Älyvapaimmat työtehtävät mitä teillä on ollut
Olen töissä baarissa ja meille haetaan viinat Virosta. Työntekijät lähtee hakureissulle ja jos tullimiehet kysyy jotain niin pitää sanoa että tulee vain omaan käyttöön. Kaikki ilman erillistä korvausta. Yhdessä toisessa paikassa piti omalla henkilöautolla kuljettaa firman perävaunua joka oli poikkeuksetta ylikuormassa.
Kommentit (329)
Cruella kirjoitti:
Työskentelin tilitoimistossa toimistosihteerinä erään hullun haaskan alaisena. Eräänä päivänä hän totesi, että firman lyijytäytekynien lyijyt (ja niitä kyniähän riitti..) olivat huonolaatuisia, koska ne "katkesivat jatkuvasti"
Niinpä hän antoi minulle tehtäväksi, tuhannen muun homman ohella, napsutella kaikista täytekynistä lyijyt pois ja täyttämään säiliöt vahvemmilla lyijyillä....no VOI SAATANA!
Kellään muullahan ei yllättäin tällaista ongelmaa ollut edes ilmennyt, mutta kun rouva tahtoo, niin rouva saa.
Heitin koko varaston vaivihkaa roskikseen ja tilasin tilalle laatikoittain uusia lyijytäytekyniä - paksummilla lyijyillä.
Tämä eukko oli muutenkin kuuluisa henkilökunnan itkettämisestä mitä merkillisimmillä metodeilla.. yök.
Olisit ottanut sellaisen 30:n kappaleen nipun niitä kyniä käteesi ja tunkenut rouvan pyypyyn.
Pesin esimieheni polkupyörän. Epävarmana kesätyöläisenä hoidin tuonkin homman viimeisen päälle, nykyään raivostuttaa että viitsinkin :P
Paikallisessa päiväkodissa oli ollut vesivahinko, joten työntekijät toivat toimistolle lapsensa mukana. Arvatkaa kuka leikitti niitä. T: Kesätyöntekijä
16-vuotiaana jäätelökioskilla 6€ tunti, ei kirjallista työsopimusta, palkat aina myöhässä ja työnantaja peruutti työvuoron jos satoi ja palkkaa ei saanut tällöin. Hän vakoili tekikö tarpeeksi pieniä palloja, lähetti ystävänsä ostamaan pallon ja punnitsi sen nurkan takana ja tuli satikutia jos teki liian painavan pallon. Hän opetti meitä tekemään onttoja palloja, jotka näyttivät isoilta. Tein silti isompia palloja kuin ohjeistus, koska mielestäni tämä oli asiakkaiden huijausta. Se harmitti vaan kun asiakkaat kuitenkin valitti että pieniä palloja vaikka tein isompia kuin sai :D
Olin kiireapulainen lihajalostamossa, ilman minkään sortin koulutusta. Edelläni opasti pomo jonka aiheuttamat tuhot sain korjata maalaisjärjellä.
Työsopimustani ei lupauksista huolimatta uusittu kun jäin vanhempainvapaalle, koska kuulemma kukaan ei tajunnut että se olisi pitänyt hoitaa ennenkuin äitiysloma alkaa... Lain mukaan vanhempainvapaan alettua ei voi sopimusta tehdä. Mutta sain firman puhelimen, johon koko äitiysvapaani ajan jouduin vastaamaan että kyllä olen kyseinen henkilö, mutta en ole nyt töissä ja palatkaa asiaan noin vuoden kuluttua. Jouduin käymään myös kahdessa strategisessa yhteistyöneuvottelussa äitiyslomani aikana, vaikka en ollut palkkalistoilla enkä siis virallisesti työntekijä.
Sanomattakin selvää, että mitään korvausta en tuosta saanut.
En ole enää kyseisessä työpaikassa. Edelleen olen kuitenkin höynäytettävissä erilaisiin korvauksettomiin ylitöihin.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla piti ajaa 100 kilometriä suuntaansa (siis yhteensä 200 km ja 2h ajomatka) että käyn laittamassa yhdelle firman johtajalle tietokoneen päälle ja videotykkiin kiinni... hän ei yksinkertaisesti osannut kiinnittää vga tai hdmi piuhaa koneeseen tai laittaa yleensä konetta päälle (siis ihan oikeasti! Ja tämä tapahtui pari vuotta sitten).
Iltapäivällä sama uudestaan kun kone piti kerätä pois.
Kyllä siinä ajellessa tuli mietittyä että käytetäänköhän nyt firman resursseja järkevästi, mutta minkäs teet kun on komennettu.
Kuulostaa ihan minuntyöpaikaltani, jossa erään työnjohtajan piti piti ajaa 130 km, jotta avuton palvelupäällikkö sai skype-yhteyden. Yhteyttä tarvittiin myöskin aiheeseen sopivaan sisäisen skype-palaverin pitoon.
Hyvä ketju kadonnut unholaan. Uppia siis, koska kaipaan vertaistukea. Nykyinen työpaikka on yksi älyvapaus kokonaisuudessaan.
Työskentelin tilitoimistossa toimistosihteerinä erään hullun haaskan alaisena. Eräänä päivänä hän totesi, että firman lyijytäytekynien lyijyt (ja niitä kyniähän riitti..) olivat huonolaatuisia, koska ne "katkesivat jatkuvasti"
Niinpä hän antoi minulle tehtäväksi, tuhannen muun homman ohella, napsutella kaikista täytekynistä lyijyt pois ja täyttämään säiliöt vahvemmilla lyijyillä....no VOI SAATANA!
Kellään muullahan ei yllättäin tällaista ongelmaa ollut edes ilmennyt, mutta kun rouva tahtoo, niin rouva saa.
Heitin koko varaston vaivihkaa roskikseen ja tilasin tilalle laatikoittain uusia lyijytäytekyniä - paksummilla lyijyillä.
Tämä eukko oli muutenkin kuuluisa henkilökunnan itkettämisestä mitä merkillisimmillä metodeilla.. yök.