Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ENSIKOT VKO 14¤¤¤

03.04.2006 |

Jospa mieki joskus alottaisin :)

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks lahopää linjoilla taas... Hmm, mistäs kaikesta onkaan keskusteltu? Ristiäisistä ainakin - ööm, mitäköhän niistä sanoisi. Kaipa meille on tulossa sitten ihan normaalit kotiristiäiset aikanaan. Ja itse olen sen verran uskonnollinen ihminen tai jotain, että pääasia niissä pippaloissa on lapsen kastaminen ja kirkkoon liittyminen, ja varsinaisesti nimen saamista ei siinä juhlisteta. Miehen suku meillä taitaa ajatella ihan toisin, mutta mun perheessä taas on uskovia sen verran, että saadaan siihen toivottavasti edes vähän " harrasta" tunnelmaakin mukaan... toivottavasti ei kuitenkaan liikaa, eli että joku innostuisi lurauttamaan jotkut ylihengelliset helluntailaisten soololaulut tai jotain, ja toinen puoli porukasta olisi ihan vaikeana :D No, eiköhän me kaikki sinne mahduta samaan porukkaan. Tuleekohan siitä päivästä myös se suuri hetki, kun meidän vanhemmat tapaavat toisensa..? Hirveät jännitysmomentit kehitteillä.

Onkos se isyyden tunnustamisjuttu kovinkin mutkikas? Jossain olen saanut käsityksen, että muka jotenkin hankala tai epämiellyttävä asia... Miksi, häh, miten niin? :) Kai se vaan on joku sellainen virallinen käynti virastossa ja pitää vastata johonkin kysymykseen ja kirjoitella nimet paperiin - näin olen itse asian kuvitellut.

Suippoko se kysyi ultrista. Ei meillä vaan kovin paljon ultria ole. Kunta tarjoaa yhden ultran: alkuraskauden ultra rv 10-13 tms. ja siinä se. Jossain neuvolassa täällä saatetaan tarkistaa vauvan tarjonta joskus loppuvaiheessa myös ultralla. Olisihan se mukava nähdä vauvaa vielä ennen elokuuta. Jotenkin tuli ikävä sen jälkeen, kun käytiin omakustanteisesti yksityisellä rakenneultrassa rv 21.

Sitten oli joku gallup.. Mitähän siinä kysyttiin? Hmm.. No ei tule mieleen enää. Niin ja se, kun ei työt huvita raskaana ollessa. Jännä ilmiö ;) ja tuttu. Mulle iski silloin melkein heti alussa olo, että ei kyllä nappaa mikään homma. Nyt kun äitiysloma hiljalleen lähestyy, motivoi vähän enemmän, kun haluaa saada edes pahimmät työt pois kasoista.

Omasta navasta jos jotain raportoisi, niin tosiaan eilen tuli ilmeisesti selkeitä liitoskipuja kävellessä ja liikkuessa. Koko illan kesti ja tänäänkin on tuntunut kävellessä. Johonkin tuonne jalkojen väliin luihin tai muihin kudoksiin sattuu. Toivotaan, että on normaalia. Olisi kyllä kiva, jos ei tämä nyt jo tässä vaiheessa jäisi ihan koko loppuajaksi päälle, vaikka ei nyt kovin voimakkaasti koskekaan. Näistä jutuista sitä vaan tajuaa olevansa raskaana.. :-/ Jokohan pitäisi alkaa seurailla maha-asukin liikkeitä, eli pitääköhän vielä huolestua, vaikka se olisi välillä puoli päivää ihan hiljakseen? Liikkeitä on parina viime päivänä tuntunut tosi alhaalla tuolla ja mietiskelin, että olisiko sillä mitään yhteyttä siihen, että noita liitoskipuja tuntuu... voisikohan kohtu olla jotenkin " tipahtanut" alaspäin? :D Näistä jutuista voisi ehkä alkaa kehitellä Ensikon logiikka -opusta...

Voikaahan hyvin ja paksusti :)

Mii- ja mynkerö rv 22+5

Vierailija
42/87 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sustakin PauliNea! Olit eka joka mun aikana plussas tuol kuumeilupuolella, ja nyt sä oot jo noin pitkällä! Wautsi!

Niki, mulla samanlaiset fiilikset, nenä aivan tukossa koko ajan, käytössä kaks tyynyä et saa yläkroppaa korkeemmalle nukkuessa. Ja yskittääkin edelleen. Tulin tänään töihin kahen saikkupäivän jälkeen mut tääl on viel vaikeempi olla ku tääl on niin kuiva ilma... en oo uskaltanu mitään nenäsumutteita käyttää ku oon taas tietty jostain lukenu et niitä ei suositella raskausaikana käytettäväks... vois tietty apteekista kysyä, kai ne siellä paremmin tietää.

Fiolle voimia pahoinvoinnin kourissa, mulla sitä esiintyy viel ajoittain ja mä oon kans huomannu niiku jotku muutki et väsyneenä se iskee helpommin.. ku lähes joka ilta nukahdan sohvalle ja siitä ku herään ja siirryn sänkyyn tokkuraisena ni helposti rupee vellomaan. Mut ku omat juttunsa oppii tunnistamaan ni niitä pystyy kontrolloimaan paremmin :-)

Intoudun aina pinoutumaan jonkun virstanpylvään täytyttyä, tänään siis vihdoin kaksinumeroisissa viikoissa!! Ja tasan kaksi viikkoa ekaan ultraan!

Hauskaa päivänjatkoa!

JoJo + Napero rv 10+0 !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä poika täyttää huomenna jo kokonaiset 2 kuukautta ja mennään neuvolaan. Jännityksellä odotan joko menee 6 kiloa rikki (varmasti menee) ja äiskälle tehdään jälkitarkastus (hui)...

Siitä isyyden tunnustuksesta: Meillä kysyttiin jo silloin ku soitettiin aikaa että milloin ollaan alettu seurusteleen ja muutettu yhteen. Paperit oli sit tehty valmiiksi ku mentiin käymään eikä tarvinu ku laittaa nimet alle.

Meki asutaan avoliitossa eikä olla vielä edes kihloissa. Olen miehelle sanonu et sit ku kihloihin mennään ni hääpäivästä päätetään samantien... Meidän kaveripiiris vaan tuntuu olevan joku ihme häävillitys ku aika moni on menos naimisiin nyt kesällä tai ens vuonna et pitäisköhän meidän sit vasta seuraavana :)

Nyt Eetu huutelee joten on mentävä mut jaksamista kaikille!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
44/87 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color =darkgreen] Mukava kuulla meidän mammojen kuulumisia! Tuntuu vain uskomattomilta nuo ajat, joko Marikakin sai Eetu-pojan 2kk sitten.

Mä olen kuullut tuosta isyyden tunnistamisesta hyviä ja huonoja kokemuksia. Jossain oli oikein kunnolla tentattu, onko tämä mies varmasti se kenen kanssa on harrastettu seksiä ym. Toisaalla sitten kaikki on mennyt hyvin asiallisesti ja mukavasti. Mutta eiköhän tuo pääosin ole vain yksi virallinen/ hoidettava asia muiden joukossa ja toki tärkeä, että saadaan isä virallisesti vauvan isäksi!

Mukava kuulla myös Pepsin ja Ull-Majn kuulumisia! Toivottavasti Ull-Majn paha olo helpottaisi pian! ja varmasti mielenkiintoinen kokemus tuo maidon tulon alkaminen... Onneksi Pepsille ei käynyt kuinkaan kaatuessa! Varovaisia pitää kuitenkin kaikkien olla, on tuolla sen verran ikävä ilma edelleen! Hu huu kevät, tule jo!

Osborne, tulethan sitten heti kertomaan ultran kuulumiset =)

Gallupeihin... Avioliitossa ollaan ja muutenkin tälläinen vanha pari. Yhdessä ollan oltu kohta 11 vuotta. Meillä vauvalle annetaan nimi ristiäisissä, joko kotona tai kirkossa. Toivon, että äiti ompelee mun ylijääneestä hääpukusilkistä vauvalle kastemekon! Kiitos tälle palstalle, että sain tuon idean. En nimittäin ollut ajatustakaan vielä koko ristiäisille suonut, kuin vasta nyt. Kaappeja siivotessa osui tuo kangaspakan loppu käsiin ja siitä se idea sitten tuli!

Omaa napaa vielä... Liikkeitä kovasti odotellaan ja iltaisin ihmettelen, ette olisikohan tuo voinut olla jotain sellaista. Joten ihmetellen ja kummastellen mennään! Iltaisin on pakko kuunnella miehen kännykästä vauvan sykettä, kun hän nauhoitti sitä viimeksi neuvolassa käydessä! Se on maailman paras " iltasatu" !

No nyt saa tämäkin pitkä kirjoitus loppua, että muutkin mahtuu vielä jotein rustaamaan...

=) Sippu ja pikku-tikru 15+5

Vierailija
45/87 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] ei onnistunut mun väritykset =(

Vierailija
46/87 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain sit leivottua ym. mitä olin suunnitellut perjantaille, mut jäi väliin niiden supistusten takia. Nyt pitäis varmaankin mennä taas lepäileen kun pari tuntia meni kaikkiin noihin keittiöhommiin. En oo ikinä tykännyt tehdä ruokaa, saati leipoa tai siivota. Nyt raskausaikana on melkein himo noihin kaikkiin :) Imuroinnin jätän kyllä huomiselle, ettei taas ala supisteleen (nyt onkin ollut tosi vähän supistuksia enää, ihan normaali määrä vaan). Ehkä sain ne siirrettyä sinne Ankalle :)..

Mii: Mäkin olen tuntenut nyt reilun viikon verran vauvan liikkeet tosi alhaalla. Päivystyksessä käydessä (silloin lauantaina) ultrassa näkyi, että vauva on perätilassa eli jalat alhaalla. Siksi ne liikkeetki tuntuu siellä alempana.

Jenni 23+5

Vierailija
47/87 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

En tiedä joko olette ehtineet minut unohtaa, kun ei ole tullut viime aikoina kirjoiteltua väsymyksen ja huonon olon takia. Olen kuitenkin käynyt lukemassa teidän kuulumisianne. Enkä kyllä ole saanut vielä aikaiseksi ilmoittautua tuonne ensikoiden listallekaan. Mutta tässä nyt sitten vähän omaa napaa ja yritän vähän kommetoida muidenkin juttuja.

).( Tänään käytiin toisessa ultrassa ja pienestä toukasta oli kasvanut ihan vauvannäköinen olento. Alkuun vaavi taisi nukkua, mutta sitten aloitti vanhempiensa iloksi ja kätilön harmiksi sellaisen jumppashown ettei meinattu perässä pysyä. Koko kuitenkin saatiin mitattua eli pää-perämitta oli 30mm ja kooltaan sikiö vastasi rv 9+6 eli ihan hyvin oli viime kerrasta kasvanut. Nyt on kyllä olo helpottunut, kun välillä on epäillyt koko raskautta kaikista oireista huolimatta. Erityisesti minua pohditutti tuo vatsan kasvaminen, josta ykkösopekin tuntui olevan huolissaan. Mullahan on vähän vähemmän viikkoja, mutta omat housut sopivat hyvin jalkaan, enkä tunnustellenkaan tunne kohtua. Nyt ultran todistamana kuitnekin uskon, että siellä vauva kasvaa hyvin ja samoin se kohtu tekee tilaa vauvan tarpeen mukaan. Tosiaan iltaa kohti on aina turvotusta, mutta aamulla peilistä näkyy ihan entisenlaisensa massu. Olen kyllä hiukan laihtunutkin ruokahaluttomuuden takia, mutta eiköhän me vielä ehditä mahaa kasvatella kesää kohti mentäessä.

Galluppiin vastausta: Kesällä tulee avioliiton kestoksi 3 vuotta ja yhteiseloa on ollut yhteensä 7 vuotta. Kyllä tämä aviossa oleminen on tosi mukavaa, että voin suositella ;)

Iglulle onnittelut pienestä prinsessasta!

Ja toivottavasti WcAnkka on jo toivottelemassa pikku ankkuliaan tervetulleeksi tähän maailmaan!

Terkuin,

Mörötin ja " Otso" rv9+5

Vierailija
48/87 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän nyt saada jotain kirjotettua, silmät on ihan ristissä kun väsyttää niin kamalasti..pitää mennä kohta päikkäreille että jaksaa sit valvoa siihen asti kun mies tulee töistä:) OOn taas tänään marssinu yli kymmenen kilsaa tuolla rännässä ja loskassa joten eipä ihme jos alkaa mamma hyytymään!

Redmary: Mä olin suorastaan hysteerinen koko alkuraskauden ajan, vaikka kaikki on menny tosi hyvin alusta asti..erehdyin muutaman kerran lukemaan jotain ikäviä juttuja täältäkin ja menin ihan sekasin, kyttäsin veskissä käydessäkin että tuleeko verta ja säntäsin heti tarkastamaan jos vähänki tuntu siltä että jotain vuotaa..melkein enemmän uskoin että joku menee pieleen kuin että saatais tosiaan vauva..mä oon kyllä muutenki aika neuroottinen ihminen;) Neuvolakäyntien ym. jälkeen olin aina hetken täysin vakuuttunu että kaikki on hyvin mutta jo se pelko taas kohta hiipi persuksiin..onneks tuo on jo nykyään lähes kokonaan loppunu, en kyllä vieläkään lue ikävältä vaikuttavia otsikoita täältä..

Lisa: toivottavasti säästyt raskausmyrkytykseltä, tsemppiä sinne!

Iglulle onnittelut pikkuneidistä!

NapNap: kiva kun kirjottelet kuulumisia:) Jaksamista:)

galluppiin sen verran että me mentiin viime kesänä naimisiin ja yhtä on pidetty 16-vuotiaista asti elikkä 6 vuotta..ristiäiset varmaan pidetään, me ei olla kumpikaan uskossa ja meille tuo asia ois muutenki ihan yks ja sama mutta esim. mun äiti toivoo ristiäisiä vaikkei hänelläkään siihen uskonnollisia syitä ole..kai siis lähinnä perinteen vuoksi.Meillä on kastemekko joka on ollu mulla, mun äidillä ja hänen siskoillaan ja isolla joukolla serkkuja, mummo on sen tehny 52 vuotta sitten:)

Sais tuo kevät jo tosiaan tulla, mä en tykkää muutenkaa talvesta..yäk;)

Omaa napaa: Sain eilen vihdoin aikaseks ostaa jotain pullalle, vaunut on ainoa asia mitä ollaan tähän mennessä ostettu! Eilen kävin lastenvaatekirppiksellä ja ostin 4 bodya, 2 haalaria, 4 housut, 5 paria sukkia ja myssyn, makso yhteensä huimat 9,60 euroa! Aika hyvin mun mielstä ja kaikki oli vielä tosi siistejä, ei mitään vanhan tai kuluneen näkösiä..meinaan muutenki ostaa kirppiksiltä vaatteet vauvalle, tuntuu vaan järkevältä:)

Pulla on ollu koko ajan kova liikkumaan mutta nyt pari päivää ihan mahoton;) Eilen illalla sängyssä pötkötellessä mun maha poukkoili ees taas ja sieltä täältä kohoili koko ajan, näytti siltä kun siellä ois ollu kokonainen vauva-armeija!

Ja kyllä..työmotivaatio on täälläkin nollissa..koko ajan lasken montako työpäivää vielä kesäloman alkuun..36päivää taitaa olla nyt enää kärvisteltävänä..ei onneks paha:)

Hui,taas tuli hirveen pitkät pätkät juttua!

Queen rv 22+0

Vierailija
49/87 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä oo taas pitkään aikaan ehtiny näille nurkille pyörii.. =) Joten nyt sitten onkin monelle jotain ¿mainittavaa¿. =0)

Amy75: Mäkin oon kattonu niitä lindexin housuja vähän karsastaen, kun niissä tosiaan lahkeet kapenee loppua kohti. =/ Ei oikeen oo munkaan makuun sellaset.. todellakaan. =)

Lisa: Kiitos niistä äippäloma tiedoista ja siitä kelan sivujen vinkistä¿ kävinkin siellä sitten vähän testailemassa niitä laskimia. =) Jotain muutakin piti sulle kirjottaa¿ mutta en nyt muista että mitä. =/

PauliNea: Tervetuloa takas palstailemaan!! Kiva, että voit jo paremmin ja pystyt olee koneella. ;)

Heidi & Redmary: ONNEA Plussan johdosta ja tervetuloa odottamaan esikoista! =) Redmarylle vielä alkuraskauden epätietosuudesta ym. sen verran, että mulla ainakin autto IHAN HIRVEESTI se kun käytiin alkuraskauden ultrassa¿ suosittelen sitä kyllä.. Tosin eiks teillä ookin joku ultra jo 21.4.?

Iglu & Kepa: ONNEA!!!! Koko perheelle siis. =)

Niki: Pikaista paranemista. Mäkin olen ollu kipeenä ja joutunu käymään töissä.. ei oo ollu herkkua, mutta onneks se flunssa menee kyllä ohi!! =)

Suippo: Mulle on kans tullu onnitteluja töissä asiakkailta¿ (työkaverit jo tietääkin) Vaikka viikkoja on 14+3, niin mahasta ei ilmeisesti voi erehtyä. ;)

Pikku-Milli: Teilläkin alkaa olee loppuvalmistelut kohdillaan ja lähtölaskenta aluillaan.. =) Olispa ittekin noin pitkällä¿ Mistä muuten tilasitte sen hälyttimen ja oliko minkä hintanen? Semmonen vois olla meillekin hyvä kun mökillä ollaan jne¿

Mörötin81: En oo ainakaan mä sua unohtanu. =) Kiva, että voit jo paremmin! Ja hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin!! Mahajutuista sen verran, että miehen siskolla molemmissa raskauksissa maha on alkanu näkyy vasta joskus 17? Raskausviikon jälkeen¿ Se on aika pitkä ja sillä kohtu kallistuu taakse¿ niin se on varmaan sillä vaikuttanu aika paljon. Ja sille muutenkin tulee aika pieni maha. Että kyllä se sunkin masu sieltä esiin tulee!!! Ihan varmasti!! =)

Queen: No sulla tosiaan loma jo häämöttää.. käy ihan kateeks. Meillä on töissä niin järkyttävää nykyään, että olisin aika innoissani jos voisin pitää sieltä jo lomaa. =0) vauvan vaateostoksista sen verran, että mäkin oon tehny jotain löytöjä kirppiksiltä.. kun kerta hyviä saa halvalla, niin mikäs siinä ostaessa. =)

Taitaa tosiaan olla Ankka synnyttämässä, kun ei ole mesessäkään näkyny! =) Toivottavasti kaikki menis hyvin¿ Niin ja jo synnyttäneille ensikoille, jotka on käyny kertomassa kuulumisia, oikeen antoisia talkin huuruisia päiviä!! =0) Kiva kuulla, että kaikilla mennyt vauvojen kanssa hyvin!

Gallup: Me ollaan oltu viime syksystä naimisissa! Häämatka on vielä tekemättä, mutta jospa sitten vauvan kanssa kävis Italiassa serkkua moikkaamassa, niin tulis 2 kärpästä samalla kertaa.. =)

OmaNapa: On ollu vähän nyt huonoa onnea meidän perheessä viime päivinä ja töissä ollut rankkaa¿ joten fiilikset on ollu aika =(. Mut onneks tuon miehen kanssa menee hyvin ja eilen käytiin yhdessä elokuvissa, niin siitä sai taas vähän intoo.

Maha jatkaa kasvuaan ja tosiaan asiakkaat on töissä tiedustellu mun eräpäivää. ;) Ite ootan kovasti, että tulis pian pikku veljen rippijuhlat, niin näkisin mun perhettä pitkästä aikaa ja voisin esitellä masua. =) Vaikka on ne kyllä Penni-Ennin nettisivujen kautta nähny masukuvia. Heh..

No joo.. tästä tulee semmonen romaani, että taidan lopettaa ja mennä ukon kanssa kattoo telkkaria.

Burde ja Penska-Enska 14+3

PS. Tuntuu muista siltä, että toisaalta on ollu raskaana jo pitkään, mutta on silti vielä niin alussa... musta ainakin tuntuu... toisaalta aika masentavaltakin kun viikkoja on vasta 14+3... mutta toisaalta JO 14+3. Ristiriitasta... =/

Vierailija
50/87 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään tein testin,kun täti päivän myöhässä.. ja plussahan sieltä pärähti:) oon niin onnellinen,mut viel yritän pitää vähän matalaa profiilia,kun viimeks todettiin tuulimuna rv12.

Eli tuttujahan täällä on. Eli pikkuhiljaa taidan sitten alkaa siirtymään tälle puolelle.. Nyt vasta joku rv4+1.. mut silti,on tää uskomatonta..

Voi ku toivon et täl kertaa kaikki menis hyvin loppuun saakka. Tahdon meille pienen joulutontun:)

Vierailija
51/87 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana uutinen :) Olenkin tässä hieman miettinyt missä vaiheessa tulet tänne puolen, eli odoteltu on :)

Nyt asukille vauvaliimaa ja tarrasukkia, kyllä se kyytissä pysyy ja joulukuussa saatte nyytin syliin!

T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 17+2

Vierailija
52/87 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti multakin vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan! Kyllä sä oot joulunyytin ansainnu!

JoJo + Napero rv 10+1

Vierailija
53/87 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niamey: Siivoatkos sinäki työssäsi?? Mikä sattuma, niin mieki! Ainaki toistaseksi, aika rankkaa kumminki masuasukin kanssa.. Ja muutenkaan en varsinaisesti alalle kuulu, vaan olen tuttavallani auttelemassa nyt sesonkikauden..

Iglulle hirmuisesti onnea vaavin saannista, toivottavasti poikkeat viel täälläpäin kun ehit.. mutta ONNEA!!

Tervetuloa Heidi, Redmary ja tietty myöskin laralei!!! Tulin niin onnelliseksi kun näin viestisi!!! Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin!

Galluppiaki täällä oli pidetty: Myös me " vain" avoliitossa. Tosin oltu jo 2,5 vuotta ja kihloissakin yli vuoden. Mulla kova hinku naimisiin, mut mies haluaa säästää, et voitais edes vähän kivemmin juhlistaa sitä hetkeä. Mulle kun kävis maistraatissa pikavihkiminen j apikkujuhlat kotona. On se kulta niin ihana, vaikka olen toisinaan huomannu et se pelkää vähän suurempia juhlia :)

Juu tähän ristiäisasiaan.. Meillä mie kuulun kirkkoon mut mies ei. Vakaa aikomus on et ristiäisiä ei meille tule ja mieki eroan kirkosta heti kun saan aikaiseksi. Jostakin syystä homma ei toimi meillä kirkon kanssa.. Toisaalta taas jotenki tuntuu että kaikki odottaa " tietysti" ristiäisiä, mut toisaalta kukaan ei varmaan ihmeemmin hämmästy kun kummankaan suvussa harvat kuuluu kirkkoon. Mut luultavimmin meille tulee nimiäiset sitten.

Mites teilläkin nuita ultria on nuin paljon Osborne?? Samoin hämmästelin Niameyn ultrien määrää.. Mut toisaalta kyllä aavistelinki et ne liitty jotenki tohon istukka hommaan.. :)

Ihana kuulla sinusta Paulinea!!!! Sie olit ensimmäinen joka aikoinaan plussas kun olin mieki liittyny kuumeilupuolelle! Silloin elettiinki tosi plussatonta kautta :) Mut näin se menee, kyllä suurin osa plussaa, ennemmin tai myöhemmin. Sulla on jo varmasti ihana maha, ihan kateeksi käy ;)

Mulla pahoinvointi iskee yleensä silloin kun tulee nälkä. Ja kun toisinaan tuntuu ettei mikään maistu niin sitten on vain koko ajan nälkä ja huono olo. Onneksi eilen löysin kiivit elämääni :) On paljon parempi olo kun niitä vetelee tasaisin väliajoin..

Eilen muuten kerrottiin tosi hyvälle ystäväpariskunnalle tästä odotuksesta. Ja sielläkin oli pientä epäilyä, et joskos niille myös!! Vaimo heillä on lääkäri, ja onkin ollu minun alueen lääkäri, joten heti alko sitte juttu luistaan ja arvaakkas mitä.... Se ehotti et mentäis joku ilta terveyskeskukseen katteleen ultralla et kukas siellä on!!! Mie aivan hämmästyin et saaks niinki tehdä!! Mut ilmeisesti lääkärit voi tehdä mitä vaan! Tulin niin hyvälle tuulelle kun ei tarviikkaan odottaa sitä ekaa neuvolaa koko aika vaan saa välissä käydä ultrassa! Hih!!

Mut näin.. Voikaa oikein mainiosti!

Joko ankalle tuli lähtö?

Fio ja Rae rv 7+4

Vierailija
54/87 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä jännitän iltapäivän ultraa, ei meinaa tulla mistään mitään. Eilen illalla ilmeisesti hormonimyrskyssä jännitys oli liikaa, kun koko päivän kestänyt hyvä olo muuttui hillittömäksi itkuksi... mutta ehkä olo on ultran jälkeen parempi.

fio, mulla raskautta seurataan tarkemmin siksi, että se on saanut alkunsa ivf-hoidosta (eli koeputkihedelmöitys) ja mulla on taustalla melko kivinen taival (kemiallinen, kohdunulkoinen ja alkuraskauden keskenmeno). Eli lääkäri haluaa seurata tuonne rv 12 asti parin viikon välein, että vaavi kehittyy normaalisti. Sitten siirryn normaaliin neuvolaseurantaan ja ultria on muistaakseni enää yksi. Onhan tämä vähän luksusta, mutta huolikin taitaa olla mulla normaalia isompi. Että ihan ilolla menen kurkkimaan, mitä Santerille kuuluu.

Koetan ehtiä ultran jälkeen tulla kertomaan kuulumisia, mutta jos mitään ei kuulu, niin kaikki on ollut ok ja olen lähtenyt työporukan kanssa virkistäytymään. Palaan palstalle viimeistään perjantai-iltana.

-Osse ja Santeri rv 9+1

Vierailija
55/87 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burde, tällaisesta paikasta tilattiin¿ http://www.rxtx-tuote.fi/uudet/index.php?valikko=&sivu=pmr.mt725&tuote=Y

Ja hinta oli tosiaan toi 59 ja siihen postikulut päälle niin 71¿ tuli maksettavaksi. Isoveli oli ostanut saman laitteen Prismasta hintaan 89¿. Mä laitoin googleen hakuun ja tuolla firmassa oli edullisin ja näyttäisi se edelleen siellä olevan viikon tuotteena.

Laralei, tervetuloa odotuspuolelle ja onnittelut plussasta!!! =)

Osselle, tsempit ultraan! Toivottavasti santerilla on siellä kaikki hyvin =)

Täällä ei tänäänkään mitään uutta¿ yö meni aika hyvin. Silloin tällöin tulee suppareita menkkakivulla varustettuna, mutta ei mitään kovia kipuja kuitenkaan. Huomenna neuvolaan¿

[color=red]pikku-milli & paco 36+6[/color]

Vierailija
56/87 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea plussasta ja rohkeasti vain tänne meidän seuraan! Muistankin sun nickisi tuolta kuumeiluipuolelta... Paljon tarrasukkia matkaan pikkuiselle!

=) Sippu

Vierailija
57/87 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Laralei :) Tervetuloa joukkoomme masukkaaseen!

Onnittelut Iglulle prinsessan johdosta :)

Tälle päivälle en keksinyt mitään siivottavaa niin aloin ommella rästitöitä pois :)

Löysin tuolta kaapin perältä ihanaa kangasta niin ajattelin vielä siitä väsätä vaunuihin peitteen ja lakanat! Kissa on taas hyvänä apurina :)

Fiorella: Juu siivoojahan minä :) Vuoden kerkesin olla töissä vakkari paikalla.. hyvä tilanne työn puolesta että on paikka mihin palata sitten hoitovapaan jälkeen!!

Vähän toisaalta harmittaa kun en enää töihin pääse.. mutta en kyllä näitten selkäkipujen kanssa mitään pystyisi tekemään! Ja kerkeäähän sitä töitä tekemään sitten vähän myöhemminkin..

Kurkistekin tuota kuumeilupuolen listaa ja huomasin että meitä parikymppisiä on täällä enempikin :)

Mutta nyt jatkan hommia taas..

Niamey ja tiitiäinen rv 23 tasan

Vierailija
58/87 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä Santeri köllötteli ja heilutteli pikkujalkojaan! Pituutta oli reilu 27 mm ja napanuora oli jo näkyvissä. Kyllä tuli ihana olo. En pysty oikein vieläkään olemaan hymyilemättä... Lääkäri oli jo sitä mieltä, et nyt aletaan olla hyvässä vaiheessa ja neuvolaan pitäis mennä kolmen viikon sisällä. NP-ultra on tasan kolmen viikon päästä. Nyt virkistäytymisen pariin!

Vierailija
59/87 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vähän venähti tuo käynti siellä... Mies otti vapaapäivän, että lähtee mukaani tutkimuksiin, mutta sinnehän se joutu minut jättämään. Eikä meinanneet aluksi vieläkään päästää kotia, mutta onneksi sattu työvuoroon tuttu kätilö (ent. työkaveri), joka hieman puhu puolesta, kun kerran mitään hätää ei ollu Pikkuisella eikä mulla.

Silloin tiistaina paineet nousi tosiaan aika huimiksi ja sisälle osastolle ne minut otti tarkkailuun. 170/107 oli huippu, mutta lähti siitä pikkuhiljaa sit laskemaan. Aamuarvot oli aina hiukan koholla, mut päivällä ok. Pissa oli joka kerta sairaalassa puhas, joten en tiiä miten ne neuvolassa sai proteiinit yhdelle plussalle... Jos paineet ei olis laskenu olisivat alottaneet RR-lääkityksen ja pitäneet ainaki viikonlopun yli seurannassa. Pikkuisesta otettiin sydänkäyrää 3x/pv ja kaikki oli koko ajan hienosti. Ultrassa saatiin koko arvio, joka oli 2800g, eli ihan kivan kokoinen lapsonen, laadusta ei kuitenkaan tietoa saatu, eikä kyseltykkään :) Tylsäähän siellä oli, tekemistä ainoastaan syöminen ja nukkuminen. Tietysti muiden mammojen kanssa oli välillä kiva rupatella ja aika kului silloin hieman paremmin :) Tänään käytiin sitten ennen kotiinlähtöä tutustumassa sovitusti sinne synnytyssaliin. Ei se niin pelottava paikka ole :)

Jatkossa saan nyt sit käydä 2x/vko neuvolassa mittauttamassa paineet ja antamassa pissanäytteen ja 19.4 uudestaan äitiyspolille kontrolliin. Täytyy kait silloinkin varautua sairaalakassin kanssa reissuun, sillä aika herkästi ottavat sisälle. Vaan hyvähän se vain on, että huolehtivat :)

Ja muita asioita...

Iglun perheelle hirmuisesti onnea pikku prinsessan johdosta!!! =)

Niameylle ja tulevalle aviomiehelle oikein paljon onnea :)

Ja Laralei, onnea plussasta =)

Naimisissa olosta/naimisiin menosta oli ollu puhetta... Asun avoliitossa kihlattuni kanssa. Yhdessä oltu 3,5 vuotta ja siitä kihloissa 2,5 vuotta. Naimisiin menosta on joskus puhuttu, mutta mitään kiirettä ei ole. Itselläni on yksi avioliitto takana, ehkä sekin vähän hidastaa vauhtia...

Lisa & Pertti-Irmeli 36+2

Vierailija
60/87 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista =)

Lisa, hyvä ettei myrkytystä ollut ja kaikki oli hyvin!!

Pakko tähänkin pinoon nauraa tota ukkoani... meillä näyttää olevan roolit ihan päälaellaan kotona. Mies kävi Tampereella kirjanpitäjän juttusilla ja samalla oli " vähän" käynyt shoppailemassa... oli ostanut itselleen 400 eurolla vaatteita!!! Ja olipa käynyt jopa hulluilla päivillä johon mua ei ihan helpolla kyllä saa... Naureskelin vielä, että on se hyvä että toisella on edes varaa pistää rahaa vaatteisiin kun mulla ei oo koko kuukaudeks rahaa edes sitä neljääsataa =D

[color=red]pikku-milli & paco 36+6[/color]