Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai nyt vegaanit luulee että heitä varten leivotaan oma kakku rippijuhliin?

Vierailija
23.09.2017 |

Sellainen missä ei ole munia, voita jne.

Mutta voin kyllä kertoa että jos sellaisen teen, he eivät sitä syö.

Kommentit (196)

Vierailija
81/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä hankin rippijuhliin yhden vegaanin vuoksi myös vegaanisia leivonnaisia. Ei ollut vaikeaa ja muutkin tykkäsivät niistä kuten muistakin tarjoiluista. Isommissa juhlissa on minusta kohteliasta huomioida ruokavalioita, kun tarjottavaa tehdään tai hankitaan muutenkin monenlaista.

No joo, tottakai voi hankkia jotain vegaanisia pikkuleipiä tai vaikka pullia, mutta ei nyt erillistä vegaanista täytekakkua tarvitse hankkia niille jotka ei sitä täytekakkua voi syödä mitä hankitaan.

Sille linjalle jos lähdetään niin loppua ei näy, kun yksi alkaisi vinkua ettei halua sitä ja tätä täytettä kakkuun.

Vierailija
82/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit voivat olla syömättä kakkua, jos kakku ei heidän ruokavalioonsa kuulu.

Piste.

Tietenkin voivat, kunhan on muuta ruokavalioon sopivaa syötävää tarjolla. Jos ei ole eikä jaksa nähdä vaivaa niin voi miettiä kannattaako niitä vieraita ylipäätään kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piste.

Tietenkin voivat, kunhan on muuta ruokavalioon sopivaa syötävää tarjolla. Jos ei ole eikä jaksa nähdä vaivaa niin voi miettiä kannattaako niitä vieraita ylipäätään kutsua.

Ei kannata.

Vierailija
84/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihan oikeasti tunnen apn kaltaisen moukka-naisen. Emme osallistu mihinkään sen järjestämiin juttuihin. Kauhea aggressio päällä koko ajan. Sen lapsi pääsi ylioppilaaksi jouluna, tuli kutsu, tietää, että olemme suht avokätisesti muistaneet muita läheisiä ylioppilaita. Ei menty, laitoin pelkän kortin postilaatikkoon kun iltalenkkiä ohi kävelin. Ne nuorison äitinsä lainen, valitettavasti.

Vierailija
85/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä hankin rippijuhliin yhden vegaanin vuoksi myös vegaanisia leivonnaisia. Ei ollut vaikeaa ja muutkin tykkäsivät niistä kuten muistakin tarjoiluista. Isommissa juhlissa on minusta kohteliasta huomioida ruokavalioita, kun tarjottavaa tehdään tai hankitaan muutenkin monenlaista.

No joo, tottakai voi hankkia jotain vegaanisia pikkuleipiä tai vaikka pullia, mutta ei nyt erillistä vegaanista täytekakkua tarvitse hankkia niille jotka ei sitä täytekakkua voi syödä mitä hankitaan.

Sille linjalle jos lähdetään niin loppua ei näy, kun yksi alkaisi vinkua ettei halua sitä ja tätä täytettä kakkuun.

Ei täällä kukaan ole vinkunut, vaan yrittäneet sanoa että jos niitä vieraita kutsuu niin kannattaisi järkätä kaikille sopivat tarjoilut. Kaikkien vieraiden ei tarvitse voida syödä kaikkia tarjottavia mutta jokaiselle on oltava jotain.

Vierailija
86/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.. Jatkan.

Tarkotin siis jos vegaaneja on yksi tai pari.

Jos niitä on enemmistö vieraista ja juhlakalukin on vegaani, niin sitten hankitaan luonnollisesti vegaaninen täytekakku. Jos sellaisia on olemassakaan.

Vierailija
87/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piste.

Ei kannata.

Problem solved! Ja vaan 5 sivua meni että joku tajusi.

Vierailija
88/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piste.

Eiköhän siellä sitten jotain vegaanistakin purtavaa olisi tarjolla. Mutta minun maailmassa kakkuja on yleensä vain yksi juhlissa, ja jos valtaosa ihmisistä on sekasyöjiä, niin silloin vegaani vain jättää sitä kakkua ottamatta, ei parin ihmisen vuoksi aleta erikoiskakkua tilaamaan. Tätä vaan tarkoitin.

Peace. 😊

Vierailija
89/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen missä ei ole munia, voita jne.

Mutta voin kyllä kertoa että jos sellaisen teen, he eivät sitä syö.

Jep! Me teimme pari juustokakkua vegaanina, ja hyvää oli!

Mistä kasvista saitte juustoa?

Vierailija
90/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin nuija että kutsuu vieraita eikä vaivaudu järjestämään heille sopivaa ruokaa?

Meillä löytyy läheisistä ja naapureista gluteeniton, maidoton ja munaton ihminen sekä vegaani, kaikki heidät pystyn huomioimaan ja tekemään heillekin sopivaa ja maistuvaa tarjottavaa. Muu olisi erittäin epäkohteliasta.

Tuskin sinä heille kaikille sentään hankit omat täytekakut?

Vierailija
91/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kehtaisi toivoa mitään. Kaikki tietävät ruokavaliomme, mutta sitä syömme mitä meille on tarjolla ja usein se ei ole kakku. Itse leivon kakkuja vegaanisena ja lapselle gluteenittomana joskus sekä että.

Vierailija
92/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ketjua hämmentyneenä. Olen järjestämässä isoja juhlia ja neuvottelen juuri pitopalvelun kanssa eri vaihtoehdoista. Koska kutsutkaan ei ole vielä lähteneet niin en tiedä tarkemmin juhlaväen erikoisruokavalioista, mutta jo tässä vaiheessa ollaan mietitty miten esim vegaanit ja keliaakikot huomioidaan. Mielestäni tämä on ihan normaalia vieraanvaraisuutta eikä edes mitenkään vaikeaa tai monimutkaista.

Vierailija
93/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vegaani!

Me olemme tärkeämpiä kuin sekaanit tai lihapäät, koska ajattelemme luontoa.

Vierailija
94/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin nuija että kutsuu vieraita eikä vaivaudu järjestämään heille sopivaa ruokaa?

Meillä löytyy läheisistä ja naapureista gluteeniton, maidoton ja munaton ihminen sekä vegaani, kaikki heidät pystyn huomioimaan ja tekemään heillekin sopivaa ja maistuvaa tarjottavaa. Muu olisi erittäin epäkohteliasta.

Mites ois yksi kaikille sopiva kakku?

Voi jestas teitä järjen jättiläisiä.

Vierailija
95/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen vegaani!

Me olemme tärkeämpiä kuin sekaanit tai lihapäät, koska ajattelemme luontoa.

Sinä oletkin lahopää.

Vierailija
96/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen ketjua hämmentyneenä. Olen järjestämässä isoja juhlia ja neuvottelen juuri pitopalvelun kanssa eri vaihtoehdoista. Koska kutsutkaan ei ole vielä lähteneet niin en tiedä tarkemmin juhlaväen erikoisruokavalioista, mutta jo tässä vaiheessa ollaan mietitty miten esim vegaanit ja keliaakikot huomioidaan. Mielestäni tämä on ihan normaalia vieraanvaraisuutta eikä edes mitenkään vaikeaa tai monimutkaista.

Mitäköhän alapeukutettavaa tässä oli.

Muut varmaan järkkää juhlia kyykyttääkseen ja kiusatakseen vieraitaan. Itse juhlien emäntänä nolostuisin jos vieraat joutuisivat olemaan nälissään minun urpouteni tähden.

Vierailija
97/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helpompi tilata, mutta itse leipominen voi tuoda haasteita ja olla iso kynnys. Omat vagaanikakut on kyllä kelvanneet kaikille niin voileipäkakut kuin täytekakutkin.

Vierailija
98/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee varmaan tosi maistuva kakku: Gluteeniton, maidoton, munaton ja vegaani. 🤢

Vierailija
99/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen mutakakku on hyvää. Meillä ei vegaaneja, mutta tulee luonnostaan muiden allergioiden takia tehtyä vegaanisena, vieläpä gluteenittomana kaiken lisäksi. Muffinsit kanssa onnistuu helposti ilman maitoa ja munaa (+gluteenittomina tarvittaessa). 

Sama. Alkuperäinen mutakakun ohje on muutenkin gluteeniton, se on kyllä helppo ja hyvä ei tartte mainostaa erikoisruokana, menee kaikille.  Itsellä on myös aleksanterin leivokset, mutta ne vaatii gluteenittomina vähän harjoitusta, vegaanisia ne on luonnostaan alkuperäisen ohjeen mukaan tehtynä.  Pullakin on helppo tehdä vegaanisena, mielestäni tulee parempikin ilman munaa ja veteen tehtynä. Tosin voita käytän, mutta kun vaihtaa margariiniin, niin ihan syötäviä tulee. Marjapiirakoita on myös helppo tehdä vegaanisena versiona.  Mun ei tartte ajatella vieraita, kun oma lapsi tarttee maidottoman ja vehnättömän. Hän ei tosin ole kananmunalle allerginen, mutta moni maidoton ja vehnätön ohje on usein myös munaton.  

Vierailija
100/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän