Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyvapaimmat työtehtävät mitä teillä on ollut

Vierailija
08.08.2017 |

Olen töissä baarissa ja meille haetaan viinat Virosta. Työntekijät lähtee hakureissulle ja jos tullimiehet kysyy jotain niin pitää sanoa että tulee vain omaan käyttöön. Kaikki ilman erillistä korvausta. Yhdessä toisessa paikassa piti omalla henkilöautolla kuljettaa firman perävaunua joka oli poikkeuksetta ylikuormassa.

Kommentit (329)

Vierailija
81/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liimasin hula-hula-vanteisiin "tukehtumisvaara"-tarroja. Muutama päivä pelkästään sitä. Hulahula.

Vierailija
82/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ruokaravintolan baarissa/aulassa töissä. En työskennellyt ruokapuolella ollenkaan. Esimiehillä, sekä ravintola että baaripuolella oli tapana pyytää työntekijöitä työntämään kätensä saaviin, jonne aterimet heitettiin likoamaan ennen pesukonetta. Saavin pohjalla oli teräviä veitsiä ja vesi oli saastaista, kylmää ja siinä oli jotain syövyttävää pesuainetta. Muuta meidän ei tarvinnut tehdä. Näin he ilmeisesti testasivat noudatammeko käskyjä ja olemmeko tunnollisia työntekijöitä. Pesuaine syövytti ihoa niin pahasti, että kärsin siitä vielä 20 vuoden jälkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä naisten alusvaatekaupassa Englannissa, Leedsissa. Eräänä päivänä muutenkin outo ja vastenmielinen "assistant manager" oli keksinyt, että teemme paperinpalasten ja läpinäkyvän teipin avulla pieniä lappuja, jotka kuvaavat mitä missäkin myymälän puolella olevassa vetolaatikossa ja komerossa on.

Väänsimme siis yhden päivän ajan kymmeniä pieniä lappuja kirjoitellen niihin kuvauksia, esim. Chantelle, se ja se malli, koko xs.  ja ne kiinnitettiin teipillä. Lopputulos näytti tosi törkyiseltä, koska myymälän yleisilme oli hyvin siisti ja tarkkaan harkittu, kyseessä kuitenkin ketjumyymälä.  

Pari päivää sen jälkeen kyseisen ketjun esimies oli käynyt paikalla, ja vaatinut poistamaan nämä teippiviritykset, mitä en yhtään ihmettele. Eli suhteellisen turha homma. En tiedä perustuiko tämä idea siihen, että Englannissa työhaastattelussa usein kysytään mitä toimenpiteitä teit edellisessä työpaikassa uudistaaksesi sen toimintaa.

Vierailija
84/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukussa, kaadoin kahdeksan tuntia maitoa viemäriin. Avaa purkki, kaada pois, heitä purkki roskiin, toista.

Huhhuh mitä tuhlausta! Mutta miksi?

Kyseisten maitopurkkien ulkokuoressa oli jokin virhe, jonka vuoksi niitä ei voinut enää myydä. Sisällössä ei ollut mitään vikaa, kyllä se hivenen harmitti heittää pois.

Vierailija
85/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liimasin hula-hula-vanteisiin "tukehtumisvaara"-tarroja. Muutama päivä pelkästään sitä. Hulahula.

En aina kestä tätä ihmiskuntaa. Haluaisin asua jossain kehittyneemmässä sivilisaatiossa ihan toisessa galaksissa.

Vierailija
86/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo halusi säästää, joten laittoi minut tulostamaan kotikutoisia mainoksia jaotellusti a4-kokoisille papereille, jotka sitten piti teipata a2:n kokoiseksi ulkoständiin. Teippaukset näkyivät kauas asti ja koko ständi oli tosi törkeän ja halvan näköinen.

Vierailija
87/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli myös lihajalostamossa töissä ja hänen piti ensin käsin ja sitten vaa'alla punnita oikea määrä leikkelettä tms. Kertoi saaneensa ranteeseensa tulehduksen ja osaavansa punnita melko tarkasti noin 400 g lihaa.

Oma älyvapain työ oli ehkä hautausmaalla perjantaisin hiekkakäytävien haravointi. Pitihän käytävien olla siisteinä, mutta ensimmäinen tuulenpuuska ja käytävällä oli lehtiä, neulasia yms.

Samaisessa työpaikassa nypittiin useampi päivä sormet kipeinä kiveyksen väleistä rikkaruohoja (tehokkaampaa olisi ollut polttaa ne, mutta tähän emme saaneet lupaa). Ensimmäinen sade ja kiveys oli samannäköinen kuin ennen työskentelyämme.

Turhauttavinta ja unettavinta on ollut vahtia toisten työskentelyä. Etenkin jos hän vain tekee jotain tietokoneella, eikä edes liiku minnekään...

Siis ittu sen haravoinnin kanssa. Mun kesätyöpaikassa hautausmaalla käytävät haravoitiin joka päivä. Piti olla tietty nätti kuvio. Sitten tietenkin haudankaivaja kaivurillaan vetäs siitä päältä. Ei kun uudestaan vaan.

Ja kaatosateella piti tietenkin tehdä kuviot. Todella merkityksellistä työtä.

Tästä on 25 vuotta aikaa, toivottavasti nykyään ei tehdä enää mitään kuvioita.

Vierailija
88/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä eräällä tehtaalla, joka valmistaa pinnejä ja ponnareita ja meikkivälineitä ja aurinkolaseja jne. Niin mun työtehtävä oli eritellä rikkinäisiä aurinkolaseja eri laatikoihin. En koskaan tajunnut mikä järki siinä oli, ne olivat kaikki ihan hajalla ja idea oli se, että kaikki suht samanlaiset samoihin pahvilaatikoihin. Tein tätä työtä kaksi viikkoa täysin yksin erillisessä huoneessa, kun kaikki muut olivat varastossa keräilyssä. Otin sitten sen kahden viikon jälkeen loparit, oli muutenkin todella ankea työpaikka. Sinne jäivät aurinkolasit. En tiedä jatkoiko enää kukaan erittelyä vai oliko toi tommonen "pidetään apina kiireisenä"-työtehtävä mulle.

Vierailija
89/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan vastuullisessa ammatillisessa vakituisessa työpaikassa yksityisellä terveysasemalla. Mutta joulunalusviikolla esimies määräsi minut kulkemaan raitiovaunulla viinapulloja kantamassa tutuille lähettäville lääkäreille joululahjaksi. Minusta se nyt vaan oli aika absolutistille väärä homma. Ne piti viedä näiden lääkäreiden kotiovelle, monet olivat isäni tuttuja , joten tsupparina olo tässä tarkoituksessa  oli vastenmielistä. Tällä esimiesnaisella ei ollut edes tarvittavaa koulutusta, vaan hän oli nuoruudessaan meidän professorin naisystävä ja oli siksi saanut paremman aseman. Hänen varsinainen aviomiehensä, aikoinaan" seurapiirilääkäri" oli isäni hyvä ystävä. Itse olin saanut paikan siksi, että olin hyväkäytöksinen, nätti ja osasin haastattelussa ruotsia. Olin ollut aikaisemmin Töölön , HUS, tapaturma-asemalla työssä, kuten osa muistakin työtovereista.

Vierailija
90/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyvapaimmat jutut on kyllä ollut ollessani siivoojana. Eräässä isossa marketissa työntekijöiden taukotilasta ja kaupan kahvilasta pienet biojätepussit piti viedä biojätteeseen. Samalla raahattiin sitten palvelutiskiltä satoja kiloja kalaa, broileria ja salaatteja normaaliin roskikseen. Myöskin paistopisteelle jätetyt leivonnaiset ja leivät piti nakata roskiin. Tuntu niin pahalta heittää hyvää ruokaa roskiin.

Vierailija
91/329 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä oon taas saanut nauraa.

Vierailija
92/329 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
93/329 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikata lakanoita ja muita vuodevaatteita, pyyhkeitä ja vaatteita tikkusuoriin pinoihin sillä aikaa kun muistisairaat asukkaat oli keskenään ja tekivät ties mitä. Liinavaatevarasto oli osastonhoitajan mielestä tärkeämpi kuin asiakkaat. Kuulin huhuja, että kävi viivottimen kanssa tarkistamassa pinot ja korjasi niitä tarpeen tullen.

Vierailija
94/329 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

päiväkodissa avataan servietit, leikataan ne neljään osaan ja jokainen neljä osaa taitetaan puoliksi kolmioksi. Näin saadaan yhdestä servietistä neljälle lapselle servietti. Tapahtuu yhä 2017 kunnallisessa päiväkodissa. Kaikesta säästetään. Paitsi tuntuu, että teknisellä puolella tai koulussa ei ole tällaista??

Mun pojan koulussa wc:n käsipyyhepaperit puolitettiin. Serviettejä ei ole, joten niistä ei voi säästää enempää.

Vierailija
95/329 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään miksi naisia ei välttämättä arvosteta. No ei varmasti kun olette lapasia... Vapaalla ei ole pakko tulla töihin ja jos menee siitä pitää tulla palkan lisäksi korvaus. Useassa TESsissä näin.

Vierailija
96/329 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä vuodeosastolla. Urani ehdottomia "helmiä" on kun joku oli paskonut putkan lattialle ja sitten yllätin ko.henkilön pesemästä vessanpöntössä käsiään. Se äänetön manausten määrä!

Vierailija
97/329 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokapäiväinen ruoan biojätteeseen heittäminen! Jos vaikka tullut valikoimiin kuulumatonta broilerin sisäfilettä 40 pakettia niin ne kipataan ketjuohjeistuksen määräyksestä roskiin????? Itken välillä kun näitä kippailen kannen alle.

Kuinka moni ihminen niitä tässäkin maassa tarvitsisi...

Ja kuinka paljon on tehty työtä ja käytetty luonnonvaroja niiden tuottamiseen...

Vierailija
98/329 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti käydä painamassa tietokoneesta yhtä nappia.

Vierailija
99/329 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten olin kesähessuna pienen paikkakunnan paikallislehdessä. Minun piti mennä tekemään iso juttu siitä kuinka jonkun tyypin pihalla kasvoi orvokkeja. Siinä oli sen paikkakunnan isoin uutinen sillä viikolla...

Vierailija
100/329 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmikon leikkaaminen, kun maassa oli lunta 5cm...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi