Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset käyttää PALASAIPPUAA?

Vierailija
27.08.2017 |

Kävin tänään yhden tutun luona ja kiinnitin huomiota siihen, että sen vessassa oli pelkkää palasaippuaa. Onko se niin köyhä ettei sillä ole varaa nestesaippuaan? Jätteen määrästä huolestunut ekointoilija se ei ainakaan ole, enkä keksi mitään muutakaan syytä sellaiselle saippuavalinnalle. Onhan se paitsi hankala käyttää, myös epähygieeninen bakteeripesä.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei kuivata ihoa niin paljon. Miellyttävämpi käyttää kotioloissa. Ja ihan tarpeeksi hygieenisiä ne on ahkerassa käytössä. Kuluvat niin nopeaan kuitenkin. 

Ja kuten jotkut jo sanoi, ei tule muovijätettä.

Vierailija
82/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi se saippua pitäisi valmiiksi liuottaa veteen ja pakata pulloon? Aika ympäristövastuutonta roudata saippuavettä ympäri maapalloa, koska aina on mahdollista käyttää lähivettä - vai millä se saippua on tarkoitus huuhdella pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippuat on jees, mutta ne on samanlaisia hygieniatuoteita ku hammasharjat, eli kaikille perheenjäsenille pitää olla oma. Mulla tulee palasaippuoista semmonen nihkeä tunne iholle ja niitä pitää myös huuhdella pois paljon kauemmin ku nestemäistä. Käytän kuitenkin, koska ovat ekologisempia. 

Vierailija
84/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imperial leather taitaa olla se vanhanajan saippua?

Vierailija
85/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan 3 litran pakkauksen nestesaiputtaa. Riittoisaa. Sauna käytössä oma Dove.

Vierailija
86/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippua on fiksun köyhän ja saiturin valinta, koska se tulee halvemmaksi. Mutta palasaippuoita on joka lähtöön, ja osa niistä on niin kalliita että tavallinen keskiluokkainen ei sellaista summaa mukisematta maksa.

Vierailija
87/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasaippua on fiksun köyhän ja saiturin valinta, koska se tulee halvemmaksi. Mutta palasaippuoita on joka lähtöön, ja osa niistä on niin kalliita että tavallinen keskiluokkainen ei sellaista summaa mukisematta maksa.

Niinpä. Katselin acca kappoja (10 euroa/kpl) ja castelbelejä (5€/40 g), samaa palmuöljyä, mutta kovalla hintaa. Merkki maksaa, eikä todella ole laadun tae.

Vierailija
88/96 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALASAIPPUAN ALUSTAA, sitä vanhanajan piikkimattoa minäkin metsästin ja vihdoinkin löysin, ks nettikauppa Kärkkäinen. Eikä ollut kallis 0,85 €, tilasin heti 5kpl, toimitus kirjeessä kotiin. On paras ja ilmavin alusta eli on hygieeninen, sillä saippua kuivuu siinä hyvin. Saippua on emäksinen, siinä ei kasva bakteerit eikä virukset, sillä saippuan rasva tekee ne toimintakyvyttömiksi. Pitää vaahdottaa vähintään 20 s käsiä pestessä. Olen siirtynyt käyttämään 72% oliiviöjysaippuaa. Terv. Th

Vierailija
89/96 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään palasaippuaa, sillä kyllästyttiin kantamaan kotiin vettä, josta nestesaippuassa on 90% ja vastaavasti muovijätettä keräykseen.

Pyykinpesussa käytetään pesupähkinöitä silloin tällöin, enkä ole huomannut lopputuloksessa mitään eroa pyykinp.aineeseen verrattuna.

Vierailija
90/96 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippuat nyt sattuvat olemaan paljon laadukkaampia ja käytetty hyviä raaka-aineita esim. öljyä, toisin kuin nestesaippuat, jossa saippuan osuus todella pieni ja loput vettä.

Vierailija
91/96 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijon ostaa palasaippuan tämän keskustelun innoittamana. Tykkään muutenkin että kotona on pieniä nostalgisia juttuja. Lapsena muistan kun mummolan saunassa pesin itteeni vihreän värisellä palasaippualla, melkein voin haistaa sen edelleen :)

Sunlight-saunasaippua.

Niin ihana ja nostalginen tuoksu.

Ja löytyy vielä kaupasta, ostin kesällä mökille ja toisen palan toin kotiin. Menee meillä jatkoon.

Vierailija
92/96 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vieraiden varalle aina nestesaippuaa käsien pesuun koska jotenkin tuntuu hygieenisemmältä ettei heidän tarvi käyttää semmoista palaa johon olen hinkannut käsiäni monta kertaa. Mutta arjessa yksin kotona käytän kyllä paloja, koska en halua turhaa muovijätettä niistä pulloista, ja miksipä sitä kantaisi myöskään vettä kaupasta kotiin saippuaan sekoitettuna. Myös kainalot ja jalat puhdistuu minusta paljon paremmin palasaippualla kuin nestesaippualla. Kasvoillle on oma hellävaraisempi palansa ja nykyään shampoonakin on shampoopala mulla. Minä tykkään Oulussa tehdyistä Soap merkkisistä https://www.soap.fi/

Vierailija
93/96 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että paskaiset kädet joutuu upottamaan palasaippuaan ja sitten sinne tulee paskakerroksia toisensa perään ja yhtä paskatöhnää lopulta se saippua. Nestemäinen on aina puhdasta ja Tokmannilta saa hajusteetonta parilla eurolla kolme litraa. Muutaman euron vuosisäästön takia en ala hinkata itseeni  kasautuneita paskakerroksia. Kanisterit heitän roskiin, ei ole suuri vaiva.

Vierailija
94/96 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuankäyttäjäthäthän niitäkin käyttävät !

Vierailija
95/96 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyneet ihmiset tietävät , että on olemassa myöskin PALASHAMPPOO , erittäin hyvät tuotteet . Jokaiselle hiuslaahulle , löytyy sopiva. SUOSITTELEN KOKEILEEN.

Vierailija
96/96 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä nestesaippua-annostin ja palasaippua sellaisessa magneettitelineessä kylppärissä. Rakastan palasaippuoita, ostan aina matkoilta, Ranskasta ja Kreikasta ainakin. Nyt ostin Kampin Mujista ihanan pehmeästi vaahtoavaa sitruunasaippuaa. Saattaa olla, että meillä vain minä käytän noita palasaippuoita. Mies käyttää nestemäistä ja vieraat voivat valita, en ole seurannut. Suihkussa on kyllä geelit pullossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän