Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18580)
Kopioiko suomen versiot alkuperäistä ohjelmaa täysin? Kun joissain ohjelmissa esim. Voicessa käännytään, Suomessa että muualla, pelkästä huudosta (en tiedä mikä se oikea nimi on kun laulaja laulaa "AAA") ja joissain höppäreality-ohjelmissa on saman tyyliset "hahmot" kuin alkuperäisessä.
Vierailija kirjoitti:
Käsitykseni mukaan Helsingissä myytiin viime vuonna hampurilaisia, joiden pihvi maistui ihmislihalta olematta kuitenkaan sitä. Muutama asia ihmetyttää minua tässä asiassa:
- Miksi kukaan söisi sellaisen hampurilaisen? Miten siis kukaan haluaisi tietää, että miltä ihmisen liha maistuu?
- Mistä se voitiin tietää, että se liha maistuu ihmisen lihalta? Tuskin kannibalismi on kovin yleistä ainakaan nykyajan Suomessa niin että luulisi olevan hankalaa löytää ihmistä, joka tietää, että miltä se maistuu.
- Miten se liha saatiin maistumaan ihmislihalta ja mitä lihaa se oli oikeasti?
Kaikki vastaukset löytyvät niistä samoista lehtijutuista, joista sinäkin olet jo asista lukenut.
1) Saako lennolle ottaa vähemmän kirjattavia matkalaukkuja ruumaan kuin mitä lukee, kyseessä on Norwegian?
2) Voiko lento olla ylibuukattu, jos tekee lähtöselvityksen vasta lentokentällä?
Millä nimellä kutsutaan nykyaikana minun kaltaisiani ihmisiä, joiden älykkyysosamäärä on sen verran korkea, että ihminen ei ole kehitysvammainen mutta kuitenkin sen verran matala, että ei ole yhtä älykäs kuin ihmiset keskimäärin? Olen siis älykkyydeltäni kehitysvammaisen ja ns. "normaaliälyisen" ihmisen välillä. Ennen meistä kai käytettiin nimeä heikkolahjainen, mutta se on nykyään luultavasti vanhentunut nimitys. Olenko minä yksinkertaisesti vain tavanomaista tyhmempi tapaus? Minulla on esim. hahmotuskyky lievästi kehitysvammaisen tasoa kun taas kielellisiltä kyvyiltäni olen kai keskitasoa tai jopa hiukan sen yli.
Mikä oikein naisella käynnistää synnytyksen? Onko se jokin hormoni, se että lapsella alkaa loppumaan tila kasvaa kohdussa vai mikä? Ja jos sen aiheuttaa jokin hormoni tai muu vastaava aine, niin alkaako se erittymään äidin omassa elimistössä vai vauvan elimistössä, josta se sitten siirtyy äitiin? Jokuhan siinä täytyy olla, että ainakin useimmat synnytykset käynnistyvät joskus viikoilla 38-42 eikä se kestä vaikka johonkin raskausviikkoon 50 asti jos sitä ei käynnistetä.
Taasko Suomi joutuu taistelemaan Ruotsin puolesta?
Vierailija kirjoitti:
1) Saako lennolle ottaa vähemmän kirjattavia matkalaukkuja ruumaan kuin mitä lukee, kyseessä on Norwegian?
2) Voiko lento olla ylibuukattu, jos tekee lähtöselvityksen vasta lentokentällä?
1) Saa
2) Voi olla. Lentoyhtiö on tarkkaan laskenut, minkä verran ylibuukausta kannattaa tehdä, jotta se on kaikin puolin heille kannattavaa liiketoimintaa.
Voinko tulla raskaaksi, jos työnnän emättimeeni sormet joissa on kuivunutta spermaa?
Vierailija kirjoitti:
Millä nimellä kutsutaan nykyaikana minun kaltaisiani ihmisiä, joiden älykkyysosamäärä on sen verran korkea, että ihminen ei ole kehitysvammainen mutta kuitenkin sen verran matala, että ei ole yhtä älykäs kuin ihmiset keskimäärin? Olen siis älykkyydeltäni kehitysvammaisen ja ns. "normaaliälyisen" ihmisen välillä. Ennen meistä kai käytettiin nimeä heikkolahjainen, mutta se on nykyään luultavasti vanhentunut nimitys. Olenko minä yksinkertaisesti vain tavanomaista tyhmempi tapaus? Minulla on esim. hahmotuskyky lievästi kehitysvammaisen tasoa kun taas kielellisiltä kyvyiltäni olen kai keskitasoa tai jopa hiukan sen yli.
No vaikeudet hahmotushäiriöissä tai tarkkaavaisuudessa yms. luetaan yleensä oppimishäiriöiden alle. Ajatellaan että taustalla on synnytyksessä tapahtunut hapenpuute tms. joka on aiheuttanut oppimisvaikeuksina heijastuvia vikoja. Usein käytetään lääketieteellistä termiä MBD eli minimal brain dysfunction.
MBD:n kohdalla ei siis ajatella että eroa on älykkyydessä vaan oppimisessa ja arkikielessä puhutaankin erilaisista oppijoista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oikein naisella käynnistää synnytyksen? Onko se jokin hormoni, se että lapsella alkaa loppumaan tila kasvaa kohdussa vai mikä? Ja jos sen aiheuttaa jokin hormoni tai muu vastaava aine, niin alkaako se erittymään äidin omassa elimistössä vai vauvan elimistössä, josta se sitten siirtyy äitiin? Jokuhan siinä täytyy olla, että ainakin useimmat synnytykset käynnistyvät joskus viikoilla 38-42 eikä se kestä vaikka johonkin raskausviikkoon 50 asti jos sitä ei käynnistetä.
No lääketiede ei ihan täysin ymmärrä asiaa, mutta se tiedetään että oksitosiini-niminen hormoni on se joka erittyessään (sekä äidillä että sikiöllä) käynnistää supistukset ja pehmentää kohdunkaulaa.
Samaa ainetta käytetään sairaalassa myös käynnistämään synnytys, silloin kuin se ei itsestään lähde käyntiin.
Oksitosiinia erittyy myös synnytyksen jälkeen ja sillä on rooli imettämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Voinko tulla raskaaksi, jos työnnän emättimeeni sormet joissa on kuivunutta spermaa?
Kyllä se on mahdollista. Riippuu tietysti monesta tekijästä: kuinka kauan sperma on ollut ulkona miehen kehosta, missä se on oleillut siihen asti kun otat sitä sormiisi ja mikä on oma kuukautiskierron vaiheesi, yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on mahdollista. Riippuu tietysti monesta tekijästä: kuinka kauan sperma on ollut ulkona miehen kehosta, missä se on oleillut siihen asti kun otat sitä sormiisi ja mikä on oma kuukautiskierron vaiheesi, yms.
Väittäisin, että raskaaksituleminen tuolla tavoin on kuitenkin hyvin epätodennäköistä.
Hedelmöittyminen on oikeasti paljon vaikeampaa kuin mitä ehkäisytiedotus antaa ymmärtää. Siihen tarvitaan käytännössä miehen ejakulaatio emättimeen tai sitten ammattimainen keinohedelmöitys. Touhutipoista joku on tullut raskaaksi, mutta sekin vaatii jonkin verran tuuria, samoin keskeytetystä yhdynnästä raskaaksi tuleminen. Keskeytetyssä miehen tulee olla aina myöhässä ulosvedossa, jotta raskaus pääsee alkamaan, vaikka oma selitys tapahtumien kulusta olisi jotain muuta.
Lisäksi tarvitaan juuri otollinen aika kuukaudesta eli ovulaatio.
Miksi mielihyvä tuntuu vahvemmin silmät kiinni?
Mikä siinä on, että suihkussa ollessa tulee usein halu laulaa? Minulla on erittäin huono lauluääni enkä laula usein, koska en itsekään siedä omaa lauluääntäni saati että muut sietäisivät sitä. Kuitenkin usein suihkussa ollessani minua meinaa ruveta laulattamaan, vaikka en olisi humalassa tai mitään sellaista.
Entä tiedostaako ihminen humalassa ollessaan olevansa humalassa? Minä en ole koskaan ollut humalassa, niin en tiedä tätä asiaa.
Missä menee anoreksian ja normaalin raja? Voiko ihmisellä jolla ei ole anorexiaa kasvaa nukkaa ja irtoilla hiuksia?
Vierailija kirjoitti:
Miten se hämähäkki saa tehtyä niitä pitkiä seittejä? Hyppääkö ensin kauas ja pieree seittiä vai sylkeekö seittiä ja sit kipittää sitä myöden?
Juu, en todellakaan kehtaa tätä keltään kysyä 😅
Oletko sinä vammainen kun tuollaisia kysyt?
Käyttäjä26851 kirjoitti:
Mikä siinä on, että suihkussa ollessa tulee usein halu laulaa? Minulla on erittäin huono lauluääni enkä laula usein, koska en itsekään siedä omaa lauluääntäni saati että muut sietäisivät sitä. Kuitenkin usein suihkussa ollessani minua meinaa ruveta laulattamaan, vaikka en olisi humalassa tai mitään sellaista.
Entä tiedostaako ihminen humalassa ollessaan olevansa humalassa? Minä en ole koskaan ollut humalassa, niin en tiedä tätä asiaa.
Sanovat, että se johtuu siitä, että suihkussa tuppaa olemaan se akustiikka sellainen, että se vastaa omaan ääneen. Laulu kuulostaa tietyllä tapaa paremmalta omaan korvaan, kaiku tukee sitä.
Humalassa oleva ihminen tiedostaa lähes aina olevansa humalassa. Jos vetää monta päivää putkeen, eikä tunnu humalaiselta, niin silti annoksista on helppo päätellä oma tila.
Vierailija kirjoitti:
Kopioiko suomen versiot alkuperäistä ohjelmaa täysin? Kun joissain ohjelmissa esim. Voicessa käännytään, Suomessa että muualla, pelkästä huudosta (en tiedä mikä se oikea nimi on kun laulaja laulaa "AAA") ja joissain höppäreality-ohjelmissa on saman tyyliset "hahmot" kuin alkuperäisessä.
Ei täysin. Esim Sarasvuo ei suostunut diilissä sanomaan "olet erotettu", vaan halusi käyttää termiä "olet vapautettu".
"You are fired" on iskulauseena alkuperäisen sarjan vahvimpia elementtejä.
Ohjelmia muokataan tarvittaessa, ja juontajat tekevät ohjelmasta oman näköisensä.
Ajatelkaa esim Lasse Lehtistä vs. Jaajo Linnanmaata Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa. Ohjelma muuttui hyvin erilaiseksi, vaikka mikään muu ei muuttunut.
Lasse muuten kertoi että ohjelman konseptiin kuului, että juontajan pitäisi näyttää siltä, kun aina tietäisi vastauksen. Tämä on mielestäni säilynyt tähän päivään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin, että raskaaksituleminen tuolla tavoin on kuitenkin hyvin epätodennäköistä.
Hedelmöittyminen on oikeasti paljon vaikeampaa kuin mitä ehkäisytiedotus antaa ymmärtää. Siihen tarvitaan käytännössä miehen ejakulaatio emättimeen tai sitten ammattimainen keinohedelmöitys. Touhutipoista joku on tullut raskaaksi, mutta sekin vaatii jonkin verran tuuria, samoin keskeytetystä yhdynnästä raskaaksi tuleminen. Keskeytetyssä miehen tulee olla aina myöhässä ulosvedossa, jotta raskaus pääsee alkamaan, vaikka oma selitys tapahtumien kulusta olisi jotain muuta.
Kuitenkin kun siittiöitä on lukematon määrä, voi aina joku olla hengissä ja pinnistää perille ja jos naisella on suunnilleen oikea aika kuusta niin siinä on muutaman päivän varoaika. Eli vaikkei satavarma keino, voi kyllä natsata.
Onhan monia lapsia laitettu alulle ns. muumimukimenetelmällä.
Lisäksi tarvitaan juuri otollinen aika kuukaudesta eli ovulaatio.
Ei se suojaa sittenkään. Suomessa katsotaan, että laki on tullut kaikkien tietoisuuteen ja sitä tulee noudattaa, kun se on julkistettu. Sori, sanktiot tulee myös niistä laeista, joista et ole koskaan kuullutkaan.