Miksi on "säälittävää", jos kolmikymppinen käy baarissa tai yökerhossa lähes joka viikonloppu?
Voisiko joku selittää tällaista asennetta?
Ja miksi tämä aloitus on poistettu jo kaksi kertaa? Mitä sääntöä tämä rikkoo?
Kommentit (140)
Olen kolmekymppinen ja käyn baarissa lähes joka viikonloppu ison kaveriporukan kanssa. Vedetään kännit tai joskus nappia naamaan, ja joka kerta on hiton hauskaa. Harvemmin mennään K18 paikkoihin, Helsingissä riittää ihan tyylikkäitä K24 paikkoja. Välillä sieltä haen sutinaa, välillä ihan vain kavereiden kanssa hengailua. En näe tässä mitään säälittävää. Enemmän ehkä säälittävämpää olisi sinkkuna kolmekymppisenä kutoa villasukkia yksin kotona viikonloput. Kaikki tehköön sitä mistä tykkää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle tulee lähinnä mieleen se, että baareissa ja yökerhoissa on niin paljon nuorempaa porukkaa, että on jotenkin vaikeaa ymmärtää, miksi kukaan lähtee sinne teinien kanssa seurustelemaan. Nuorempana baariin mentiin tapaamaan ja tutustumaan ihmisiin ja riekkumaan kavereiden kanssa, mutta en ymmärrä, miten se vanhempana onnistuu, kun eihän siellä ole sellaista omanlaista porukkaa.
Ainakin sillä paikkakunnalla millä itse asun, baarit ovat räkälöitä täynnä viiskymppisiä juoppoja.
Ainakin minun kaupungissani on teineille omat paikkansa ja viisikymppisille omansa. Lisäksi tällaiselle 30-40 -vuotiaalle on oma paikkansa. Pubeissa on kaikenikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yökerhoissa ja baareissa käy siksi, että siellä viihtyy, niin mikäs siinä. Mutta jos siellä nauttii alkoholia, niin silloin kyllä kysyn, että mitä tämä ihminen oikein pakenee? Ei juopottelun paikka tee juopottelusta yhtään vähemmän säälittävää.
Aina, kun olen yökerhosta saanut seuraa, olen juopotellut paljon. Selvinpäin hommasta ei ole tullut yhtään mitään. Siinä selkeä syy.
En tosiaan lähde usein selvinpäin katsomaan yökerhoon sitä sekoilua. Eikä kyllä kovin usein jaksa sinne humalassakaan mennä.
Juuri näin. Ei siellä selvinpäin viitsi olla pirukaan, mutta sopivassa humalassa se on ihan mukavaa silloin tällöin.
Ehkä tässäkin on vähän eroja eri paikkakunnilla. Täällä pienellä paikkakunnalla on tosiaan valittavana se räkälä tai sitten pitää lähteä taksilla naapuripaikkakunnalle sedulaan (ei ihan halpaa lystiä). En kyllä tällä ikää enää ymmärrä, miten yli kolmekymppinen jaksaisi tai viitsisi tuollaista joka viikonloppu.
Ei siinä ole mitään sääöitäävää. Jokainen saa elää sellaista elämää kuin haluaa. Se on säälittävää, että tekee elämänvalintoja joista ei sitten kanna vastuuta. Esim. hankkii lapsia ja ei huolehdi niistä. Lastensuojeluakaan ei tarvittaisi niin paljoa, jos ihmiset keistä ei ole siihen olisivat jättäneet lapset hankkimatta.
Kolmekymppisenä kannattaisi tehdä lapsia, eikä roikkua baareissa. Yllättäen se lapsentekoikä meneekin sitten ohi, ja sitten itketään ettei löydy miestä tai ei tule raskaaksi. Ja sitten pitää rampata hedelmällisyyshoidoissa ja tuhlata kaiken omaisuutensa niihin. Miehet tietysti voi juosta baareissa vaikka viisikymppiseksi asti, silti ehtii tehdä lapsia jos haluaa. Paitsi että sperman laatu on niin huonoa dokaamisesta johtuen, että naisystävä ei tule raskaaksi. Että tsempit vaan teille kaikille 3-kymppisille joiden elämän tarkoitus on bilettäminen.
Me ollaan lapseton pariskunta, ja molemmilla on isot kaveri- ja työporukat (siinä 31-40 -vuotiaita, keski-ikä alle 35, useat perheellisiä mutta myös joitakin muitakin lapsettomia). Yleensä joka viikonlopulle olisi vähintään yhdelle illalle illanvietot tiedossa, vähintään joka toinen viikko juhlitaan jollakin porukalla. Isolla porukalla on hauskaa käydä baareissa. Me tykätään tanssia, eikä kotona saa laittaa musiikkia niin kovalle, että tuntee basson rytmin luissa ja ytimissä. Ehkä meillä sitten on kehno musiikkimaku, mutta tykätään kyllä siitä musasta mitä yöhyppylöissä soitetaan. Lauletaan myös karaokea mielellään. En oikein ymmärrä tuota, että baareissa käyminen olisi joku pakollinen paha jota täytyy sietää kunnes on riittävän vanha / perheellinen jäämään kotiin. Minusta on hauskaa käydä ulkona, jos porukka ja paikka ovat hyviä, ja nähdä niitä kauhistuttavia muita ja vieraita ihmisiä. Ei sitä itsekään tule mihinkään parikymppisten paikkoihin koskaan mentyä, mutta onneksi on hyviä bilepaikkoja myös meille best before -päiväyksen ylittäneille.
Ei elämä ole niin vakavaa, kyllä on ihan luvallista juhlia vaikka sitten joka viikonloppu jos siltä tuntuu ja se ei hallitse elämää tai tunnu pakkopullalta. Jos se hallitsee elämää, toivottavasti on mahdollisuus ottaa aikaa itselle ja selvittää, mikä ajaa baariin väkisin ja mikä olisi mieluisampaa ajanviettoa.
Perus protestanttinen ja suomalainen asenne, että ei saa pitää hauskaa koskaan kun täytyisi vaan noudattaa samaa elämän kaarta kuin kaikki isät ja isien isät ennen meitä.
Niitä, jotka sitten uskaltavat iloita ja olla banaaleja bakkanalisteja kytätään ja sätitään kuin vierasta sikaa. Eihän nyt voi olla kaikki ihan kohdillaan, jos nauttii elämästä ja antaa viinin virrata.
Kaksikymppisenä bailataan, kolmikymppisenä kannattaisi perustaa perhettä, jos aikoo. Nelikymppisenä erotaan pitkästä suhteesta ja bailataan uudestaan, kun on keski-iän kriisi. Joten kyllä kolmikymppisen kannattaisi keskittyä siihen perheen perustamiseen, eikä tuhlata aikaansa baareissa. Kyllä sitä ehtii bailata sitten viisikymppisenä, kun lapset on teinejä tai aikuisia, ja itse ihan hukassa mitä elämällään tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että en ymmärrä miten jonkun senikäisen ja jo yöelämää nähneen mielestä on edelleen hauskaa
-odottaa koko vapaapäivä että pääsee illaksi/yöksi baariin => seuraava vapaa kuluu todennäköisesti krapulassa tai muuten vaan nukkuen
Miten niin odottaa? Yleensä aloitetaan kaverien kesken pohjia ottamalla ja se on oikeastaan se paras osuus. Kyllä, kännäämistä seuraa krapula mutta se on hyväksyttävä hinta jos tykkää ottaa, no problemos.
-kuunnella huonoa musiikkia TÄYSILLÄ
Humalaisen korvaan musiikki on ihan sopivalla voimakkuudella ja luo fiilistä
-jutella ihmisten kanssa huutamalla koska muuten ei kuule mitään
Kyllä minä ainakin kuulen ilman erityisen kovaa huutamista.
-olla keskellä siideripissiksiä/(ahdistelevia)mamuja/arvaamattomasti käyttäytyviä/hajuste-hiuslakka-glitterkyllästeisiä ihmisiä/pahanhajuisia humalaisia jotka örveltää
Nämä eivät haittaa kun olet itsekin humalassa.
-jonottaa jotta ylipäätään pääsee mihinkään, saa ylihintaisen juoman, pääsee vessaan tai kotimatkalla vihdoin saa taksin tai se ainoa yödösä tulee
Nämäkään eivät haitta kun olet humalassa
-jännittää millä pääsee kotiin
Miten niin? Minä tosin pääsen ihan kävelemällä muutaman sata metriä.
-tuhlata rahat tuohon yllämainittuun
Jokainen tuhlaa siihen mihin itse haluaa.
Lisään vielä sen että vielä vähemmän ymmärrän sitä jos joku lähtee selvinpäin johonkin yökerhoon. Kännissä 20-vuotiaana ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisenä kannattaisi tehdä lapsia, eikä roikkua baareissa. Yllättäen se lapsentekoikä meneekin sitten ohi, ja sitten itketään ettei löydy miestä tai ei tule raskaaksi. Ja sitten pitää rampata hedelmällisyyshoidoissa ja tuhlata kaiken omaisuutensa niihin. Miehet tietysti voi juosta baareissa vaikka viisikymppiseksi asti, silti ehtii tehdä lapsia jos haluaa. Paitsi että sperman laatu on niin huonoa dokaamisesta johtuen, että naisystävä ei tule raskaaksi. Että tsempit vaan teille kaikille 3-kymppisille joiden elämän tarkoitus on bilettäminen.
Minä ainakin käyn baareissa juuri sen takia, että löytäisin sen naisen, ehkä niitä lapsiakin varten. Kaikki parisuhteeni olen sieltä löytänyt, en oikein tiedä mistä muualtakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle tulee lähinnä mieleen se, että baareissa ja yökerhoissa on niin paljon nuorempaa porukkaa, että on jotenkin vaikeaa ymmärtää, miksi kukaan lähtee sinne teinien kanssa seurustelemaan. Nuorempana baariin mentiin tapaamaan ja tutustumaan ihmisiin ja riekkumaan kavereiden kanssa, mutta en ymmärrä, miten se vanhempana onnistuu, kun eihän siellä ole sellaista omanlaista porukkaa.
Mikä vika sussa on vai miten et pysty tekemään tuttavuutta eri-ikäisiin ihmisiin?
Ei ole kyse siitä, etten pysty. Ei vain ole mielenkiintoa, kun harvojen kanssa on mitään yhteistä. Minusta ihan normaalia ihmisen käytöstä, että hakeudutaan lähinnä sellaiseen seuraan, joka koetaan mielenkiintoiseksi. Parikymppiset känniset bilehileet eivät sitä enää mielestäni ole. En myöskään kulje enää mammakerhoissa, vaikka siellä aikanaan viihdyinkin.
Minä taas koen antoisana tutustua erilaisiin ihmisiin. Töissä ei ole muita kuin itseni kaltaisia IT-ammattilaisia, mutta baarissa on porukkaa laidasta laitaan
Parikymppisenä kestää paremmin alkoholin huonoja vaikutuksia. Itselläni yksi kosteampi ilta masentaa puoli viikkoa ja jos juomista jatkaa joka viikonloppu, kaikki vaikuttaa pian harmaalta ja tympeältä ilman nousua. Serotoniini on sellainen elämänhalun eliksiiri, ettei sen tuotantoa kannata kovin pitkäaikaisesti sekoittaa alkoholin (eikä varsinkaan esim. essojen) avulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin törmään yökerhossa melkein aina tuttuihin, vaikka aika arvoin sitä yksin tulee baariin lähdettyä muuten kuin keikoille tai tanssimaan. Ihan omanlaista porukkaa siellä kyllä on, kun valitsee mestan oikein. En noista seduloista sun muista tiedä mitään.
t. 32-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika sussa on vai miten et pysty tekemään tuttavuutta eri-ikäisiin ihmisiin?
Ei ole kyse siitä, etten pysty. Ei vain ole mielenkiintoa, kun harvojen kanssa on mitään yhteistä. Minusta ihan normaalia ihmisen käytöstä, että hakeudutaan lähinnä sellaiseen seuraan, joka koetaan mielenkiintoiseksi. Parikymppiset känniset bilehileet eivät sitä enää mielestäni ole. En myöskään kulje enää mammakerhoissa, vaikka siellä aikanaan viihdyinkin.
Minä taas koen antoisana tutustua erilaisiin ihmisiin. Töissä ei ole muita kuin itseni kaltaisia IT-ammattilaisia, mutta baarissa on porukkaa laidasta laitaan
Ai. Minä näen tuon nimenomaan päinvastoin. Minä näen ihan missä tahansa muualla porukkaa laidasta laitaan (töissä, opiskeluissa, harrastuksissa, tapahtumissa), mutta baarissa tuntuu olevan vain ne 20-vuotiaat känniset glitterpissikset, jotka heiluvat tanssilattialla drinkkiensä kanssa tai sitten ne räkäläukot. Siksi onkin mielestäni epätodennäköisempää, että siellä on minulle mitään mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse olin baareissa 16-22 vuotiaana ihan tarpeeksi ja liikaakin, niin hieman oudoksuttaa, että joku jaksaa sitä skeidaa katsella vielä kolmekymppisenä.
Se johtuu siitä, että olet ollut baareissa, joissa on 16–22-vuotiaita. Mitä muuta voisit odottaa? Dynamo, Kaiku jne. vähän eri tason mestoja.
Vierailija kirjoitti:
Kaksikymppisenä bailataan, kolmikymppisenä kannattaisi perustaa perhettä, jos aikoo. Nelikymppisenä erotaan pitkästä suhteesta ja bailataan uudestaan, kun on keski-iän kriisi. Joten kyllä kolmikymppisen kannattaisi keskittyä siihen perheen perustamiseen, eikä tuhlata aikaansa baareissa. Kyllä sitä ehtii bailata sitten viisikymppisenä, kun lapset on teinejä tai aikuisia, ja itse ihan hukassa mitä elämällään tekisi.
Eipä perhe-elämällä ole oikein nykyisin mitään annettavaa ihmiselle. Jostakin syystä tanssiminen, skumppatarjoukset, brunssaaminen ja viikonloppuresissut kaveriporukalla kiinnostavat monia kolmikymppisiä kaupunkilaisia enemmän kuin paskavaippojen vaihtaminen tai harrastuskuskaukset. :)
Vierailija kirjoitti:
Perus protestanttinen ja suomalainen asenne, että ei saa pitää hauskaa koskaan kun täytyisi vaan noudattaa samaa elämän kaarta kuin kaikki isät ja isien isät ennen meitä.
Niitä, jotka sitten uskaltavat iloita ja olla banaaleja bakkanalisteja kytätään ja sätitään kuin vierasta sikaa. Eihän nyt voi olla kaikki ihan kohdillaan, jos nauttii elämästä ja antaa viinin virrata.
Ehkä kyse on pikemminkin siitä, että toisten mielestä siellä meluisassa, hikisessä ja ahtaassa baarissa ei ole mitään hauskaa. Ja vähän kyseenalaistetaan sitä hauskaa, jos se tapahtuu alkoholin ja yhden yön juttujen voimalla.
Kovasti väitetään, että on niin ihanaa päästä tanssimaan eikä alkoholi ja seksi ole ollenkaan siinä ideana. Miksi ihmeessä sitten ei voi mennä esimerkiksi tanssikursseille, vaan pitää päästä keskellä yötä pimeään vain heilumaan epämääräisesti? Kyllä siinä jotain muuta kuitenkin on takana kuin se tanssi.
Siksi, että en ymmärrä miten jonkun senikäisen ja jo yöelämää nähneen mielestä on edelleen hauskaa
-odottaa koko vapaapäivä että pääsee illaksi/yöksi baariin => seuraava vapaa kuluu todennäköisesti krapulassa tai muuten vaan nukkuen
-kuunnella huonoa musiikkia TÄYSILLÄ
-jutella ihmisten kanssa huutamalla koska muuten ei kuule mitään
-olla keskellä siideripissiksiä/(ahdistelevia)mamuja/arvaamattomasti käyttäytyviä/hajuste-hiuslakka-glitterkyllästeisiä ihmisiä/pahanhajuisia humalaisia jotka örveltää
-jonottaa jotta ylipäätään pääsee mihinkään, saa ylihintaisen juoman, pääsee vessaan tai kotimatkalla vihdoin saa taksin tai se ainoa yödösä tulee
-jännittää millä pääsee kotiin
-tuhlata rahat tuohon yllämainittuun
Lisään vielä sen että vielä vähemmän ymmärrän sitä jos joku lähtee selvinpäin johonkin yökerhoon. Kännissä 20-vuotiaana ymmärrän.