Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ilmaisu LAPSETTOMAT HÄÄT jotenkin ylitsepääsemättömän vaikea asia ymmärtää vieraille?

Vierailija
14.07.2017 |

Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin loppukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin.

Kommentit (377)

Vierailija
201/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sitten voi reilusti järjestää sellaisia häitä, että ei kutsu sinne lainkaan sellaisia ihmisiä, joilla on alaikäiset lapset. Silloin ei ole pelkoa siitä, että lapsiperheet ymmärtäisivät kutsun väärin. Se tosin sitten kaventaa vieraspohjaa ja jää lahjoja saamatta.

Nyt haluaisin tietää, millä tavalla ihmiset voivat ymmärtää väärin kutsun _lapsettomista_ häistä. Viitsitkö valaista?

Oletko tietoinen mihin ketjuun kommentoit? Luitko aloitusviestiä lainkaan? Olen varsin hämmentynyt. Aloitusviestissähän ap tuskailee, kun joku haluaa tuoda vauvan lapsettomiin häihin. Sitä en tiedä miten hän on tullut tulokseen, että vauva ei olisi lapsi. Sitä pitäisi kysyä vauvan äidiltä.

Tiedän kyllä mihin ketjuun kommentoin. Tiedän myös muut kommentit tässä ketjussa, jotka ovat ehkä jääneet sinulta huomiotta. Jos et esimerkiksi huomannut mihin kommenttiin vastasin, niin se oli: "Miksei sitten voi reilusti järjestää sellaisia häitä, että ei kutsu sinne lainkaan sellaisia ihmisiä, joilla on alaikäiset lapset. Silloin ei ole pelkoa siitä, että lapsiperheet ymmärtäisivät kutsun väärin. Se tosin sitten kaventaa vieraspohjaa ja jää lahjoja saamatta", ja mielestäni tässä tapauksessa on luvallista ihmetellä miksi lapsiperheet ymmärtäisivät kutsun väärin. Vaikeuttaako lapsi jotenkin luetunymmärtämistä? En ole itse huomannut tällaista vaikutusta.

Sun pitää sitten kysyä sitä niiltä monilta, jotka eivät ymmärrä mitä lapsettomat juhlat tarkoittavat. Mitä sinä sitä minulta kyselet? Voit aloittaa vaikka ap:n kutsumasta vauvallisesta ihmisestä.

Vierailija
202/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harryn tyttöystävähän osallistui juhliin, mutta ei vihkitoimitukseen. Lehtien mukaan hän ei halunnut viedä huomiota morsiamelta, lehdethän yritti kovasti napata hänen saapumisestaan juhliin kuvia. Harry kävi hakemassa autollaan tyttöystävän varsinaiseen juhlaan. Olisi ollut iso uutinen, jos hän olisi ollut vihkimisessä ja se olisi vienyt kaiken huomion itse parilta.

Lapset oli näkyvässä roolissa Pipan juhlissa. Yläluokan häissä taitaa aina olla lapset mukana, koska perhe ja suku tärkeitä. Eihän vanhuksiakaan rajata pois kutsutuista, lasten jättäminen pois olisi yhtä moukkamaista.

Lyhyeen vihkitilaisuuteen olivat nämä "näkyvässä roolissa" toimivat lapset eli morsiustytöt/pojat tervetulleita, sen sijaan pikkutunneille jatkunut varsinainen hääjuhla oli luonnollisesti childfree. Yläluokalla on varaa lastenhoitajiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sitten voi reilusti järjestää sellaisia häitä, että ei kutsu sinne lainkaan sellaisia ihmisiä, joilla on alaikäiset lapset. Silloin ei ole pelkoa siitä, että lapsiperheet ymmärtäisivät kutsun väärin. Se tosin sitten kaventaa vieraspohjaa ja jää lahjoja saamatta.

Nyt haluaisin tietää, millä tavalla ihmiset voivat ymmärtää väärin kutsun _lapsettomista_ häistä. Viitsitkö valaista?

Oletko tietoinen mihin ketjuun kommentoit? Luitko aloitusviestiä lainkaan? Olen varsin hämmentynyt. Aloitusviestissähän ap tuskailee, kun joku haluaa tuoda vauvan lapsettomiin häihin. Sitä en tiedä miten hän on tullut tulokseen, että vauva ei olisi lapsi. Sitä pitäisi kysyä vauvan äidiltä.

