Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18580)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä aika ihmisillä kestää yleensä muuton yhteydessä tottua asumaan siellä uudessa asunnossa ja pitää sitä kotina? Olenko minä joku kummajainen, kun minulla siihen menee jopa monta kuukautta? Huomenna muutan ja ehkä vasta joskus kesällä saattaa oikeasti sinne uuteen asuntoon mennessä tuntua siltä, että minä menen kotiin. Ennen sitä se on vain asunto muiden joukossa ennen kuin se alkaa tuntumaan kodilta.
Sen varran alkoi asia kiinnostaa, että yritin nopeasti googlata olisiko aiheesta tutkimuksia.
Ainut joka älkkiä löytyi oli Ilta-sanomien juttu jossa keskimääräinen aika briteillä oli 17 kuukautta
https://www.is.fi/asuminen/art-2000000564487.html
Tällainen tutkimus on vaikea tehdä, koska eri ihmiset kokee kodin käsitten eri tavalla.
Itsellä muuton jälkeen asunto alkanut tuntua kodilta muutamassa viikossa.
Mutta olen aina muuttanut "samanlaisten" asuntojen välillä eli kerrostalojen. Voisin kuvitella, että jos muuttaisin todella pienellä paikkakunnalla paikasat toiseen, niin kotiutumien kestaisi kaummin. Koksa jossain sadan ihmisen kylässä keskellä ei mitään osa kotiutumista on naapuristoonkin tutustumienn.
Vierailija kirjoitti:
Miten suhtautua/ajatella, kun ei pidä läheisen ihmisen muuttuneesta ulkonäöstä? (Mä tiedän, että tää on pinnallista.)
Miten teidän suhteessa läheisen muuttunut ulkonäkö vaikuttaa?
Onko ihmisen läheisyydessä leijuva makeahko tuoksu automaattisesti merkki siitä, että hän käyttää kannabista?
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmisen läheisyydessä leijuva makeahko tuoksu automaattisesti merkki siitä, että hän käyttää kannabista?
Olen kuullut/lukenut että ketoositilassa oleva keho erittää "hedelmäistä" tuoksua. Tästä tulkitsisin että ainakaan ei kannata päätellä kenenkään olevan huumeidenkäyttäjä pelkästään "makeahkon" tuoksun perusteella.
Jos peruskoulun todistuksen kaikkien aineiden keskiarvo on 7.9 ja lukuaineiden keskiarvo 8.3, niin minkälaista sun perusteella on oppilaan koulumenestys? Minkälainen keskiarvo on todennäköisesti todistuksessa huonosti, keskinkertaisesti tai hyvin koulussa pärjäävän oppilaan todistuksessa? Entä oikein huippuhyvän oppilaan todistuksessa?
Entä minkälaisia nykyiset peruskoulun todistukset ovat? Sillä kai ne ovat muuttuneet siitä kun minä kävin peruskoulun vuosina 1988-1997? Saadaanko nykyään vielä käytöksen numero todistukseen?
Mitä tarkoittaa laskiaistoivotus "pitkiä pellavia!" ?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3407895/juice-plus-kapselit-ja-satumais…
Kysymys joka odottaa vastausta, äänestäkää
Mitä tarkoittaa supistusrengas? Kuin juuri erästä tarinaa, jossa synnyttävällä naisella oli 1940-luvulla kotona synnyttäessään ollut sellainen ja kätilö joutui kutsumaan lääkärin paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Voiko etukäteen tietää kuinka monta lasta on turvallista synnyttää? Vai onko mahdollista vain arvioida että seuravalle raskaudelle ei ole esteitä? Totta kai jokainen raskaus on yksilöllinen mutta pystyykö lääkäri mitenkään arvioimaan tällaista?
Toki ensimmäistä raskauttaan suunnitteleva voi käydä lääkärintarkastuksessa kysymässä että onko raskaudelle estettä. Parhaiten tietää vasta silloin kun on raskaana, synnytystapa-arviossa. Jos on ahdas lantio ja joutuu esim. keisarinleikkaukseen, niin voi jo periaatteessa tiedostaa että 2-3 lasta on maksimi. Kertokoon vielä joku joka paremmin tietää, minulla kokemusta on vain siskoni kautta.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotenkin mahdollista testata oma kuulonsa? En viitsisi rasittaa terveydenhoitoa mutta haluaisin tietää onko kuulossani jotain outoa. (jo kova puheääni tuntuu kipuna korvassa, en saa mitään selvää sanoista jos samassa huoneessa puhuu kaksi ihmistä samaan aikaan jne., oven takana puhuvan kollegan joka sana kuuluu selvästi jne.).
Suosittelisin kyllä "rasittamaan" terveydenhuoltoa, he ovat tekemässä työtään myös sinua varten. Jos kuulosi haittaa sinua selkeästi, niin parempi varmistaa että kaikki on kunnossa.
Miten hedelmät ja vihannekset punnitaan? Olen asunut yli 2v omillani mutta en uskalla ostaa noita koska en tiedä kuinka toimia.
Vierailija kirjoitti:
Miten hedelmät ja vihannekset punnitaan? Olen asunut yli 2v omillani mutta en uskalla ostaa noita koska en tiedä kuinka toimia.
Mene kaupan hevi-osastolle (eli sinne hedelmä- ja vihannestiskeille). Ota pussi, joko perinteinen hedelmäpussi tai biopussi rullasta ja valitse sinne haluamaasi hedelmää tai vihannesta sen verran kuin tahdot ostaa. Katso hyllyn reunasta tai ylhäällä roikkuvasta taulusta kyseisen hedelmän tai vihanneksen koodi eli numero. Mene osaton vaa´alle, laita pussi vaakaan ja paina oikeaa numeroa. Ota koneesta tuleva tarra, lätkäise se pussiin ja valmista on.
Toista sama, jos ostat useita eri hevi-tuotteita.
Takan sisäseiniin tulee semmoisia kauniita kiemurtelevia kipinärivistöjä palamisen loppuvaiheessa. Mistä ne johtuvat?
Kiitoksia paljon hevi-vastaajalle! Tavoitteena tällä viikolla ostaa molempia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko etukäteen tietää kuinka monta lasta on turvallista synnyttää? Vai onko mahdollista vain arvioida että seuravalle raskaudelle ei ole esteitä? Totta kai jokainen raskaus on yksilöllinen mutta pystyykö lääkäri mitenkään arvioimaan tällaista?
Toki ensimmäistä raskauttaan suunnitteleva voi käydä lääkärintarkastuksessa kysymässä että onko raskaudelle estettä. Parhaiten tietää vasta silloin kun on raskaana, synnytystapa-arviossa. Jos on ahdas lantio ja joutuu esim. keisarinleikkaukseen, niin voi jo periaatteessa tiedostaa että 2-3 lasta on maksimi. Kertokoon vielä joku joka paremmin tietää, minulla kokemusta on vain siskoni kautta.
Jos ei ole mitään esteitä tiedossa, lantio ei oo ahdas (juu ei, suomalaisen leviä perse :) ja niin pois päin) ja ensimmäinen raskaus ja synnytys menee hyvin voi siis ehkä päätellä että useampi lapsi mahdollisesti on mahdollinen? Mietityttää vain kun jotkut synnyttävät 10 ja toisille se yksikin on vaikea...
Miksi ihmiset ajattelee ahdistelun vaan seksuaalisena ahdisteluna, eikä laske siihen muuta häiriköintiä ja kiusaamista?
Chia-siemenpussissa lukee että päivittäinen annos max. 15g, eli noin 3 teelusikallista kai, mutta kun ne siemenet pitää liottaa ennen syömistä jolloin ne turpoaa, niin pitääkö se 3 teelusikallista mitata niillä kuivilla siemenillä vai niillä käyttövalmiilla ja turvonneilla? Jos mittaa kuivilla kolme teelusikallista, niin turvonneina niistä tulee jotain kuusi lusikallista
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa supistusrengas? Kuin juuri erästä tarinaa, jossa synnyttävällä naisella oli 1940-luvulla kotona synnyttäessään ollut sellainen ja kätilö joutui kutsumaan lääkärin paikalle.
Supistusrengas on sen verra harvinainen, että siitä löytyy vähän tietoa. Kyseessä on tilanne, jossa kohdun seinämä muodostaa eräänlaisen ulokkeen usein sikiön kaulan alueelle.