Onko ilmaisu LAPSETTOMAT HÄÄT jotenkin ylitsepääsemättömän vaikea asia ymmärtää vieraille?
Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin loppukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin.
Kommentit (377)
Käytiin 90-luvulla lukuisissa häissä. Oma ikäluokkamme pariutui, joillain oli lapsia ja jollain ei.
Ei ollut käsitettä "lapsettomat häät" silloin. Ihan vain kaikki mukaan. Eli voi olla ikäluokalleni vaikea ymmärtää. Tosin ikäluokallani ei ole enää pikkulapsia, mutta oudoksuisin kutsua häihin, joissa on rajattu lapset pois.
Mutta, jos saisin tällaiset kutsun, niin joko menisn ilman lapsia tai en menisi ollenkaan. Hyvin yksinkertaista.
Me tehtiin selväksi että kutsu on vain kuoressa mainituille henkilöille. Jos siinä ei lukenut sylivauvan nimeä niin häntä ei oltu kutsuttu. Vauvan vanhemmat jäävät tulematta jos ei löydy siksi aikaa hoitajaa. Mieluummin niin kuin jatkuvaa huutoa koko tilaisuuden ajan.
Ja miksi ette halua häihinne lapsia? Tulee ankeat juhlat.
Olen ollut yksissä lapsettomissa häissä ja ne oli kyllä tylsimmät häät missä olen ollut. Ja kun perheenjäsenestä (olin sulhasen sisko, morsmaikun idea tämä kyllä oli) oli kyse, lasten rajaaminen vieraslistan ulkopuolelle tuntui töykeältä. Koko ajan sukulaiset meiltäkin kyseli, että missäs se erkkapetteri on. Me vain sanottiin että sitä ei saanut tänne tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi ette halua häihinne lapsia? Tulee ankeat juhlat.
Ei mennyt kauaa että ensimmäinen mielensäpahoittaja saapui ketjuun
Pieni vauva voi olla täysimetyksellä. Silloin äidin on helpompi jäädä kotiin kuin lähteä ilman vauvaa häihin.
Minä en välitä muusta, mutta olisi kiva jos morsian ois lapseton, kun kerran on pukeutunut siihen valkoiseen unelmaan ja huntuun, ne kun joskus tais olla neitsyyden symboli. Tyylirikko raastaa silmiä kuten sekin, että morsiamen dekolteealue on täynnä tatskoja. Kamalaa.
Mankuu luultavasti sen takia ettei sylivauvaa noin vain jätetä hoitoon ja haluaa kuitenkin osallistua häihin. En pysty ymmärtämään mitä lapset häissä häiritsevät, aikaisinhan ne lähtevät poiskin joten käytännössä loppuilta/yö on aikuisten juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Pieni vauva voi olla täysimetyksellä. Silloin äidin on helpompi jäädä kotiin kuin lähteä ilman vauvaa häihin.
Niinpä, kyllä juhlia tulee jatkossakin. Näihin kemuihin kyseine mamma ei nyt vaan sitten voi osallistua johtuen elämäntilanteesta. Näin sitä elämässä välillä jää kivat pirskeet joskus välistä.
Jos saatte kutsun häihin ilman lapsia niin älkää menkö jos se ei onnistu.
Pitäkää omat juhlanne vaikka pelkästään lapsille mutta muut saa juhlia niinkuin haluaa.
Ja meillä on 2 lasta mutta emme ole symbioosissa 24/7/365.
Meille sopii häät/juhlat ilman lapsia tai lasten kanssa.
Häät nyt on muutenkin niin tyylittlmät, että onbeksi saa lapsista tekosyyn olla menemättä.
Jos kutsuja olisi läheinen ihminen, haluaisin kyllä osallistua hänen häihinsä. Pikkuvauvaa en kuitenkaan voisi jättää häiden ajaksi hoitoon ellei hoitaja lullaisi vauvaa vaunuissa hääpaikan parkkipaikalla. Tottakai varmistaisin kutsun lähettäjältä, onko ok tuoda vauva sillä ilman vauvaa en kuitenkaan juhliin lähtisi. Olisi moukkamaista vain tuoda se vauva mukana (ja joutui ovella käännytetyksi takaisin kotiin). Ymmärrän kyllä, että lapsihan se vauvakin on, joskin melkoisen eri asia kuin vilkas leikki-ikäinen, uhmakas taapero tai älyluurilleen kiroava esiteini. No kai sitä joku koliikkivauvankin kanssa häihin lähtisi jos sitä ei erikseen kiellettäisi?
Mä en ottaisi sylivauvaa häihin vaikka olisi kutsuttukin. En miellä häitä lastenjuhliksi. Enkä haluaisi imettää, hyssyttää,vaihtaa vaippaa ja yrittää pitää vauvaa hiljaisena juhlamekossa ja samalla yrittää nauttia toisen ainutlaatuisesta päivästä.
kutsuja lähetellessä olet varmaan tiennyt että kaverilla on vauva. yleensä vauvat on äitinsä kanssa. jos lapsi olisi vähän vanhempi, niin voisi olla isänsä kanssa pari tuntia, kun vaimo on juhlimassa. tiedenkin, jos isä on tuntematon ja ei ole muita sukulaisia jolle jättää, niin tilanne on hankala.
Hän kenties ajatteli, että tarkoititte vain kävelyikäisiä lapsia ja sylivauva olisi ok. Sitähän lapseton ei tietenkään tarkoita.
Henkilökohtaisesti en osallistu häihin, joihin on kutsuttu vain aikuiset. Joko koko perhe tai ei ketään. Mutta tämä vain minun näkemykseni eikä varsinaisesti liity tähän..
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yksissä lapsettomissa häissä ja ne oli kyllä tylsimmät häät missä olen ollut. Ja kun perheenjäsenestä (olin sulhasen sisko, morsmaikun idea tämä kyllä oli) oli kyse, lasten rajaaminen vieraslistan ulkopuolelle tuntui töykeältä. Koko ajan sukulaiset meiltäkin kyseli, että missäs se erkkapetteri on. Me vain sanottiin että sitä ei saanut tänne tuoda.
Kuinkas te noin tökerösti käyttäydyittte ja kyseenalaistitte juhlan järjestäneiden oikeuden järjestää omanlaisensa juhlat. Esititte kertomasi mukaan utelijoille asian vielä hirveän uhriutuen, ikäänkuin lapsenne ei olisi paikalla vihkiparin häntä kohtaan kokevan syvän inhon vuoksi. Opetatte kamalaa ja itsekästä asennetta varmasti tiedostamattanne myös lapselle, nyt peilin eteen.
Minäkään halua lapsia juhliin erityisesti ja ravintolassa pyydän toista pöytää, jos huomaan että minua aletaan ohjaamaan pikkulapsiperheen viereen. Aina olen ollut kohtelias ja vaihtoehtoinen pöytä on löytynyt. En silti vihaa lapsia, enkä vaadi ravintolaa poistamaan muksuja. Minä hyväksyn maailman ja sen minulle asettamat mahdollisuudet ja rajoitteet, mutta esitän toiveita ja kunniotan toisten toiveita.
Kyllä se häiritsee, kun kirkossa muutama lapsi rääkyy ja touhuilee omiaan. Samaten juhlapaikalla juoksevat jaloissa ja huutavat. Useimmiten vanhemmat eivät tajua lähteä ulos/ hillitä lapsiaan.
Itse rajasin lapset pois kun pelkästään serkuilla on 10 alle seitsemänvuotiasta lasta, häät järjestettiin hotellin ravintolassa ja jatkot oli alakerran klubitiloissa. Eli halusimme aikuisten häät. Lisäksi oli kyseessä vielä iltajuhla, vihkiminen oli vasta klo 17. Kun lähetin kutsuja, ajattelin että aikuiset huokaavat helpotuksesta kun saa laittaa lapset hoitoon ja vaihtaa vapaalle edes yhdeksi illaksi mutta asia ei todellakaan mennyt muutaman kohdalla näin vaan juhlista jäätiin pois kun heidän prinsessansa ei saanut osallistua.
Jos nyt ei jumalauta sitä kullanmurua voi yhdeksi iltaa laittaa hoitoon (näillä tapauksilla se ei olisi ollut ongelma) niin voi lapsi parkaa missä pullossa hän kasvaa. Paras oli kun yksikin tapaus ei katsonut päällekkään edes vuotta myöhemmin kun kaupassa käveli vastaan =)
Ihmiset on outoja ja itsekkäitä. Sanot vaan että ei ole ok ottaa mukaan.