Olen töissä Subwayssa, täällä voit kysyä mitä vaan työstäni :)
Ihan aluksi, olen 18-vuotias, vietän välivuotta lukion jälkeen, työni on ihan mukavaa. En kerro tarkasti missä Subissa olen, mutta pääkaupunkiseudulla yhdessä onneksi ei liian vilkkaassa paikassa. Vastaan parhaani mukaan kysymyksiin :)
Kommentit (235)
Minkä takia subissa työskentelevät ovat niin tympeitä . Oon huomannut muutamassa kaupungissa,missä olet ruokaillut,niin kyseisen ilmiön. Omassa kotikaupungissanikaan en edes viitsi enää käydä. Tuli ihan oikeasti paha mieli,siitä,miten käyttäydyttiin. Kuitenkin oon ollut ystävällinen ja asiallinen aina,niin silti aina jollain jotain,mistä olla veemäinen.
Vierailija kirjoitti:
En syö lihaa, mutta kalaa syön ja otankin aina tonnikalan. Niitä subeja tehdään aina se pari vissiin samaan aikaan, niin aina siltä liha subin tilanneelta kysytään "saanko tehdä samoilla hanskoilla tonnikalan kanssa" ja asiakas vastaa joo. Mä en haluais omaa tonnikalaa niillä liha hanskoilla, mutta en kehtaa sanoa. Ei se niin paljon haittaa. Mutta joskus vois myös kysyä toisin päin :) ymmärrän joo,;että siks kysytään jos on kala-alkergia
Oho... Jotain on siis muuttunu tuossa ketjussa. Muutama vuosi sitten eivät vielä ottaneet huomioon kala-allergiaa. Useasti jouduin huomauttamaan ja laitoinpa kerran tekemään subin uusiksi, kun paineli sitä tonnikalatäytettä ensin toisen asiakkaan subiin, jonka jälkeen alkoi tekemään minun subia. Toki olisin voinut sanoa aikaisemminkin, mutta huomasin vasta kun löysät oli jo housussa, että toisen asiakkaan subi oli tonnikalaa... Tuon jälkeen olen kyllä muistanut asiasta sanoa ja usein myyjien katseet olivat tässä vaiheessa juuri tuota silmien pyörittelyä. No kolmeen vuoteen ei ole tullut tuolla käytyä, pitäisikö kokeilla pitkästä aikaa taas.
Mikä on suosituin leipä? Entä täyte?
Jaa enpä ite oo törmänny töykeisiin työntekijöihin tai en vaan jaksa välittää, itse pyrin olemaan peruskohtelias niin monesti saan myös kohteliasta palvelua pätee ihan muuallakin
iCeci kirjoitti:
Täällä toinen leipäartisti voi myös vähän valottaa meidän ravintolan käytäntöjä:
- kokojyvä vaihtui nimen takia, koko Euroopassa, ei ollut korrekti, vaihdettiin 9-viljaan joka ei sekään hirveän hyvä ole, koska viljat siinä on vähän kyseenalaisia normiviljojen jälkeen (esim. pellavansiemen)
Miten ihmeessä kokojyvä ei ole korrekti?
Millainen on tyypillinen subinasiakas? Pystyykö yhtään määrittämään?
Vastailet aika tympeästi täällä joillekin :( et vaikuta kovin mukavalta AP.
trolli ylilauta kirjoitti:
Jos on huono asiakas, niinkuin minä joka tykkää vähän huudella ja haukkua ja olla häirikkö...
Syljettekö leivän väliin, vai onko se legendaa? Ite joskus kun olin subilla työharjoittelussa 2014 pari kuukautta ,niin kusin läpällä yhden kusipään asiakkaan leivän väliin ja sain potkut siitä. Asiakas ei huomannut. työkaveri käräytti pomolle. Jälkeenpäin nauratti, että se kusipää asiakas oli pomon veli. xD
Hyvä yritys. Subilla ne leivät tehdään kokonaan asiakkaan nenän edessä, ei sinne voi laittaa mitään, vielä vähemmän kusta sinne.
Vierailija kirjoitti:
Nauratteko jos joku ei osaa tilata subissa? :( Viime kerralla meni ihan perseelleen kun en tiennyt miten siellä tilataan ja myyjä pidätteli naurua.
En tiedä miten sinun tilanne on käytännössä mennyt, mutta itse sanon ainakin suoraan, että olen ensimmäistä kertaa ja kysyn, että mitäs tässä pitäisi tehdä. Toki kohdallesi on voinut sattua veemäinen aspa, mutta itse osaan kyllä kysyä neuvoa jos en jotain tiedä.
Vierailija kirjoitti:
iCeci kirjoitti:
Täällä toinen leipäartisti voi myös vähän valottaa meidän ravintolan käytäntöjä:
- kokojyvä vaihtui nimen takia, koko Euroopassa, ei ollut korrekti, vaihdettiin 9-viljaan joka ei sekään hirveän hyvä ole, koska viljat siinä on vähän kyseenalaisia normiviljojen jälkeen (esim. pellavansiemen)
Miten ihmeessä kokojyvä ei ole korrekti?
Siinä mielessä, että jos leipä ei ole kokojyvänimeä ansainnut, sitä ei saa käyttää. Se ei siis standardien mukaan muistaakseni sisällöltään vastannut sitä, mitä kokojyvän tulisi olla. Toki siitäkin jälkiviisaana selviteltiin että ilmeisesti se olisikin ollut ok jos perään olisi lisännyt vehnän.. Varma en ole, koska menen niillä tiedoilla mitä itselleni on annettu. :)
eiks ne kaikki ainesosat ole ulkomailta :(
Vierailija kirjoitti:
Jos on huono asiakas, niinkuin minä joka tykkää vähän huudella ja haukkua ja olla häirikkö...
Syljettekö leivän väliin, vai onko se legendaa? Ite joskus kun olin subilla työharjoittelussa 2014 pari kuukautta ,niin kusin läpällä yhden kusipään asiakkaan leivän väliin ja sain potkut siitä. Asiakas ei huomannut. työkaveri käräytti pomolle. Jälkeenpäin nauratti, että se kusipää asiakas oli pomon veli. xD
Hyvä yritys. Subilla ne leivät tehdään kokonaan asiakkaan nenän edessä, ei sinne voi laittaa mitään, vielä vähemmän kusta sinne.
Joissakin Subway paikoissa on autokaista..
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se monella muullakin ketjulla on. Mäkkäri tuo Puolasta lihaa ja Burger king ei edes kerro tuotteidensa alkuperää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se monella muullakin ketjulla on. Mäkkäri tuo Puolasta lihaa ja Burger king ei edes kerro tuotteidensa alkuperää.
Korjataan: nykyään näköjään kertovat tuovansa lihan Saksasta. Aikaisemmin ei ollut tätä tietoa suoraan sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tällainen on?
Tiedättekö siellä Subwaylla, että osa ihmisistä jättää käymättä, kun tuo aktiivinen kysely on vähän stressaavaa? :/
Osaan minä kyllä vaihtoehdoista luetella mieleiseni, mutta Subissa tilaaminen aiheuttaa aina hirveän stressin tällaisena ujona suomalaisena. Olisi paljon helpompaa, jos olisi jotain yleisiä tilauksia, ettei tarvitsisi olla niin aktiivisesti mukana.
Vaikka joku "mieto" vaihtoehto, johon ei tule jalopenoja tai tulisia kastikkeita, mutta kaikki muu kyllä. Sitten erikseen joku erityisen väkevä defaultti ja ehkä joku kevytkin vaihtoehto. Ja "perus" niille, jotka tykkää kuivasta leivästä ja pelkästä kurkkutomaatista. Jotain tuollaisia, jotka yksinkertaistavat tilaamista.
Helpottaisi asiointia kummasti. Itse tykkään Subin leivistä (ja kekseistä!) hurjasti, mutta käyn vain joka toinen tai kolmas vuosi, kun joku muu on paikalla tilaamassa puolestani. Sinänsä harmi, kun sekä kodin että työpaikan vieressä on ihan lähellä Subway.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tällainen on?
Suutarilassa ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö siellä Subwaylla, että osa ihmisistä jättää käymättä, kun tuo aktiivinen kysely on vähän stressaavaa? :/
Osaan minä kyllä vaihtoehdoista luetella mieleiseni, mutta Subissa tilaaminen aiheuttaa aina hirveän stressin tällaisena ujona suomalaisena. Olisi paljon helpompaa, jos olisi jotain yleisiä tilauksia, ettei tarvitsisi olla niin aktiivisesti mukana.
Vaikka joku "mieto" vaihtoehto, johon ei tule jalopenoja tai tulisia kastikkeita, mutta kaikki muu kyllä. Sitten erikseen joku erityisen väkevä defaultti ja ehkä joku kevytkin vaihtoehto. Ja "perus" niille, jotka tykkää kuivasta leivästä ja pelkästä kurkkutomaatista. Jotain tuollaisia, jotka yksinkertaistavat tilaamista.
Helpottaisi asiointia kummasti. Itse tykkään Subin leivistä (ja kekseistä!) hurjasti, mutta käyn vain joka toinen tai kolmas vuosi, kun joku muu on paikalla tilaamassa puolestani. Sinänsä harmi, kun sekä kodin että työpaikan vieressä on ihan lähellä Subway.
Lisään: tai sitten teillä voisi olla joku ResQ-tyylinen sovellus, johon voi syöttää tilauksensa omassa rauhassa ja sitten hakea sen myöhemmin väläyttämällä nimen ja kuitin siitä sovelluksesta. Tuo helpottaisi vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Palkka on ravintola-alan tessin mukainen.
Ap
Tämä on kummallinen (mutta aika yleinen) vastaus. Jos sinulta kysytään tiskillä että mitä siinä päivän subissa on niin vastaatko siihenkin että "sisältö on päivän subin mukainen"?
Jos kysytään että paljonko Subin työntekijä saa palkkaa niin ei kysytä mikä on ravintola-alan tes tms vaan montako euroa työnantaja maksaa työtunnista.
Paljonko tunteja / palkkaa keskimäärin tulee kuussa (ei tessejä vaan euroja)? Ovatko ravintolat yrittäjävetoisia ja jos ovat niin onko yleistä että yhdellä ravintoloitisijalla on monta paikkaa?
Maksaako Sub tai ravintola työntekijän tarvitseman koulutuksen?
Esitin kysymyksen, johon toivoisin vastausta. Olen työtön ja 38-vuotias, voisin kuvitella työskenteleväni Subissa, mutta tikahtuvatko asiakkaat nauruun ja voinko saada täysiä tunteja?
Subista pidän muuten mutta hieman ärsyttää sen aurajuuston ja pekonin yms lisämyynnin tuputtaminen. Osaan tilata itsekin jos haluan jotain lisukkeita. Toisaalta joku aurajuusto-fajitas tai tonnikala pekonilla kuulostaa hieman ällöttävältä.