Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen töissä Subwayssa, täällä voit kysyä mitä vaan työstäni :)

Vierailija
26.06.2017 |

Ihan aluksi, olen 18-vuotias, vietän välivuotta lukion jälkeen, työni on ihan mukavaa. En kerro tarkasti missä Subissa olen, mutta pääkaupunkiseudulla yhdessä onneksi ei liian vilkkaassa paikassa. Vastaan parhaani mukaan kysymyksiin :)

Kommentit (235)

Vierailija
141/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eiks ne kaikki ainesosat ole ulkomailta :(

Taidankin jättää Subit jatkossa väliin. En ole pitkään aikaan katsonut mistä tuovat raaka-aineensa, mutta koska mitään ei kerrota, niin jää kyllä subit tilaamatta. 

Huvittavaa, että sivuilla kerrotaan hienosti vastuullisuudesta ja luontoarvoista, mutta kuitenkin lihat rahdataan ilmeisesti ihan muilta mantereilta.

No voi voi sentään. En tajua kaltaisiasi ihmisiä. Menet asioimaan jättimäisen maailmanlaajuisen pikaruokaravintolan toimipisteeseen ja odotat kaikkien raaka-aineiden olevan suomalaisia? Ei se näiden yritysten kohdalla niin toimi, että kaikissa maissa Subien väliin laitetaan vain paikallisesti tuotettuja liha- ja kasvisraaka-aineita. 

En, mutta voisi nyt edes kertoa mistä ne tulevat. Eikös?

Ainoa mitä sinun tarvitsee tehdä, on kysyä asiaa myyjältä tilatessasi sitä leipääsi. "Mistä maasta tää kana muuten tulee?" Ja hän osaa varmasti sen sinulle kertoa, jos on yhtään pakkausselosteita työnsä ohessa lukenut tai menee muussa tapauksessa vaikka tarkistamaan asian tuotteen pakkauksesta. Jos ketju ei halua tuotteiden alkuperää nettisivuillaan ilmoittaa, ei se ole myyjän vika. Eli avaa suusi, ja saat vastauksen.

Vierailija
142/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan törmännyt huonoon asiakaspalveluun, johtuen varmaan siitä että olen hyvä asiakas. Niinkuin täällä jo mainittiin että useimmiten ne huonon asiakaspalvelupalautteen antajat ovat itse niitä mulkkuja ja vaikeita.

Subwayssa olen törmännyt sellaiseen että tuotteista kysyttäessä ei osata vastata, ei osata suositella kastiketta subiin ja pöydälle tippuneet täytteet laitetaan takaisin leipään. Muuten ihan hyvää asiakaspalvelua.

Ei ole myyjän tehtävä ajatella mitä sinulle maistuisi, lue ne kastikkeet ja päättele itse mitä haluat, ensi kerralla kokeile jotain muuta tai ota vaikka 10 subia kaikki eri kastikkeella.

Olen käynyt ainakin kymmenessä eri subissa, viidessä eri maassa, ainoastaan yhdessä (joka sijaitsee Ranskassa) oli esillä joku lappu, jossa kerrottiin, mitä kastikkeita on tarjolla. Kun kysyy, tulee usein joko koko litania nopeasti, tai olan kohauttelua.

Mä siis tykkään subwaysta, mutta toi kastikeasia on kyllä ärsyttävä.

Eikös se lista ole ainakin Suomen subeissa liimattuna siihen lasiin kastikkeiden kohdalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan törmännyt huonoon asiakaspalveluun, johtuen varmaan siitä että olen hyvä asiakas. Niinkuin täällä jo mainittiin että useimmiten ne huonon asiakaspalvelupalautteen antajat ovat itse niitä mulkkuja ja vaikeita.

Subwayssa olen törmännyt sellaiseen että tuotteista kysyttäessä ei osata vastata, ei osata suositella kastiketta subiin ja pöydälle tippuneet täytteet laitetaan takaisin leipään. Muuten ihan hyvää asiakaspalvelua.

Ei ole myyjän tehtävä ajatella mitä sinulle maistuisi, lue ne kastikkeet ja päättele itse mitä haluat, ensi kerralla kokeile jotain muuta tai ota vaikka 10 subia kaikki eri kastikkeella.

Olen käynyt ainakin kymmenessä eri subissa, viidessä eri maassa, ainoastaan yhdessä (joka sijaitsee Ranskassa) oli esillä joku lappu, jossa kerrottiin, mitä kastikkeita on tarjolla. Kun kysyy, tulee usein joko koko litania nopeasti, tai olan kohauttelua.

Minä en ole käynyt kuin pari kertaa Subwayssa ja nekin Suomessa, mutta kyllä minä muistaakseni olen nähnyt ne kastikevaihtoehdot jossain lapussa tai tarrassa.

Vierailija
144/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaatko tuota Odottajan uutiskirje-paskaa?

Vierailija
145/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin istumaan kerran subwayssa kun viereisessä pöydässä oli meneillään työhaastattelu.

-Yhdellä yrittäjällä voi olla useampi myymälä.

-palkka on harjoittelujakson ajan (muistaakseni tietty tuntimäärä, ei kuukausia koska hakija osa-aikainen) 8 euroa jotakin, sitten nousee 10€ jotakin, +lisät. Eli peruspalkalla olisi vaikea elää, useimmat työntekijät vaikuttaisivat meillä päin olevan opiskelijoita eli asuvat vielä vanhempien luona tai saavat lisätulona opintotukea

-sairaskäytäntö oli aika tiukka: sairaanhoitajan lausunnolla saa olla palkatta poissa, palkalliseen poissaoloon tarvitaan ekasta päivästä lähtien lääkärintodistus

Eli aika perus pikaruokapaikan meiningiltä kuulosti. Varsin helppo osa-aikatyö jossa huonohko palkka eikä etenemismahdollisuuksia

Vierailija
146/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuin istumaan kerran subwayssa kun viereisessä pöydässä oli meneillään työhaastattelu.

-Yhdellä yrittäjällä voi olla useampi myymälä.

-palkka on harjoittelujakson ajan (muistaakseni tietty tuntimäärä, ei kuukausia koska hakija osa-aikainen) 8 euroa jotakin, sitten nousee 10€ jotakin, +lisät. Eli peruspalkalla olisi vaikea elää, useimmat työntekijät vaikuttaisivat meillä päin olevan opiskelijoita eli asuvat vielä vanhempien luona tai saavat lisätulona opintotukea

-sairaskäytäntö oli aika tiukka: sairaanhoitajan lausunnolla saa olla palkatta poissa, palkalliseen poissaoloon tarvitaan ekasta päivästä lähtien lääkärintodistus

Eli aika perus pikaruokapaikan meiningiltä kuulosti. Varsin helppo osa-aikatyö jossa huonohko palkka eikä etenemismahdollisuuksia

Eikö subway järjestä työterveyshuoltoa työntekijöilleen kuten McDonalds?

Vierailija
147/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole käynyt kuin pari kertaa Subwayssa ja nekin Suomessa, mutta kyllä minä muistaakseni olen nähnyt ne kastikevaihtoehdot jossain lapussa tai tarrassa.

Kastikevaihtoehdot on lueteltu mutta lisäksi jokaiseen subiin on suositeltu tiettyä kastiketta joka työntekijän tulisi kertoa asiakkaalle tätä kysyttäessä. Tonnikalaan ei esimerkiksi varmaankaan sopisi tulinen kastike kovin hyvin.

Vierailija
148/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sandwhich artistin ammattitaitoon kuuluu osata suositella jokaiseen subiin suositellut kastikevaihtoehdot. Jokaiselle subille on omat kokeillut ja tarkkaan mietityt kastikevaihtoehdot ja niitä ei ole esillä koska se kuuluu työntekijän tehtäviin kertoa subiin sopivin kastike.

Vierailija
149/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yllättynyt, että esim. kanassa voi olla allergisoivia ainesosia, eikä sitä kerrota! Ei ihme, että maitoallergisella pojalla meni joka kerta maha sekaisin subissa käymisen jälkeen ja lopetti. Eikös jo lain mukaan nämä pitäisi kertoa, eli jos kana ei ole kanaa, on kerrottava selkeästi, mitä siinä on. En tiedä onko siinä maitoa, mutta jotain allergisoivaa joka tapauksessa. 

Vierailija
150/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eiks ne kaikki ainesosat ole ulkomailta :(

Taidankin jättää Subit jatkossa väliin. En ole pitkään aikaan katsonut mistä tuovat raaka-aineensa, mutta koska mitään ei kerrota, niin jää kyllä subit tilaamatta. 

Huvittavaa, että sivuilla kerrotaan hienosti vastuullisuudesta ja luontoarvoista, mutta kuitenkin lihat rahdataan ilmeisesti ihan muilta mantereilta.

No voi voi sentään. En tajua kaltaisiasi ihmisiä. Menet asioimaan jättimäisen maailmanlaajuisen pikaruokaravintolan toimipisteeseen ja odotat kaikkien raaka-aineiden olevan suomalaisia? Ei se näiden yritysten kohdalla niin toimi, että kaikissa maissa Subien väliin laitetaan vain paikallisesti tuotettuja liha- ja kasvisraaka-aineita. 

En, mutta voisi nyt edes kertoa mistä ne tulevat. Eikös?

Ainoa mitä sinun tarvitsee tehdä, on kysyä asiaa myyjältä tilatessasi sitä leipääsi. "Mistä maasta tää kana muuten tulee?" Ja hän osaa varmasti sen sinulle kertoa, jos on yhtään pakkausselosteita työnsä ohessa lukenut tai menee muussa tapauksessa vaikka tarkistamaan asian tuotteen pakkauksesta. Jos ketju ei halua tuotteiden alkuperää nettisivuillaan ilmoittaa, ei se ole myyjän vika. Eli avaa suusi, ja saat vastauksen.

Höpö höpö. Juuri oli tehty kysyä asiasta ja myyjilläkään ei ole tietoa mistä ne tulevat. Enkä minä myyjiä syytä, vaan kummastelen tuota tapaa, ettei mitään kerrota. Sinulle ilmeisesti ok, minua hieman hämää.

Vierailija
151/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sandwhich artistin ammattitaitoon kuuluu osata suositella jokaiseen subiin suositellut kastikevaihtoehdot. Jokaiselle subille on omat kokeillut ja tarkkaan mietityt kastikevaihtoehdot ja niitä ei ole esillä koska se kuuluu työntekijän tehtäviin kertoa subiin sopivin kastike.

Sandwhich artistin ammattitaitoon.... kuolen nauruun :D Meinaatko, että kyseessä on erillinen ammattiryhmä mihin oikein koulutetaan väkeä? Subin väki ei todellakaan ole mitään tarjoilijoita eikä kokkeja joiden tarvisi tietää makuasioista yhtään sen enempää. 

Vierailija
152/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subwayn entinen Sandwhich Artist kertoo kastikkeista seuraavaa:

Veggie deliteen sopii peruskastike kutrn ranch tai vinaigrette.

Jos otatkin kasvisleipään kasvispihvin niin silloin paras kastike on chipotle southwest.

Yhdysvalloissa eri täytteet vaihtelevat ja vaihtoehtoja on saatavilla paljon enemmän. Asiantuntevan Sandwhich Artistin tehtävänä on kertoa parhaat vaihtoehdot jos asiakas niitä tiedustelee tai ehkä ei Suomessa koska meillähän ei ole hyvää asiakaspalvelua.

https://caseywasthere.wordpress.com/2013/06/04/how-to-spice-up-your-sub…

Vierailija
153/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sandwhich artistin ammattitaitoon.... kuolen nauruun :D Meinaatko, että kyseessä on erillinen ammattiryhmä mihin oikein koulutetaan väkeä? Subin väki ei todellakaan ole mitään tarjoilijoita eikä kokkeja joiden tarvisi tietää makuasioista yhtään sen enempää. 

Yrityksellä ja varsinkin elintarvikealalla toimivalla yrityksellä on vastuu perehdyttää työntekijä myymiensä tuotteiden osalta.

Vierailija
154/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin siis halutessani hypätä tiskin taakse ja tehdä leivän itse kun itse parhaiten tiedän millaisen leivän haluan eivätkä sandwhich artistit ole koulutettuja ravintola-alan ammattilaisia?

Vierailija
155/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätän vaikka 3/4 tomaateista ja kaikki kurkut pois niin kuinka paljon kehtaan pyytää jalluja extrana?

Vierailija
156/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin siis halutessani hypätä tiskin taakse ja tehdä leivän itse kun itse parhaiten tiedän millaisen leivän haluan eivätkä sandwhich artistit ole koulutettuja ravintola-alan ammattilaisia?

No eivät varmana ole koulutetteja ravintola-alan ammattilaisia, vaan nuoria opiskelijoita suurinosa jotka subi itse perehdyttää työhön. Mitään ravintola-alan koulutusta heiltä ei vaadita. Korkeintaan hygieniapassi. Tuo titteli on vain subin oma markkinointikikka, joka on keksitty ylläpitämään subin brändiä. 

Sitä paitsi en ymmärrä nyt tätä kohkausta kastikkeista. Siellä subissa on tiskin lasissa kiinni laput mitä kastikkeita on ja mitkä sopivat mihinkäkin. Kun ottaa silmän käteen niin näkee hieman enemmän.

Vierailija
157/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako samaan hintaan kaikkia niitä kastikkeita, vai pitääkö valita yksi?

Vierailija
158/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikissa Subeissa tasan samat vaihtoehdot tarjolla?

Onko sovellusta, johon voin etukäteen näppäillä tilaukseni, ja te artistit näkisitte kaiken kerralla niin ettei tarvitsisi siinä tiskin edessä selittää? Olisi kätevä ainakin silloin kun haen isomman seurueen leipiä kerralla ja kuka tilaa mitäkin.

Vierailija
159/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mä olen käynyt Suomessa vain kerran ja se oli kai tosi uusi subi, ehkä eivät vain olleet ehtineet laittaa. Muualla en ole nähnyt.

T: 145

Vierailija
160/235 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten jotkut kokevat sen tilaamisen vaikeaksi ja jättävät siksi menemättä... jos olet vähän pihalla  niin sanot että olet vähän pihalla, kyllä mun mielestä siellä on aina ollut tosi mukavia ihmisiä tiskin takana neuvomassa. Vastaat kysymyksiin vaihe vaiheelta, siinä se. :) Oma tilaukseni menee aina suurin piirtein näin:

1. Moi! Ottaisin puolikkaan hunaja-kaura -leivän vegepihvillä, kiitos

2. Kaikkia kasviksia saa laittaa paitsi jalapenoa

3. Kastikkeeksi hunajasinappi ja kevytmajoneesi, lisäksi vähän oliiviöljyä ja pippuria

4. Tulee mukaan

5. Kiitos, moimoi! :)

En minä pihalla ole, onhan ne ainekset siinä näytillä ja loput lukee lapuissa.

Se tilanne stressaa. En minä siellä Mäkkärissäkään halua tulla keittiön puolelle latomaan, että haluan tätä ja tuota perunalaatua ja ne pitää paistaa tässä öljyssä ja mausteeksi kiitos valkopippuria ja korianteria, hamppariin kaikki mausteet paitsi kevyt-chilimajoneesi ja rosmariini...

Helpompaa tehdä itse se leipä kun meluisassa pikaruokalafkassa huudella ihmispaljouden keskellä tiskin yli jotain vaatimuksia, joilla ei itselle ole edes väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi