Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18353)
-Kapanteri.- kirjoitti:
Miksi "uudistus" tai "parannus" on lähes aina PASXAA?
Koska ihminen on muutosvastarintainen ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä vaikeampaa on opetella uusia asioita. Varsinkin kun ei saa itse päättää muutoksesta. Usein muutos tehdään jotain tiettyä ryhmää varten ja jos sinä et ole tätä ryhmää, niin et ymmärrä muutoksen syytä.
Eli vika on sinussa, olet liian vanha ja änkyrä.
Voiko villieläimen sulkea häkkiin?
Vierailija kirjoitti:
Millaiset kirjat laitetaan kirjastossa poistomyyntiin? Onko sellaiset kirjat joita ei lainata sellaisia? Mietin vaan itse, kun ostin äsken melko uusiakin kirjoja poistomyynnistä. Jotkut 2014 vuodeltakin. Samoin kirjat ihan kunnossa eli ei mitään sotkua yms. Ihmeellistä jos näin uudet kirjat myydään pois. Samoin mietin sitä, että miksi kirjaston pitää edes myydä kirjoja pois. Miksi ei voi laajentaa hyllyjä (kun sielläkin on tilaa). Jotenkin surullista, että jotkut kirjat hylätään. Joutuvatko sitten roskiin jos kukaan osta? Itsekin ostin monta ja olivat minusta mielenkiintoisia kirjoja. Taidan olla ainoa joka niistä sitten piti.
Kirjaston tietojärjestelmällä pystyy seuraamaan lainamääriä - siis sitä, kuinka tiiviiseen tahtiin kirjaa lainataan. Tämä on yksi peruste kirjan poistoon: jos lainauskertoja ei kerry, annetaan jossain vaiheessa periksi ja otetaan kallisarvoiseen hyllytilaan jokin toinen kirja. Hyllystön laajentaminen olisi loputon suo, tila loppuisi lopulta vääjäämättä kesken.
Miten elintarviketeollisuus käsittelee käyttämänsä veden maissa joissa hanavesi ei ole puhdasta?
Esim. juomien valmistuksessa tarvitaan hirmuisia määriä puhdasta vettä.
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Koska ihminen on muutosvastarintainen ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä vaikeampaa on opetella uusia asioita. Varsinkin kun ei saa itse päättää muutoksesta. Usein muutos tehdään jotain tiettyä ryhmää varten ja jos sinä et ole tätä ryhmää, niin et ymmärrä muutoksen syytä.
Voi pitää joissain tapauksissa paikkansa, mutta ei suinkaan aina.
Hyvin usein esim. sähköyhtiöt kertovat muutoksista ja uudistuksista koskien laskutusta. Käytännössä tämä on vain kiertoilmaus sille, että hintoja tullaan korottamaan.
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Sinustako taksi uudistus oli onnistunut? Nykyään taksikyyti maksaa enemmän kuin ennen. Kuljettajaksi voi osua henkilö, joka ei ymmärrä suomea tai ruotsia, eikä osaa ajaa perille ilman opastusta. Nykyään lasta ei uskalla laittaa taksin kyytiin entiseen tapaan. Taksiasemalla ulkomaalaistaustaiset taksikuskit solvaa usein, jos en mene heidän kyytiinsä vaan valitsen turvallisemman suomalaiset kuljettajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Eli vika on sinussa, olet liian vanha ja änkyrä.Sinustako taksi uudistus oli onnistunut? Nykyään taksikyyti maksaa enemmän kuin ennen. Kuljettajaksi voi osua henkilö, joka ei ymmärrä suomea tai ruotsia, eikä osaa ajaa perille ilman opastusta. Nykyään lasta ei uskalla laittaa taksin kyytiin entiseen tapaan. Taksiasemalla ulkomaalaistaustaiset taksikuskit solvaa usein, jos en mene heidän kyytiinsä vaan valitsen turvallisemman suomalaiset kuljettajan.
Taksiuudistus on täydellinen esimerkki kertakaikkisen p*rsiilleen menneestä uudistuksesta. Suomessa oli täysin toimiva taksijärjestelmä ennen uudistusta. Typerä idea olisi pitänyt perua samantien, mutta jostain syystä haluttiin katsoa, miten surkeaksi ja vaaralliseksi taksikyytien saaminen muodostuu. En tiedä ketään, jonka mielestä tämä uudistus olisi ollut edes kohtuullisesti onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset kirjat laitetaan kirjastossa poistomyyntiin? Onko sellaiset kirjat joita ei lainata sellaisia? Mietin vaan itse, kun ostin äsken melko uusiakin kirjoja poistomyynnistä. Jotkut 2014 vuodeltakin. Samoin kirjat ihan kunnossa eli ei mitään sotkua yms. Ihmeellistä jos näin uudet kirjat myydään pois. Samoin mietin sitä, että miksi kirjaston pitää edes myydä kirjoja pois. Miksi ei voi laajentaa hyllyjä (kun sielläkin on tilaa). Jotenkin surullista, että jotkut kirjat hylätään. Joutuvatko sitten roskiin jos kukaan osta? Itsekin ostin monta ja olivat minusta mielenkiintoisia kirjoja. Taidan olla ainoa joka niistä sitten piti.
Kirjaston tietojärjestelmällä pystyy seuraamaan lainamääriä - siis sitä, kuinka tiiviiseen tahtiin kirjaa lainataan. Tämä on yksi peruste kirjan poistoon: jos lainauskertoja ei kerry, annetaan jossain vaiheessa periksi ja otetaan kallisarvoiseen hyllytilaan jokin toinen kirja. Hyllystön laajentaminen olisi loputon suo, tila loppuisi lopulta vääjäämättä kesken.
Kirjastossa vuosia työskennelleenä vastaan vielä tuohon kysymyksen loppuosaan että kyllä, poistomyynnissä myymättä jääneet kirjat menevät roskiin, siis jätehuoltoyhtiön kautta poltettavaksi. Joskus sitä ennen saa vielä ottaa kirjoja ilmaiseksi, itsekin olen ottanut askartelutarkoituksiin. Mutta suuri osa noista roskiin menevistä kirjoista on sellaisia ettei niillä kukaan tee mitään, koska niiden tieto on vanhentunutta. Esimerkiksi uusia lakeja säädetään vähän väliä, joten lakikirjat vanhentuvat nopeasti. (Joskus niissä on hienot kannet, joista voi askarrella kaikenlaista).
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Suomessa (ja muuallakin maailmassa) on ihan oma ammattiryhmänsä (konsultit) jotka tehtailevat muutoksia pelkästään siksi että se on heidän työtänsä. Niissä muutoksissa ei ole järjen häivää, ja yhdeksässä tapauksessa kymmenestä parin vuoden päästä tulee toinen liikkeenjohdon konsultti joka saa johdolle myytyä taas seuraavan muutoksen.
Esimerkkinä yksi tehdas jossa olin jokusen vuoden, ensin tuli konsultti joka vakuutti johdolle että työpisteissä ei kannata pitää työssä tarvittavien komponenttien varastoja, vaan niitä kannattaa varastonhoitajien toimittaa JIT-periaatteella työpisteeseen. Kahden vuoden kuluttua tuli toinen konsultti joka vakuutti johdolle että homma toimii paljon jouhevammin kun ne tarvittavat komponentit on siinä työpisteiden vieressä valmiina. Molempiin muutoksiin meni aina jokunen sata tuhatta euroa kerralla.
Täällä palstalla oli ainakin tätä viestiä kirjoittaessani viesti 10-vuotiaasta tytöstä, joka on raskaana ja jolla ei olisi mahdollisuutta aborttiin. Tämä sai minut miettimään, että minkä ikäinen tyttö on ollut nuorin raskaana ollut ja alateitse lapsensa synnyttänyt tyttö, jolle ei ole tehty sektiota?
Miten olette ymmärtäneet kappaleessa "Duudillandei" sen, mitä tuo duudillandei tarkoittaa?
Miten scifi/avaruuselokuvissa kuvataan ne kohtaukset, joissa astronautit leijuu? Esim elokuva Life (2017), niin siinä oikeastaan koko ajan leijuvat.
Onko emännän käsivoidetta turvallista käyttää "käsihoitoon" miehen p*nikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mietityttänyt: miksi paikoin autotiellä tai pyörätiellä on ihan hitokseen niitä viemärikaivonkansia, siis jopa kymmenkunta aika pienen matkan sisällä ja kaikki vieläpä ihan sikin sokin, ilman mitään logiikkaa tai säntillistä välimatkaa toisiinsa. Sitten saattaa mennä pitkä matka, ettei ole yhtään. Miksi näin?
Ne on laitettu paikkoihin, joihin muuten kertyisi paljon vettä. Esimerkiksi maantiellä niitä ei tarvita, koska tie on hieman kupera ja vesi valuu ojiin. Kaupungin maaperä imee vettä hitaasti.
Kysyjä tarkoittanee viemärinkansilla myös umpinaisia tarkastuskaivojen luukkuja, jolloin kysymyksestä tulee ymmärrettävä. Niitä ei voi laittaa jonoon, koska kadun alla kulkee kaapelit, vesi-, viemäri-, kaukolämpö - sun muut johdot ja putket rinnakkain! Meillä ainakin ammatillisessa ajokoulutuksessa sai virhepisteitä, jos ajoi tällaisten kansien päältä, Niitä kiertäessä josta tulee mutkittelevaa, joten asiaa ymmärtämättömät konstaapelit tarjoavat mielellään suosittua puhalluskoetta kuskille!
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla oli ainakin tätä viestiä kirjoittaessani viesti 10-vuotiaasta tytöstä, joka on raskaana ja jolla ei olisi mahdollisuutta aborttiin. Tämä sai minut miettimään, että minkä ikäinen tyttö on ollut nuorin raskaana ollut ja alateitse lapsensa synnyttänyt tyttö, jolle ei ole tehty sektiota?
Osaisiko joku selittää, mitä ihmettä tässä oikein tapahtuu, itse en ymmärrä. 😂
Naapurissa on karhuryhmä. Miten vakava asian pitää olla että ne kutsutaan paikalle? Kävi kyselemässä ollaanko nähty mitään poikkeavaa ja sitten sanoi että ei vaaraa sivullisille. Ei oltu. Tämä on rauhallinen pientaloalue ja talossa asuu lapsiperhe.
Mistä sanoista lyhenne (?) VESO tulee (siis VESO-päivät yms.)? Olen yrittänyt etsiä, että mistä tuo sana tulee, mutta tietoa ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sanoista lyhenne (?) VESO tulee (siis VESO-päivät yms.)? Olen yrittänyt etsiä, että mistä tuo sana tulee, mutta tietoa ei löydy.
Täsmällistä tietoa tästä ei tosiaan tunnu löytyvän, mutta VirkaEhtoSOpimus vaikuttaisi loogiselta.
Mieheksi korjaamiseen on ainakin kaksi erilaista leikkausta.
Phalloplasty leikkauksissa hävystä muotoillaan ihan oikean kokoinen elin. Sitä ei tosin saa pystyyn ilman apuvälineitä. Koostuu ainakin parista leikkeuksesta ja myös virtsaputki rakennetaan ja voi pissiä seisaaltaan.
Metoidioplasty leikkauksessa klitoriksista muotoillaan niin, että siitä tulee mikropeniksen kokoinen. Tämä nousee pystyyn ihan itsekseen. Pissaaminen edelleen istualleen.
Naiseksi korjaamiseen tarvitaan usein useampi leikkaus. Hermoista tehdään klitoris, virtsaputki laitetaan uusiksi ja penis halkaistaan ja niistä tehdään häpy ja suuaukko. Vaginoplasty on ainakin yksi nimitys.