Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyvapaimmat työtehtävät mitä teillä on ollut

Vierailija
08.08.2017 |

Olen töissä baarissa ja meille haetaan viinat Virosta. Työntekijät lähtee hakureissulle ja jos tullimiehet kysyy jotain niin pitää sanoa että tulee vain omaan käyttöön. Kaikki ilman erillistä korvausta. Yhdessä toisessa paikassa piti omalla henkilöautolla kuljettaa firman perävaunua joka oli poikkeuksetta ylikuormassa.

Kommentit (329)

Vierailija
41/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vähän älyvapaampi on parissa työssäoppimispaikassa  mrkonomiopintojen aikana vastaantulleet tehtävät, joissa tuli poistaa mapeissa olevista paperinipuista kaikki niitit. Toisessa paikassa se riitti ja paperit arkistoitiin erilaiseen kansioon, toisessa paikassa tuli myös silputa ne paperit. 

Ja tätä tuli tehä aina kun oli ns. luppoaikaa, jota kyseisissä hommissa minulla oli paljon - muita hommia ei juurikaan voinut itsenäisesti aloittelijana tehä. Eli monta viikkoa monta tuntia päivässä vietin niittejä irrotellen ja papereita silppuriin/arkistokansioon laitellen.

Vierailija
42/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen isossa firmassa ja sain tehtäväksi lakaista harjalla koko pihan hiekasta joka oli tullut talven jäljiltä. Kun sain lakaistua pihan 2 viikon työn jälkeen niin pari päivää sen jälkeen päällikkö palasi lomilta, tilasi harja-auton joka lakaisi koko pihan uudestaan.

Vierailija
44/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani olin töissä maitopurkkiaihioita tekevässä tehtaassa. Kun pomot saivat tietää että terveystarkastaja oli tulossa vierailulle, minun käskettiin poistaa käytäville varastoitujen trukkilavojen päältä pölyisimmät purkkiaihiot. Normaalisti ne siis menivät eteenpäin meijereille vaikka puolen sentin likakerros olisi ollut päällä.

Nykyään olisin tehnyt vaivihkaa rikosilmoituksen.

Vierailija
45/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lukuisat lausunnot ja kannanotot sekä kaikenmaailman Webropol-kyselyt. Pitkän työuran aikana olen vakuuttunut siitä, että kerättyä matskua aniharvoin käytetään mihinkään eikä niillä ole mitään vaikutusta.

Näiden lisäksi huonosti valmistellut palaverit, joissa jauhetaan kerta toisensa jälkeen itsestäänselvyyksiä.

Jos saisi tehdä ihan vaan sitä perustyötä, ei paukkuisi koko ajan työaikasaldot.

Vierailija
46/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vähän aihetta sivuten: Olin kolmekymppisenä uudessa työpaikassa ja tehtäväkseni annettiin mitata 60 grammaa suolaa useampaan purkkiin. Ei siinä mitään, työ oli muutenkin yksinkertaista, mutta se oli vähän turhauttavaa kun sain tähänkin vaativaan tehtävään kunnon perehdytyksen! :D Siinä toinen työntekijä esimerkkiä näyttäen selosti tarkkaan miten homma hoidetaan sen sijaan, että olisi vain sanonut aikuiselle ihmiselle "Mittaa noihin purkkeihin 60 g suolaa". Mietin sen opastajankin kannalta miten viitsikin noin yksinkertaisen homman niin tarkkaan selostaa. Seuraavalla kerralla työn osuessa minulle uusi työntekijä kysyi "Oletko tehnyt tätä aikaisemmin, vai näytänkö miten tehdään?" Näytänköhän minä jotenkin erityisen tyhmältä...? :D

Vierailija
47/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, näitä kommentteja lukiessa minun koko työ kuulostaa älyvapaalta hommalta! 

T: Tehtaassa linjastötyötä tekevä

Vierailija
48/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse tehnyt mutta vaasan tehtailla työskenneltäessä näin erään linjastotyöntekijän työtehtävän.

Liukuhihnalla kulki vaasan ruispaloja pitkittäissuunnassa. Hänen ainoa työtehtävänsä oli kääntää ne poikittain elikkä toistepäin. Tätä työtä hän teki päivästä toiseen.

49/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihanjalostamossa virkanimikkeeni oli välilihantarkastaja. Piti vastata puhelimeen: XXX-liha, välilihantarkastaja Nieminen (onneks ihmiset yleensä ei ehtineet tajuta)

Vierailija
50/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukussa, kaadoin kahdeksan tuntia maitoa viemäriin. Avaa purkki, kaada pois, heitä purkki roskiin, toista.

Vierailija
51/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli myös lihajalostamossa töissä ja hänen piti ensin käsin ja sitten vaa'alla punnita oikea määrä leikkelettä tms. Kertoi saaneensa ranteeseensa tulehduksen ja osaavansa punnita melko tarkasti noin 400 g lihaa.

Oma älyvapain työ oli ehkä hautausmaalla perjantaisin hiekkakäytävien haravointi. Pitihän käytävien olla siisteinä, mutta ensimmäinen tuulenpuuska ja käytävällä oli lehtiä, neulasia yms.

Samaisessa työpaikassa nypittiin useampi päivä sormet kipeinä kiveyksen väleistä rikkaruohoja (tehokkaampaa olisi ollut polttaa ne, mutta tähän emme saaneet lupaa). Ensimmäinen sade ja kiveys oli samannäköinen kuin ennen työskentelyämme.

Turhauttavinta ja unettavinta on ollut vahtia toisten työskentelyä. Etenkin jos hän vain tekee jotain tietokoneella, eikä edes liiku minnekään...

Vierailija
52/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on terveyskeskuslääkäri, ja kerran oli ongelmana eräs mummo, jolla oli talossaan valehtelematta kymmeniä kissoja, ja mökissä sitä myöten aikamoinen hygieniaongelma. Kukaan muu ei kyennyt määräämään kissojen lopetuksesta, ja mieheni sitten lääkärin ominaisuudessa tämän teon joutui tekemään.

Vierailija
53/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen päivätoimintakeskuksessa ja osallistun siten kaikkiin toimiin mihin asiakkaammekin. Saan siis palkkaa mm. kuntosalilla käymisestä, pyörälenkeistä, retkeilystä, maalaamisesta, kahvilla istumisesta, kaupungilla käveleksimisestä, uimisesta, ruuanlaiton ohjaamisesta jne jne jne... Ei älyvapaata sinänsä, mutta sosiaalisena ja sitä myöten asiakkaiden kanssa erittäin hyvin toimeen tulevana mietin kyllä usein että kaikesta sitä palkkaa maksetaankin :)

Vierailija
54/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli myös lihajalostamossa töissä ja hänen piti ensin käsin ja sitten vaa'alla punnita oikea määrä leikkelettä tms. Kertoi saaneensa ranteeseensa tulehduksen ja osaavansa punnita melko tarkasti noin 400 g lihaa.

Oma älyvapain työ oli ehkä hautausmaalla perjantaisin hiekkakäytävien haravointi. Pitihän käytävien olla siisteinä, mutta ensimmäinen tuulenpuuska ja käytävällä oli lehtiä, neulasia yms.

Samaisessa työpaikassa nypittiin useampi päivä sormet kipeinä kiveyksen väleistä rikkaruohoja (tehokkaampaa olisi ollut polttaa ne, mutta tähän emme saaneet lupaa). Ensimmäinen sade ja kiveys oli samannäköinen kuin ennen työskentelyämme.

Turhauttavinta ja unettavinta on ollut vahtia toisten työskentelyä. Etenkin jos hän vain tekee jotain tietokoneella, eikä edes liiku minnekään...

Missä työssä valvotaan tietokoneella työskentelyä? Kuulostaa todella oudolta. 

Vierailija
55/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen päivätoimintakeskuksessa ja osallistun siten kaikkiin toimiin mihin asiakkaammekin. Saan siis palkkaa mm. kuntosalilla käymisestä, pyörälenkeistä, retkeilystä, maalaamisesta, kahvilla istumisesta, kaupungilla käveleksimisestä, uimisesta, ruuanlaiton ohjaamisesta jne jne jne... Ei älyvapaata sinänsä, mutta sosiaalisena ja sitä myöten asiakkaiden kanssa erittäin hyvin toimeen tulevana mietin kyllä usein että kaikesta sitä palkkaa maksetaankin :)

Niin, sinulle tuo voi olla unelmatyö. Mutta esimerkiksi minulle ihan toisessa ääripäässä, en voisi kuvitellakaan viihtyväni tuollaisessa työssä.

Vierailija
56/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran heitimme kaupassa koko hedelmä- ja vihannesosaston roskikseen! Se aivan absurdia heittää kelpo ruokaa suoraan roskikseen!

Tämä oli siihen aikaan, kun oli vielä pitkiä pätkiä jolloin kaupat eivät olleet auki. Muistaakseni oli niin, että jouluaatto+joulupäivä+tapani+sunnuntai kauppa oli kiinni, joten tuoreet kamat päädyttiin heittämään roskikseen.

Ihan järjetöntä!

Vierailija
57/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä eräässä hiljaisessa kahvilassa pomo käski meidät perkaamaan hänen ostamansa 5kg mansikkalaatikon.

Toisin kuin luulimme, yksikään mansikka ei päätynyt kahvilan käyttöön, vaan pomon omaan pakkaseen. Onneksi emme käyttäneet kumihanskoja.

Vierailija
58/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lue päivän lehteä pari tuntia tuossa tuolissa." Pomon suusta suoraan.

Olin asiakaspalvelutyössä... Ikinä en saanut selville miksi, mutta tein mitä käskettiin.

Vierailija
59/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me leikittiin kaks päivää leegoilla jossain konsulttipilipali leikissä: aloitettiin dubloilla ja seuraavana päivänä edistyttiin pikkuleegoihin. Mikäs siinä, kun palkka juoksi. Itse työt jäi vaan tekemättä.

Vierailija
60/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksutin museossa kävijälaskuria. Ohje oli naksuttaa mielellään tuplana ja oikeiden kävijöiden lisäksi henkilökunta. Jos päivän lukema ei ollut tarpeeksi hyvä, ylös kirjattiin joku keksitty luku. Naksuti naks! Olipa hyödyllistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä