Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset käyttää PALASAIPPUAA?

Vierailija
27.08.2017 |

Kävin tänään yhden tutun luona ja kiinnitin huomiota siihen, että sen vessassa oli pelkkää palasaippuaa. Onko se niin köyhä ettei sillä ole varaa nestesaippuaan? Jätteen määrästä huolestunut ekointoilija se ei ainakaan ole, enkä keksi mitään muutakaan syytä sellaiselle saippuavalinnalle. Onhan se paitsi hankala käyttää, myös epähygieeninen bakteeripesä.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käyttäisin mielelläni käsienpesussa palasaippuaa, mutta toistaiseksi en ole löytänyt sellaista saippua-alustaa, joka olisi tyylikäs ja johon saippua ei jämähtäisi kiinni! Ärsyttää repiä sitä kuivahtanutta saippuanpalaa irti alustasta.

Millaisella astialla te palasaippuan käyttäjät säilytätte saippuoitanne?

Alustassa on aukkoja joten vesi ei jää siihen seisomaan

Naiset ja niiden autot..

Vierailija
62/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leegio kauniita, hyväntuoksuisia palasaippuoita, koska muuan tuttu on töissä alan firmasssa (ei Suomessa) ja lähettää niitä lahjoiksi. En vaan saa käytettyä niitä. En ylipäätään käytä saippuaa mihinkään muuhun kuin kainaloiden pesemiseen, eikä suihkussa ole paikkaa palasaippualle. Kerran yritin pestä kasvot yhdellä niistä, mutta se kuivatti hirveästi. Heitin pois. Saippualla ei ole paikkaa elämässäni, olipa miten hyvä ja hieno tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi, tätä lukiessa tuli olo että haluan ostaa palasaippuan. Kertokaahan vinkkejä mistä niitä löytyy ihanan tuoksuisina?

Suosittelen Durancen saippuoita. Pesen sillä oliiviöljysaippualla toisinaan hiuksetkin. Jos tykkää överituoksuisista saippuoista, Lushista löytyy. Yksi palasaippua Lushista tuoksuttaa koko kylpylän.

Vierailija
64/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten AP tai kukaan muukaan voi kuvitella, että palasaippuassa kasvaa bakteerit kun koko aineenhan tärkein funktio on bakteerien tappaminen. Muuta likaa se voi kerätä, mutta ei nyt sentään bakteereja. Viruksista en tiedä, kun ovat solurakenteen puuttumisen vuoksi sitkeitä pirulaisia. Joku viisaampi kertokoon.

Ps. saippuapesu poistaa viruksia tehokkaasti käsistä. Sen sijaan käsidesi ei poista eikä edes tapa viruksia.

Vierailija
65/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyttäisin mielelläni käsienpesussa palasaippuaa, mutta toistaiseksi en ole löytänyt sellaista saippua-alustaa, joka olisi tyylikäs ja johon saippua ei jämähtäisi kiinni! Ärsyttää repiä sitä kuivahtanutta saippuanpalaa irti alustasta.

Pitkään etsin minäkin. S. Punkki tekee sellaisia "piikkimattomallisia" saippua-alustoja, joihin ei jää vesi lillumaan. Maksoi alle euron. Postittavat myös. Joku Sunrise-niminen firma niitä myös netissä myy.

Vierailija
66/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 miinusta muttei yhtään vastausta. Nyt taisi köyhät harmistua, kun joku keksi helpon keinon mistä ne tunnistaa köyhiksi.

Ei ole palasaippua köyhien juttu. Maailmanpelastaja-vegaani-eläimet ensin-luomuhippi -väellä on lähes poikkeuksetta palasaippua. Olin juhlissa tällaisen pariskunnan luona, ja meni kyllä ruokahalu ihan täysin kun satuin näkemään keittiössä ja vessassa kamalimman näköiset palasaippuat ikinä... ei niitä enää paloiksi voinut kyllä kutsua, likaisen harmaata myttyä :/ lisäksi käsipyyhkeet olivat rätin kokoiset ja liasta mustaksi värjäytyneet.

Vierailija
67/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitsi, tätä lukiessa tuli olo että haluan ostaa palasaippuan. Kertokaahan vinkkejä mistä niitä löytyy ihanan tuoksuisina?

Suosittelen Durancen saippuoita. Pesen sillä oliiviöljysaippualla toisinaan hiuksetkin. Jos tykkää överituoksuisista saippuoista, Lushista löytyy. Yksi palasaippua Lushista tuoksuttaa koko kylpylän.

Mä en pysty linkittämään, mutta suosikkejani myyvät mm. inkuto, minttumaa, soap.fi, soap&balsam, pieni saippuakauppa, onnenpussi jne. Miksei myös esim. ruohonjuuri, eleven ja ecco verde, jos tykkää isommista kaupoista. Lushissa ärsyttävää on se, että kaikki shampoopalat ja osa saippuoista ovat sls-pohjaisia, tarkkana saa olla.

Kaikki öljyihin (kookos-, palmu-, rapsi- jne.) tehdyt saippuat käyvät muuten hiustenpesuun, vaikka usein puhutaan vain oliivisaippuasta.

Vierailija
68/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. Ikeassa on tällainen alusta myynnissä.. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70271489/

Mielestäni tyylikäs ja edullinenkin kaikenlisäksi.

Vierailija
69/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijon ostaa palasaippuan tämän keskustelun innoittamana. Tykkään muutenkin että kotona on pieniä nostalgisia juttuja. Lapsena muistan kun mummolan saunassa pesin itteeni vihreän värisellä palasaippualla, melkein voin haistaa sen edelleen :)

Vierailija
70/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7 miinusta muttei yhtään vastausta. Nyt taisi köyhät harmistua, kun joku keksi helpon keinon mistä ne tunnistaa köyhiksi.

On sulla väärät luulot. Itse tuon  erikoisia palasaippuoita usein ulkomaanreissuilta matkamuistoiksi. Eivät siis välttämättä mene käyttöön. Määritelmäsi mukaan minä siis  olen köyhä koska minulla on palasaippuoita. En ole vaan keskimääräistä varakkaampi.

Luehan aloitusviesti uudestaan. Siinä ei kysytty, ostaako muutkin kuin köyhät ja ekohipit palasaippuoita matkamuistoiksi. Kyse oli palasaippuoiden käyttämisestä eikä keräilystä.

Vierailija
71/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijon ostaa palasaippuan tämän keskustelun innoittamana. Tykkään muutenkin että kotona on pieniä nostalgisia juttuja. Lapsena muistan kun mummolan saunassa pesin itteeni vihreän värisellä palasaippualla, melkein voin haistaa sen edelleen :)

Varmaan sunlight-saippuaa. Meilläkin sitä käytettiin 1970-luvulla  ja tuoksu on tosiaan hyvin nostalginen. Sitä saa vieläkin.

Omasta melestäni nestemäiset suihkusaippuat eivät huuhtoudu kovin hyvin, kuten ketjussa muutamat ovat maininneetkin. Käytän siksi palasaippuaa, se on myös riittoisampaa.

Vierailija
72/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä jos enemmän kuin 1 niin epähygienistä.

Vierailija
73/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän esimerkiksi perus mäntysuopaakin voi käyttää saippuana jopa suihkussa. Niin sitä ennenkin tehtiin. Lisäksi vaatteisiin ja iholle jää raikas tuoksu. Jokaisen oma asia mitä saippuaa käyttää.

Ihmeellistä tämä nykyaika (en pidä koko termistä) kun kaikkien pitäisi elää , pukeutua , käyttäytyäkin jopa samalla tavalla ettei leimata heti oudoksi. Ihmisiä on kuitenkin erilaisia =) Peace!

Vierailija
74/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. Ikeassa on tällainen alusta myynnissä.. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70271489/

Mielestäni tyylikäs ja edullinenkin kaikenlisäksi.

Meillä oli tuollainen käytössä mutta en voi suositella. Pinta tuli hetkessä lähmäiseksi ja täytyi pyyhkiä pari kolme kertaa viikossa, jottei se ollut törkeän näköinen. Silti pinta värjäytyi rumaksi muutamassa kuukaudessa. Nyt käytössä on Ikeasta ostettu metallinen saippua-alusta, joka kiinnitetään imukupilla seinään. Olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
75/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalit ihmiset.

P.S. Palasaippua ei ole useinkaan halvempaa kuin nestesaippua

Kyllä palasaippua on paljon halvempaa kuin nestesaippua. 

Vierailija
76/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on leegio kauniita, hyväntuoksuisia palasaippuoita, koska muuan tuttu on töissä alan firmasssa (ei Suomessa) ja lähettää niitä lahjoiksi. En vaan saa käytettyä niitä. En ylipäätään käytä saippuaa mihinkään muuhun kuin kainaloiden pesemiseen, eikä suihkussa ole paikkaa palasaippualle. Kerran yritin pestä kasvot yhdellä niistä, mutta se kuivatti hirveästi. Heitin pois. Saippualla ei ole paikkaa elämässäni, olipa miten hyvä ja hieno tahansa.

Toivottavasti et liiku julkisissa paikoissa

Vierailija
77/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä käytän koska tykkään palasaippuasta.

Aika kehariväite että saippua kerää bakteereja, sen käyttö nimittäin nimenomaan lopetti tulehdukset ja koleran leviämisen ensimmäisessä maailmansodassa.

78/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Palasaippuat ovat parhaita. Liika hygieenisyys on huonoksi kotioloissa. Ostan palasaippuoita matkoilta ja tuttavat tietävät että jos jotain tuliaisia haluavat tuoda joskus, niin palasaippuaa :-)

Meilläkin on vieraita varten nestesaippua.

Vierailija
79/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa laadukasta palasaippuaa? En usko että ne luomu- ja tuliaiskauppojen hajusaippuat ovat sellaisia. Hinta on korkea pienten tuotantoerien ja vähäisen sisäänoston vuoksi.

Vierailija
80/96 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut lahjoiksi tai tuliaisiksi niitä. Ajattelin, että nuokin voi käyttää etteivät roiku kaapissa turhan panttina. On mulla nestesaippuaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä