Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18353)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pitkä matikka vaikeampaa kuin lyhyt matematiikka? (Vai onko ainoa haaste siinä, että sisältöä on enemmän?)
Minulla oli lyhyt matikka lukiossa, mutta samalla opettaja opetti molempia. Hän sanoi, että hänestä pitkä matikka oli helpommin ymmärrettävää, koska siinä asiat selitettiin perusteellisemmin ja asioihin syvennyttiin enemmän. Myös lyhyessä matikassa oli integraali- ja differentiaalilaskentaa, mutta lyhyemmin ja pintapuolisemmin. Tämä oli siis noin 40 vuotta sitten.
Useimmille kuitenkin lyhyt matikka on varmaan helpompi.
Korjaus: sama opettaja opetti molempia, ei samalla
Addiktioihin voi kai liittyä tarrautumisilmiö, että kun yrittää olla ilman sitä asiaa, niin haluaakin sitä enemmän ja riippuvuus vain voimistuu? Onko tälle ilmiölle jokin nimitys? (En tarkoita pelkkää repsahdusta/retkahdusta, vaan riippuvuuden voimistumista yrittäessä päästä siitä eroon.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on 3 lasta ja 3 makuuhuonetta jolloin lapsista 2 joutuu olemaan samassa huoneessa, miksi se on aina ne kaksi nuorimmaista ketkä jakaa sen huoneen? Miksi esikoinen saa olla yksin?
Entisellä luokkalaisellani on kaksi veljeä ja koska hän on keskimmäinen, joutui se jakamaan huoneensa pikkuveljen kanssa jonka kanssa hänellä on 8 vuotta ikäeroa, kun taas pienen ikäeron isoveli sai pitää huoneensa yksin
No joo, pikku lapset ei ole niin yksityisiä. Teini-iässä tulee kehollisia muutoksia. Sitä haluaa vaihtaa vaatteensa ilman että viaton lapsi kertoo koko pihalle että siskolla on tissit mutta pienemmät kuin äitillä. Ta että velillä on öisiä ähinöitä peikon alla.
Hyi. Typosi teki viestistä karmeamman kuin olit ajatellut..... :D
Voisiko vaikka jopa 90 kiloa painava tanskandoggi synnyttää poikasia, jos sen ollessa kiimassa se hedelmöitettäisiin korkeintaan noin 3 kiloa painavan chihuahuan spermalla? Toisin päin tuo ei taitaisi onnistua, että poikasten emo olisi chihuahua ja uros olisi tanskandoggi eikä noin erikokoiset koirat varmasti pystyisi parittelemaan keskenään. Siksi ajattelen, että pitäisi tehdä keinohedelmöitys.
Vierailija kirjoitti:
7
Vierailija kirjoitti:
Miten tehdä itsestään vähemmän itkuherkkä? Esim. Työporukkamme esimies on hyvin tuulellakäypä henkilö, joka saattaa kutsua meidät puhutteluun puolen tunnin varoajalla. Sitten hän kertoo meille kuinka emme milloin mitäkin ole tehneet (vaikka olemme). Kun häneltä kysyy esimerkkitapauksia, niin joko kysymys on typerä hänen mielestään tai kyllä meidän pitäisi itse tietää. Näissä tilanteissa yleensä alan itkemään, vaikka tiedän, että olen tehnyt työni hyvin. Kerran yritin saada muuta porukkaa yhteisrintamaan, mutta kukaan ei uskaltanut ja se kuivui siihen. Yleensäkin huutaminen saa minut jotenkin panikoimaan ja sitä kautta itkemään. Muuten olen iloinen, sosiaalinen javahva persoona, mutta tosiaan huutaminen ja syyttä suotta syyttely ilman perusteita saa kyynelkanavat vuotamaan.
Kovat tyypit uskaltaa itkeä. Kikkoja on kuitenkin asennon jäykistäminen, huutajan pään yli tuijottaminen, ehdottomasti ei katsekontaktia. Hätätilassa voi tuijottaa huutajan otsaa silmien väliin, se näyttää katsekontaktilta. Hoe ajatuksissasi jotain intensiivisesti - älä anna huutajan päästä lähellekkään ajatuksiasi tai tunteitasi. Älä anna pienintäkään palautetta. Purukumin jauhaminen helpottaa. Voit myös poistua paikalta, kumarrut hiukan eteenpäin, otat vatsastasi kiinni ja juokset vessaan. Varaudu että huutaja voi kohdistaa huomiosi sinuun. Seuraava kurssi on sitten passiivis-agressiivinen palaute, jatkokurssi sisältää ohjeet japanilaiseen pomonkiusaamiseen. Seuraava vaihe voi olla jo agression palauttaminen.
Joo hyvä. Olin itse eräässä virastossa määräaikaisessa työssä jokunen vuosi sitten. Olen hyvin herkkä ja tölvitty ihminen.
Mulla oli vanhempi nainen pomona. Kun kävin tutustumassa, tultiin ihan hyvin juttuun.
Sitten kun aloitin, hän olikin aivan toisenlainen. Mitään ei olisi saanut kysyä yms.
Ensimmäisten kahden viikon aikana veti mut sivuun ja antoi palautetta, syyttä. Olin ihmeissäni ja ajattelin että purkaa minuun jotain omaa pahaa oloaan.
Meni kuukausi ja lähetti sähköpostilla viestin tulla heti hänen huoneeseensa. Työni oli asiakaspalvelua paikan päällä, en koko ajan kytännyt päätettä.
Sitten soitti että missä viivyn. Olin ihan? En tiennyt tästä viestistä.
Hän alkoi paasata jotain. Sanon jotain, koska suljin korvani. Tuijotin hänen kasvojaan ja ajattelin omiani. Tyynnyttelin itseäni. Sama tilanne taas kuin ennenkin, jostain mulle haluttiin raivota. Irrotin itseni tilanteesta, tarkkailin sivusta.
Sen kuulin, että uhkaili kirjallisella huomautuksella. Tämä oli suullinen huomautus. Eka kerta elämässäni, ikää oli 57. Syytä en tiedä, mutta sanoin että kyllä hän voi kirjallisenkin mulle antaa. Silloinhan syykin selviäisi.
Jatkoi vielä hetken. Odotti selvästi että alkaisin puolustella ja oikoa asioita. Hiljaisuus jatkui vielä. Kysyin, oliko sulla muuta. Ei. Nousin tuolilta, menin ovelle, vilkaisin häntä ja sanoin kiitos. Ovi kiinni.
Voiko saada tyttöystävän, jos ei ole kavereita?
Mieheni laittoi Facebookiin yhteiselle naispuoliselle ystävällemme linkin romanttiseen ja varsin flirttailevaan rakkauslauluun. Kertoi kyllä minulle asiasta itse jälkeenpäin.
He ovat siis pelkästään kavereita, mutta minusta postaus oli parisuhteessa olevalta sopimaton.
En haluaisi rajoittaa mieheni tekemisiä, koska minusta hänen arviointikykynsä petti tällä kertaa. Olenko nipottaja vai miltä kyseinen käytös teistä vaikuttaa?
Voiko elämässä pärjätä ilman korkeakoulututkintoa?
Vierailija kirjoitti:
Voi ja moni pärjääkin. Toki ei pääse lääkäriksi tai juristiksi. Tutkinnon voi hakea myös myöhemmin. Talousjohtajana isolla palkalla oleva tuttuni haki vasta nyt nelivitosena, ihan kun oli korona-aikana tylsiä hetkiä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko saada tyttöystävän, jos ei ole kavereita?
Ihmiset ovat epäluuloisia ja miettivät miksei sinulla ole kavereita. On se naisena sellainen Red flag eli huolestuttava seikka. Olisinko ihmisen ainoa kontakti? roikkuisiko se minussa koko ajan? onko ikävä tyyppi kun kukaan ei halua olla kaveri?
Jos kaverittomuudelle on selkeä syy ja olet yksin viihtyvää tyyppiä, eikä tyttöystävän kaverit haittaa, niin varmaan löytyy. Se on raskasta, jos haluaa mennä vaikka kahville kaksin oman kaverin kanssa ja toinen huokailee siinä kaverittomuuttaan ja yrittää syyllistä kutsua mukaan tai kutsuu itse itseään mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni laittoi Facebookiin yhteiselle naispuoliselle ystävällemme linkin romanttiseen ja varsin flirttailevaan rakkauslauluun. Kertoi kyllä minulle asiasta itse jälkeenpäin.
He ovat siis pelkästään kavereita, mutta minusta postaus oli parisuhteessa olevalta sopimaton.
En haluaisi rajoittaa mieheni tekemisiä, koska minusta hänen arviointikykynsä petti tällä kertaa. Olenko nipottaja vai miltä kyseinen käytös teistä vaikuttaa?
Ehkä syy miksi laittoi sen laulun kertoo tilanteesta. Minun yksi kaveri linkkaa minulle aina romanttisia kappaleita, koska tietää että inhoan niitä ja naureskelemme niille yhdessä. Tai jos on juuri sellaista tämän naisen tyyppistä musiikkia, jota mies tietää ettei ole ennen kuullut. Tai jos heillä on ollut puhetta tuosta laulusta ja siksi linkkasi. Mutta jos ihan muuten vaan, niin aika erikoista käytöstä minustakin, enkä minä ole mikään mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä todellakin voi.
Olisi täysin mahdotonta olla ja elää nykyisellä tavalla, jos kaikki ihmiset olisivat korkeakoulutettuja ja tekisivät vain koulutustaan vastaavaa työtä. Ammattikoulupohjaisia duunareita ym. todella tarvitaan, jotta yhteiskunta pyörii normaalisti.
S-ryhmän lahjakortin voimassaoloksi on merkitty 7/2022. Onko lahjakortti siis voimassa vielä koko heinäkuun?
Miten ne saa pois kirjoitti:
Miten poistaa piilolasit .
Jos tarkoitit piilolinssejä niin nosta toisen käden etusormella yläluomea ja sitten vastakkaisen käden etusormella ja peukalolla nappaat piilarin niiden väliin. Itse teen näin.
Millainen ihminen mielestäsi on kiinnostunut sarjamurhaajista? Ei ihaillen vaan pelkästä mielenkiinnosta.
Aloin miettimään kuinka hyvin esim hävittäjästä (siis lentokone) näkee alas. Erottaako matalalla lentävästä hyvin ihmiset alhaalla maassa. Mietin, kun tästä lensi äsken puiden yläpuolelta hävittäjä matalla nopeasti ylitse niin näkivätkö minut sieltä.
Herra Ylppö ja ihmiset bändiltä löytyy biisi "Sata vuotta", kertoo kuulemma hänen suhteestaan Espanjalaiseen ohjaajaan, tietäiskö joku tämän muikkelin nimen?
Miksi "uudistus" tai "parannus" on lähes aina PASXAA?
Miksi lävistäjä tai tatuoija suostuu tekemään lävistyksen tai tatuoinnin humalaiselle asiakkaalle? Ihmettelen suuresti. Känni lävistys/tatuointi aiheuttaa 99,99% todennäköisyydellä katumusta, mutta siitä huolimatta humalaisen asiakkaan tahtoon suostutaan.
Minulla oli lyhyt matikka lukiossa, mutta samalla opettaja opetti molempia. Hän sanoi, että hänestä pitkä matikka oli helpommin ymmärrettävää, koska siinä asiat selitettiin perusteellisemmin ja asioihin syvennyttiin enemmän. Myös lyhyessä matikassa oli integraali- ja differentiaalilaskentaa, mutta lyhyemmin ja pintapuolisemmin. Tämä oli siis noin 40 vuotta sitten.
Useimmille kuitenkin lyhyt matikka on varmaan helpompi.