Tulisiko teille paha mieli tällaisesta? Kaikki hääkutsuihin kyllästyneet kommentoimaan!
Kaverini kertoi minulle joskus viime kesänä, että menevät ensi kesänä naimisiin ja sanoi päivänkin ja että meidän on kutsuttu myös häihin. En pannut sitä päivää mihinkään ylös ja nyt varattiin lomamatka just sillain ettei päästä häihin. Ei viitsi enää perua sitä matkaakaan. Kaveri otti sen niin että vähät välitin heidän häistään ja hääkutsusta kun en painanut sitä päivää mieleeni ja sen takia vahingossa varasin matkan just siihen päälle.
Kommentit (148)
yleiseen tapaan että häissä tarjotaan aina ruoka ja kahvit, ja niiden tavanomainen hinta on tuo 25 e / hlö. Poikkeus tietenkin, jos on jotain superkallista ruokalajiketta, silloinhan hinta voi olla vaikka 50 e hengeltä.
Olen kyllä ollut aika monissa " kahvitarjoilu" häissä.
Edes paikka ei välttämättä kerro tarjoilun luonteesta.
Itse ostan sellaisen lahjan kuin parhaaksi näen, en mieti mitä tarjottavat maksaa.
ja tietenkin siitä kutsusta olen saanut vihiä onko perinne häät(tyliin karjalanpaistia nuorisotalolla, vai filettä ja punaviiniä linnassa). Tämän mukaan oloen menetellyt ja aina osunut oikeaan.
Koskaan en ole ollut niin köyhä, etten olisi vienyt hyvää ja ajteluta lahjaa jos olen paikalle mennyt (vaikka " köyhä" olenkin).
Joihinkin juhliin olen sitten ollut menemättä jos en ole kokenut niin tärkeäksi.
Kukaan ei ole niin köyhä, etteikö halutessaan voisi panostaa läheisen ihmisen lahjaan.
Eli ostetaan unelmien ylikallis hääpuku, samoin unelmien häämatka, teetetään hienot kutsut, kutsutaan liikaa vieraita, sulhaselle vuokrataan 500 euron hintainen puku, juhlapaikka pitää olla kartano tai linna, mutta sitten vieraiden viihtyvyyteen ei enää ole rahaa panostaa. Eli ruoka halvinta mahdollista, esim salaattia tai keittoa, pieneen tilaan tungettu mahdollisimman paljon ihmisiä, hääkahvilla ei ole kuin pieni kakkusiivu jokaiselle ja juhlista aletaan hoputtamaan klo 22 aikaan kotiin, koska tilavuokraa maksetaan tuntiveloituksella.
Eli hienot puitteet ja komian näköinen painotalosta tilattu kutsu eivät aina kerro sitä, paljonko lahjaan kannattaa sijoittaa, jos tätä vaihtokauppa-ajattelua haluaa ylläpitää.
Vierailija:
Eli ostetaan unelmien ylikallis hääpuku, samoin unelmien häämatka, teetetään hienot kutsut, kutsutaan liikaa vieraita, sulhaselle vuokrataan 500 euron hintainen puku, juhlapaikka pitää olla kartano tai linna, mutta sitten vieraiden viihtyvyyteen ei enää ole rahaa panostaa. Eli ruoka halvinta mahdollista, esim salaattia tai keittoa, pieneen tilaan tungettu mahdollisimman paljon ihmisiä, hääkahvilla ei ole kuin pieni kakkusiivu jokaiselle ja juhlista aletaan hoputtamaan klo 22 aikaan kotiin, koska tilavuokraa maksetaan tuntiveloituksella.Eli hienot puitteet ja komian näköinen painotalosta tilattu kutsu eivät aina kerro sitä, paljonko lahjaan kannattaa sijoittaa, jos tätä vaihtokauppa-ajattelua haluaa ylläpitää.
Sen takiahan ihmiset kertovat tulevien juhliensa päivämääriä kuukausia etukäteen, jotta mahdollismman moni pääsee. Se kuuluu hyviin tapoihin ja ystävyyssuhteiden hoitamiseen että pistää sen päivämäärän ylös. Eikä totea, no en jaksanut kirjoittaa sitä ylös. Olet törppö.
Mitähän postia tulisi av:lle jos joku suhtautuisi ristiäiskutsuun tuollalailla, että " no kun en sillon 2 kk sitten muistanut panna sitä ylös, niin me päätettiin lähteä kauppaan just tollon. Ei noi kaikkien tuttujen ristiäiset jaksa kiinnostaa, kun niitä kakaroita tuppaa yhtenään, ja aina juhlitaan saman kaavankin mukaan että ei vois vähempää kiinnostaa..."
Etenkin jos on läheinen kaveri. Häät on aika iso juttu (vaikkei välttämättä aina vieraiden mielestä) ja kyllä silloin toivoisi kavereiden vaivautuvan paikalle. Eikö matkaa voi siirtää esim. viikolla?
kaverillesi ei nyt ole mittään niin tärkeitä aisoita juuri tällä hetkellä kuin ne häät. Ei siis ymmärrä, että muille ihmisille ne eivät ole elämän keskiössä. Anna sille anteeksi kiukuttelu, ja toistele kyllästymiseen asti että matkan varaaminen samalle ajankohdalle oli onneton erehdys.
Kyllä se siitä viimeistään vuoden kuluessa kiukku helpottaa.
Et kovin kiinnostunut ollut osallistumaan kaverisi häihin jos edes matkaa varatessasi et tarkistanut että milloinkas ne häät olikaan...?
enkä matkasuunnitelmissani edes kyllä muistanut, että niillä on kesällä häät. Oltaisiin tietty menty, jos oltaisiin päästy. Mutta ei kai me tota matkaa nyt perutakaan vaan siksi että se sattui menemään heidän häiden päälle. Ei kai kaikkien häihin ole aina pakko mennä, vaikka ne olisikin olleet meidän häissä?
AP
SYY:
Koska otsikossasi jo lukee että hääkutsuihin kyllästyneet vastatkaa..
Et siis oikeasti halua niihin häihin?!?
Älä esitä!
miten tästä häähössötyksestä on tullut elämää tärkeämpi asia. Elämä on valintoja: kaverisi voi valita, suuttuuko sinulle tälläisen jutun takia vai ei. Minä en suuttuisi.
Vierailija:
enkä matkasuunnitelmissani edes kyllä muistanut, että niillä on kesällä häät. Oltaisiin tietty menty, jos oltaisiin päästy. Mutta ei kai me tota matkaa nyt perutakaan vaan siksi että se sattui menemään heidän häiden päälle. Ei kai kaikkien häihin ole aina pakko mennä, vaikka ne olisikin olleet meidän häissä?AP
Nykyään on muotia vähätellä ja arvostella häitä, kun ne on niin lapsellisia ja typeriä, mutta omaan lapseen liittyvät kissanristiäiset tai 1 v 2 kk -päivät on sitten oltava kohokohtia kaikille jotka on lapsen joskus nähneetkään.
Oon kyllästynyt korkeintaan siihen, että aina oletetaan että häät on se tärkein juttu ja kaikki muu jää sen takia. Kyllä voin vilpittömästi vakuuttaa, että todellakin oltaisiin menty häihin, jos oltaisiin päästy. Olisi pitänyt laittaa se päivä heti kalenteriin. Mutta pitäisi sitten lähettää ne kutsutkin puolta vuotta ennen jos kerran on niin tärkeää että kaikki tulevat. Kaverikin itse sanoi viime kesänä, että " viralliset kutsut tulevat sitten joskus" .
Tietyssä vaiheessa elämää ystävä- ja tuttavapiirin ihmiset menevät solkenaan naimisiin.
Suunnittele siinä sitten puolisolle ja itsellesi lomat työpaikalta samaan aikaan lomamatkaa varten (voi olla tosi vaikeaa), samalla pitäen huolta ettei lomanne satu jonkun kaverin häitten päälle... ja jos sattuu lapsus niin kaveri suutahtaa.
Voi voi.
No herrajestas eiköhän se ole yksi elämämme terkeimpiä päiviä kun sitoudutaan avioliiton kautta toiseen koko elämäksi..
Vai eikö kyynisille av-mammoilla avioliitto enää sitä tarkoita?
AP ei olisi ystäväni tuon jälkeen, kun kerran päivä oli selkeästi ilmoitettu hyvissa ajoin ja sanottu samalla TOIVOMUS osallistumisesta..
HYI!!!
HYI ap!
Viestisi ystävällesi on ikävä kyllä se, että et ole kovin kiinnostunut hänestä ja hänelle tärkeästä asiasta. Et varmasti varannut matkaa tahallasi samaan aikaan häiden kanssa, mutta kyllä se, että tällainen vahinko sattui keroo aika paljon.
Toivottavasti ystävyys ei lopu tähän. kai tiedät, että morsiamille (useimmille) ei maailmassa ole mitään tärkeämpää asiaa kuin ne omat, ainoalaatuiset, ikimuistoiset häät. Eikä saisi olla kenellekään muullekaan lähipiirissä. Viimevuosien järkky unelmahäähömpötys menee minulla lähes yli sietorajan.
Itse en ole kyllä koskaan etukäteen tiennyt mitä tarjottavana on.
Kaverini (ei edes läheinen) kertoi ohimennen syksyllä, että ovat varanneet kirkon ensi syksyksi. Vielä ei ole varmaa, että menevätkö edes naimisiin, puhumattakaan siitä, että olenko kutsuttavien listalla, mutta MUISTAN PÄIVÄMÄÄRÄN silti, enkä ole sitä mihinkään edes merkinnyt. Minusta on aika outoa, että ap väittää unohtaneensa ne häät, tuskinpa...