Tiedän kyllä mihin ketjuun kommentoin. Tiedän myös muut kommentit tässä ketjussa, jotka ovat ehkä jääneet sinulta huomiotta. Jos et esimerkiksi huomannut mihin kommenttiin vastasin, niin se oli: "Miksei sitten voi reilusti järjestää sellaisia häitä, että ei kutsu sinne lainkaan sellaisia ihmisiä, joilla on alaikäiset lapset. Silloin ei ole pelkoa siitä, että lapsiperheet ymmärtäisivät kutsun väärin. Se tosin sitten kaventaa vieraspohjaa ja jää lahjoja saamatta", ja mielestäni tässä tapauksessa on luvallista ihmetellä miksi lapsiperheet ymmärtäisivät kutsun väärin. Vaikeuttaako lapsi jotenkin luetunymmärtämistä? En ole itse huomannut tällaista vaikutusta.

Sun pitää sitten kysyä sitä niiltä monilta, jotka eivät ymmärrä mitä lapsettomat juhlat tarkoittavat. Mitä sinä sitä minulta kyselet? Voit aloittaa vaikka ap:n kutsumasta vauvallisesta ihmisestä.

Käsittääkseni palstalle kirjoitetut kommentit näkyvät kaikille, ja ellet ole tuon aiemman 'lapsiperheet ymmärtäisivät kutsun väärin' tai vastaavan kommentin kirjoittaja, niin en ole erityisesti kysynyt aiheesta sinulta. Mutta ehkä kuitenkin pystyisit vastaamaan kysymykseen, koska sinullakin ilmeisesti on joitain haasteita ymmärtää lukemaasi.

Vierailija
204/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamat lapsettomat häät tullut koettua ja kaikkia on yhdistänyt yksi seikka. Se lapsettomien häiden keksijä on ollut aina morsian. Sulhanen olisi toivottanut perheet kokonaisina juhlimaan.

Toisaalta. Eniten  näistä lapsettomista kutsuista suivaantuvat myöskin nimenomaan naiset. Miehet lähtisivät hyvin mielellään juhlimaan ilman lapsiaan.

Kertoo paljon nykynaisen minä minä -asenteesta.

Meillä oli kyllä ihan yhteinen päätös. Tilan puitteissa olisi jäänyt suurin osa kaveripiiristä kutsumatta, jos oltaisiin kutsuttu kaikki sukulaislapset. Kun vaihtoehtona on kaverit, joita tapaamme vähintään kuukausittain, ja lapset joista osaa emme ole koskaan edes tavanneet, niin kyllä valinta oli valitettavasti molemmille ihan selvä.

Vierailija
205/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää miten nämä ihmiset on kasvatettu. Ei ole ok kutsua SUKUJUHLIIN vain niitä osia perheistä joista itse sattuu erityisesti pitämään. En minäkään oikein pidä omista isovanhemmistani, silti ei tulisi mieleenkään jättää heitä kutsumatta häihini!

Vierailija
206/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menisin naimisiin, olisi ne lapsettomat. En kestä kiljuvia, itkeviä kakaroita, koska minulla on ääniyliherkkyys. Jokaisella on oikeus päättää häistään ja jos ei vieraat tai vieras taivu pyyntöön, mitä on kutsukortissa, niin jääköön kotiin.

Vierailija
207/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häähurmoksessa oleville ah niin ainutlaatuisen päivänsä jo eskarissa suunniteille morsioille ei sanota vastaan, näissä päivissä sulhanenkin on vain statisti.

Vierailija
208/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkit Peltorit sopisivat sinulle 😂

Vierailija
209/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en välitä muusta, mutta olisi kiva jos morsian ois lapseton, kun kerran on pukeutunut siihen valkoiseen unelmaan ja huntuun, ne kun joskus tais olla neitsyyden symboli. Tyylirikko raastaa silmiä kuten sekin, että morsiamen dekolteealue on täynnä tatskoja. Kamalaa.

Meillä ei ollut naimisiin mennessä lapsia mutta sen verran oli tullut jo jyystettyä nuoruudessa etten edes ajatellut valkoista hääpukua. Pitäkööt neitsyet sen valkoisensa.

Vierailija
210/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsuja olisi läheinen ihminen, haluaisin kyllä osallistua hänen häihinsä. Pikkuvauvaa en kuitenkaan voisi jättää häiden ajaksi hoitoon ellei hoitaja lullaisi vauvaa vaunuissa hääpaikan parkkipaikalla. Tottakai varmistaisin kutsun lähettäjältä, onko ok tuoda vauva sillä ilman vauvaa en kuitenkaan juhliin lähtisi. Olisi moukkamaista vain tuoda se vauva mukana (ja joutui ovella käännytetyksi takaisin kotiin). Ymmärrän kyllä, että lapsihan se vauvakin on, joskin melkoisen eri asia kuin vilkas leikki-ikäinen, uhmakas taapero tai älyluurilleen kiroava esiteini. No kai sitä joku koliikkivauvankin kanssa häihin lähtisi jos sitä ei erikseen kiellettäisi?

LULLATA?!? Nyt oksennan:D

Vierailija
211/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamat lapsettomat häät tullut koettua ja kaikkia on yhdistänyt yksi seikka. Se lapsettomien häiden keksijä on ollut aina morsian. Sulhanen olisi toivottanut perheet kokonaisina juhlimaan.

Toisaalta. Eniten  näistä lapsettomista kutsuista suivaantuvat myöskin nimenomaan naiset. Miehet lähtisivät hyvin mielellään juhlimaan ilman lapsiaan.

Meillä oli kyllä ihan yhteinen päätös. Tilan puitteissa olisi jäänyt suurin osa kaveripiiristä kutsumatta, jos oltaisiin kutsuttu kaikki sukulaislapset. Kun vaihtoehtona on kaverit, joita tapaamme vähintään kuukausittain, ja lapset joista osaa emme ole koskaan edes tavanneet, niin kyllä valinta oli valitettavasti molemmille ihan selvä.

Toisaalta, voisi ajatella sitäkin, että mikä tekee häistä arvokkaat ikimuistoiset juhlat, jotka erottuvat niistä kavereiden kanssa bilettämisistä. Varmaan juurikin se, että paikalla on suvun vanhimpia ja niitä muitakin, joita harvoin on tilaisuus tavata. Mielestäni häät arkipäiväistyvät, jos ne nähdään kivana biletyksenä vain kavereiden kanssa. Kivaahan se on, mutta unohtuvat pian.

Vierailija
212/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisen googletuksen mukaan Pippan hääjuhlissa oli lapsia ja heille tarjoiltiin mm. voileipiä. Aikuisille oli hienot ruuat.

Vierailija
213/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippa Middletonin häissä oli lapset paikalla sekä vihkimisen että aterian aikana.

Vierailija
214/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää miten nämä ihmiset on kasvatettu. Ei ole ok kutsua SUKUJUHLIIN vain niitä osia perheistä joista itse sattuu erityisesti pitämään. En minäkään oikein pidä omista isovanhemmistani, silti ei tulisi mieleenkään jättää heitä kutsumatta häihini!

Kyllä periaatteessa on. Jokainen saa päättää kenet kutsuu. Ei kaikki kutsu edes omia vanhempia, jos ei olla väleissä. Itsekin melkein jätin oman äitini kutsumatta, koska haukkui viimeiseen asti sulhasta ja yritti sabotoida häitä.

Ja on täysin eri asia valikoida perheestä mielivaltaisesti osa lapsista tai vaikka vain toinen puoliso, kuin tehdä selkeä linjaus ettei ketään alaikäistä kutsuta. Silloin ei ole kyse mistään pärstäkertoimen perusteella valikoinnista (joka sekin olisi viime kädessä hääparin oikeus), vaan siitä että johonkin se raja pitää kutsuissa vetää.

Ja kolmanneksi, millä oikeudella te julistatte toisten ihmisten häät teidän omiksi sukujuhliksenne? Usein iso osa vieraista on ystäviä, joissakin häissä jopa selvästi suurin osa. Sukujakin on yleensä paikalla useita erillisiä. Jos haluatte järjestää koko suvun tapaamisen, niin ihan vapaasti voitte järjestää sellaisen itse.

Vierailija
215/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häihin sai tuoda lapsia mutta lähes kaikki nakkasi lapset hoitoon ja bailasi aamuun asti. Ne kaksi joilla lapset oli mukana, soitteli vimmatusti hoitajaa omilleen. Toinen löysi hoitajan ja liittyi juhliin mukaan, toinen lähti surkutellen kotiin. En ole häissä ollut aiemmin, joten en tiedä millaista jäykistelyä ne yleensä sisältävät. Vieraat oli innoissaan ja häiden seniorit kiitteli vielä vuosia myöhemmin onnistunutta järjestelyä ja niin pitikin. Lähdin ajatuksesta että juhlat ovat vieraita varten ja häät ehkä ainoa mahdollisuus yhdistää mieheni ja omat kaverit saman katon alle juhlimaan.

Vierailija
216/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, voisi ajatella sitäkin, että mikä tekee häistä arvokkaat ikimuistoiset juhlat, jotka erottuvat niistä kavereiden kanssa bilettämisistä. Varmaan juurikin se, että paikalla on suvun vanhimpia ja niitä muitakin, joita harvoin on tilaisuus tavata. Mielestäni häät arkipäiväistyvät, jos ne nähdään kivana biletyksenä vain kavereiden kanssa. Kivaahan se on, mutta unohtuvat pian.

