Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet! Haittaisiko teitä, jos tyttöystävä olisi kasvissyöjä?

Vierailija
03.07.2017 |

Haittaisiko?

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaisiko?

Kunhan ei ala käännyttämään ja suostuu kokkaamaan myös liharuokia. Se olisi kovin epäkäytännöllistä että molemmat kokkaisi omat ruokansa.

Suostutko itse kokkaamaan kasvisruokia?

Mitä väliä suostuuko ki

rjoittaja siihen. Ainoastaan yhdellä on tässä aivovamma.

Sinkkumies

Moi taas sinkkumies, onks ollu paljon naisii viime aikoina? Noi sun tekstit on niin älykästä pohdintaa että varmaan on laatunaisia oven takana jonossa! Rispekti.

Ihan turha yritys, kun en mitään enää etsikään. 

Persepää Luuseri

Vierailija
82/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaani haittaisi. Kasvisyöjä ei. Vegaanista ravintoa syövä ei niin paljon kuin ideologinen vegaani. Tosin olen allerginen pavuille joten laittaisin todennäköisesti ruokaa päivittäin vain itselleni ja kalastan ruokani joten kalaa söisin jatkuvasti. Luulen ettei vegaani olisi mahdollinen ihastumisen kohde koska haluan logiikkaan perustuvan suhteen ihmisen kanssa, esim uskovainenkaan ei kävisi.

Logiikkaan perustuva suhde? Miksei vegaanius ole mielestäsi loogista?

Vegaanius on täysin epäloogista, eli olla käyttämättä luonnon antimia ja eläinkunnan tuotteita silloin kun se on lajien kannalta järkevää toimintaa ja varmistaa että kaikki jo olemassa oleva käyttökelpoinen heitetään hukkaan ja korvata muuten tuotetulla tuotteella. Vegaaniudessa ei ole koskaan mitään loogista ollutkaan se on verrattavissa uskontoon missä poistetaan järkevä tapa suhtautua luontoon, tehotuotannon varjolla, minulle ei kelpaisi myöskään tehotuotetun ruoan syöjä. Vegaani valitsee ennemmin synteettisen kuin luonnollisen se ei ole järkevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos nielee. ;) Sen verran joutuu joustamaan.

Vierailija
84/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet heti ajattelee, että nainen olisi käännyttämässä miestä kasvissyöntiin? Mulle jonkun toisen kasvissyönti on sama asia kuin se, etten itse tykkää salmiakista. Ei kuitenkaan tule mieleenkään kieltää muita syömästä salmiakkia.

Varmaan siksi koska niin monilla on kokemukia näistä käännyttäjistä, saarnaajista ja syyllistäjistä. Yleensä ne kokemukset on toki 15-25v ikähaarukasta, aikuiset kasvissyöjät tuollaista harrastaa harvemmin.

Vierailija
85/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tää yleinen luulo että kaikki kasvissyöjät/vegaanit saarnaa. Itse olen kasvissyöjä ja oikeasti oon saanu kuulla siitä niiiin monta kertaa. En todellakaan ole tuputtanut yhtään enkä koskaan, istunut vain pöytääni (siis kouluruokailuissa), ja heti alkaa tulemaan kommentteja kuten "hyi, mitä toi on?" "Mä en ikinä vois olla kasvissyöjä!!11!" ja paras kommentti oli "Tiesitkö että jokaisessa kasviksessa on 1% syöpää?" :DD

No, nämä kommentit tuli siis alakoulun puolella, toivotaan ettei uudessa koulussani olla niin lapsellisia.

Vierailija
86/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, vastaan silti - anteeksi. Olin ollut kasvissyöjä pari vuotta, kun tapasin mieheni. Mies söi lihaa, ihan perus jauheliha-makkara-linjalla. En ollut millään käännytyslinjalla, koska en usko määräilyn voimaan. En myöskään suunnitellut vakavaa suhdetta alkuun. Mies sai kuitenkin kipinän uudistaa elämäntapojaan, ehkä osin uuden ystävyytemme ansiosta. Hän alkoi kuntoilla, laihtui paljon, luopui lihasta ja pitkäksi aikaa myös kokonaan alkoholista (itse juon joskus, eli en ole suinkaan absolutisti).

Muutimme yksiin ja nykyään olemme naimisissa. Kasvissyönti ei ollut mikään ehdottomuus suhteemme onnistumiselle alkuun, mutta nyt koen, että suhteemme kestämiselle sillä ON ollut selvä hyötyvaikutus, että ruuat ja kokkailut on olleet yhteisiä.

Vierailija
87/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisi. Draamat ruokien valinnassa ja pitäisi aina kokata kaksi eri ruokaa. Huonolla tuurilla vielä ideologinen hapatus. Ihminen on hampaiden perusteella luonnostaan sekasyöjä.

Vierailija
88/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää tää yleinen luulo että kaikki kasvissyöjät/vegaanit saarnaa. Itse olen kasvissyöjä ja oikeasti oon saanu kuulla siitä niiiin monta kertaa. En todellakaan ole tuputtanut yhtään enkä koskaan, istunut vain pöytääni (siis kouluruokailuissa), ja heti alkaa tulemaan kommentteja kuten "hyi, mitä toi on?" "Mä en ikinä vois olla kasvissyöjä!!11!" ja paras kommentti oli "Tiesitkö että jokaisessa kasviksessa on 1% syöpää?" :DD

No, nämä kommentit tuli siis alakoulun puolella, toivotaan ettei uudessa koulussani olla niin lapsellisia.

Vegaani on täysin eri juttu kuin kasvissyöjä. Sama kuin sanoisi ettei puuta voi käyttää koska tehotuotanto on luonnotonta ja puiden kaataminenkin on väärin. Vegaanius on lähtökohtaisesti valmiissa maailmassa valmiine sääntöineen samoin kuten uskovaisetkin. Esim naistenkin oikeuksia voi ajaa olematta feministi on  vain osattava ottaa huomioon kokonaisuudet tarvittaessa myös miesten syrjintä ja ongelmat. Suurin osa ihmisistä on niin pihalla että henkilökohtaisesti ihmettelen että kenellekkään kelpaa. Kuin energiavirta jooga hippi jonka kanssa yrität keskustella jostain rationaalisesta. Ihmiset ovat ongelmaisia mutta se minkä rajan sisällä pysytään on olennaista. Flipanneet ovat vain turhauttavia fanaattisuudessaan. Ja huom vegaanit koko-ajan pyrkivät tuomaan esiin kuinka kärsimystä eläinten eläminen on tai kuinka on murhaa syödä eläimiä, he eivät pidä asioita omana tietonaan kuten ei monet uskovaisetkaan siksi eivät ole mielenkiintoista tai kovin tavoiteltavaa seuraa koska eivät ymmärrä kokonaisuuksia tai pysy realistisella taosolla syyllistäen kaikkia muita ei uskovia. 

Vierailija
89/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kysytään mielipidettä, ja sitten alapeukutetaan kun vastaus ei miellytä? Tyypillistä.

Itse olen ollut kerran naimisissa kasvissyöjänaisen kanssa, ja se riitti. Olen päättänyt että seuraavan elämänkumppanini on syytä olla kaikkiruokainen. Syitä en ala tähän sen kummemmin erittelemään.

Vierailija
90/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on sama kun joku kysyisi voisitko seurustella Jehovan Todistajan kanssa. Ja samasta syystä.

Vierailija
91/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there, done that kirjoitti:

Ensin kysytään mielipidettä, ja sitten alapeukutetaan kun vastaus ei miellytä? Tyypillistä.

Itse olen ollut kerran naimisissa kasvissyöjänaisen kanssa, ja se riitti. Olen päättänyt että seuraavan elämänkumppanini on syytä olla kaikkiruokainen. Syitä en ala tähän sen kummemmin erittelemään.

Joo,mäkin repesin kun mun kommenttia oli alapeukutettu,ku kirjoitin et mun miehelle ois totaalinen turn off kasvissyöjänainen :D No siinäpä ituhippeilette naiset ja miehet :D

T. Tänään grillataan lihaa

Vierailija
92/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kovin herkästi huolisi lihaa syövää tyttöystävää, kun ei lihaa syö itsekään.

Vierailija
93/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin jo etukäteen, eli aluksi suurin osa miehistä vastaa rehellisesti että haittaisi tai että on ihan ok kunhan ei yritä itseä ja lapsia käännyttää ja näille av-mammat käy antamassa heti hirveät määrät alapeukkuja. Sitten on muutama joka vastaa että ei haittaisi ja niille lyödään yläpeukkua. No, ainakin käy selväksi mitä mieltä miehet oikeasti on ja mitä av-mammat haluaisivat miesten ajattelevan. Eli miesnäkökulmasta kasvissyönti on negatiivinen tai neutraali asia, mutta av-mammojen mielestä sen pitäisi olla miesten näkökulmasta positiivista

Vierailija
94/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani, nainen, ja mua ei itse asiassa haittaa ollenkaan jos jotkut miehet kokee sen dealbrakeriksi eivätkä haluaisi kanssani olla - en itsekään haluaisi olla sellaisen miehen kanssa jonka olisi pakko saada lihaa joka aterialla. Paremmin tulee joka suhteessa toimeen ihmisen kanssa jonka eettiset arvot on lähellä omia.

Onneksi sen huomaa jo heti alkuvaiheessa - jos mies ei suostu maistamaan linssikeittoa ja murjottaa kun ei ole leivän päälle makkaraa, niin saa mun puolesta mennä. :)

Vierailija
95/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirri kirjoitti:

Olen vegaani, nainen, ja mua ei itse asiassa haittaa ollenkaan jos jotkut miehet kokee sen dealbrakeriksi eivätkä haluaisi kanssani olla - en itsekään haluaisi olla sellaisen miehen kanssa jonka olisi pakko saada lihaa joka aterialla. Paremmin tulee joka suhteessa toimeen ihmisen kanssa jonka eettiset arvot on lähellä omia.

Onneksi sen huomaa jo heti alkuvaiheessa - jos mies ei suostu maistamaan linssikeittoa ja murjottaa kun ei ole leivän päälle makkaraa, niin saa mun puolesta mennä. :)

Tämä viesti on tätä yleistämistä josta en vegaaneissa pidä. Jos et ole vegaani, niin murjoitat ilman makkaraa tai et suostu maistamaan linssikeittoa. Moraalisi ei ole kovin kummoinen.

Vierailija
96/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirri kirjoitti:

Tämä viesti on tätä yleistämistä josta en vegaaneissa pidä. Jos et ole vegaani, niin murjoitat ilman makkaraa tai et suostu maistamaan linssikeittoa. Moraalisi ei ole kovin kummoinen.

En mä todellakaan yleistä että kaikki lihansyöjät olisivat tuollaisia, vaan tarkoitin juurikin että en voisi olla sellaisen ääri-lihansyöjän kanssa, jolle kasvisruoka on kauhistus. Nykyinenkin miesystäväni on sekasyöjä, mutta syö mielellään kasvispainotteisesti. Kotona syödään pääosin kasvisruokaa, joskus hän laittaa itselleen kalaa, lihaa harvemmin. Ja minulle on tärkeää ettei hän pidä minun arvomaailmaani tyhmänä hapatuksena, vaan ymmärtää vaikkei itse olekaan täysin samaa mieltä. <3

Vierailija
97/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirri kirjoitti:

En mä todellakaan yleistä että kaikki lihansyöjät olisivat tuollaisia, vaan tarkoitin juurikin että en voisi olla sellaisen ääri-lihansyöjän kanssa, jolle kasvisruoka on kauhistus. Nykyinenkin miesystäväni on sekasyöjä, mutta syö mielellään kasvispainotteisesti. Kotona syödään pääosin kasvisruokaa, joskus hän laittaa itselleen kalaa, lihaa harvemmin. Ja minulle on tärkeää ettei hän pidä minun arvomaailmaani tyhmänä hapatuksena, vaan ymmärtää vaikkei itse olekaan täysin samaa mieltä. <3

Ymmärrätkö itse kalastajaa tai metsästäjää?

Vierailija
98/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi, kunhan minä saisin noudattaa omaa ruokavaliotani, johon kuuluu melko paljon kasvisruokaa, mutta myös jonkin verran kalaa, kananmunia, maitotuotteita ja joskus nisäkkäiden tai lintujen lihaa. Kalasta ja kananmunista en ainakaan olisi valmis luopumaan, niitä haluaisin syödä ainakin jonkin verran, että sekä kalaa että munia kumpiakin pari kolme kertaa viikossa, vaikka muuten söisinkin pelkkää kasvisruokaa. En vain kovin helposti pystyisi hyväksymään sitä, että pelkkää kasvisruokaa syömällä saisi kaikki tarvittavat ravintoaineet, kuten d ja b12 vitamiinit. Mieluummin saisin ne syömällä kalaa ja munia kuin ottamalla ne pillerinä.

Vierailija
99/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kasvissyöjä (maitotuotteita käytän) 16 vuotta ja olen siis 29-vuotias. Nykyistä miestäni se ei haittaa, syö itsekin nykyään paljon pelkkää kasvisruokaa, koska tykkää niistä. Minua ei haittaa ollenkaan, vaikka hän lihaa syökin.

Muilla tuntuu olevan enemmän ongelma minun kasvissyöntini ja suuri pelko siitä, aionko pakottaa mahdolliset tulevat lapsetkin kasvissyöjiksi.

Vierailija
100/180 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että osa kasvissyöjistä saarnaa ja osa popsii lihaa silloin kun se on hyvää (=makkaraa, katsoin hieman vinoon, en sanonut mitään). On väärin ajatella, että kaikki tekisivät niin. Minä olen kuullut taas sekasyöjiltä kaikenlaista ihmettelyä, vaikken itse puutu muiden ruokavalioon.

"Hyi, tuo sun ruokas näyttää/haisee pahalle." (Muutama nirso, jotka eivät oikeasti suostuneet syömään lähes mitään.)

"En mä vois elää ilman lihaa." (Selvä, mitä teen tällä tiedolla?)

"Yritätkö sä laihduttaa?" (No en yritä.)

"Miten sä voit syödä tuota?" (Siis ihan perus ruoka-aineita. Pavut, linssit, soija, tofu...)

"No etkö tällä kertaa voisi syödä tuota lihallista ruokaa?" (Opettaja vieläpä. Koulu unohti tilata keskuskeittiöltä ruuan. Tästä tosin on jo aikaa. Loukkasi kuitenkin hieman. Kyseenalaisti minun valintaani.)

Minä en halua saada kommentteja ruuastani. Minäkään en kommentoi muiden ruokia. Varsinkin pari ekaa vuotta koulussa sain jatkuvasti kuunnella kommentointia ruuastani ja ihmettelyä. Joskus meinasin sanoa melko voimakkaasti takaisin, mutten koskaan jaksanut. Onneksi ihmiset tottuivat, ja nykyään saan vain vähän kommentteja.

Kyllä minun mieheni saisi syödä lihaa ihan vapaasti. Toivomus toki olisi, että ottaisi pikkukattilaan erikseen ruokaa ennen kuin laittaisi lihaa joukkoon. Olettamus että minä tekisin liharuokia... eh... ensinnäkin en suostu maistelemaan niitä. Toiseksi, aloin kasvissyöjäksi tosi nuorena, en ole koskaan tehnyt liharuokaa. En todellakaan luottaisi kokkaustaitoihini. Toki kasvisruokaani saa syödä. Yritä toki itse tehdä ensi kertaa ruokaa maistamatta sitä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän