vieraat sitä söisivät, mistä päättelet että eivät söisi, jos kerran ovat sinulle ilmaisseet haluavansa vegaanista tarjottavaa? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oreoita pöytään, ne on vegaanista

Vierailija
4/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaninen mutakakku on hyvää. Meillä ei vegaaneja, mutta tulee luonnostaan muiden allergioiden takia tehtyä vegaanisena, vieläpä gluteenittomana kaiken lisäksi. Muffinsit kanssa onnistuu helposti ilman maitoa ja munaa (+gluteenittomina tarvittaessa). 

Vierailija
5/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna se pahvilaatikko, jossa kakku oli heille. Siinä on vegaanista ruokaa aidoimmillaan.

Vierailija
6/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsut vegaaneja rippijuhliin, jos et ole kiinnostunut valmistamaan mitään vegaanista tarjottavaa? Vai onko sulla jo muuta kuin kakkua heille varattuna?

Vierailija
7/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsun rippijuhliin ja muihin perhejuhliin vain meille tärkeitä ihmisiä, joten ihan varmasti otan myös heidän ruokavalionsa huomioon.

Vierailija
8/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Olen vegaani ja haluan aina ulos kotoa lähtiessäni oman kakun, punaisen maton, prinssin ja puoli valtakuntaa. Olen sen ansainnut koska ruokavalioni on tehnyt minusta jumalasta seuraavan.

Vai miten se meni... Hohhoijjaa ap sun juttujas taas.

Vierailija
9/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maitoallergia, joteb jos juhlissa ei ole maidotonta tarjottavas, en syö mitään. Siitä on ihan turha loukkaantua ja voivotella, että haittaako se nyt niin kovasti, jos vähän kermakakkua ottaa.

Vierailija
10/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan vaadi mitään, ihan emännästä kiinni, miten haluaa vieraat huomioida.

Vierailija
11/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit ovat vegaanisia.  Monien vegaanien huomattava osa päivän kaloreista tulee juuri sipseistä.  Limonaati on toinen tärkeä osa vegaanin ruokavaliota.  Ihan ok mielestäni .

Vierailija
12/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, no kahvipöytään onneksi saa helposti muutakin vegaanista kuin kakku. Että ehkä jotain kaurakeksejä, helppoja leivonnaisia jotka ovat vegaanisia ja samalla menevät muillekin vieraille? Vegaanivieraat sitten ottavat muuta ja jättävät kakun ottamatta.

Tai sitten leivot vegaanisen kakun, ei se oikeastaan ole kovin vaikeaa. Mutta minusta ei ole mikään pakko, jos vegaanisia vieraita on tyyliin 1, ja kahvipöydässä on myös hänelle sopivia muita juttuja. Vaikka voihan olla että jos leipoisit kakun, vegaanivieras/vieraat sitä söisivät, mistä päättelet että eivät söisi, jos kerran ovat sinulle ilmaisseet haluavansa vegaanista tarjottavaa? :D

Älä älä kuule tule neuvomaan että "leivot vegaanisen kakun" mulle! Minä olen näiden juhlien emäntä ja minä päätän että saavat kahvia (ilman maitoa) eikä muuta.

Vierailija
13/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipsit ovat vegaanisia.  Monien vegaanien huomattava osa päivän kaloreista tulee juuri sipseistä.  Limonaati on toinen tärkeä osa vegaanin ruokavaliota.  Ihan ok mielestäni .

Ei ole kaikki. Maustetuissa on osassa myös maitotuotteita. 

Vierailija
14/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ole ymmärtänyt, että kutsutaan ja haukutaan. Kutsun ihmisiä ja haluan että he viihtyvät ja saavat jotain syödäkseen. Vegaaninen kakku ei ole hankala edes. Osta valmis raakakakku, niin se on sillä selvä. Josa suolaisissa löytyy vegaanisia, niin ei moni nykyään tuota makeaa niin kaipaakaan.

Vierailija
15/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en huomioi mitään ideologiaruokavalioita. Sori. Karppaajan saattaisin ottaa huomioon, koska minustakin hiilari on epäterveellistä.

Vierailija
16/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytekakuissa ei ole ikinä lihaa vaan kermavaahtoa jne. Jos ei jollekin gaanille kelpaa voi imailla pihalta ruohoa ja pudonneita lehtiä. Joku raja asennevammallakin.

Vierailija
17/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ihan ne tavalliset suolasipsit.  Ne kai sentään kelpaa?  Toki perunassahan on voinut olla joitain mikroskooppisia eliöitä paistovaiheessa joten sipsit eivät ehkä käy..

Vierailija
18/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä älä kuule tule neuvomaan että "leivot vegaanisen kakun" mulle! Minä olen näiden juhlien emäntä ja minä päätän että saavat kahvia (ilman maitoa) eikä muuta.

Tuttavapiirissäni on ap:n kaltaisia heppuja. Loukkaantuvat, kun heille kertoo ruokavalion (_jota itse kysyvät_), loukkaantuvat jos tarjoutuu neuvomaan tai vaikka lähettämään pari blogilinkkiä "kun haluavat itse toteuttaa", ja loukkaantuvat kun otan omat eväät kun saan aamulla ennen juhlia kiukkuisen viestin "ei oo ku kahvii". Ja sitten emäntä on naama norsunvitulla koko juhlan.

Vierailija
19/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä ja vieläpä allergikko. Silti minulle löytyy melkein aina jotain syötävää ja varsinkin tutut haluavat tehdäkin jotain sellaista jota minäkin pysyn syömään. Monesti tosin esimerkiksi kakku on sellainen jota en voi syödä. Mitä sitten?

Myös itse yritän aina parhaani mukaan hoitaa erikoisruokavaliot ja otan ne todellakin vakavasti, siksi en pienessä keittiössäni edes yritä leipoa esimerkiksi gluteenitonta vaan ostan jotain valmista jotta voin oikeasti minimoida riskin.

Vierailija
20/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ihan ne tavalliset suolasipsit.  Ne kai sentään kelpaa?  Toki perunassahan on voinut olla joitain mikroskooppisia eliöitä paistovaiheessa joten sipsit eivät ehkä käy..

Useimmiten vegaani pyrkii vähentämään ympäristön kuormitusta ja / tai eläinten kärsimystä. Suuri osa ymmärtää, että absoluuttinen veganismi on käytännössä mahdotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi