Mikä yleinen elämäntapa olisi sinulle painajainen?
Eli minkälainen lähipiirisi tai tuntemattoman elämäntyyli olisi sinusta hirveää?
Minun tuttavapiirissäni on monella tapana kituuttaa pelkällä vedellä ja leivällä ahdistavassa työympäristössä 9 kuukautta vuodesta ja matkustaa sitten lopuksi 3 kuukaudeksi leikkimään rikasta palmun alle johonkin kehitysmaahan. Puistattaa ajatuskin, että 3/4 vuodesta vain odottaisit sitä yhtä 1/4, ei sopisi minulle ollenkaan.
Kommentit (531)
Pakollinen matkustelu tyyliin "matkailu avartaa ja rikastuttaa elämää". Riittävän paljon matkustelleena tiedän että ihminen on sama kaikkialla. Hän joko elää syvällisesti mietittyjen arvojen mukaista elämää tai sitten ei, yleensä ikävä kyllä ei. Mitä näkemistä siinä on.
Elämä jossa oma ego määrittää eri elämän alueita kuten syöminen, juominen, vaatteet, koti ja sisustus, autot, työt, lapset.
Omaan henkiseen kasvuun tulisi kiinnittää paljon enemmän huomiota sekä muiden ihmisten kohteluun.
Omakotitalo , työmatka autolla.
Vierailija kirjoitti:
Päihteetön.
Auts, osui.
Musta kauheaa olisi, jos kumpikin vanhempi tekisi pitkää päivää töissä (vaikka ansaitsikin paljon), joutuisivat välillä otamaan pikkulapsen mukaan sinne työpaikalle (omaan firmaan?) kun sinne on pakko mennä... siihen lisäksi monta kertaa viikossa lasten ohjatut harrastukset, joihin pitää kuskata ja leipoa ja kannustaa naama irvessä menestymään, pärjäämään, voittamaan ja taklaamaan... Koko elämä kellontarkasti ohjelmoitua ja säntäillään sinne tänne ympäri maailmaa lomailemaan.
Minulle sopii paljon vaatimattomampi elämä, jossa tylsistyminen ja ohjelmoimaton aika on se rikkaus.
No ehdottomasti sellainen somea varten kiillotettu! Edes kahvia ei voisi juoda ottamatta siitä kuvaa instaan, muutenkin koko ajan oltava puhelin kourassa ottamassa tekopirteitä blurrattuja selfieitä, joka päivä pitäisi pynttäytyä tunti ja ottaa omakuvia salilla, ahdistua seuraajien määrästä, keksiä muka syvällisiä kuvatekstejä ("All you need is love" ja kuvassa oma perse stringeissä), tägäillä epätoivoisesti julkkiksia tai firmoja kuviinsa jos vaikka saisi sponsorin (=ilmaisen muovitukan) ja kiitellä hihitellen kun pervot ja 10-vuotiaat tykkäävät siitä stringikuvasta.
Alkoholistin elämä
Työnarkomaanin elämä
Rikollisen elämä
Rutiköyhän elämä
Kaupunkilaisen elämä
Minulle kamalinta olisi menneen ajan miniän elämä. Elämistä miehen suvun talossa anopin haukuttavana ja koko suvun passaajana, aina maha pystyssä ja lapsia iso liuta. Omaa rauhaa ei ikinä, ei omaisuutta, ei rahaa, ei omaa elämää minkäänlaista.
Jo mainittu kommuuniasuminen, pahinta olisi jos siellä asuu jotain "artisteja". Yhteisiä illanistujaisia joissa joku soittaa kitaraa ja muiden on pakko kuunnella päätä nyökytellen musiikin tahtiin... En vaan henkilökohtaisesti pystyisi. Kerran kävin tutustumassa asuntoon johon haettiin uutta kämppistä, yksi heistä esitteli huoneeni jossa ei ollut ovea, oli kuulemma turha koska "aina me pidetään ne auki muutenkin! ja saahan siihen verhon"....
Suorittaja. Aina pitää tehdä jotain, ettei vaan näytä laiskalta jonkun silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta olisi paskaduuni yhdistettynä perhe-elämään. Ensin 8h duunissa tekemässä jotain apinahommaa ja sitten kotiin lapsihelvettiin. Tähän vielä joku landella asuminen omakotitalossa ja ihanat pihatyöt. Aika äkkiä hakeutuisi naru kaulaan
Sellaista se elämä on. Deal with it. Kuulostat katkeralta kun sulla ei ole lapsia ja omakotitaloa.
Joku tunnisti juuri oman vankilansa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Eli minkälainen lähipiirisi tai tuntemattoman elämäntyyli olisi sinusta hirveää?
Minun tuttavapiirissäni on monella tapana kituuttaa pelkällä vedellä ja leivällä ahdistavassa työympäristössä 9 kuukautta vuodesta ja matkustaa sitten lopuksi 3 kuukaudeksi leikkimään rikasta palmun alle johonkin kehitysmaahan. Puistattaa ajatuskin, että 3/4 vuodesta vain odottaisit sitä yhtä 1/4, ei sopisi minulle ollenkaan.
Tuollaisia en tunne itse, mutta sellaisia tunnen, jotka tekee ihan ok työtä pienehköllä palkalla ja viettää kesälomansa, esim. kuukauden ulkomailla tai pidempään. Itse olin 1,5v töissä että pystyin olemaan 3kk reissussa :D Ei se kyllä mitään kituuttamista ollut kuitenkaan, se olis jo ankeeta. En kyllä ole keksinyt, kuinka reissausta voisi paremmin rahoittaa. Toki joku etätyö olisi kiva, mutta aika hankalaa todellisuudessa saada tuollaista työtä. Bloggaajan tai tubettajan työ vielä hankalampaa. Tai päästä niin rahakkaisiin hommiin, et vois olla vaikka puolet vuodesta Suomessa ja puolet ulkomailla :D
Lapsiperhearki olis mulle painajainen.
Vierailija kirjoitti:
Pakollinen matkustelu tyyliin "matkailu avartaa ja rikastuttaa elämää". Riittävän paljon matkustelleena tiedän että ihminen on sama kaikkialla. Hän joko elää syvällisesti mietittyjen arvojen mukaista elämää tai sitten ei, yleensä ikävä kyllä ei. Mitä näkemistä siinä on.
Jännä miten eri tavoin voi nähdä matkustelunkin. Itse en matkusta ihmisten vuoksi ollenkaan, olen kiinnostunut erilaisista ympäristöistä, maisemista, rakennuksista, historiasta, elintavoista yms. kulttuuriin ja esteettisiin elämyksiin liittyvästä. En sinänsä halua tutustua matkoilla ihmisiin.
Eläminen maalaistalossa syrjäseudulla, oman auton varassa kaiikesta asioinnista selviäminen kun ei julkisilla pääse, elåmän sisältönä kotieläimet ja siinä kotitilalla nysvääminen ylipäätään.
Itse tykkään matkustella ja haluaisin tehdä sitä enemmän ja jos pitäisi miettiä, hankkisinko koiran vai lapsen, niin päätyisin koiraan. Sen voi sentään viedä reissun ajaksi hoitoon. Tai voi lapsenkin tietysti, mutta ei ole sama asia. Kumpaakaan en kyllä haluaisi, kissa vie voiton.
Iso asuntolaina, ok talo, pari lasta ja puoliso. Monen unelma, mutta minulle olisi vankila m40v
Vierailija kirjoitti:
Iso asuntolaina, ok talo, pari lasta ja puoliso. Monen unelma, mutta minulle olisi vankila m40v
Copycat
- Sellainen, jossa käytetään päihteitä. Käydään baarissa, juodaan viikottain/päivittäin kotona. Ei osata elää ilman alkoholia, tupakasta puhumattakaan. Oon elänyt alkoholistiperheessä ja ennen itsekin käytin alkoholia, mutta en juuri enää. En jaksaisi katella ja haistella sitä touhua.
- omakotitalo, asuntolaina, auto, lapsi tai lapsia. Ehkä koira.
- sellainen, jossa työ on koko elämä.
- sellainen, jossa ei ikinä matkustella. Tai jos matkustellaan, niin korkeintaan turistirysiin.
Elämä, jossa kävisin töissä vain elättääkseni itseni. 8 h päivässä jossakin räpeltämässä koneella ja tulostimella jotakin turhanpäivästä ja odottamassa, että joko on tauko, joko ruokatunti, joko tauko, joko kotiin...
Terkuin, urakeskeinen apina
Vihreän aatteen vegaanielämä, jossa kuljetaan vaatimattomissa, värittömissä ja pussittavissa tai lököttävissä hamppuvaatteissa tukka kampaamatta ja parta ajamatta. Värjätään itse kankaat ja valetaan kynttilät, liotetaan teetä rikkaruohoista ja vältetään kuluttamista...
Toinen ääripää, millaista elämää en haluaisi viettää, olisi fitness-elämä kieltäymyksineen ja treenaamisineen, tekokynsineen ja irtoripsineen, puhumattakaan silikonitäydennyksistä, botoxeista sun muista...huh.
Ei nyt joka paikassa niin yleinen, mutta vanhollislestadiolaisten synnytyskoneena eläminen. Kotipaikkakunnalla näitä riitti ja muistan perheiden äitien olleen aina joko masentuneen oloisia tai vihaisia ja turhautuneita.