Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on "säälittävää", jos kolmikymppinen käy baarissa tai yökerhossa lähes joka viikonloppu?

Vierailija
29.08.2017 |

Voisiko joku selittää tällaista asennetta?

Ja miksi tämä aloitus on poistettu jo kaksi kertaa? Mitä sääntöä tämä rikkoo?

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tässä ketjussa kaikki paheksujat olettavat, että baarissa käymiseen liittyy poikkeuksetta runsas alkoholinkäyttö? Kyllä mä ja mun kaverit (kolmekymppisiä perheellisiä ja lapsettomia) osataan ainakin ottaa kohtuudella ja harvemmin kukaan ördää. Yleensä ördääjiä ovat nimenomaan ne perheelliset, jotka harvoin lähtevät ulos (ja siis on täysin ok että lähtee harvoin ulos, kun on kuitenkin perhe joka tuleekin laittaa etusijalle). Mulla ei ole lapsia ja tuskin tuleekaan, joten käyn toki huomattavasti useammin radalla kuin perheelliset kaverini, mutta ei se mitään järjetöntä dokaamista tai yhden illan juttujen metsästystä ole vaan hauskanpitoa ja ihmisten ilmoilla näyttäytymistä. Tanssiminen on hauskaa, kun on yleisö, vaikka kukaan ei oikeastaan katsoisikaan minun "hytkymistäni". Sivuhuomiona mainittakoon, että käyn myös pari-kolme kertaa viikossa tanssitunneilla, mutta siellä tehdään paljon myös tekniikkaharjoituksia ja koreografiaa eikä voi ihan yhtä antaumuksella fiilistellä kuin pimeässä, hikisenä ja vähän viinistä ja elämästä humaltuneena.

Tässä ketjussa on nyt pariinkin otteeseen sanottu, että kyllä se kuulostaa omituiselta, jos muka ihan selvin päin ihan joka viikonloppu lähdetään baariin. On vähän vaikeaa uskoa, että nämä joka viikonloppu baarissa olijat eivät siellä mitään joisi. 

Vierailija
102/140 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tässä ketjussa kaikki paheksujat olettavat, että baarissa käymiseen liittyy poikkeuksetta runsas alkoholinkäyttö? Kyllä mä ja mun kaverit (kolmekymppisiä perheellisiä ja lapsettomia) osataan ainakin ottaa kohtuudella ja harvemmin kukaan ördää. Yleensä ördääjiä ovat nimenomaan ne perheelliset, jotka harvoin lähtevät ulos (ja siis on täysin ok että lähtee harvoin ulos, kun on kuitenkin perhe joka tuleekin laittaa etusijalle). Mulla ei ole lapsia ja tuskin tuleekaan, joten käyn toki huomattavasti useammin radalla kuin perheelliset kaverini, mutta ei se mitään järjetöntä dokaamista tai yhden illan juttujen metsästystä ole vaan hauskanpitoa ja ihmisten ilmoilla näyttäytymistä. Tanssiminen on hauskaa, kun on yleisö, vaikka kukaan ei oikeastaan katsoisikaan minun "hytkymistäni". Sivuhuomiona mainittakoon, että käyn myös pari-kolme kertaa viikossa tanssitunneilla, mutta siellä tehdään paljon myös tekniikkaharjoituksia ja koreografiaa eikä voi ihan yhtä antaumuksella fiilistellä kuin pimeässä, hikisenä ja vähän viinistä ja elämästä humaltuneena.

Ei runsas alkoholinkäyttö ole vakio, mutta jos radalla on joka viikko niin usein alkoa kuluu kuitenkin huomattavasti esimerkiksi vuositasolla. Kolme siideriä kerralla on vähän, mutta jos kahdesti viikossa imee sidukkaa, niin on siinä sokerilientä aika paljon vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on nyt pariinkin otteeseen sanottu, että kyllä se kuulostaa omituiselta, jos muka ihan selvin päin ihan joka viikonloppu lähdetään baariin. On vähän vaikeaa uskoa, että nämä joka viikonloppu baarissa olijat eivät siellä mitään joisi. 

Eli vaihtoehdot on joko täysin selvin päin tai räkäkänni? Jännä mustavalkoinen ajattelutapa.

Vierailija
104/140 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle tulee lähinnä mieleen se, että baareissa ja yökerhoissa on niin paljon nuorempaa porukkaa, että on jotenkin vaikeaa ymmärtää, miksi kukaan lähtee sinne teinien kanssa seurustelemaan. Nuorempana baariin mentiin tapaamaan ja tutustumaan ihmisiin ja riekkumaan kavereiden kanssa, mutta en ymmärrä, miten se vanhempana onnistuu, kun eihän siellä ole sellaista omanlaista porukkaa. 

Eipä sellaista yökerhoa taida ollakaan, jossa kaikki olisi järjestään 18-vuotiaita. Jopa niissä nuorimpien yökerhoissa ikäjakauma lienee 20-22 välillä. Kun vertaa 22-vuotiasta ja 30-vuotiasta, niin ei heidän välillä välttämättä ole mitään mahdotonta eroa siinä mikä heitä kiinnostaa ja mitä he elämässään tekevät. Tietenkin 30-vuotias, työssä käyvä ja perheellinen mies eroaa perus 20-vuotiaasta opiskelijasta, mutta 30-vuotias opiskeleva sinkkumies ei välttämättä niinkään. 

Vierailija
105/140 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu tosiaan on mennyt ihan ihmeellisille raiteille. Eiköhän aloittajan ollut tarkoitus kerätä mielipiteitä nimenomaan siitä, että lähtee yökerhoon joka viikonloppu, eikä siitä kuinka usein on soveliasta ryypätä. Kuten sanoitkin, niin alkoholi ei ole mikään itsestään selvyys kun lähtee baariin. Toki valtaosa baarissa paljon käyvistä myös juo paljon, mutta ei kaikki.

Itse olen sinkku ja työtön, joten olen paljon yksin kotona. Viikonloppusiin on mukava lähteä ihmisten ilmoille ja juttelemaan, joten lähden baareihin tai yökerhoihin. Ikää on sen verran, että kaveria en aina saa matkaan tai välttämättä edes halua. Moni varmasti pitää toimintaani säälittävänä, mutta siinäpä pitävät. 

Vierailija
106/140 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaihtoehdot on joko täysin selvin päin tai räkäkänni? Jännä mustavalkoinen ajattelutapa.

Missäs kohtaa minä puhuin räkäkännistä? :O Kyllä siitä vain silti aika paljon alkoholijuomia kuluu, jos joka viikonloppu käy muutaman juomassa.

Tuolla äsken puhuttiin siitä, että ne, jotka juovat harvemmin ovatkin ihan räkäkännissä. Mutta tuliko mieleen, että se ei johdu välttämättä siitä, että he juovat enemmän, vaan siitä, että heidän toleranssinsa on matalampi. En nyt millään suostu uskomaan, että ne, jotka käyvät baarissa joka viikko juovat kokonaisuudessaan vähemmän kuin ne, jotka käyvät baarissa huomattavasti harvemmin. 

Vierailija
107/140 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisenä kannattaisi tehdä lapsia, eikä roikkua baareissa. Yllättäen se lapsentekoikä meneekin sitten ohi, ja sitten itketään ettei löydy miestä tai ei tule raskaaksi. Ja sitten pitää rampata hedelmällisyyshoidoissa ja tuhlata kaiken omaisuutensa niihin. Miehet tietysti voi juosta baareissa vaikka viisikymppiseksi asti, silti ehtii tehdä lapsia jos haluaa. Paitsi että sperman laatu on niin huonoa dokaamisesta johtuen, että naisystävä ei tule raskaaksi. Että tsempit vaan teille kaikille 3-kymppisille joiden elämän tarkoitus on bilettäminen.

No arvaa mitä varten roikun siellä baarissa joka viikonloppu? Etsimässä miestä jonka kanssa tehdä niitä lapsia kun deittipalstoilta ei tunnu löytyvän! Olisi ikää 5 vuotta vähemmän niin ei olisi niin kiire mutta nyt on pakko.

