Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kaikista kauheinta lasten kanssa olemisessa?

Vierailija
22.06.2017 |

Inhokkiasioita?

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolisena ja lapsettomana kauhistuttaa se haju. Mikä niissä lapsissa haisee? Hiuspohjako? Lapsikodit haisevat kauhealta, vaikka vaippaikä on jo kaukana takana.

Vierailija
102/148 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli ja pelko lapsena pärjäämisestä ja terveydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että en ole nähnyt ohjelmia tai kuullut musiikkia joka ei olisi lapsille suunnattua vuosikausiin.

Jos on telkkariaika silloin pyörii piirretyt, autossa soi lastenlevyt. Jos yrität katsoa uutisia niin heti täytyy jonkun peppua mennä pyyhkimään tai joku survoo legoa nenäänsä. 

Alan olla vaiheessa jossa Ryhmä Haun silkka olemassaolo alkaa ärsyttää, etenkin koska yksi lapsista haluaa käyttää telkkariaikansa aina sen yhden ja saman jakson katsomiseen. Risto Räppääjien kappaleet tursuavat jo korvista ulos (COOL ON SIISTII, TYYLI ON STAILII, HELPPO ON IISII).

En tiedä koska viimeksi olisi saanut katsottua mitään aikuisille sunnattua sarjaa kokonaista jaksoa.

Ei, perun puheeni, jostain syystä muksuille uppoaa Huutokauppakeisari. No ei nuorimman teini-ikään ole kuin ehkä 10 vuotta enään.

Vierailija
104/148 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkopuolisena ja lapsettomana kauhistuttaa se haju. Mikä niissä lapsissa haisee? Hiuspohjako? Lapsikodit haisevat kauhealta, vaikka vaippaikä on jo kaukana takana.

Tämä. Sisarusten ja kavereiden lapsista huomannut että se on n.3-6 vuotiaat kun haisee semmoselle makean ummehtuneelle, sitten se katoaa kun kasvavat. MIKSI? Mikä sen hajun aiheuttaa D: Jos taloudessa on enemmänkin lapsia niin koko talo haisee sille.

Vierailija
105/148 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoisin valvominen. Tämä asia on rankasti vähätelty, joskin ilokseni viime vuosina internetin ansiosta asioista on ruettu avautumaan.

Minulla oli kokemusta lapsista ennen kuin sain omani, olin hoitanut paljon muiden lapsia, useampi pienempi sisarus myös itselläni. Koulutus liittyen lapsi-alaan ja työkokemusta mm. päiväkodista, en koe olevani uusavuton.

Esikoiseni nukkui ensimmäisen täyden yönsä LÄHES VIISIVUOTIAANA!!! Mikään, ei mikään maailmassa valmistanut minua tähän. Se yöheräily ei ollut mitään pientä inahtelua vaan vartin välein kävi kitinä, loppumaton kitinä. Suunnilleen kahden-kolmen maissa alkoi suora huuto jota kesti n. 3 tuntia, joka yö. Joka ikinen. Päiväunet kesti myös sen max. 15min ja taas ulvontaa.

Mihinkään tutkimuksiin ei päästy ennen kuin lapsi meni kouluun, mitään ei tietenkään löytynyt. Sanomattakin selvää että parisuhde ja fyysinen terveys meni ekan vuoden aikana, toisen vuoden aikana työpaikka ja luottotiedot, kolmantena vuonna mielenterveys ja toivo huomisesta lopullisesti.

Lapsi on nyt 15v enkä koe palautuneeni vieläkään. En muista juuri mitään noista valvotuista vuosista. Pahimmalle tuntui se vähättely "no sitä se nyt on" ja "kyllä se ohi menee, ei se kauan kestä". VMP sanon minä! Lapselleni toivon ettei tee lapsia, saisi elämisen arvoisen elämän.

Tästä ehdottomasti pitäisi puhua enemmän. Se on kuin loputonta kidutusta kun ihminen ei saa nukkua öisin.

Minä olen puhunut ihan avoimesti meidän valvomishelvetistä sellaisille kavereille, jotka eivät ole saaneet vielä lapsia. Usein vaan saa muilta lapsia jo tehneiltä jotain hyssyttelyä, ettei saisi kertoa lapsettomalle, kun se voi vaikka jättää lapset tekemättä, kun ei halua valvoa. No shit, niin olisin minäkin jättänyt. Minusta näistä todella pitää puhua avoimesti, jotta lapsettomat voivat pohtia asiaa siltäkin kantilta. Ja myös siksi että valvovien lasten vanhemmat saisivat vertaistukea, eikä syytä valvomisesta vieritettäisi vanhemmille.

Saatko oikeasti muilta vanhemmilta hyssyttelyä kun puhut negatiivisista asioista? Todella hyvä, että puhut! Olenkin aina epäillyt että monet katuvat vanhemmat haluavat vain levittää kärsimystä muillekin ja saada kaikki muutkin tekemään lapsia.

No, en nyt mitenkään säännöllisesti. Mutta useamman kerran kuitenkin. Hyssyttelijät ovat kyllä yleensä niitä, joilla ei ole ihan näin rankkaa kuin meillä ja jotka ylimielisesti kuvittelevat, että liioittelen. "Siis miten teidän lapsi ei muka nuku kunnolla?! Meidän pirjoliisa on nukkunut kaksikuisesta asti täysiä öitä". Luulen, että samat ihmiset liioittelevat oman perhe-elämänsä auvoa.

Vierailija
106/148 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ehdi ajattelemaan omia ajatuksia. Se on kaikista rankinta. Tuntuu että kadottaa itsensä, kiinnostuksensa, motivaation, halukkuutensa. Muu oli rankkaa mutta kestettävää.

Miksi et ehdi ajatella omia ajatuksia??? Kyllähän se lapsi/lapset leikkii omiaan suurimman osan päivää, ja pienet nukkuu aika paljon, päiväunetkin jopa. Taitaa kyllä johtua tuo jostain ihan muusta kuin lapsista.

:D onko sinulla lapsia??

Meidän ei leikkinyt yksin, nukkunut hiljaa tms. legendaarista. Ensin Koliikki tms, refluksin takia imi koko ajan tissiä, sitten nousi seisomaan 5 kk ja käveli 8kk, valvoi yöt ja halusi olla päivät lähellä. En vaan ehtinyt. Sitten tarhaiässä valvoi 23 asti kun unentarve oli pieni. Kaipasin omaa tilaa hengittää ja ajatella.

Vierailija
107/148 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuravaatteet. Ja etenkin se nykyisten "talvien" yhdistelmä: Kuravaatteet ja toppahaalari. Rapa, kura, kylmä märkä hiekka ja kuinka lapsi onnistuu kuoruttamaan itsensä niillä ja sitten sitä inhaa märkää hiekkaa on autonistuimet ja turvavyöt ja kaikki täynnä.

Vierailija
108/148 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt tiedä on tää kauheaa, mutta se ärsyttää kun et saa olla hetkeäkään rauhassa. Talvella saat istua autossa kaiken vapaa-ajan lapsia kuskaamassa. Jos saatkin olla kotona niin se aika menee keittiössä, aina on jollain nälkä ja ihan varmasti yksi porukasta ilmoittaa ruuassa olevan jotain mistä ei tykkää.

Vierailija
109/148 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Sisarusten ja kavereiden lapsista huomannut että se on n.3-6 vuotiaat kun haisee semmoselle makean ummehtuneelle, sitten se katoaa kun kasvavat. MIKSI? Mikä sen hajun aiheuttaa D: Jos taloudessa on enemmänkin lapsia niin koko talo haisee sille.

Voisiko liittyä maitoon jollain tavalla? Muistan omasta lapsuudestani, että kavereilla haisi, mutta meillä ei haissut. Ja meillä ei juotu maitoa ja oli vain yksi lapsi. Tunnistan sen hajun edelleen enkä pidä siitä. Mutta maito on siis vain arvaus. Jokin kuitenkin haisee etenkin monilapsisissa perheissä ja he kantavat joskus sitä hajua mukanaankin esim. vaatteissaan.

Vierailija
110/148 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva ärtyneisyys. Tiuskin lapsille, olen pinna kireällä 24/7. Tunnen olevani vain kotiorja. Ja meidän perheen projektikoordinaattori. Jos minä en huolehdi x asiaa, kukaan ei huolehdi. Ukko ei tiedä edes lasten sotuja. Joo, kyllä hän tekee osansa esim siivoamisessa, ja lastenhoidossa, mutta silti olen niin täynnä perhe-elämää. Toki rakastan pikkuisiani eniten maailmassa, mutta kun äiti on vaan vähän väsynyt. Ja poden jatkuvasti huonoa omaatuntoa. En jaksa leikkiä, en jaksa ulkoilla, en jaksa katsoa kymmenennen kerran hienoa kuperkeikkaa. Saan kyllä nukkua yöt, mutta silti on pinna niin kireällä koko ajan. Ja olen lohduttanut itseäni syömälla + 20 kg verran.

Vierailija
111/148 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänekkyys. Sotkeminen. Tyhjänpäiväinen lässytys. En ota enää lapsia hoitoon.

Vierailija
112/148 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi...se haju on oksettava. Eltaantunut makea kamala ummehtunut haju. Yök.

Vierailija
113/148 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten kanssa olemisessa ole mitään kauheaa. Siinä on, että ei saa koskaan olla ilman lapsia. Jokainen tarvisi omaa aikaa välillä. Mielellään vaikka vuorokauden. Olisi ihanaa, että kukaan ei puhuisi mitään, vaatisi mitään kokonaiseen vuorokauteen. Saisi syödä rauhassa pariinkin kertaan. Käydä uimassa järvessä hiljaisuuden vallitsessa. Käydä lenkillä koiran kanssa kaksin. Niin, ja nukkua yhden katkeamattoman yön. Olisi muuten mahtavaa! Sitten voisi taas palata olemaan ison perheen yksinhuoltaja. :)

Vierailija
114/148 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai haisetko itse?

Vierailija
115/148 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peseytymättömyys se on. Lapset hikoilee yllättävän paljon joten joka päivä suihku.

Mutta kuvitellaan, että liika pesu on pahasta??

Vierailija
116/148 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai haisetko itse?

En haise :) Lapsena oon varmaan haissut samalle ällöttävälle makealle kyllä.

Vierailija
117/148 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristön paine. Se, että olet nyt äiti ja siis syy kaikkeen pahaan mitä tapahtuu lapselle. Tunnen ne pisteyttävät katseet kanssaihmisten silmissä; onko pukeuduttu sään mukaan, miten tuo lapsi on ilman lapasia näin kylmällä (kun et voi aina alkaa selittelemään että hikosi kun juoksenteli/kiipeili), eikö se nyt tiennyt että olisi pitänyt tehdä niin eikä noin, miksi tuo lapsiparka itkee noin kovaa, pahoinpidelläänkö sitä (no siksi kun on uhma eikä saa tahtoaan läpi ja kannan sen nyt sylissä täältä pois). Pelkään että kuka tahansa voi tehdä lastensuojeluilmoituksen tai että minua pidetään hulttioäitinä kun en ole niitä hysteerisiä kontrollifriikkejä jotka eivät koko ajan komentele/varoittele/varmistele pienokaisensa liikkeitä. Lapseni on järkevä tyyppi joka ei mene kuin päätön kana ympäriinsä, mutta toki normaali tarkkailu on tarpeen. Mutta sitten jos/kun komennan niin sitten joku ajattelee että mikä natsiäiti.. huokaus.

Vierailija
118/148 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on itse todella kipeä ja silti pitää jaksaa hoitaa, laittaa ruokaa ja leikkiä yms. Mieluummin otan kiukkupäivän kuin että olen itse kipeä. Näiden kahden yhdistelmä viekin sitten todella veronsa. Ja minulla on vain yksi aktiivinen nelivuotias. Voin vain kuvitella miten poikki monilapsisen perheen vanhemmat ovat sairastaessaan.

Vierailija
119/148 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiksumiini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peseytymättömyys se on. Lapset hikoilee yllättävän paljon joten joka päivä suihku.

Mutta kuvitellaan, että liika pesu on pahasta??

Minäkin uskon, että se on peseytymättömyys. Meidän lapsi ei haise. Tuoksuu yleensä sampoolta ja suihkugeeliltä. Suihkussa käydään päivittäin, hiukset pestään pari kolme kertaa viikossa. Vaatteet pestään varsinkin kesällä yhden käyttökerran jälkeen, kun pölyä on joka paikassa. Kummipoika haisee aina jollekin kummalliselle. Välillä tekee pahaa pitää sylissä. Heillä käydään suihkussa pari kolme kertaa viikossa ja vaatteet pestään vasta, kun niissä on näkyviä tahroja.

Vierailija
120/148 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on maidon nauttimisesta syntyvä haju. Haistan sen aikuisenkin ihon läpi ja hengityksestä. Maito muuttaa ihmisen tuoksua. Ja kun ei itse käytä maitotuotteita niin sen todella haistaa! Ja tosiaan, aika kamala haju on ainakin minun nenääni.