Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai nyt vegaanit luulee että heitä varten leivotaan oma kakku rippijuhliin?

Vierailija
23.09.2017 |

Sellainen missä ei ole munia, voita jne.

Mutta voin kyllä kertoa että jos sellaisen teen, he eivät sitä syö.

Kommentit (196)

Vierailija
41/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en huomioi mitään ideologiaruokavalioita. Sori. Karppaajan saattaisin ottaa huomioon, koska minustakin hiilari on epäterveellistä.

Eli arvostat siis laihdutusruokavaliota, mutta et sellaista joka on valittu ekologisista ja eettisistä syistä? Oletpa kyllä hieno ihminen. Hiilarit eivät muuten ole epäterveellisiä vaikka kuinka sitä mieltä olisit, mm. aivojen toiminnan kannalta ne ovat täysin välttämättömiä.

Vierailija
42/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Allergia tai yliherkkyys voi olla pahimmillaan tappava. Siksi sen asian kanssa ei voi olla liian tarkka. Hyvinvointivaltiossa on nähdäkseni kaikki asiat hyvin, kun tällaiset marginaaliset sosiaaliset ongelmat ovat kuumimpia puheenaiheita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/196 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtisalattia ja tomaattia vegaaneille tarjolle

Vierailija
44/196 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreys on aivojen aliravitsemustila.

Vihreys on vamma joka paranee lihaa syömällä koska vain silloin aivot saavat kehittyäkseen oikeita rasvoja ja proteiineja.

On edesvastuutonta kasvattaa lapsensa pelkällä kasvisruualla. Kasvisruualla kasvatetut lapset pitää ottaa pois vanhemmiltaan.

Vierailija
45/196 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaisin vegaanille pekonia ja possun niskaa.

Vierailija
46/196 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en huomioi mitään ideologiaruokavalioita. Sori. Karppaajan saattaisin ottaa huomioon, koska minustakin hiilari on epäterveellistä.

Eli arvostat siis laihdutusruokavaliota, mutta et sellaista joka on valittu ekologisista ja eettisistä syistä? Oletpa kyllä hieno ihminen. Hiilarit eivät muuten ole epäterveellisiä vaikka kuinka sitä mieltä olisit, mm. aivojen toiminnan kannalta ne ovat täysin välttämättömiä.

Karppaus ei ole laihdutusruokavalio.  Keho osaa valmistaa itse tarvitsemansa hiilarit, ei niitä syödä tartte. Toki kukaanhan ei täysin hiilaritonta ruokaa syökään.

Vierailija
47/196 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäis tehdä oma kakku, jos et halua? Ei vegaani ilmoita ruokavaliostaan siksi, että haluaa tehdä sinulle kiusaa ja vaatiakseen kaikki mahdolliset tarjoilut, vaan siksi, ettet nolostuisi, kun ei olekaan mitään sopivaa tarjottavaa (toki olisi myös kiva saada edes jotain syödäkseen).

Valmiina saa vaikka mitä, kuten keksejä, pullia, namuja ja taikinoita. Paista vaikka pari joulutorttua munattomasta valmistaikinasta ilman voitelua. Vegaanituotteet-sivustolta löytyy paljon hyviä vinkkejä, niin ei tarvitse lukea jokaista tuoteselostetta läpi.

T. Vegaani

Vierailija
48/196 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina tarjolla 2 vaihtoehtoa.

1 Ota

2 Ole ilman

Jos joku kyselisi vegaanivaihtoehtoa niin ehdottaisin luultavasti lihapasteijaa.

Pähkinä- ja äyriäisallergiat otan vakavasti. Niistä saattaa lähteä henki.

Vierailija
49/196 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina tarjolla 2 vaihtoehtoa.

1 Ota

2 Ole ilman

Jos joku kyselisi vegaanivaihtoehtoa niin ehdottaisin luultavasti lihapasteijaa.

Pähkinä- ja äyriäisallergiat otan vakavasti. Niistä saattaa lähteä henki.

Luultavasti olisit hiljaa ja kirjottaisit sen jälkeen palstalle taas jotain yhtä noloa.

Vierailija
50/196 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Olen vegaani ja haluan aina ulos kotoa lähtiessäni oman kakun, punaisen maton, prinssin ja puoli valtakuntaa. Olen sen ansainnut koska ruokavalioni on tehnyt minusta jumalasta seuraavan.

Vai miten se meni... Hohhoijjaa ap sun juttujas taas.

Se menee tasan tarkkaan juuri noin. Lisää siihen vielä jatkuva muiden arvostelu ja itsensä jalustalle nostaminen niin olet kuvannut jokaisen vegaanin täydellisesti.

Vierailija
51/196 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen missä ei ole munia, voita jne.

Mutta voin kyllä kertoa että jos sellaisen teen, he eivät sitä syö.

Että sellainen vegaanivihaprovo tällä kertaa. Selitä minulle mikä toisten ihmisten ruokavaliossa ärsyttää noin suunnattomasti.

Jos olisit kirjoittanut, että "Rippijuhliin kutsumani vegaaniystävät pyysivät leipomaan heitä varten vegaanin kakun", niin ymmärtäisin avauksesi. Nyt väität kuitenkin, että kaikki vegaanit - minäkin jota et edes tunne - vaativat tuollaista. En ole koskaan vaatinut. En tule koskaan vaatimaan. Ei minulle ole ongelma juoda rippijuhlissa vain teetä, jos tarjolla ei ole mitään, mitä voisin syödä. Enkä tee siitä numeroa.

Vierailija
52/196 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me vegaanit yleensä vaadita mitään tarjoilua. Tuodaan omaat eväät jos on nälkä. Meillä noudatetaan fennovegaanista ruokavaliota joka on ainoa ekologinen ja eettinen dieeti.

Vierailija
53/196 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me vegaanit yleensä vaadita mitään tarjoilua. Tuodaan omaat eväät jos on nälkä. Meillä noudatetaan fennovegaanista ruokavaliota joka on ainoa ekologinen ja eettinen dieeti.

Mikä tekee fennovegaanisesta ruokavaliosta ainoan ekologisen ja eettisen dieetin? Tämän väitteen perusteella yksikään ulkomaalainen ei voi syödä ekologisesti eikä eettisesti oman maansa lähialueen tuotteita. Harvinaisen itsekeskeinen maailmankatsomus sinulla.

Vierailija
54/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein normaalin kakun ja juustokakun. Pari vegaania oli vieraana ja tekivät kerman kohdalla poikkeuksen:)

Vierailija
55/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset että juhlat järjestetään vieraita varten, jos ei halua panostaa vieraiden viihtymiseen niin niitä ei kannata kutsua.

Veganinen leivonta on muuten usein huomattavasti helpompaa kuin tavisleivonta.

Vierailija
56/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsun vieraita kylään/juhliin, haluan tarjota kaikille syötävää/juotavaa.

Mikäli en halua nähdä vaivaa juhlien eteen, jätän ne järjestämättä.

Kuten aiemminkin on sanottu, kaikkea ei aina tarvitse tehdä itse, myös valmiina voi ostaa useisiin erilaisiin ruokavalioihin sopivia tarjottavia.

Itse noudatan (omasta valinnastani) alkoholitonta ruokavaliota, en syö ruokia/leivonnaisia, joiden valmistukseen on käytetty alkoholia enkä juo alkoholia lainkaan. Tunsin eräisssä häissä itseni hankalaksi vieraaksi, kun juomapöydässä oli ainoastaan kaljaa, siideriä, lonkeroa, punaviiniä ja valkoviiniä. Kyselin veden perään ja minulle sanottiin, että sitä voi hakea vessasta. Tyylikästä!

Vierailija
57/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi luulet että haluaisimme edes tulla juhliinne??

Vierailija
58/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no kahvipöytään onneksi saa helposti muutakin vegaanista kuin kakku. Että ehkä jotain kaurakeksejä, helppoja leivonnaisia jotka ovat vegaanisia ja samalla menevät muillekin vieraille? Vegaanivieraat sitten ottavat muuta ja jättävät kakun ottamatta.

Tai sitten leivot vegaanisen kakun, ei se oikeastaan ole kovin vaikeaa. Mutta minusta ei ole mikään pakko, jos vegaanisia vieraita on tyyliin 1, ja kahvipöydässä on myös hänelle sopivia muita juttuja. Vaikka voihan olla että jos leipoisit kakun, vegaanivieras/vieraat sitä söisivät, mistä päättelet että eivät söisi, jos kerran ovat sinulle ilmaisseet haluavansa vegaanista tarjottavaa? :D

Älä älä kuule tule neuvomaan että "leivot vegaanisen kakun" mulle! Minä olen näiden juhlien emäntä ja minä päätän että saavat kahvia (ilman maitoa) eikä muuta.

ja minä päätän minkä lahjan annan vai annanko

Vierailija
59/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset että juhlat järjestetään vieraita varten, jos ei halua panostaa vieraiden viihtymiseen niin niitä ei kannata kutsua.

Eli vegaanit kutsuvat häihinsä pelkkiä toisia vegaaneja tai tarjoavat myös sekasyöjille juhlaruokaa eivätkä pelkkää vegaanista oman uskontonsa sallimaa apetta?

Vierailija
60/196 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vegaanit kutsuvat häihinsä pelkkiä toisia vegaaneja tai tarjoavat myös sekasyöjille juhlaruokaa eivätkä pelkkää vegaanista oman uskontonsa sallimaa apetta?

En ole vielä koskaan saroja juhlia järjestäneenä, tavannut ihmistä jonka ruokavalio koostuu pelkistä eläinperäisistä tuotteista ja juomaksikin kelpaa vain lihaliemi tai nakkimehu. Mutta toki jos sellainen vieras joskus eteen tulee niin tarjoan ihan mielelläni maitoa ja teen vaikka kinkkiumunakasrullan syötäväksi, ettei vahingossakaan tule mitään kasviperäistä tarjolle, jos se vaikka olisi kuolemaksi.

Yleensä kun juhliin kutsutaan, samalla pyydetään myös vieraiden mahdolliset ruokarajoitteet ja sen mukaan sitten tarjoilut, mutta tosiaan kaikenlaisiin allergioihin ja ruokavalioihin olen törmännyt mutta tuo syön AINOASTAAN eläinperäistä ravintoa on ihan uusi juttu. Pitääkin perehtyä ennen kesän isoja juhlia.

Olen itse sekasyöjä mutta monesti järkännyt vegaaniset tarjoilut koska ne sopivat useimmille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi