Miehet! Haittaisiko teitä, jos tyttöystävä olisi kasvissyöjä?
Kommentit (180)
Moni täällä mainitsee tuon ns. käännyttämisen. Oman kokemukseni mukaan hyvin harva kasvissyöjä tai vegaani käännyttää omaehtoisesti. Siinä käy niin, että lihansyöjät alkavat udella: miksi olet kasvissyöjä, miksi et syö edes munaa tai maitoa, miksei kala käy, mikset nyt tällä kertaa joustaisi ja ottaisi maitosuklaata jne. Ja sitten kun näihin kysymyksiin vastaa rehellisesti, niin lihansyöjät loukkaantuvat ja kokevat sen omien valintojensa tyrmäämisenä. Jos kysytään niin vastaan, mutta en tuputa. Silti moni kokee sen käännyttämisenä. Tiedän monia kasvissyöjiä/vegaaneja, jotka ovat ns. kaappivegaaneja eivätkä uskalla kertoa siitä työkavereille tai suvulle, koska pelkäävät että siitä nousee myrsky. Minusta on aika väärin ja surullista, jos kulttuurimme on sellainen, että väkivallattomuutta joutuu salailemaan.
Kasvissyöjien ajankäyttö on sietämätöntä, suuri osa ajasta menee ruokailujen suunnitteluun, valmistukseen ja raaka-aineiden hankintaa. Kun kyläiltäs yhteisten tuttujen luona, niin alkaisi loputon niuhottaminen ja vouhottaminen ruuista, sama anoppilassa. Ei tulis kauppoja.
Mirri kirjoitti:
Moni täällä mainitsee tuon ns. käännyttämisen. Oman kokemukseni mukaan hyvin harva kasvissyöjä tai vegaani käännyttää omaehtoisesti. Siinä käy niin, että lihansyöjät alkavat udella: miksi olet kasvissyöjä, miksi et syö edes munaa tai maitoa, miksei kala käy, mikset nyt tällä kertaa joustaisi ja ottaisi maitosuklaata jne. Ja sitten kun näihin kysymyksiin vastaa rehellisesti, niin lihansyöjät loukkaantuvat ja kokevat sen omien valintojensa tyrmäämisenä. Jos kysytään niin vastaan, mutta en tuputa. Silti moni kokee sen käännyttämisenä. Tiedän monia kasvissyöjiä/vegaaneja, jotka ovat ns. kaappivegaaneja eivätkä uskalla kertoa siitä työkavereille tai suvulle, koska pelkäävät että siitä nousee myrsky. Minusta on aika väärin ja surullista, jos kulttuurimme on sellainen, että väkivallattomuutta joutuu salailemaan.
Lihansyöjiä ei ole olemassakaan kuin harhaisessa mielessäsi. On aivan yleistä että vegaanit mainostavat itseään muka vähemmän kärsimystä aiheuttavina kuten sinä ja tämä on tekopyhää. Heikko moraali on sinullakin
Vegaani on täysin eri juttu kuin kasvissyöjä. Sama kuin sanoisi ettei puuta voi käyttää koska tehotuotanto on luonnotonta ja puiden kaataminenkin on väärin. Vegaanius on lähtökohtaisesti valmiissa maailmassa valmiine sääntöineen samoin kuten uskovaisetkin. Esim naistenkin oikeuksia voi ajaa olematta feministi on vain osattava ottaa huomioon kokonaisuudet tarvittaessa myös miesten syrjintä ja ongelmat. Suurin osa ihmisistä on niin pihalla että henkilökohtaisesti ihmettelen että kenellekkään kelpaa. Kuin energiavirta jooga hippi jonka kanssa yrität keskustella jostain rationaalisesta. Ihmiset ovat ongelmaisia mutta se minkä rajan sisällä pysytään on olennaista. Flipanneet ovat vain turhauttavia fanaattisuudessaan. Ja huom vegaanit koko-ajan pyrkivät tuomaan esiin kuinka kärsimystä eläinten eläminen on tai kuinka on murhaa syödä eläimiä, he eivät pidä asioita omana tietonaan kuten ei monet uskovaisetkaan siksi eivät ole mielenkiintoista tai kovin tavoiteltavaa seuraa koska eivät ymmärrä kokonaisuuksia tai pysy realistisella taosolla syyllistäen kaikkia muita ei uskovia.
En kyllä ottaisi sellaista miestä, jolle tuo olisi kauhea ongelma ja jopa kynnyskysymys suhteessa. Kertoo paljon miehestä ja ajatusmaailmasta. Terveisin.kasvispainotteisesti syövä, mutta ei edes totaali kasvissyöjä nainen
Nojaa... Kai sitä tavallaan parisuhteessa jokainen joutuu tekemään kompromisseja, mutta vegaanin kanssa lopulta törmäisi melko isoihin arvoristiriitoihin. Eihän kysymys ole pelkästä ruokavaliosta, vaan kahden erillaisen arvomaailman yhteensovittamisesta.
Helppo sanoa, että ei se nainen pakota vegaaniksi, mutta eihän siitä nyt pitkällä tähtäimellä mitään tulisi, että syötäisiin vähän väliä eri ruokia. Koska hän ei voisi eettisistä syistä joustaa omasta ruokavaliostaan, niin minunhan siinä pitäisi muuttua...
En minä nyt mikään himolihansyöjä ole ja pyrin syömään ihan tietoisesti paljon vegevaihtoehtoja oman hyvinvoinnin takia, mutta tykkään kuitenkin laitella monenlaisia laittaa liha- ja kalaruokia. Aika vaikeaa se olisi, jos kesällä esimerkiksi ei voisi viikonloppuisin lainkaan grillailla pihvejä tai savustella kaloja taikka nauttia yhdessä ravuista... Kyllä se melko ilottomalta kuulostaa.
Ja kestäisikö tämä vegaaninainen lihan/kalan tuoksuisia keittiöitä? Vähän epäilen. Voisiko hän todella hyväksyä sen, että minä syön medium rare pihviä hänen edessään?
Vierailija kirjoitti:
Haittaisiko?
Ei haittaa lainkaan. Hyvä vaan.
Minua ei kiinnosta mitä syö kunhan ruoka on monipuolista ja kyseessä ei ole kannibaali :)
Eli ei haittaisi. Tällä hetkellä on kasvisystävä nainen vieressä vaikka syö kyllä lihaakiin. Minulle aina syöttää kasviksia yhden palan väkisin kun olen vähän skeptinen kasvisten suhteen :DD olen kyllä yllättynyt monesti positiivisesti. Opin syömään jopa uunilohta ja savustettua lohta kun oli pakko maistaa ja olikin törkeen hyvää :DD kyllä koko tyttöystävän perhettä nauratti ku tykkäsinki kalasta
Onpas taas ihana ketju josta voi itse kukin vetää omat johtopäätöksensä, lähinnä siis että kasvissyöjät sun muut ovat ahdasmielisiä fanaatikkoja jotka vaativat että muut joustavat joka asiassa mutta itse voivat haukkua muita, saarnata ja painostaa, ja olla juuri niin joustamattomia kuin haluavat. Tämän takia en itse ikinä ryhtyisi suhteeseen kasvissyöjän, saati sitten vegaanin, kanssa. Jos kyse olisi pelkästä ruokavaliosta asian kanssa voisi vielä elää, mutta kun asenne on mitä on niin en todellakaan haluaisi.
Harmittaisi todella paljon jos tyttöystäväni ei haluaisi ruokavaliollaan tukea eläinten kaltoinkohtelua ja murhaamista ja altistaa itseään eläinperäisen ruokavalion sairauksille (syöpä, sydän- ja verisuonitaudit yms)
Eiku...
Ei haittaisi, jos olisi aikuinen eikä teinin tasolla oleva mustavalkoisesti ajatteleva fanaatikko. Eli siis hänen pitäisi suostua laittamaan mulle ei-vegaanisia ruokia. En kylläkään olettaisi hänen mulle kokkaavan, mutta jos ei missään nimessä kävisi, hän ei olisi oikea kumppani minulle.
Tosin jos saisin tietää rakastamani naisen olevan fanaattinen himovegaani ei se haittaisi ja kääntyisin itsekin vegaaniksi.
Kasvissyönti ei haittaisi vegaanius kyllä haittaisi.
Ei haittaa. Edellinen oli ja seuraavakin on. Olen itsekin.
Ei kyllä ole kynnyskysymys toiseenkaan suuntaan, vaikka nämä nyt näin menivätkin.
Mirri kirjoitti:
Aika kumma sitten että omalle kohdalle on osunut näitä käännyttäjiä useampikin. Tyyliin aletaan ruokapöydässä tenttaamaan että tiedätkö mistä toi sun pihvi on lautaselle tullut, tiedätkö miten lehmiä pidetään ja ne kärsii, ootko nähnyt miten niitä kohdellaan teurastamolla. Tai toinen tapaus jonka bravuuri oli, että kun joku laittaa faceen kuvan lihaa sisältävästä ateriastaan niin alle paukautetaan saman tien joku PETA-linkki tms jostain kärsivistä eläimistä "mieti vähän mitä syöt"-kommentilla höystettynä.
Vierailija kirjoitti:
Nojaa... Kai sitä tavallaan parisuhteessa jokainen joutuu tekemään kompromisseja, mutta vegaanin kanssa lopulta törmäisi melko isoihin arvoristiriitoihin. Eihän kysymys ole pelkästä ruokavaliosta, vaan kahden erillaisen arvomaailman yhteensovittamisesta.
Helppo sanoa, että ei se nainen pakota vegaaniksi, mutta eihän siitä nyt pitkällä tähtäimellä mitään tulisi, että syötäisiin vähän väliä eri ruokia. Koska hän ei voisi eettisistä syistä joustaa omasta ruokavaliostaan, niin minunhan siinä pitäisi muuttua...
En minä nyt mikään himolihansyöjä ole ja pyrin syömään ihan tietoisesti paljon vegevaihtoehtoja oman hyvinvoinnin takia, mutta tykkään kuitenkin laitella monenlaisia laittaa liha- ja kalaruokia. Aika vaikeaa se olisi, jos kesällä esimerkiksi ei voisi viikonloppuisin lainkaan grillailla pihvejä tai savustella kaloja taikka nauttia yhdessä ravuista... Kyllä se melko ilottomalta kuulostaa.
Ja kestäisikö tämä vegaaninainen lihan/kalan tuoksuisia keittiöitä? Vähän epäilen. Voisiko hän todella hyväksyä sen, että minä syön medium rare pihviä hänen edessään?
Mikä estäisi grillailla omat pihvit ja naiselle kasvispihvi? Ruokanautintoja voi jakaa vaikka söisi eri ruokaa. Minä olen vegaani ja mies keliaakikko-lihansyöjä, eikä tässä ole mitään haasteita sen kummemmin. Syön vain enemmän riisiä kuin söisin jos mies ei olisi keliaakikko.
Minä olin kasvissyöjä kun tavattiin, ei mitään aatteellista syytä, en vain pidä lihasta liiemmin. Opettelin syömään ja laittamaan lihaa, jo ihan taloudellisistakin syistä kun muutettiin yhteen. Muutama vuosi myöhemmin mies itse totesi, ettei kyllä välitä enää lihansyönnistä kun kasvisruoka on niin paljon parempaa ja sillä linjalla ollaan menty, kumpikaan ei ole kasvissyöjä, mutta lihaa ei montaa kertaa kuussa tule syötyä. Joskus käy näinkin :)
Jos käyttää isoa kurkkua myös alapäässään usein, niin silloin kyllä mielelläni. Naisen pervous ja nymfomania tärkeämpää kuin pelkkä ruokavalio!!
Vierailija kirjoitti:
Miehet, tiesittekö muuten sitä, että Pamela Anderson on vegaani.
Niin?
En rupee seurusteleen syömishäiriöisten kanssa.