N32

Vierailija
108/140 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä kuka jaksaa. Itse olen jo näin 28-vuotiaana niin väsähtänyt ämmä, etten jaksa käydä kuin harvakseltaan yökerhoissa. Väsymys painaa työviikon jälkeen ja krapula on hirveä pienestäkin määrästä alkoholia, en halua tuhlata kokonaista päivää viikonlopusta toipumiseen.

Mutta siis lähtökohtaisesti säälittävää on, jos biletykseen liittyy aina alkoholin tai muiden päihteiden käyttö ja elämän sisältö on sitten siinä. Monilla usein baareissa ravaavilla kun on jonkinasteinen riippuvuus alkoholiin,  SE on surullista. 

Sitten taas jos käy siellä baareissa vain tapaamassa ihmisiä ja tanssimassa, kuuntelemassa musiikkia, pelaamassa tai mitä tahansa muuta kuin ryyppäämässä ryyppäämisen ilosta, en pidä säälittävänä lainkaan. Ihmettelen vaan sitä, miten ne jaksaa. 

Jos puhutaan riippuvuudesta, se on sitten jokapäiväistä eikä sillä ole enää viikonlopputouhujen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
109/140 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

gsdfgsdfg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä kuka jaksaa. Itse olen jo näin 28-vuotiaana niin väsähtänyt ämmä, etten jaksa käydä kuin harvakseltaan yökerhoissa. Väsymys painaa työviikon jälkeen ja krapula on hirveä pienestäkin määrästä alkoholia, en halua tuhlata kokonaista päivää viikonlopusta toipumiseen.

Mutta siis lähtökohtaisesti säälittävää on, jos biletykseen liittyy aina alkoholin tai muiden päihteiden käyttö ja elämän sisältö on sitten siinä. Monilla usein baareissa ravaavilla kun on jonkinasteinen riippuvuus alkoholiin,  SE on surullista. 

Sitten taas jos käy siellä baareissa vain tapaamassa ihmisiä ja tanssimassa, kuuntelemassa musiikkia, pelaamassa tai mitä tahansa muuta kuin ryyppäämässä ryyppäämisen ilosta, en pidä säälittävänä lainkaan. Ihmettelen vaan sitä, miten ne jaksaa. 

Jos puhutaan riippuvuudesta, se on sitten jokapäiväistä eikä sillä ole enää viikonlopputouhujen kanssa mitään tekemistä.

Höpö höpö. On vaikka miten paljon alkoholisteja, jotka ryyppäävät pelkästään viikonloppuna ja käyvät kuitenkin viikolla töissä ihan normaalisti. 

t: yhdestä tällaisesta eronnut

Vierailija
110/140 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole säälittävää. On sen sijaan vastuutonta harrastaa irtosuhteita/yhden illan seksiä oli minkä ikäinen tahansa.

Pelkkä biletys on ihan jees. Seksiä ei pidä jokaisen vastaantulijan kanssa harrastaa oli minkä ikäinen tahansa.

Siksikä, koska sinä niin sanot?

Vierailija
111/140 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on säälittävää, koska tuollaisesta käytöksestä tulee mieleen, että elämässä ei ole muuta sisältöä kuin dokaus ja biletys. Harvoin siellä baareissa nimittäin ravataan ilman alkoholia. Automaattisesti ajattelen, että henkilöllä on jotain kroonista ahdistusta tai muita isoja ongelmia, ja yrittää hukuttaa murheensa juhlimiseen. En sano, että läheskään aina näin olisi, mutta melko yleistä se kuitenkin on ja siksi ensimmäisenä tulee sellainen mieleen.  

No, ainakin myönnät, että senteesi perustuu vain omiin ennakkoluuloihisi eikä todellisuuteen. Kiitos rehellisyydestäsi tältä osin.

Onko muuten mielikuvasi aktiivisista metsällä kävijöistä ja agilityharrastajista samanlainen: jos tykkää juosta koiran kanssa, ei elämässä ole muuta sisältöä kuin koirat, ja ongelmiahan sillä vain paetaan. :D

En ole tuo, jolta kysyit, mutta kyllä minulle ainakin tulee mieleen, että ihmisellä ei hirveästi muuta vapaa-ajan elämää ole kuin metsästys, jos siihen menee aikaa joka viikonloppu yksi yö ja seuraava päivä. Mikäs siinä on ihmeellistä?

Ongelmien pakenemisella tuo vastaaja taisi viitata alkoholin käyttöön. Et kai ihan tosissasi tarkoita, että on ihan yhtä huolestuttavaa, jos ryyppäät joka viikko kuin jos käyt metsällä joka viikko? Montako metsästäjien tukiryhmää tiedät? 

En tiedä ainakaan yhtään tukiryhmää ihmisille, jotka käyvät viikonloppuisin baarissa bilettämässä.

Vierailija
112/140 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on säälittävää, koska tuollaisesta käytöksestä tulee mieleen, että elämässä ei ole muuta sisältöä kuin dokaus ja biletys. Harvoin siellä baareissa nimittäin ravataan ilman alkoholia. Automaattisesti ajattelen, että henkilöllä on jotain kroonista ahdistusta tai muita isoja ongelmia, ja yrittää hukuttaa murheensa juhlimiseen. En sano, että läheskään aina näin olisi, mutta melko yleistä se kuitenkin on ja siksi ensimmäisenä tulee sellainen mieleen.  

No, ainakin myönnät, että senteesi perustuu vain omiin ennakkoluuloihisi eikä todellisuuteen. Kiitos rehellisyydestäsi tältä osin.

Onko muuten mielikuvasi aktiivisista metsällä kävijöistä ja agilityharrastajista samanlainen: jos tykkää juosta koiran kanssa, ei elämässä ole muuta sisältöä kuin koirat, ja ongelmiahan sillä vain paetaan. :D

Kyllä ja ei. Koiraihmisten elämä monesti pyörii koirien ympärillä, joten kyllä, mielessäni yleistän tällaisiksi kaikki, joiden näen/kuulen jotain koiransa kanssa harrastavan. Mutta en pidä sitä säälittävänä, koska se ei ole terveydelle haitallinen riippuvuus enkä miellä tällaista toimintaa "pakenemiseksi". Sama juttu metsästyksen tai kalastuksen kanssa. Tunnen aika monta metsästäjää ja kyllä, heidän elämänsä pyörii pitkälti sen ympärillä, mutta tietääkseni se ei ole terveydelle haitallista. 

Voin avoimesti myöntää ajattelevani stereotyyppisesti ja yleistäväni kun muodostan ensivaikutelmia ihmisistä, koska olemme anonyymilla keskustelupalstalla enkä näe syytä alkaa jeesustellakaan. 

Miksei se koiratouhu tai metsästäminen olisi yhtälailla "pakenemista", vaikkei niissä alkoholia käytetäkään. Noh, metsämiehistä en mene takuuseen, mitä siellä reissuilla porukassa tehdään.

Vierailija
113/140 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

fgfsdgsdfg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolta kysyit, mutta kyllä minulle ainakin tulee mieleen, että ihmisellä ei hirveästi muuta vapaa-ajan elämää ole kuin metsästys, jos siihen menee aikaa joka viikonloppu yksi yö ja seuraava päivä. Mikäs siinä on ihmeellistä?

Ongelmien pakenemisella tuo vastaaja taisi viitata alkoholin käyttöön. Et kai ihan tosissasi tarkoita, että on ihan yhtä huolestuttavaa, jos ryyppäät joka viikko kuin jos käyt metsällä joka viikko? Montako metsästäjien tukiryhmää tiedät? 

En tiedä ainakaan yhtään tukiryhmää ihmisille, jotka käyvät viikonloppuisin baarissa bilettämässä.

Puhuttiin alkoholin käytöstä ei bilettämisestä. Ihan selkeästi tuossa kyllä se sanottiin. 

Vierailija
114/140 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas ihmeellinen ketju. Ihan tosissaan väitetään, että jokaviikkoinen runsas juominen ei ole millään tavalla ongelmallista. Kun ei saa tuomita. Voi hyvää päivää..

Kerrotko millä tavalla se on ongelmallista? Eihän alkoholi toki mikään terveystuote ole, mutta ihmiset tekevät elämässään monenlaisia valintoja ruuan, tupakoinnin ja monen muun terveysasian suhteen.

Jokapäiväinen kittaaminen ja alkoholismi on sitten asia erikseen. Alkoholisti ei pysty jättämään sitä touhua pelkästään viikonloppuun.

Vierailija
115/140 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jhjfh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas ihmeellinen ketju. Ihan tosissaan väitetään, että jokaviikkoinen runsas juominen ei ole millään tavalla ongelmallista. Kun ei saa tuomita. Voi hyvää päivää..

Kerrotko millä tavalla se on ongelmallista? Eihän alkoholi toki mikään terveystuote ole, mutta ihmiset tekevät elämässään monenlaisia valintoja ruuan, tupakoinnin ja monen muun terveysasian suhteen.

Jokapäiväinen kittaaminen ja alkoholismi on sitten asia erikseen. Alkoholisti ei pysty jättämään sitä touhua pelkästään viikonloppuun.

Kyllä voi. Alkoholisti voi olla juomatta vaikka loppuikänsä.

Vierailija
116/140 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteidenkäyttö on säälittävää. Eikä sillä tavalla, että tahtoisin osoitella, että hähähä mikä juoppoluuseri, vaan siten, että tahtoisin voida auttaa niitäkin ihmisiä löytämään elämästä asioita, joista nauttisivat oikeasti. Ei se baarissa käyminen kovin mielekästä ole heillekään, jos kerran pitää olla humalassa, että se on hauskaa.

Minä olen ainakin humalassa, koska minusta on hauskaa olla humalassa. Se on vähän niin kuin päihteiden pointti. Elämässäni on paljon asioita, joista nautin, ja humala on eräs niistä.

Jotakin vikaa täytyy ihmisessä olla, jos ei tätä ymmärrä.

Vierailija
117/140 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minusta tuollaiset ihmiset, jotka pöyristyvät siitä etteivät saa vapaasti ja kenenkään paheksumatta tuomita muiden ihmisten elämänvalintoja ovat paljon säälittävämpiä kuin alkoholistit.

Vierailija
118/140 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi sivua, eikä kukaan ole pystynyt lauseellakaan avaamaan, miksi kolmikymppisen on paheksuttavaa käydä baarissa.

Kovaa suorittamista taas kerran, AV.

Kenenkään ei pitäisi käydä baareissa

Ja pitää istua sievästi ja nukkua kädet peiton päällä.

Vierailija
119/140 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama täällä. Minä tykkään joskus olla humalassa. Minä tykkään kymmenistä ellen sadoista muistakin asioista elämässä, eikä mukavasta nousuhumalasta nauttiminen silloin tällöin estä minua nauttimasta niistä kaikista muistakin kivoista asioista elämässä. En ymmärrä tuota absolutistien mustavalkoista ajattelua, että jokainen joskus yli kolme annosta nauttiva on automaattisesti rappioalkoholisti jolla ei ole mitään muuta elämää kuin viina ja siitä unelmointi.

Vierailija
120/140 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gsdfgsdfg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. On vaikka miten paljon alkoholisteja, jotka ryyppäävät pelkästään viikonloppuna ja käyvät kuitenkin viikolla töissä ihan normaalisti. 

t: yhdestä tällaisesta eronnut

No sinä määrittelet sitten alkoholistin omalla tavallasi, minä käytän lääketitieteellistä määritelmää joka tarkoittaa sitä, että kyse ei ole enää humalan tavoittelusta sinänsä, vaan keho ja mieli tarvitsevat alkoholia tai tekevät tenän, koska on sekä henkinen että fyysinen riippuvuus siihen aineeseen. Voihan toki olla, että miehesi tosiaan ryyppäsi myös arkipäivisin, mutta silloin se baariin meno oli vain paikan vaihtamista eikä sen kummempaa.