¤¤¤ENSIKOT VKO 14¤¤¤
Kommentit (87)
Uusille tervetuloa joukkoon!!
Ankalle lisää supisteluita :) Kyllä se pikku-ankka sieltä ulos tulee!
Täällä ei olossa mitään uutta :) Pikkunen potkia rymmyyttää oikein tosissaan taas tänään!!
Kivuton päivä vaihteeksi.. siivoan taas kaappeja ylimääräisistä romuista!!
Vuosi ollaan asuttu miehen kans saman katon alla ja joka paikka on aivan täynnä ylimääräistä rompetta, kaikkea on kaks tai kolme! Siivouskomerossakin oli kolme moppia.. yks mulle, yks miehelle ja yks tiitiäiselle :)
Tuli kelalta päätös sairaspäivärahasta :) Aika paljon enempi saan mitä kuvittelin... Äitiyspäiväraha on sitten tieten sama mitä jo nyt saan saikulla! Ainakin kelalla mulle näin sanottiin..
Viikonloppuna mennään katsomaan vaunuja :) Ollaan kyllä jo oikeastaan päätetty mitkä ostetaan, mutta hyvä käydä vertailemssa kuitenkin! Mennään yhdessä mun vanhempien kanssa kun ne osallistuu tähän vaunu hankintaan myös :)
Lapsen kastamisesta oli ollut myöskin juttua..
Meillä on vähän vaikea tämä kuvio kun ollaan avopari ja minä en kuulu mihinkään uskontokuntaan. Mies kuuluu kirkkoon ja haluaa lapselle ristiäiset, mutta avoparien lapset menee äidin uskonnon mukaan. Tähän prosessiin tulisi kaikki mahdolliset viranomaisille todistelut isyydestä ym.. ennen kuin ristiäiset voitaisiin pitää!
Pääsemme helpoimmalla menemällä naimisiin ennen lapsen syntymää :) Nyt käymme " vain" maistraatissa tällä erää!
Kirkon siunaus ja hääjuhla sitten varmaan seuraavana kesänä tai syksyllä :) Saa nyt rauhassa keskittyä tulevaan vauvaan ja sitten järjestellä häitä ensi talven!! Jos nyt niden juhlien pitäminen enää tuntuu tärkeältä.. kun tiitiäinen on syntynyt :)
Ja taas jatkamaan siivousta..
Niamey ja tiitiäinen rv22+5
Olo on pikkuhiljaa helpottumassa eli kuumetta ei tänään ole enää ollut (koputtaa puuta), mutta nenä on sitten alkanut vuotaa urakalla. Mutta jospa se ei tästä enää pahenis...
Aatella että kuukausi on Nap Napillakin mennyt jo vauvaa hoidellessa =) Itsellä on kyllä välillä käynyt mielessä tuo vauva-aika just siinä mielessa, että kuinkahan sitä jaksaa... varsinkin kävi mielessä kun oli se karmee alkuraskauden väsymys... Mutta toisaalta sitten miettinyt siltäkin kantilta että eihän sitä sitten tartte missää töissä kulkea tai muuta " pakollista" tehä, kun huolehtii vaan vauvasta ja itestä. Mitenkäs muilla, onko tällaset mietteet käyneet mielessä?
Sitten tuli tuossa mieleen että pistänpäs pienen GALLUPIN, en tiedä onko jo ollut puhetta, mutta Kuinka moni olelee avoliitossa? ja aioitteko avioitua ennen lapsen syntymää?
Itse asustellaan avoliitossa ja näillä näkymin ei olla menossa naimisiin ennen vauvan syntymää, ehkä sitten ristiäisten yhteydessä tai joskus hamassa tulevaisuudessa. Itse en koe tuota kovinkaan tärkeäksi nykypäivänä, mutta tietenkin oishan siinä hyviäkin puolia juuri lapsen kannalta.
Niki 20+2
Ajattelin minäkin pinoutua pitkästä aikaa :)
Ankan vaavi taitaa tulla ihan minä hetkenä hyvänsä :)
Niamey kauanko sinulla mine, että sait kelan päätöksen? Tuntuvat olevan kovin hitaita ainakin täällä.
Ei ole vieläkään paha olo helpottanut kokonaan. Yrjösin taas melkein koko päivän ja nyt ihan kammottava päänsärky. Eilen oli neuvola. Pikkuisen syke kuului niin selvästi, että meinasi dolpperin kaijutin hyppiä ilmaan :D
Mielestäni olen alkanut tuntea vaavin liikkeitä, ei ne kovin selviä ole, mutta jotain kuitenkin. Eilen illalla koin järkytyksen. Rintoja alkoi kutittamaan kamalasti ja sitten huomasinkin että ne oli liimautuneet rinsikoihin kiinni. Niistä tulee sellaista kirkasta tahmeaa töhnää??? Tämä lienee jotain maidon tuloon liittyvää???
T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 17+1
Missä muuten on Pepsis?
Terve taas, tasapuolisesti uusille ja vanhoille! Olen pinoja ahkerasti lueskellut, mutta kommentoinnit on jäänyt kun ei itselle mitään uutta kuulu... Paitsi että kevät on kadonnut, onkohan se hukassa koko Suomesta? Vuosi sitten huhtikuussa teimme jo kovaa vauhtia pihahommia, terassin purkua yms. Nyt ei ole toivoakaan, ulkonakaan en ole pakollista autolle siirtymistä enempää käynyt ties kuinka pitkään aikaan.
Suippo, se soittorasia oli ihan mega-söpö!
Ja galluppiin, me asutaan avoliitossa, vaikkakin kyllä mentiin kihloihin n. kuukausi sitten, ja ajatus olisi pienet häätkin vielä kesällä järjestää, mutta saa nyt nähdä mitä tässä vielä ehtii ;)) Tai no, äitini oli jo kaikenlaisia suunnitelmia tehnyt, kun eilen soitteli, mutta katotaan, jos ensi viikolla olis sitten annettavana uutta ajateltavaa ;)) Vielä viikko ja päivä np-ultraan!! Voisko aika mennä vähän nopeemmin... Mutta ajateltiin, että kun jotian tehdään niin tehdäään sitten kunnolla loppuun asti! :D
Vaikka mua kyllä edelleen epäilyttää toisinaan koko raskaus. Kun ei ole " mitään oireita" paitsi väsyttää ja rinnat on yhä kipeet. Työkaveri, joka on itsekin raskaana (la kesäkuussa), ihmetellen totesi tänään just, että mä mahdun vielä mainiosti omiin huosuihinkin, mikä osaltaan taas lisäsi mun " murheita" , eli eikö pitäis?! Mites muilla on tuo masu kasvanut, kuinka pitkälle se on " kadonnut" muiden makkaroiden joukkoon? Mulla ainakin katoaa vallan jonnekin omiin poimuihin, eikä vaatteet edes kiristä mistään. Tosin mun reidet ja takapuoli + vatsa ei nyt ole muutenkaan olleet kovin edukseen missään erityisen tiukasti istuvissa housuissa. Ja kun reidet ja takapuoli mahtuu, on vyötärölle aina jäänyt enempi tai vähempi ylimääräistä kaikissa housuissa.
Joku aika sitten tuolla kuumeilupuolella listattiin kirjavinkkejä. Mä kävin tänään kirjatossa ja katselin samalla noita vinkattuja läpi, ja poiminkin mukaan yhden, joka vaikutti mukavalta, eli asialliselta, mutta silti hauskalta. Kirja on Jane Symonsin " Vauva tilauksessa" . Alkua hiukan jo lueskelin ja vaikuttaa ihan pätevältä. Onkos muilla kokemusta tästä tai muista hyvistä kirjoista? Vielä ei jaksa ihan pelkkä vauvanhoitopuoli mua ainakaan kauheesti innostaa, varsinkin kun mieskin aina muistuttelee mua välillä menemästä liikaa asioiden edelle :)
Taisin taas terrorisoida palstaa kerralla monen päivän edestä... Noo, jos nyt pysyn sitten taas hiljaa jonkun aikaa :)
t. Ope & Ahaa rv 11+1
Eilinen ilta meni ihan hirveeseen V*****tukseen, kun töissä on niin kökköö. Ja sitä piti sitten mököttää yksikseen ja lopulta miehelle vähän itkeä tirauttaakin. Taitaa nuo hormoonit tehdä niitä härkäsiä kärpäsistä...
Ykkösope, eipä täälläkään vielä varsinaista vauvamasua ole, mutta kun tämään oli ne uudet under belly farkut töissä, niin eipä puristanut masua ja oli oikein mukavaa niiltä osin. Nyt vaan särki päätä koko päivän. Ei tämä keväättömyys ainakaan helpota, kun ei viitsi edes kävelemään lähteä tuonne räntäsateeseen.
Ja sitten Nikin galluppiin: me elelemme avoliitossa. Kihloissa ollaan oltu reilu vuosi. Itse olen ollut aiemmin naimisissa, enkä aiemmin niin kiirettä pitänytkään tämän suhteen myötä, mutta nyt kyllä tuntuu, että koko perheelle haluamme saman nimen. Onko häät sitten ristiäisten yhteydessä vai miten, se jää vielä nähtäväksi.
Eip kummempia, kuin hyviä vointeja kaikille!!!
-Amy ja EkaVekara, tasan kymppi (Jee!!)
Just eilen mietin että mitäköhän Ull-maij' lle kuuluupi!
Tänneppä ei ihmeempii.Toissapvnä vetäsin ihan täysiä nurin kaupan pihassa ku piha oli ihan peilijäätä.Kylelleni tumpsahin ja kyllä säikähin!Mutta ilmeisesti masuasukki ei ollu moksiskaan koska mitään kipuja ei oo ollu.nyt on parin viikon aikana ihan yhtäkkii pullahtanu massu esille ;)Aika hassua,ja mies tokas että vähä susta tulee hassun näkönen sitku se kasvaa vielä lisää ;)Rinnat on edelleen kipeet,ollu ovulaatiosta saakka...hih!
Viime yönä oksensin ihan yks kaks,en tajuu,paha olo tuli ku salama kirkaalta taivaalta vaikka ollu muutaman viikon jo poissa.Ja voi pojat mikä paineen tunne tuli päähän ja nenästä tuli verta.No sit aamulla katoin peiliin ja ihmettelin että mikäs syherö mulla naamaan on iskeny?Naama on täynnä verenpurkaumia:posket,luomet ja kaula........juu että pikkasen herkässä vissii on!Kaikenlaista!
Voikaa hyvin!Ja tervetuloa uudet mukaan!!
-Pepsi ja masuasukki rv17+2
Laitanpa tähän ihan alkuun kun bongasin viestin tuolta¿
Meille syntyi pikkuinen prinsessa 24.3. rv37+2. Painoa 3245g ja pituutta 49cm. Ollaan oltu sairaalassa jo pidemmän aikaa ja päästään vihdoin perjantaina kotia. Tulen sitten kertomaan enemmän kuulumisia.
Iglu ja Kepa 11päivää
Elikkäs ihan ensinnä paaaaaljon paljon onnea Iglulle ja Kepalle vielä tätäkin kautta =)
Kiva tosiaan kuulla NapNapinkin kuulumisia =) ei voi olla totta, että teidän tyttökin on jo kuukauden =)
Heidille myöskin tervetuloa porukkaan! =)
Lisa, voi kurja! Toivottavasti nyt ei raskausmyrkytys puske päälle =/
Ankalla kuulostaa jo lupaavalta. Toivottavasti pääsette pian (jos ette jo ole päässeet) pikkuankan hakuun!
Galluppiin vastausta¿ me ollaan miehen kanssa yhdessä oltu kokonaiset kaksi vuotta josta puolitoista ollaan asuttu saman katon alla. Ei olla naimisissa eikä edes kihloissa¿
Ope, ei oo kevättä näkynyt täälläkään =/ Hih, jos sä tolla kirjoituksella meinaat terrorisoinees monen päivän edestä niin mä oon sitten varmaan jo käyttänyt seuraavan vuoden palstailuni =D
Pepsilläkin on viikkoja jo noin paljon kasassa!
Täällä ei omaan napaan tänäänkään mitään uutta¿ viime yö meni huonoilla unilla kun ensin mies ei saanut unta ja pyörimisellään piti mutkin hereillä. Lopulta siirryttiin sitten olkkariin leffaa katsomaan ja mies nukahti sohvalle ja mä painelin takaisin petiin. Kello oli silloin jotain puoli neljän paikkeilla¿ tuli sitten aamusta nukuttua vähän pitempään. Josko ens yönä sitten uni maistuis¿
[color=red]pikku-milli & paco 36+4[/color]
Olen kyllä lukenut kaikkien kuulumiset, mutta nyt en millään jaksa kommentoida..
Ette usko.. kamala pahoinvointi on iskeny minuunki.. tämä on jotain niin hirveää etten ikinä ois uskonu. Aamusta iltaan vain oksettaa ja kuvottaa ja väsyttää. Ei mikään kaksinen yhdistelmä... Mutta tietääpähän ainakin että kaiken pitäis olla kunnossa..
Hemulille sanomani piti että kuin myös: ONNEA!! :)
Ja ankalle lähetän kaiken kurjuuden keskeltä suppareita :)
Fio ja Rae rv 7+3
Olo ei oo vieläkään helpottunut. Yö meni täälläkin pyöriessä, kun nenä niin tukossa ettei happi oikein kulje. Täytyy varmaan vääntäytyä apteekkiin kyseleen saisko sitä jotain suihkeita käyttää, että pysyis röörit auki.
Fio: Siitä se lähtee...
Ykkösope: Itse mahduin nuilla viikoilla vielä hyvin omiin farkkuihin, mutta tais olla viiko 13. kun kävin ostaan äippähousut sen takia kun kumartuessa ja istuessa alamahaa puristi ja tuntui että piti ähistä. Vaikka mahaa ei sen kummemmin vielä näkynytkään, olotila koheni kummasti.
Amy: Tuota työv....sta on liikkeellä myös täällä, liekkö tarttuvaa =) tsemppiä...
IGLUlle ja perheelle kovasti onnea!!!!
Vieläkös se Ankka on kotosalla????
No nyt lähden aamupuurolle, jospa sitä sais jotain alas..
Niki 20+3
Energinen päivä tulossa taas :)
Eilen illalla tuli ihme virtapiikki ja siivottiin ulkoterassia melkeen puoleen yöhön.. Käytiin jopa viemässä kaikki roskat keräyspisteeseen :) On tuo lajittelu vaan tympeää.. joka roskalle oma loota!
Tämä nyt sitten siivoaa kotona kun ei töihin pysty lähteä siivoamaan :)
Mieskin oli ihmeissään että kuinka on mamman olo muuttunut kun jaksaa taas touhuta.. Huomautin kyllä että on vain väliaikaista!!
Ull-maij: Mä jätin hakemuksen kelalle 14.3 ja 4.4 oli päätös tehty. eli semmonen 3-viikkoa!! Aika normaalia toi 3-4 viikon käsittelyaika..
Pikkusen meinas jo olla rahat loppu.. onneks tuli takautuvasti heti isompi erä kerralla!
Ensiviikolla saan neuvolasta kelan paperit niin saa taas mennä saman käsittelijän kanssa asioimaan!!
Fiolle jaksuja olon kanssa :) Helpottaa kyllä muutaman viikon kuluessa! mulla auttoi happovesi, mandariinit ja maustamattomat korput kurkun kans :)
Mulla taitaa olla housujen osto edessä.. jostain syystä alkaa kiristään ihan tosissaan vyötärön seudulta :)
Täällä kokkolassa vaan ei ole paljon valinnan varaa että luulen suuntaavani Kappahlliin.. tai halppikseen kun siellä on isojakin kokoja kumpparivyötäröisiä suoria housuja ym.. Lastentarvike liikkeestä en ihan kuitenkaan lähde hakemaan kun maksaa likemmäs 100e.
Tiitiäinen potkutti illalla jo melko voimalla kun massu vaan heilahteli.. mieskin nauroi että onpa siellä eläväinen kaveri :) Potkasi isiä heti tosissaan..
Sama jytinä tuntuu taas alkavan! Vähitellen alkaa tietää millon on liikehdintää tiedossa..
Täytyykin soittaa neuvolaan ja vaihtaa aika ens tiistailta keskiviikkoon kun miehellä ke vapaana! Pääsee nyt sitten ekaa kertaa mukaan neuvolaan.. Ihan hyvä että lähtee kuuntelemaan ne kelan koukerot mitä neuvola täti kertoo :)
Yritetään jos saadaan vaihdetuksi toiseen neuvolaan sitten kun tiitiäinen on syntynyt.. Meidän vieressä on tämän alueen toinen neuvola ja mun täytyy kulkea 5km päähän toiseen neuvolaan kun asutaan kadun väärällä puolen missä raja menee!! Ihmetyttää nämä aluerajat..
Nyt petaaman peti ja lukemaan " äidiksi ensi kertaa" kirjaa :)
Niamey ja tiitiäinen rv 22+6
Kyllä nyt tympäsee.. Just niin meidän tuuria!
Neuvola täti on koulutuksessa keskiviikon niin sillä ei ole vastaanottoa ollenkaan :( Ei sitten taaskaan pääse iskä mukaan neuvolaan..
No onneksi noita kertoja on vielä aika monta edessä päin :) Ja ultra kertojakin jäljellä vielä ainaski neljä!!
Miten teillä on ultria niin harjan paljon? (Jos oot joskus aiemmin kertonut, niin on mennyt meikäläiseltä ohi.)
Meillä on kaks ultraa, ellei ole syytä selvittää lisätutkimuksilla esim. lapsiveden määrää tai hitaaksi arvioitua sikiön kasvua. Eli enemmät ultrat olisivat merkki jostain ikävästä epäilystä. Olisi kyllä kiva päästä näkemään vaavi vielä ennen heinäkuuta...
Suippo 24+6
Joko ankka läks synnyttämään?
Viime yö meni ihan kivasti! Illalla vähän väkisin valvotin tyttöä, että nukkuisi alkuyön. Näytti toimivan!
Me ollaan myös avopari, joten isyydentunnustukset sun muut käytiin hoitamassa. Naimisiin olisi tarkoitus mennä, ei nyt kuitenkaan ehkä tänä vuonna...
Mulla on jotenkin kauhean turhauttava olo. Aika tuntuu matelevan ja koko ajan epävarmuus persiissä tän raskauden kanssa. Kuinka muut olette selvinneet nämä ensi kuukaudet? Muutenkin kun työtön olen, niin päivällä ei ole oikein mitään tekemistä, ja nyt se aika vasta pitkältä tuntuukin, kun odottaa, että pääsisi edes ekaan ultraan! Ilmatkin on ollut ihan sieltä syvältä.... Hormoonit heittää härän pyllyä, kun kiukuttaakin. Voi mies raukkaa.
Tuolla joulukuisissa jo kyselin, mutta en ainakaan vielä vastausta ole saanut, joten kysynpä täälläkin. Eli onko teillä neuvolassa puhutta siitä, kuinka paljon perintötekijöillä on vaikutusta raskauden kulkuun? Eli onko esim. keskenmenot periytyvää? Äidilläni ja anopilla kaikki raskaudet menneet erittäin mallikkaasti, niin jotenkin sitä yrittää niiden perusteella rauhoitella itseään.
Galluppiin vastaus, että naimisissa olemme. Vauva sai alkunsa häämatkalla. Eli jos kaikki menee mallikkaasti, niin ensimmäisen hääpäivän vietämmä kolmistaan (la 5.12. ja hääpäivä 23.12.)! Äitinkin jo iloitsi, että ihanaa ensi jouluna onkin jo (toivottavasti) vauva talossa!
rv 5+1
Redmary: Muistan alkuraskauden epätietoisuuden ja jatkuvan hermoilun erittäin hyvin. Täytyy sanoa, että parhaiten auttoi, kun sai ajatukset jonnekin muualle. Eli kannattaa yrittää keksiä jotain tekemistä itselleen. Ulkoilu (jooo, ei oikein keli houkuta...), lukeminen, käsityöt tai mikä vaan tuntuu mieluisalta. Ja kavereiden kanssa ollessa ajatukset siirtyivät usein hetkeksi pois vauva-asioista. Ja extravinkkinä sanon, ettei kannata lukea mitään arveluttavaotsikkoisia keskusteluita näiltä (tai muilta vauva-aiheisilta) palstoilta. Jos sattumalta lukee keskustelun ikävistä raskauteen / vauvoihin liittyvistä jutuista, niin oma mieliala kyllä herkästi romahtaa. Ja mies-raasu sai ainakin meillä kestää kaiken maailman spekuloinnit ja yöitkeskelyt jotka aiheutui pääasiassa siitä, kun olin lukenut että joku oli kuullut että naapurilla oli käynyt sillai ja tällai.
Gallupiin: naimisissa ollaan oltu pian 2,5 vuotta, sitä ennen kihloissa reilu vuosi. Tämä on meille se ainoa oikea yhdessä olemisen / asumisen muoto, enkä ole katunut kertaakaan. Onneksi ajatukset kulkee samoja latuja tässäkin asiassa.
T: Suippo 24+6 (jolla ei siis ole tänään muuta tekemistä kuin komentoida puolen tunnin välein keskusteluita :) Tai siis olisi töitäkin... Mutta kuten täälläkin on moni todennut, niin valitettavasti työ menee siihen asioiden kastiin, josta todetaan, ettei voisi paljoa lähempää noteerata pohjaa.)
Ai että miten niin työmotivaatio on vähissä... Kyllä minusta raskaus pitäisi määritellä sairaudeksi siinä mielessä, että heti pitäisi päästä töistä pois. :) Kun ei näistä hommista oikein enää mitään tule. Vaan taitaisi olla täälläkin toinen ääni kellossa, jos oikeasti pitäisi monta kuukautta olla kotosalla mitään tekemättä - etenkin näillä keleillä. Sympatiat Redmarylle!
Ankka taitaa tosiaan olla päässyt synnyttämään, toivotaan näin.
Jospa ne olis ne jennin supistukset tosiaan siirtyneet sinne.
Minäkin olen pohtinut, että koskahan meikäläisen mahassa näkyy kasvua, kun on tuota omaa mahaakin niin paljon. Ainakaan vielä ei ole tarvetta uusille vaatteille, ja hyvä niin. Kävin vähän vilkaisemassa H&M:n äippävaatteita, eikä taida mun ahterini niihin pöksyihin mahtua. Täytyy varmaan koettaa keksiä jotain sitten, kun tulee ajankohtaiseksi. Netistähän noita saisi isompiakin mammavaatteita, mutta olen aika kranttu tilaamaan sovittamatta.
Fiolle jaksamista pahoinvoinnin kanssa. Mä näytän pääseväni vähällä, sillä nyt ei pariin päivään ole oikeastaan yököttänyt enää ollenkaan. Onneksi kuitenkin tissit on edelleen tosi kipeät, niin ei tarvitse ruveta panikoimaan.
Nikille tsemppiä flunssan kanssa, ota nyt jotain troppia! ei ole hyvä kiduttaa itseään.
Lisalle tsemppiä, toivottavasti ei tule sitä raskausmyrkytystä!
NapNapille iloisia päiviä vaavin kanssa ja Iglulle ja pikkuprinsessalle onnittelut.
Heidille tervetuloa, kiva että täällä on muitakin marraskuisia. Itse en ole vielä osannut sinne pinoon kirjoitella, kun siellä tuntuu kovasti kaikilla olevan jo useampi kierros takana.
ykkösopelle täytyy tunnustaa, että minä en ainakaan ole kevättä varastanut, mutta ottaisin sen mielelläni tännekin. Mies taas eilen sai kuulla ensi viikon työkohteen olevan Berliini. Siellä taitaa olla jo kukkia ja puissa hiirenkorvat... pitäiskö piiloutua matkalaukkuun?
Ja muille vilkutukset, en tainnut kaikkia muistaa!
Sit omaa napaa, kaikki normaalia ja ok. Huomenna toinen ultra, toivottavasti Santeri on kasvanut kovasti. Yleisesti mieli on ollut tosi iloinen ja onnellinen, mikä on mukavaa vaihtelua normaaliin kevätmasennukseen... :)
Me erosimme viime syksynä kirkosta, joten meilläkään ei taideta vauvaa kastaa. Ollaan vähän pohdittu, millaiset nimenantojuhlat pidetään, mutta kovasti on vielä mietintäasteella. Tuskin kuitenkaan mitään kastemekkoa käytetään, kun jotenkin se kuuluu minusta enemmän kirkollisiin ristiäisiin.
Minä en ole vielä uskaltanut mitään isyyspakkauksia suunnitella, saa nähdä onko energiaa sitä koota. Luultavasti tyydytään ihan yhteisesti äitiyspakkaukseen ja ihastellaan sitä sitten. :) Voihan se olla, että kun olen näillä näkymin pari kuukautta kotosalla ennen vauvan syntymää, niin aika käy pitkäksi ja energiaa riittääkin kaikenlaisten pakkausten kokoamiseen.
Me ollaan oltu naimisissa jo kohta kolme vuotta, joten noita isyydentunnustuksia ei onneksi tarvitse hoitaa. No, olispahan meillä ihan lääkärin todistus, että kenen soluja tässä vaavissa on. :)
No niin, terrorisoinkohan jo tarpeeksi? Pakko vissiin siirtää ajatuksia töihin, ettei pelkkiä vauvaunelmia olisi tämä päivä...
-Osse ja Santeri rv 9+0
Oikein roppakaupalla ONNEA onnea Fiorella ja Hemuli5!!!!Ihana on kuulla,että vihdosta viimein tänne puolelle tupsahditte!!!
Voi Fio,olen pahoillani pahoinvoinnista!!!Se on kauheeta!!!!!Itse kärsin siitä viikosta 6 viikkoon 17.Taisin kyllä oksentaa vielä viikoilla 19 ja 22.Nykyään paha olo tulee väsymyksestä,mutta nyt jo enimmäkseen poissa.Ei siinä pahoinvoinnin kourissa oikein kukkeimmillaan ole...Tsemppiä sulle ja siihen voit uskoa,että kyllä se ohi menee tai ainakin helpottaa ajan kanssa!!!
En ole useinkaan täällä kirjoitellut,joskus lueskellut.Mulla raskauspahoinvointi iski myös tietokoneen ääressä surfatessa,siksi en pystynyt täällä pyörimään...ja sit kun aikaa menee,niin jotenkin putoaa kärryiltä ja keskusteluista....Mutta viestit kuumeilupuolen Enskoilta aina lämmittävät mieltä.
Mulla La 10.7,joten aika isona jo pyörin.Vaavi pyörii ja potkii jo niin,että koko maha heiluu ja poukkoilee päälle asti näkyen.
Q:teillekkö on poika tulossa??Ensin lääkäri ja sit seuraavalla kerralla hoitsu sano,että pojalta näyttää...eli poikaa kai tännekin odotellaan.Vaikka eihän sitä tiedä vaikka yllättäis synnyttyään ja olis pieni tyttö!Erehdyksiä on sattunut ennenkin...
Nyt elelen raskauden seesteistä aikaa.Mulla on ollu se karsee pahoinvointi ja sit vielä vuotoa viikosta 14-20.Silloin tulvin verta oikein kunnolla ja luulin,et kesken menee,mutta ei...toinen sikiöpussi vain teki tuloaan ulos.Toista sikiötä ei np-ultrassa enää näkynyt,mutta tyhjä pussi kyllä.Onneksi toinen Vaavi on ollut sitkeä sissi!!!
Tässä pikaiset kuulumiset multa.Kaikille tasapuolisesti onnellista odotusta!!!!!!
T:PauliNea + Vaavi 26+jotain (ei enää jaksa pysyä mukana... ;)
Oiskos Ankka nyt tosiaan viimein päässyt tositoimiin. =)
Fiolle tsempit pahoinvoinnin kanssa!
Niki, mä oon ainakin Nasolinia käyttänyt¿ Tosin kun olin flunssassa niin käytin sitä ainoastaan ennen nukkumaanmenoa, että sai unen päästä kiinni.
Redmary, kyllä se alku täälläkin oli yhtä hermoilua mutta niin vaan ne viikot kului =) Mun mieleni oikeastaan rauhoittui alkuraskauden ultran jälkeen jossa käytiin 8+3 ja viimeistään siitä kahden viikon päästä kun vauvan sydänäänet jo kuului dopplerilla.
Osse, tuuthan sitten kertomaan huomenna ultrakuulumiset! =)
Mulle on nyt iskenyt joku ihme kevätväsymys, vaikka sitä kerpuleen kevättä ei näy missään. Yhtä haukottelua vaan on tämä nyt¿ No, kai sitä pitää vaan hyvällä omallatunnolla nyt lepäillä kun vauvaa vartenkin alkaa olla kaikki valmiina.
[color=red]pikku-milli & paco 36+5[/color]
Meillä ultrataan lääkäri neuvolan yhteydessä ja niitä jäljellä vielä 2 käyntiä. Sitten äiskäpolilla rv28 ylimääräinen käynti istukan vuotojen takia ja synnytystapa-arviossa kun on ekakertalainen :)
Mulla noita ultraus kertoja on ollut jo tähän mennessä 6. kun on seurattu sitä istukan nousemista ja vuotoja!
Normaalisti kai olis 3 käyntiä äitipolilla ja 3 lääkäri neuvolan ultraa!
Tulipas sekava sepustus :)
Mä sanoisin, että sun vauva syntyy viimeistään torstaina! Hyvälle nimittäin kuulostaa noi supistelut! Mulla tuli samanlaisia synnytystä edeltävänä päivänä. Eli perjantaina joskus iltapäivällä/ alkuillasta tuli supistuksia n. 8-9 min välein, illalla loppuivat kokonaan, yöllä kolmelta heräsin supistuksiin ja siitä tunnin päästä oli jo ihan selvää että kohta lähdetään. Ja tyttö syntyi lauantai aamuna.