Paikalla oli suvun vanhimmatkin. Ja toki sinä saat ihan vapaasti pohtia, mikä tekee sinun häistäsi juuri sellaiset juhlat kuin sinä haluat. Vastaava oikeus kun sattuu olemaan meillä kaikilla muillakin, niin täytyy ymmärtää sekin, että jotkut saattavat nähdä asian myös toisin.

Vierailija
217/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 80-luvun lapsi ja jonkin verran tuli myös lapsena hääjuhlissa käytyä. Ero tuon ja tämän päivän välillä on vaan tuo lasten kasvatus. En muista koska nähneeni ja kuulleeni lapsena sellaista mökää ja epäjärjestystä lasten tiimoilta kuin nykypäivän juhlissa. Me istuimme keskenämme (ja ihmisiksi) joko lastenpöydässä tai sitten vanhempien kanssa salissa. Saimme vähän käydä kiertämässä juhlapaikkaa sisältä ja ulkoa mutta tullut mieleenkään pitää sellaista älämölöä jona tuntuu olevan luontaista tämän päivän kasvattamattomille lapsille. Ja joo, me ei oltu mitään äidin pikku prinsessoista, ei uskovaisia, ei hissukoita tai vässyköitä vaan ihan normaaleja lapsia 80-luvulta. Eli summa summarum; kasvattakaa ja ohjeistamaan lapsianne, tulee varmasti kutsuja juhliinkin.

Itse myös 80-luvun tuotos ja muistan että se turpa pidettiin rullalla virallisissa osuuksissa. Esimerkki tuli aikuisilta, kun aikuiset oli hiljaa niin oli lapsetkin. Kun juhlissa alkoi vapaan puhumisen osuus ja aikuiset aloittivat keskinäisen hölisemisen ymmärrettiin että nyt voi lapsetkin puhua ja leikkiä keskenään. Ja kun juhlista lähdettiin sanottiin heipat kaikille ja lähdettiin eikä alettu haraamaan vastaan, huutamaan ja kiljumaan koska se olisi ollut ihan turhaa.

Vierailija
218/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikalla oli suvun vanhimmatkin. Ja toki sinä saat ihan vapaasti pohtia, mikä tekee sinun häistäsi juuri sellaiset juhlat kuin sinä haluat. Vastaava oikeus kun sattuu olemaan meillä kaikilla muillakin, niin täytyy ymmärtää sekin, että jotkut saattavat nähdä asian myös toisin.

Pitää vielä lisätä, että on joka tapauksessa häiden perimmäisin merkitys aika hukassa, jos omat häät unohtuvat. Minulle se ainakin oli kahden ihmisen päätös ja lupaus pysyä yhdessä ja perustaa perhe. Minulle se olisi ollut unohtumaton päivä, vaikka se olisi tapahtunut pelkästään pakollisten todistajien läsnäollessa maistraatissa ja olisi jatkunut kahden hengen kakkukahvilla kotona.

Mitä taas muiden häihin tulee, niin eipä niitä parin vuoden päästä kovin kummoisesti muistele. Oli sitten sukuhäät, kaverihäät, isot, pienet, lapselliset tai lapsettomat.

Vierailija
219/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ok, että häihin ei kutsuta lainkaan eläkeikäisiä sukulaisia? Ainoastaan nuoremmat, eikä mitään poikkeuksia yhdenkään mummon tai papan kohdalla?

Vierailija
220/377 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä periaatteessa on. Jokainen saa päättää kenet kutsuu. Ei kaikki kutsu edes omia vanhempia, jos ei olla väleissä. Itsekin melkein jätin oman äitini kutsumatta, koska haukkui viimeiseen asti sulhasta ja yritti sabotoida häitä.

Ja on täysin eri asia valikoida perheestä mielivaltaisesti osa lapsista tai vaikka vain toinen puoliso, kuin tehdä selkeä linjaus ettei ketään alaikäistä kutsuta. Silloin ei ole kyse mistään pärstäkertoimen perusteella valikoinnista (joka sekin olisi viime kädessä hääparin oikeus), vaan siitä että johonkin se raja pitää kutsuissa vetää.

Ja kolmanneksi, millä oikeudella te julistatte toisten ihmisten häät teidän omiksi sukujuhliksenne? Usein iso osa vieraista on ystäviä, joissakin häissä jopa selvästi suurin osa. Sukujakin on yleensä paikalla useita erillisiä. Jos haluatte järjestää koko suvun tapaamisen, niin ihan vapaasti voitte järjestää sellaisen itse.

Oikeus ja hyvä käytös ovat eriasioita. Oikeus on tehdä mitä vaan mikä ei ole laitonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän