Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet! Haittaisiko teitä, jos tyttöystävä olisi kasvissyöjä?

Vierailija
03.07.2017 |

Haittaisiko?

Kommentit (180)

Vierailija
121/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojaa... Kai sitä tavallaan parisuhteessa jokainen joutuu tekemään kompromisseja, mutta vegaanin kanssa lopulta törmäisi melko isoihin arvoristiriitoihin. Eihän kysymys ole pelkästä ruokavaliosta, vaan kahden erillaisen arvomaailman yhteensovittamisesta.

Helppo sanoa, että ei se nainen pakota vegaaniksi, mutta eihän siitä nyt pitkällä tähtäimellä mitään tulisi, että syötäisiin vähän väliä eri ruokia. Koska hän ei voisi eettisistä syistä joustaa omasta ruokavaliostaan, niin minunhan siinä pitäisi muuttua...

En minä nyt mikään himolihansyöjä ole ja pyrin syömään ihan tietoisesti paljon vegevaihtoehtoja oman hyvinvoinnin takia, mutta tykkään kuitenkin laitella monenlaisia laittaa liha- ja kalaruokia. Aika vaikeaa se olisi, jos kesällä esimerkiksi ei voisi viikonloppuisin lainkaan grillailla pihvejä tai savustella kaloja taikka nauttia yhdessä ravuista... Kyllä se melko ilottomalta kuulostaa.

Ja kestäisikö tämä vegaaninainen lihan/kalan tuoksuisia keittiöitä? Vähän epäilen. Voisiko hän todella hyväksyä sen, että minä syön medium rare pihviä hänen edessään?

Mikä estäisi grillailla omat pihvit ja naiselle kasvispihvi? Ruokanautintoja voi jakaa vaikka söisi eri ruokaa. Minä olen vegaani ja mies keliaakikko-lihansyöjä, eikä tässä ole mitään haasteita sen kummemmin. Syön vain enemmän riisiä kuin söisin jos mies ei olisi keliaakikko.

Tiskipöydällä parit veriset jänikset ja muutama kuha ja ahven. Sitten kun pikkuisen verta unohtuu pyyhkiä pois kaakelista niin ei mitään ongelmaa vai?

Vierailija
122/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estäisi grillailla omat pihvit ja naiselle kasvispihvi? Ruokanautintoja voi jakaa vaikka söisi eri ruokaa. Minä olen vegaani ja mies keliaakikko-lihansyöjä, eikä tässä ole mitään haasteita sen kummemmin. Syön vain enemmän riisiä kuin söisin jos mies ei olisi keliaakikko.

No olet kyllä oikeassa ja kyllähän se varmaan onnistuisi juuri noin. Silti tämä edellyttää todella sitä, että kumpikin osapuoli on valmis hyväksymään toisen ruokavalion, eikä tuomitse toisen valintoja.

Esimerkiksi minä oikeasti pidän hyvästä pihvistä taikka savustetusta kalasta esimerkiksi, niin tuntuu vaikealta ajatella, että söisin niitä nautiskellen, jos toinen osapuoli salaa pöydän päästä paheksuisi minua.

En minä ole mikään tunteeton raakile, vaan haluan ottaa kumppanin tunteet huomioon. Jos lihan ja kalan syöntini oikeasti vaivaisi toista, niin eihän se mukavaa olisi silloin syödä lihaa tai kalaa toisen edessä. Tätä minä lähinnä tässä haen takaa. Jos kasvisruokavalio on oikeasti sellainen asia, joka ei aiheuta draamaa, asia on ok. Ei siinä mitään ongelmaa silloin olisi.

Jos taas tämä kasvisruokavalio määritelee esimerkiksi elämää niin, että ei voi jouluna edes nähdä kinkkupalaa pöydässä, niin kyllä siinä varmaan skismaa jossain vaiheessa syntyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisyönti ei minua haittaisi mutta jos veriset perkeet tiskipöydällä tai veriset kalat pusseissa jääkaapissa aiheuttaisi ongelmia, olisi tilanne toisin päin eli kasvisyöjää ennemmin haittaisi se luonnollismpi suhtautuminen elämään kuolemaan ja luontoon.

Vierailija
124/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ongelma olisi. Itse asiassa ihan positiivista, pysyy nainen helpommin naisellisen hoikissa mitoissakin.

Huono asia kasvissyönti olisi vasta, jos siihen liittyisi lähetystyöntekijän into pakottaa kaikki muutkin ihmiset oman maailmankuvansa mukaiseksi. Silloin ei toimisi, tulisi riitaa ennemmin tai myöhemmin. Uskonnolliskiihkoinen maailmankuva tarvitsee kumppanikseen toisen samalla lailla ajattelevan, muuten ei toimi suhde.

Vierailija
125/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet kyllä oikeassa ja kyllähän se varmaan onnistuisi juuri noin. Silti tämä edellyttää todella sitä, että kumpikin osapuoli on valmis hyväksymään toisen ruokavalion, eikä tuomitse toisen valintoja.

Esimerkiksi minä oikeasti pidän hyvästä pihvistä taikka savustetusta kalasta esimerkiksi, niin tuntuu vaikealta ajatella, että söisin niitä nautiskellen, jos toinen osapuoli salaa pöydän päästä paheksuisi minua.

En minä ole mikään tunteeton raakile, vaan haluan ottaa kumppanin tunteet huomioon. Jos lihan ja kalan syöntini oikeasti vaivaisi toista, niin eihän se mukavaa olisi silloin syödä lihaa tai kalaa toisen edessä. Tätä minä lähinnä tässä haen takaa. Jos kasvisruokavalio on oikeasti sellainen asia, joka ei aiheuta draamaa, asia on ok. Ei siinä mitään ongelmaa silloin olisi.

Jos taas tämä kasvisruokavalio määritelee esimerkiksi elämää niin, että ei voi jouluna edes nähdä kinkkupalaa pöydässä, niin kyllä siinä varmaan skismaa jossain vaiheessa syntyisi.

Ymmärrän kyllä tuonkin pointin. Minä olen "paheksunut" joskus vitsillä, koska niin monet ihmiset odottavat sitä (kommentoidaan esim. jotain oletetusta kauhistuksestani lihansyöntiä kohtaan ja siihen vastauksena otan nyrpistelevän ilmeen naamalleni), ja mieskin joskus suhteen alussa söi salaa nakkeja keittiössä, kuvitellen jotain paheksuntaa, mutta nyt tämä toimii ihan hyvin molempiin suuntiin.

Vierailija
126/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisyönti ei minua haittaisi mutta jos veriset perkeet tiskipöydällä tai veriset kalat pusseissa jääkaapissa aiheuttaisi ongelmia, olisi tilanne toisin päin eli kasvisyöjää ennemmin haittaisi se luonnollismpi suhtautuminen elämään kuolemaan ja luontoon.

Minulle ei kelpaisi se nakki enkä katselisi mitään soijaa puputtavia tekopyhiä joille olisi kalastaminen ongelma.

Vierailija
127/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ongelma olisi. Itse asiassa ihan positiivista, pysyy nainen helpommin naisellisen hoikissa mitoissakin.

Huono asia kasvissyönti olisi vasta, jos siihen liittyisi lähetystyöntekijän into pakottaa kaikki muutkin ihmiset oman maailmankuvansa mukaiseksi. Silloin ei toimisi, tulisi riitaa ennemmin tai myöhemmin. Uskonnolliskiihkoinen maailmankuva tarvitsee kumppanikseen toisen samalla lailla ajattelevan, muuten ei toimi suhde.

Ei kasvissyönti mikään hoikkuuden tae ole.

Vierailija
128/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, mutta kyllä vituttamaan varmaa jossain vaiheessa jos on tällainen perus vegaani, eli että se vegaanius on mainittava aina ruuasta puhuessa.

Vierailija
129/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, onhan kaikkia sipsikaljavegaani-virityksiäkin. Mutta kyllä sen avulla silti helpompi on säilyttää sorja runko kuin vaikka mäkkäriruokavaliolla.

Vierailija
130/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukset, kolme ex-on kasvissyöjiä

1)ensimmäinen hurahti oikein kunnolla, onko mikä lie vege ja mitään syötävää ei koskaa löydä mistään

2)oli jo vege, lupasi ettei yritä käännyttää, mutta marisi aina kun pidimme grillijuhlia yms söin väärin

3)oli jo vege, järkevin näistä, mutta sen ruuat tuoksuu kammottavalta ja haju on jokapaikassa, yök

Kaikilla näillä oli, miljoona allergiaa, yliherkkyyttä, vatsaa kivistää ja sairastuvat aina ja joka paikassa, vastuskyky on nollassa.

Välimeren matkailun saa unohtaa, yhtäkään tavallista ravintolaa ja tavernaa tai perinteista ruokapaikkaa, tapas paikkaa yms tms josta välimeri on kuuluisa ei voi harkita. 

Eli ei haittaa, jos ei omaa mitään noista 3 asiasta, muuten haittaa, sillä rakastan välimerta, pidän kaikesta siitä, kultturista, ruuasta, viinistä..jos tuosta pitää jättää ruoka pois... puuttuu jotain täysin oleellista.

Vierailija
131/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukset, kolme ex-on kasvissyöjiä

1)ensimmäinen hurahti oikein kunnolla, onko mikä lie vege ja mitään syötävää ei koskaa löydä mistään

2)oli jo vege, lupasi ettei yritä käännyttää, mutta marisi aina kun pidimme grillijuhlia yms söin väärin

3)oli jo vege, järkevin näistä, mutta sen ruuat tuoksuu kammottavalta ja haju on jokapaikassa, yök

Kaikilla näillä oli, miljoona allergiaa, yliherkkyyttä, vatsaa kivistää ja sairastuvat aina ja joka paikassa, vastuskyky on nollassa.

Välimeren matkailun saa unohtaa, yhtäkään tavallista ravintolaa ja tavernaa tai perinteista ruokapaikkaa, tapas paikkaa yms tms josta välimeri on kuuluisa ei voi harkita. 

Eli ei haittaa, jos ei omaa mitään noista 3 asiasta, muuten haittaa, sillä rakastan välimerta, pidän kaikesta siitä, kultturista, ruuasta, viinistä..jos tuosta pitää jättää ruoka pois... puuttuu jotain täysin oleellista.

Hyvin sanottu, tässä kiteytettynä juuri niitä asioita, jotka vegetyttöystävässä voisivat haitata.

Veget eivät aina ymmärrä, että ruokakin on kulttuuria ja joissakin maissa jopa suuri osa sitä. Siksi meille kulinaristeille veget eivät aina ole paras puolisovaihtoehto.

Vierailija
132/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojaa... Kai sitä tavallaan parisuhteessa jokainen joutuu tekemään kompromisseja, mutta vegaanin kanssa lopulta törmäisi melko isoihin arvoristiriitoihin. Eihän kysymys ole pelkästä ruokavaliosta, vaan kahden erillaisen arvomaailman yhteensovittamisesta.

Helppo sanoa, että ei se nainen pakota vegaaniksi, mutta eihän siitä nyt pitkällä tähtäimellä mitään tulisi, että syötäisiin vähän väliä eri ruokia. Koska hän ei voisi eettisistä syistä joustaa omasta ruokavaliostaan, niin minunhan siinä pitäisi muuttua...

En minä nyt mikään himolihansyöjä ole ja pyrin syömään ihan tietoisesti paljon vegevaihtoehtoja oman hyvinvoinnin takia, mutta tykkään kuitenkin laitella monenlaisia laittaa liha- ja kalaruokia. Aika vaikeaa se olisi, jos kesällä esimerkiksi ei voisi viikonloppuisin lainkaan grillailla pihvejä tai savustella kaloja taikka nauttia yhdessä ravuista... Kyllä se melko ilottomalta kuulostaa.

Ja kestäisikö tämä vegaaninainen lihan/kalan tuoksuisia keittiöitä? Vähän epäilen. Voisiko hän todella hyväksyä sen, että minä syön medium rare pihviä hänen edessään?

Ainakaan minun grilliini ei laiteta mitään vegehömppää

Vierailija
133/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siita nyt pisteita saa, joskaan ei ole deal breaker. Eniten pelkaan yhtensopivuutta, itse fitnessurhelijana kanaa ja lihaa menee viikossa kilokaupalla. Jos viela ei saisi syoda kalaa tai kananmunia pelkaisin ristiiriidan ja hallinnollisen overheadin kasvavan liian isoksi.

Jokseenkin hauskaa silleen pirullisessa mielessä oli lukea tämän fitnesshehkutuksesi. Terveisin monta kiloa viikossa vegaanista ruokaa nauttiva fitnessurheilija. :)

Vierailija
134/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaninaisesta tulee mielikuva ituhippi rastatukassa, venytyskorut korvissa ja nenärengas. Vaatetus kaikkia mahdollisia värejä ja kangaskassi olalla :D

Vierailija
135/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, onhan kaikkia sipsikaljavegaani-virityksiäkin. Mutta kyllä sen avulla silti helpompi on säilyttää sorja runko kuin vaikka mäkkäriruokavaliolla.

Niin että kasvissyönnin vaihtoehto on mäkkäriruoka?

Vierailija
136/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten punainen liha ja makkara.

Vierailija
137/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaisi todella paljon jos tyttöystäväni ei haluaisi ruokavaliollaan tukea eläinten kaltoinkohtelua ja murhaamista ja altistaa itseään eläinperäisen ruokavalion sairauksille (syöpä, sydän- ja verisuonitaudit yms)

Eiku...

Miksi te vegaanit olette noin vihaisia kokoajan?

Vierailija
138/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjänaiset ovat kireitä ja yrittävät jossain välissä kumminkin pomottaa. Lisäksi kasvissafka on kalliimpaa kuin normiruoka. Lisäksi jos itse on karppaaja, ei yhteistä ruokaa paljoa oo.

Vierailija
139/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit ne ei ymmärrä että ketään muita kuin teitä, ei kiinnosta. EI kiinnosta miksi ette syö lihaa, ei kiinnosta kauan olette olleet vegejä. Ei kiinnosta paljonko proteiineja saa tai ei jää saamatta. Ei kiinnosta millä korvaatte lihan. Ei kiinnosta paljon se maksaa. Ei kiinnosta tekeekö joskus mieli pekonia.

Vierailija
140/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten punainen liha ja makkara.

Nämä onkin sitten ihan jotain muuta kuin mäkkäriruoka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän