Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18580)

Vierailija
6141/18580 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on pitkään ihmetyttänyt seuraava:

Puhelimessa on netti. Se toimii missä vain. Kyseessä työsuhdepuhelin, joten en näe laskuja, mutta kuulemma 20 euron molemmin puolin per kuukausi. Maksaako työnantaja jotakin ihmeen netinkäyttölaskua tuosta puhelimesta, vai miten se nyt vaan toimii ihan missä vaan? Ja samalla logiikalla - miksi sitten mun kannettava tarvitsee erillisen nettiyhteyden, jonka tietty itse maksan? Eikö tuota puhelimen nettiä voisi jakaa kannettavan kanssa?

Sorry, en vaan tajua. Mistä mä maksan sille Telialle - ja miksi? Oikeudesta yhtiön tarjoamaan sähköpostipalveluun? Enkö voisi vaan tulla toimeen tuolla puhelimessa olevalle netillä?

Kotona on langaton netti, mutta tällä hetkellä kannettava on siellä aina piuhan (mokkulan) päässä.

Toivottavasti joku saa tästä sepustuksesta tolkkua.

En ihan saanut tolkkua. Sulla on työsuhdepuhelin ja työsuhdekannettava, mutta maksat itse kannettavan nettiyhteydestä? Miksi "tietty"?

Ilmeisesti Telia on palveluntarjoajasi: katsomalla laskua jonka kerran maksat pääset selville mitä sopimus heidän kanssaan sisältää.

Jos yllä oli kyse työkannettavasta, onko sinulla kotona siis oma kannettava johon viittaat vai puhutko vain yhdestä ja samasta laitteesta?

Jos kotona on langaton netti, kenen tarjoama ja maksama se on ja minkälainen? Jos sulla on kannettava kotona (omasi vai työ?) mokkulassa, mikä mokkula on kyseessä, kenen tarjoama, kenen maksama se on?

Vierailija
6142/18580 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee ihmisestä tyhmän? Kyseessä älykkyys, ei kusipäisyys.

Monet ajattelevat että tyhmyys olisi älykkyyden vastakohta, mutta näin ei ole. Tyhmyys on itse asiassa sitä, että luulee tietävänsä tai osaavansa, muttei tiedä tai osaa.

Älykkyys on tässä näkemyksessä ikään kuin taito tai kyky, tyhmyys taas on enemmänkin sitä, ettei käytä älykkyyttä vaan tukeutuu harhakäsitykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6143/18580 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 4-vuotias juo tuttipullosta ja imee tuttia, niin onko hän jollain tapaa henkisesti jälkeenjäänyt vai onko kyseessä vanhempien kyvyttömyys vieroittaa lasta niistä? Kyseinen lapsi puhuu myös huomattavan paljon kaikenlaisia pissakakkajuttuja, kaikki on hänen mielestään kakkaa ja pissaa minkä lisäksi hän on selvästi itkuherkempi kuin muut saman ikäiset lapset. Hän saattaa ruveta itkemään, jos joku toinen lapsi sanoo hänelle, että "Itse olet kakka" kun hän on itse ensin haukkunut tätä kakkapääksi ja itkua kestää erittäin pitkään.

Vierailija
6144/18580 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se vauva pääsee sieltä naisen mahasta pois kaikkien suolien ja sisäelinten seasta?

Vierailija
6145/18580 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 4-vuotias juo tuttipullosta ja imee tuttia, niin onko hän jollain tapaa henkisesti jälkeenjäänyt vai onko kyseessä vanhempien kyvyttömyys vieroittaa lasta niistä? Kyseinen lapsi puhuu myös huomattavan paljon kaikenlaisia pissakakkajuttuja, kaikki on hänen mielestään kakkaa ja pissaa minkä lisäksi hän on selvästi itkuherkempi kuin muut saman ikäiset lapset. Hän saattaa ruveta itkemään, jos joku toinen lapsi sanoo hänelle, että "Itse olet kakka" kun hän on itse ensin haukkunut tätä kakkapääksi ja itkua kestää erittäin pitkään.

Harva lapsi luopuu "vauvajutuista" täysin vapaaehtoisesti ja itsenäisesti. Heitäkin on, mutta harvassa. Suurin osa lapsista täytyy vierottaa näistä, eli jos iso, täysin terve 3-4 -vuotias lapsi on täysin vaipoissa, imee tuttia ja juo tuttipullosta, kyseessä on vanhempien laiskuus ja/tai tietämättömyys. Neuvolassa ja päiväkodissa usein näistä huomautetaan, mutta osa vanhemmista ei välitä.

Se, miten helppoa tai vaikeaa vieroittaminen on, riippuu lapsesta. Itsepäisempi lapsi on työläämpi kuin miellyttämishaluinen. Luopumiselle on myös herkkyyskaudet, joiden mentyä vieroitus on vaikeampaa.

Tuo pissa-kakka -juttujen loputon hokeminen on myös kasvatuksen puutetta. Usein lapsilla on vaihe, jolloin he toistavat vessajuttuja saadakseen aikuisen reaktion. Mikäli aikuinen ei reagoi mitenkään tai ei kiellä lasta, tämä saattaa jatkaa hokemista kauankin saadakseen kunnon reaktion. Aihe innostaa häntä, koska muut lapset ja aikuiset näyttävät pahastuvan vessajuttujen hokemisesta. Lapsi siis hakee rajojaan tuolla hokemisella.

Vierailija
6146/18580 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joskus Heikoin lenkki -ohjelmassa kävisi niin, että kilpailijat saisivat kerättyä kierroksen maksimirahamäärän siten, että ei tulisi väärää vastausta, vaan ainoastaan niin monta perättäistä oikeaa vastausta kuin maksimirahamäärän saavuttaminen edellyttää, niin miten sitten voitaisiin sanoa, kuka on kierroksen vahvin ja kuka heikoin lenkki? Tässäkin tapauksessahan kuitenkin yhden kilpailijan on lähdettävä. Tai jos viimeisellä kierroksella ennen finaalia kävisi näin, niin kumpi sitten on kierroksen vahvin lenkki, joka finaalikierroksella päättää, kumpi jäljellä olevista aloittaa finaalikierroksen?

Siinähän äänestetään putoajaa ja putoaja ei ole aina se tilastollisesti heikoin. Jos siinäkin tulisi tasapeli, luulisin, että sitten katsotaan edellisten kierroksien heikoin ja vahvin lenkki. Jos tässäkin olisi tasapeli, luulen, että katsottaisiin vastausaikojen perusteella tai sitten arvottaisiin aloittaja. 

Vierailija
6147/18580 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt täällä tosi ääliö kysyy että miten kännykällä ja läppärillä kirjoittaessa tehdään kappaleenjako? (Hävettää!)

Vierailija
6148/18580 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hedelmät ja vihannekset punnitaan? Olen asunut yli 2v omillani mutta en uskalla ostaa noita koska en tiedä kuinka toimia.

Mene kaupan hevi-osastolle (eli sinne hedelmä- ja vihannestiskeille). Ota pussi, joko perinteinen hedelmäpussi tai biopussi rullasta ja valitse sinne haluamaasi hedelmää tai vihannesta sen verran kuin tahdot ostaa. Katso hyllyn reunasta tai ylhäällä roikkuvasta taulusta kyseisen hedelmän tai vihanneksen koodi eli numero. Mene osaton vaa´alle, laita pussi vaakaan ja paina oikeaa numeroa. Ota koneesta tuleva tarra, lätkäise se pussiin ja valmista on.

Toista sama, jos ostat useita eri hevi-tuotteita.

Voit myös mennä Lidliin, siellä hevi-tuotteet punnitaan kassalla puolestasi.

Kiitos sullekin! Yritän ostaa lähiaikoina.

Vierailija
6149/18580 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joskus Heikoin lenkki -ohjelmassa kävisi niin, että kilpailijat saisivat kerättyä kierroksen maksimirahamäärän siten, että ei tulisi väärää vastausta, vaan ainoastaan niin monta perättäistä oikeaa vastausta kuin maksimirahamäärän saavuttaminen edellyttää, niin miten sitten voitaisiin sanoa, kuka on kierroksen vahvin ja kuka heikoin lenkki? Tässäkin tapauksessahan kuitenkin yhden kilpailijan on lähdettävä. Tai jos viimeisellä kierroksella ennen finaalia kävisi näin, niin kumpi sitten on kierroksen vahvin lenkki, joka finaalikierroksella päättää, kumpi jäljellä olevista aloittaa finaalikierroksen?

Siinähän äänestetään putoajaa ja putoaja ei ole aina se tilastollisesti heikoin. Jos siinäkin tulisi tasapeli, luulisin, että sitten katsotaan edellisten kierroksien heikoin ja vahvin lenkki. Jos tässäkin olisi tasapeli, luulen, että katsottaisiin vastausaikojen perusteella tai sitten arvottaisiin aloittaja. 

Niin, ei olekaan aina.

Vierailija
6150/18580 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tapasin kauan sitten pojan, joka oli tuolloin muistaakseni 9-vuotias ja hänkin saattoi sanoa ilkeästi toisille ja vaikutti itsevarmalta, mutta saattoi joskus ruveta itkemään, jos jokin meni häneltä pieleen. Olen kuullut, että hän rupesi joskus itkemään, kun häneltä putosi limsapullo saunan lattialle ja oli sanonut, että isä tappaa minut.

Vierailija
6151/18580 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei olekaan aina.

Aika usein kilpailijat taktikoivat pudottamalla pahimman kilpailijansa eli parhaasta päästä olevan pelaajan eivätkä suinkaan sitä tilastollisesti heikointa. He siis laskeskelevat, kenet heidän itsensä olisi helpointa voittaa eivätkä halua sitä kaikista tietävintä finaaliin.

Peli myös etenee sen verran nopeaan että omaa kysymysvuoroa odottaessa ja kaiken jännityksen keskellä ei pysty laskemaan, kuinka moni kierroksella on vastannut väärin, vaan mieleen saattaa jäädä toisen yksittäinen väärä vastaus, vaikka kilpailija muuten olisi vastannut oikein. Tämä on siis yleistä höpinää kisan kulusta. Juontaja kun vielä vinoilee päälle, että montakos meni itsellä väärin, niin aika stressaava peli kilpailijoille.

Jos itse olisin tuossa pelissä, olisin varmastikin tiheän pankittamisen kannalla, ettei tulisi nollakierroksia. En uskaltaisi luottaa siihen, että tulee se riittävän monta oikeaa vastausta peräkkäin, kun yleensä ei tule.

Vierailija
6152/18580 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tapasin kauan sitten pojan, joka oli tuolloin muistaakseni 9-vuotias ja hänkin saattoi sanoa ilkeästi toisille ja vaikutti itsevarmalta, mutta saattoi joskus ruveta itkemään, jos jokin meni häneltä pieleen. Olen kuullut, että hän rupesi joskus itkemään, kun häneltä putosi limsapullo saunan lattialle ja oli sanonut, että isä tappaa minut.

Oivoi, tuossa tapauksessa kyseessä on varmasti erittäin huonolla itsetunnolla varustettu autoritaarisen kasvatuksen uhri. Eli isä on oikeasti suuttunut joka pikku vahingosta ja siksi poika pelkää hysteerisesti tekevänsä virheen.

Vierailija
6153/18580 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt täällä tosi ääliö kysyy että miten kännykällä ja läppärillä kirjoittaessa tehdään kappaleenjako? (Hävettää!)

Kaikkiin viestityksessä käytettyihin tekstikenttiin ei pysty tekemään kappalejakoa lainkaan. Läppärillä kannattaa aina koittaa painaa shift + enter paikassa johon haluaa kappalejaon, se toimii tilanteissa joissa pelkkä enterin painallus lähettäisi viestin. Puhelinpuoleen en osaa valitettavasti vastata.

Vierailija
6154/18580 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee ihmisestä tyhmän? Kyseessä älykkyys, ei kusipäisyys.

Monet ajattelevat että tyhmyys olisi älykkyyden vastakohta, mutta näin ei ole. Tyhmyys on itse asiassa sitä, että luulee tietävänsä tai osaavansa, muttei tiedä tai osaa.

Älykkyys on tässä näkemyksessä ikään kuin taito tai kyky, tyhmyys taas on enemmänkin sitä, ettei käytä älykkyyttä vaan tukeutuu harhakäsitykseen.

Mitä se sitten on niillä joilla ei ole mitään kehitysvammaa, mutta silti on ns. hitaita? Esim. Ettei ymmärrä mitä toinen sanoo/tarkoittaa, vaikka olisi kuunnellut ja sitten vastaa mitä sattuu.

Vierailija
6155/18580 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että stressikin voi lisätä suolikaasuja ja saada vatsan turpoamaan. Mihin tuo perustuu? Miten stressi siis oikein saa kaasuja kerääntymään?

Vierailija
6156/18580 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nimilaput on tapana kiinnittää rintaan vaikka niissä on niin paljon pientä tekstiä että, jos haluat lukea toisen nimen ja tittelin, olet tullut tuijottaneeksi etenkin naisen rintavarustusta niin pitkään että se on epäkohteliasta.

t.Mies

Vierailija
6157/18580 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä keskustelussa tarkoitetaan, kun sanotaan "hymiö-ihmiset on kyllä..."?

https://www.vauva.fi/keskustelu/3053395/selvittamaton-asiatapahtuma-jok…

Vierailija
6158/18580 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä keskustelussa tarkoitetaan, kun sanotaan "hymiö-ihmiset on kyllä..."?

Ko. kommentissa hieman ivataan edellistä kirjoittajaa. Eli päätellen viestistä kokonaisuutena kirjoittaja halusi ilmeisesti haukkua hymiöiden käyttäjiä tyhmiksi.

:o

Vierailija
6159/18580 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä eroa on letuilla ja blineillä. Pelkkä täytekö?

Vierailija
6160/18580 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko. kommentissa hieman ivataan edellistä kirjoittajaa. Eli päätellen viestistä kokonaisuutena kirjoittaja halusi ilmeisesti haukkua hymiöiden käyttäjiä tyhmiksi.

:o

Millä perusteella hymiöiden käyttäjät ovat tyhmiä? Eihän niiden käytössä mitään erikoista ole.