Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset käyttää PALASAIPPUAA?

Vierailija
27.08.2017 |

Kävin tänään yhden tutun luona ja kiinnitin huomiota siihen, että sen vessassa oli pelkkää palasaippuaa. Onko se niin köyhä ettei sillä ole varaa nestesaippuaan? Jätteen määrästä huolestunut ekointoilija se ei ainakaan ole, enkä keksi mitään muutakaan syytä sellaiselle saippuavalinnalle. Onhan se paitsi hankala käyttää, myös epähygieeninen bakteeripesä.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaskin :"millaiset ihmiset..."

(ajatus: "Huh,syytä varoa tuotakin, etten minä vaan olisi sellainen ihminen")

Vierailija
22/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen hiukseni palashampoolla. Mitähän ap sanoo siihen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippua kestä pidempään. Meillä on olemassa vieraille nestenmäistä, koska ei se ole kovin houkuttelevaa alkaa toisten saippualla hinkkaamaan.

Vierailija
24/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän Erisanin nestesaippua. Hajusteetonta eikä koskaan kuivata käsiä. Todella hyvä.

Vierailija
25/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä teen itse palasaippuoita harrastuksena. :)  Saa just semmoisia kuin haluaa; kuorivaa, kamomillaa, ruusun tuoksuista, kuvioitua jne jne. Joku halpis nestesaippua tulis taatusti halvemmaksi mutta musta on kivaa tehdä omat saippuat hyvistä raaka-aineista. Ja tietty myös tykkän käyttää niitä palasaippuoitani. 

Vierailija
26/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut ihmiset.

Vierailija
27/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 miinusta muttei yhtään vastausta. Nyt taisi köyhät harmistua, kun joku keksi helpon keinon mistä ne tunnistaa köyhiksi.

Nestesaippuaa saa parilla eurolla monta kappaletta. Laadukkaat palasaippuat maksavat huomattavasti enemmän, mm. siksi, että ne tehdään laadukkaammista raaka-aineista.

Millainen ihminen tekee päätelmiä toisten taloudellisesta asemasta vieras-wc:n saippuan perusteella? No, meille ei kutsuta sellaisia ihmisiä, joten en tiedä.

Vierailija
28/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään molempia, mitäs siihen sanotte?

Vierailija
29/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himalajan suolasaippua on hyvä akneiholle.

Vierailija
30/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on se suht vaaleanpunainen palasaippua mitä vanhemmat ihmiset käyttää. Mummulassa oli/on käytössä, melkein muistan sen lemun :D Se kestää ikuisuuden, lopulta on sellanen ärsyttävä suikale altaan reunalla enää 😁

Vierailija
31/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kai palasaippuan käyttöön on kuollut,tai saanut sellaisesta edes mitään tartuntaa.

Kerropa ap.,nyt  joku esimerkki tapauksesta jossa olisi ?

Vierailija
32/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 miinusta muttei yhtään vastausta. Nyt taisi köyhät harmistua, kun joku keksi helpon keinon mistä ne tunnistaa köyhiksi.

On sulla väärät luulot. Itse tuon  erikoisia palasaippuoita usein ulkomaanreissuilta matkamuistoiksi. Eivät siis välttämättä mene käyttöön. Määritelmäsi mukaan minä siis  olen köyhä koska minulla on palasaippuoita. En ole vaan keskimääräistä varakkaampi.

Vierailija
33/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen kädet kotona aina nestesaippualla ja myös suihkussa käytän sitä. Rakastan kuitenkin palasaippuoita ja käytän sellaista aina saunan jälkeen vartalon pesuun. Siitä tulee vaan niin putipuhdas tunne iholle ja myös jotenkin ihanan nostalginen olo ja tietenkin ne tuoksuvat niiiin hyvälle.

Vierailija
34/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan vain ylellisiä merkkejä, oikein hemmottelen itseäni eri tuoksuilla. Palasaippuat ovat kauniita.Ostan niitä usein itselleni tuliaisiksi. En voi sietää muovisia pulloja lavuaarin reunalla. Sen sijaan saippuoille minulla on montakin erilaista astiaa. Laadukkaat saippuat näyttävät kauniilta loppuun asti. Ja tuoksuvat todella ihanilta. Sekä ovat ekologisia. Ne kestävät paljon kauemmin kuin pumppupullosaippua eikä niistä jää pois heitettävää muovia.

Ja eihän sitä saippuaa jätetä käsiin. Kädet huuhdellaan lopuksi hyvin, saippua auttaa vain hieromisessa. Tämä tiedoksi bakteerikammoisille.

Mielestäni kaikki fiksut, tyylikkäät ja tiedostavat ihmiset käyttävät tuttavapiirissäni palasaippuaa. 

Tuo viimeinen virke ehkä hieman liioittelua. Ja kyllähän sitä saippuaa käytetään muuhunkin kuin käsien hieromisen helpottumiseen; ei iho puhdistu niin hyvin pelkällä vedellä kuin saippualla ja vedellä.

Toisaalta, ei iho kyllä aina kaipaakaan mitään erityisen tehokasta pesua. Jos on vaan istuskellut koko päivän eikä ole siinähikoillut tai likaantunut, niin ei vaikka sääret tai käsivarret kaipaa saippuaa jos pävän päätteeksi haluaa käydä suihkussa. Iholla elää esimerkiksi myös hyödyllisiä mikrobeja, ja liian tehokas pesu voi aiheuttaa iho-ongelmia (kuivattaa, mikrobitasapaino voi mennä huonoksi jne).

Vierailija
35/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioisin että olen allerginen n. 99,99 prosentille nestesaippuoista. Palasaippuoista ehkä 99 prosentille.

Ja allergioista siis epikutaanitestit ja allergialääkärin diagnoosi, ei ole mutua eikä hysteriaa.

Vierailija
36/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva kai palasaippuan käyttöön on kuollut,tai saanut sellaisesta edes mitään tartuntaa.

Kerropa ap.,nyt  joku esimerkki tapauksesta jossa olisi ?

Joskus tästä yritin löytää tietoa, ainoa mitä sain selville ettei koskaan ole voitu osoittaa että palasaippuasta olisi siirtynyt ihmiseen jotain bakteereja. Mikä ei tietenkään tarkoita että se olisi mahdotonta, mutta jos sitä ei havaita niin tuskin se merkittäviä ongelmiakaan aiheuttaa.

Vierailija
37/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet, että joku on köyhä, jos ei käytä totuttuun tapaan nestesaippuaa, sillä eihän nestesaippua mitenkään kallista ole?

Hyväntuoksuisissa ja kauniin värisissä sekä kauniisti kuvioiduissa tai muotoilluissa palasaippuoissa on kyllä jotenkin sellainen "pientä arjen luksusta" tunne. Ulkomailla ne on usein vielä pakattu todella kauniisiin rasioihin ja silkkipaperiin, mikä lisää tuota ylellisyyden tunnetta. 

Vierailija
38/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippua ei kuivata ihoa eikä tarvitse ostaa muovitörppöä, itse ainakin yritän välttää turhaa pakkausjätettä. Nestesaippuat ei muuten usein edes ole oikeaa saippuaa!

Vierailija
39/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin vaan toimi tämäkin provo. Bravo!

Vierailija
40/96 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nestesaippuat ovat isoksi osaksi vettä, niissä on aina ainesosina bakteerien kasvua edistäviä säilöntäaineita, muuten ne pilaantuisivat nopeasti. Samasta syystä nestesaippuaa ei pitäisi laimentaa vaikka haluaisi olla pihi; tarkasti määritetty säilöntäainepitoisuus laimenee ja nesteessä alkaa bakteerikasvu. Säilöntäaineet puolestaan ovat herkistäjiä joista moni saa ihottumaoireita tai jopa muita allergiaoireita. (Juuri tässä taannoin muuten kiellettiin taas yksi tällaisen nestemäisen kosmetiikan säilöntäaine koska se todettiin syöpävaaralliseksi.)

Palasaippua on siis ihmis- ja ihoystävällisempi vaihtoehto. Bakteerejakaan palasaippuassa ei pääse merkittäviä määriä kasvamaan, kunhan saippua on alustalla josta ylimääräinen vesi pääsee valumaan pois. Kotikäyttöön palasaippua on aivan turvallinen, riittävän hygieeninen ja kokonaisuudessaan usein terveellisempi vaihotehto. Joku kauppakeskuksen tai muun julkisen tilan lähmävessa on tietenkin asia erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme