Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18580)

Vierailija
6081/18580 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muistaa kuinka päin numerot pitää laittaa laskussa jossa kysytään kuinka monella tavalla asiat voi mennä tietyssä tilanteessa? Esimerkiksi on 3 huonetta ja 10 ihmistä ja kysytään kuinka monella tavalla ihmiset voi jakaantua näiden huoneiden välillä. Onko ne ns. liikkuvat asiat aina eksponenttina? 3^10 vai 10^3

3^10 on oikein.

Ajattele vaikka, että sulla on kaksi huonetta ja kymmenen ihmistä. Jokainen voi valita kumman huoneen tahansa. Kombinaatiota on siis:

2*2*2*2*2*2*2*2*2*2=2^10

Vierailija
6082/18580 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä menee anoreksian ja normaalin raja? Voiko ihmisellä jolla ei ole anorexiaa kasvaa nukkaa ja irtoilla hiuksia?

No jos on sairauden takia aliravittu, lanugoa eli utukarvoitusta voi kasvaa, mutta kyllä se aikuisella on yleensä merkki anorexiasta, lääkärit käyttävät sitä ihan yhtenä diagnostisena kriteerinä.

Anoreksian ja normaalin raja menee siinä, että anorektikolle alkaa tulla noita oireita, jotka kertoivat ettei olla enää terveitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6083/18580 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku selventää koiran käytöstä? Kun silittää se alkaa murista minkä ymmärtää, ettei hän kaipaa huomiota sillä hetkellä. Mutta sitten, kun ottaa käden pois niin tää koira tulee öristen kiehnaamaan sitä, että rapsuta ja tuhahtaa. Örinä ei ole hampaat irvessä vaan pelkkää ääntä.

Vierailija
6084/18580 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin akalta että voitko mennä ostamaan sitä liukuvoidetta, kun ite en kehtaa. Sain sentää kysyttyä :D No se sit kävi ja mä venasin autossa.

Vierailija
6085/18580 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisko joku selventää koiran käytöstä? Kun silittää se alkaa murista minkä ymmärtää, ettei hän kaipaa huomiota sillä hetkellä. Mutta sitten, kun ottaa käden pois niin tää koira tulee öristen kiehnaamaan sitä, että rapsuta ja tuhahtaa. Örinä ei ole hampaat irvessä vaan pelkkää ääntä.

Kipeä

Vierailija
6086/18580 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö 10v vanha tulostin jotenkin tyhjentää (muisti?) Kun antaa sen eteenpäin?

Vierailija
6087/18580 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö 10v vanha tulostin jotenkin tyhjentää (muisti?) Kun antaa sen eteenpäin?

Tyypillisesti tulostimeen ei jää muistiin sillä tulostettua materiaalia. Kunhan huolehdit ettei sen mahdollisissa muistikortti- / usb-tikkupaikoissa ole omia korttejasi tai tikkujasi, ei pitäisi olla riskiä.

Vierailija
6088/18580 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on alettu puhua taas yläkoulusta ja alakoulusta? Silloin kun olin itse peruskoulussa, kuulin aina vain termejä ala-aste ja yläaste.

Vierailija
6089/18580 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on alettu puhua taas yläkoulusta ja alakoulusta? Silloin kun olin itse peruskoulussa, kuulin aina vain termejä ala-aste ja yläaste.

Tästä tehtiin linjaus tossa joku 10v sitten muistaakseni.

Vierailija
6090/18580 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanjäristys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muistaa kuinka päin numerot pitää laittaa laskussa jossa kysytään kuinka monella tavalla asiat voi mennä tietyssä tilanteessa? Esimerkiksi on 3 huonetta ja 10 ihmistä ja kysytään kuinka monella tavalla ihmiset voi jakaantua näiden huoneiden välillä. Onko ne ns. liikkuvat asiat aina eksponenttina? 3^10 vai 10^3

3^10 on oikein.

Ajattele vaikka, että sulla on kaksi huonetta ja kymmenen ihmistä. Jokainen voi valita kumman huoneen tahansa. Kombinaatiota on siis:

2*2*2*2*2*2*2*2*2*2=2^10

Niin, ja muistisääntönä voit ajatella tilannetta, jossa on vain yksi ukkeli ja huoneita kymmenen.

Kyllähän siinä järki sanoo heti, että eri vaihtoehtoja on 10.

Eli 10 potenssiin yksi.

(Eikä yksi potenssiin kymmenen)

Vierailija
6091/18580 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotenkin mahdollista testata oma kuulonsa? En viitsisi rasittaa terveydenhoitoa mutta haluaisin tietää onko kuulossani jotain outoa. (jo kova puheääni tuntuu kipuna korvassa, en saa mitään selvää sanoista jos samassa huoneessa puhuu kaksi ihmistä samaan aikaan jne., oven takana puhuvan kollegan joka sana kuuluu selvästi jne.).

Vierailija
6092/18580 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikoksen tehneitä tai huumeiden käyttäjiä haukutaan?

Vierailija
6093/18580 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtu lisätä myös ihmiset joilla on joitain sairauksia.

Vierailija
6094/18580 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäilevätkö hyttyset parvessa toisiinsa? Onko linnuilla liikennesäännöt vai miten ne tietävät kummalta puolelta ohittaa vastaantulevan lajitoverinsa?

Vierailija
6095/18580 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti haukkuminen johtuu pelosta. Siitä että tuntee jonkun jollain tavalla uhaksi. Haukkumalla tai muuten julkisesti kritisoimalla tätä ihmistä saattaa saada myös muita tätä vastaan "omalle puolelleen", jolloin tuosta ihmisestä tuntuu tulevan pienempi uhka. Rikolliset yleensä ovat todellinen uhka muille, esimerkiksi tuhoavat tai vievät toisten omaisuutta tai pahimmillaan henkiäkin.

Huumeiden käyttäjien haukkuminen voi johtua siitä, ettei ymmärretä sen syitä vaan nähdään vain seuraukset - jotka usein kohdistuvat muihin ihmisiin - ja huumeaddiktia syytetään siitä, että hän ei välitä noista seurauksista. Ihmiset eivät välttämättä ymmärrä, että huumeiden käyttäjällä ei ole siinä asiassa niin paljon omaa valtaa kuin ulospäin näyttää.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtu lisätä myös ihmiset joilla on joitain sairauksia.

En ole usein törmännyt siihen, että ihmisiä haukutaan saurauksista, mutta jos joku tekee näin, niin hän ehkä kuvittelee vähän kuin tuossa huumeidenkäyttöasiassakin, että henkilö jotenkin kiusallaan tai välinpitämättömyyttään tekee itsestään "hyödyttömän" ja sairastuu.

Vierailija
6096/18580 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Lisäisin vielä sen, että haukkuvat ihmiset saattavat ajatella, että siten saavat haukkumisen kohteen muuttumaan.

Vierailija
6097/18580 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tekohampaisiin hammaskiveä?

Vierailija
6098/18580 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtautua/ajatella, kun ei pidä läheisen ihmisen muuttuneesta ulkonäöstä? (Mä tiedän, että tää on pinnallista.)

Vierailija
6099/18580 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suhtautua/ajatella, kun ei pidä läheisen ihmisen muuttuneesta ulkonäöstä? (Mä tiedän, että tää on pinnallista.)

Jos haluat säilyttää läheiseesi hyvät välit ja tiedät hänen olevan herkkä loukkaantumaan, älä sano yhtään mitään hänen ulkonäöstään. Jos hän suoraan kysyy, heitä vastakysymys: "Haluatko rehellisen mielipiteen?" Mikäli hän haluaa, sitten voit kauniisti muotoillen sanoa, mitä mieltä olet. Älä töksäytä.

Vielä hankalampaa on, jos läheinen sanoo: "Eiks tää mun uusi ___ olekin ihana?" (olettaen, ettei kyseessä ole noussut paino, vaan joku muu). Vastaa silloin mahdollisimman neutraalisti "mmm" ja pyri vaihtamaan vaivihkaa asiaa.

Voi olla, ettei asia tule ikinä puheeksi. Siinä tapauksessa yritä vain niellä harmistuksesi.

Vierailija
6100/18580 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä aika ihmisillä kestää yleensä muuton yhteydessä tottua asumaan siellä uudessa asunnossa ja pitää sitä kotina? Olenko minä joku kummajainen, kun minulla siihen menee jopa monta kuukautta? Huomenna muutan ja ehkä vasta joskus kesällä saattaa oikeasti sinne uuteen asuntoon mennessä tuntua siltä, että minä menen kotiin. Ennen sitä se on vain asunto muiden joukossa ennen kuin se alkaa tuntumaan kodilta.