Olin toinen nainen - kerronko tästä raskaana olevalle puolisolle?
Olin Seksisuhteessa miehen kanssa, joka asuu avoliitossa naisen kanssa. Näin juuri instagramista, että nainen on siis raskaana ja jäämässä juuri äitiyslomalle - en ajatellut, että suhde on kovin vakava, sillä mies kutsui minua heidän kotiinsa käymään, kun nainen oli työmatkoilla muualla Suomessa. Olemme siis harrastaneet seksiä heidän sängylläänkin.
Tiedän kyllä, etten ole tässä toiminut mitenkään moraalisesti. Mies halusi SM henkistä seksiä, jota oma avovaimo ei sellaisesta pitänyt. On melko estoinen tapaus ilmeisesti, itse taas olin tuossa vaiheessa hyvinkin kokeilunhaluinen. Naisella ei ole mitään tietoa, että mies on sarjapettäjä ja sen verran tiedän, että nainen on tullut petetyksi edellisessäkin suhteessa, kun mies kävi poikainreissuilla maksullisissa...
Olenko siis ilkeä, jos lähetän avovaimolle viestin vai onko se vain itsekästä toimintaa? Lopetin suhteen koska aloin katumaan tätä koko kuviota ja miehen jatkuva seuranhaku alkoi kuvottamaan. Mies oli pienikokoinen ja ilmeisesti traumoja vanhasta avioliitosta ja siksi varmaan sai niin valtavat kiksit SM seksistä ja siitä, että voi kontrolloida ja alistaa naista... Mutta tuhoanko tällä vain avovaimon elämän?
Kommentit (144)
Olet hiljaa, etkä puhu asiasta mitään, koskaan tai kenellekään.
Pettäminen oman puolison ollessa raskaana on varmaan yksi törkeimmiksi koetuista "pettämisen lajeista", ja puoliso varmasti haluaisi sen tietää, vaikka se tuskallista onkin, varsinkin jos mies edelleen hakee seuraa netissä. Ota screenshot miehen seurahakuilmoituksesta ja laita se mukaan, ja kerro myös, että mies on kutsunut sinut myös heidän kotiinsa. Ja että et paljasta asiaa saadaksesi itse mitään, vaan koska ajattelet että puolisolla on oikeus tietää.
Hyvin tarkkaan näyt seuraavan miehen elämää, vaikka suhteenne on jo loppu. Itse en kyllä viitsisi.
Mutta asiasta toiseen. Nuorena pari yötä vietin miehen kanssa, joka oli naimisissa. Sain siis tietää toisen yön jälkeen. En tietenkään halunnut miestä enää nähdä, mutta tiesin hänen pettävän vaimoaan muidenkin kanssa. Eipä käynyt edes mielessä alkaa vaimolle soittelemaan tai lähettelemään kirjeitä. Eipä tuo miehen pettämistaipumus minun vastuulla ollut.
Ihan kamalaa nähdä noita kommentteja jotka sanovat ettei saisi kertoa. Vaimolla on todellakin oikeus tietää! Saattaa saada vaikka mitä sukupuolitauteja pettäjältä. Toivottavasti kerrot ap, vaikka en hyväksykään ihmisiä jotka panevat varattujen kanssa.
Laita sille naiselle viesti, missä esittelet itsesi ihan reilusti koko nimellä, kerrot, että et tiedä heidän tilannettaan, mutta luulet toimivasi oikein häntä kohtaan kertomalla, että sinulla on ollut suhde sen miehen kansa. Kerrot miten mies oli esittänyt heidän suhteensa ja pahoittelet suuresti omaa osuuttasi tapahtumiin. Pahoittelet myös jos arviosi kertomisesta oli väärä. Annat puhelinnumerosi jos tulee lisäkysymyksiä ja sanot että sinun osalta suhde on todellakin over. Ja pahoittelet vielä.
Mä haluaisin tietää, enkä tuollaisen viestin saatuani osaisi ampua viestintuojaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mieti, miksi haluat kertoa ja juuri nyt. Et suinkaan ole kateellinen sille vaimolle? Vai miksi juuri nyt ajattelit pommin tipauttaa, kun nainen on raskaana?
Jätä se heidän keskeisekseen asiaksi. Ehkä mies on kertonutkin, vaikka todennäköisesti ei ole. Mutta joka tapauksessa petturin tie on lyhyt, kyllä se jossakin vaiheessa vaimolle selviää, ja toivon mukaan niin, ettei siinä ole joku vosu tarkkailemassa vahingoniloisena vierestä...
Kunhan otat opiksesi, etkä jatkossa ryhdy varattuihin miehiin. Ei se, että on valmis mihin tahansa seksiin saadakseen miestä ole mikään ANSIO, tiedätkös!
Pidin suhdetta kevyenä, en todellakaan ajatellut, että ovat lapsentekoaikeissa - etenkin kun miehellä on jo lapsia edellisestä liitosta. Ja kerran noin vakavissaan ollaan niin mielestäni naisen tulisi tietää eikä joutua elämään valheessa ja perustamaan perhettäkin pelkkään valheeseen.
AP
Tässähän vastasit itse omaan kysymykseesi.
Ja jos multa kysytään, niin kerro. Koita saada jotain todistetta mukaan.
Totta kai kerrot! Varsinkin kun ukko ilmeisesti yhä jatkaa touhujaan. En tosin tiedä, voiko järkytys aiheuttaa keskenmenon? Kyllä varmaan? Ehkä odottaisin raskauden yli?
Toisaalta haluaisikohan nainen abortin, jos tietäisi totuuden? Raskaus kyllä on ilmeisesti pitkällä, jos instassa tiedotetaan, joten liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamalaa nähdä noita kommentteja jotka sanovat ettei saisi kertoa. Vaimolla on todellakin oikeus tietää! Saattaa saada vaikka mitä sukupuolitauteja pettäjältä. Toivottavasti kerrot ap, vaikka en hyväksykään ihmisiä jotka panevat varattujen kanssa.
Vaimolla on oikeus tietää mutta onko aloittajalla oikeus kertoa tai haluaako vaimo tietää?
Mitä jos tuhoan puolison elämän tällä? Kumpi on pahempi? Se tuho vai valheessa eläminen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tuhoan puolison elämän tällä? Kumpi on pahempi? Se tuho vai valheessa eläminen?
Ap
Puoliso saakoon päättää itse tuhoutuuko elämä tai ei. Ja vastuu asiasta on pettäjällä, hänhän sen tuhon on aiheuttanut jos sellainen on tullakseen.
Yksi oma suhde on päättynyt, kun toinen nainen soitti nimettömänä salaisesta numerosta. Raskaana en ollut, mutta pettäminen ja sen selviäminen tuolla tavoin tuntui pahalta.
Mies oli jättänyt kakkosnaisensa, joka kostoksi soitti minulle. Olin pettämistä epäillyt, mutta mies oli kieltänyt ja väitti vielä naisen soitonkin jälkeen, ettei olisi pettänyt.
En voi sanoa olevani kiitollinen toiselle naiselle hänen soitostaan. Hän kertoi tienneensä silloisen mieheni olevan suhteessa ja silti ryhtynyt suhteeseen. Haukkui miehen minulle täysin lyttyyn, joka kieltämättä silloin tuntui jopa hyvältäkin, koska olin täysin murtunut pettämisestä.
Tuntui tosin hurskastelulta, kun naisen mielestä minun piti tietää ja halusi olla rehellinen. Kertoi kuitenkin vasta siihen, kun hänet itsensä oli jätetty.
Tuskin tulet kehuja saamaan jos otat yhteyttä. Tee se kuitenkin ihan omalla nimelläsi äläkä ala jollain nimettömyydellä tai piilotetulla numerolla kikkailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin tietää.
Olen myös raskaana ja jos olisi minun mies niin todellakin haluaisin tietää.Meillä ei ole seksiä ollut koko raskausaikana ja olen siitä niin katkera että jos vaan kiinni jäisi niin saisin hyvän syyn jättää.
Tuskin kuitenkaan tämä on minun mieheni koska kuviani ei pitäisi olla instassa enkä ole ikinä pois kotoa. Ja harvemmin kyllä mieskään.
Mutta kerro. Jään odottamaan jos puhelin piippaisikin 😉
Hah, ihan kuin mun kirjoittama. Katkeruus vain kasvoi kun seksiä ei ollut ensimmäiseen 10 kk. Vaikeita keskusteluita on käyty ja helppoa ei ole edelleenkään... Saas nähdä miten käy, loppuelämää en aio huonossa suhteessa viettää. Tsemppiä! Älä ota itseesi ja yritä ymmärtää miestäkin (vaikka vaikeaahan se on).
Vierailija kirjoitti:
Olin Seksisuhteessa miehen kanssa, joka asuu avoliitossa naisen kanssa. Näin juuri instagramista, että nainen on siis raskaana ja jäämässä juuri äitiyslomalle - en ajatellut, että suhde on kovin vakava, sillä mies kutsui minua heidän kotiinsa käymään, kun nainen oli työmatkoilla muualla Suomessa. Olemme siis harrastaneet seksiä heidän sängylläänkin.
Tiedän kyllä, etten ole tässä toiminut mitenkään moraalisesti. Mies halusi SM henkistä seksiä, jota oma avovaimo ei sellaisesta pitänyt. On melko estoinen tapaus ilmeisesti, itse taas olin tuossa vaiheessa hyvinkin kokeilunhaluinen. Naisella ei ole mitään tietoa, että mies on sarjapettäjä ja sen verran tiedän, että nainen on tullut petetyksi edellisessäkin suhteessa, kun mies kävi poikainreissuilla maksullisissa...
Olenko siis ilkeä, jos lähetän avovaimolle viestin vai onko se vain itsekästä toimintaa? Lopetin suhteen koska aloin katumaan tätä koko kuviota ja miehen jatkuva seuranhaku alkoi kuvottamaan. Mies oli pienikokoinen ja ilmeisesti traumoja vanhasta avioliitosta ja siksi varmaan sai niin valtavat kiksit SM seksistä ja siitä, että voi kontrolloida ja alistaa naista... Mutta tuhoanko tällä vain avovaimon elämän?
En viitsi edes lukea ketjua, koska vastaus on niin yksinkertainen: olet ilkeä. Olet kostonhimoinen, katkera, ilkeä ja itsekäs.Ën ymmärrä miten sinulle voi tulla edes mieleen tuollainen asia.
t. Samassa tilanteessa aikoinaan ollut, jolla ei käynyt pienessä mielessäkään loukata vaimoa, joka oli täysin syytön osapuoli tilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Laita sille naiselle viesti, missä esittelet itsesi ihan reilusti koko nimellä, kerrot, että et tiedä heidän tilannettaan, mutta luulet toimivasi oikein häntä kohtaan kertomalla, että sinulla on ollut suhde sen miehen kansa. Kerrot miten mies oli esittänyt heidän suhteensa ja pahoittelet suuresti omaa osuuttasi tapahtumiin. Pahoittelet myös jos arviosi kertomisesta oli väärä. Annat puhelinnumerosi jos tulee lisäkysymyksiä ja sanot että sinun osalta suhde on todellakin over. Ja pahoittelet vielä.
Mä haluaisin tietää, enkä tuollaisen viestin saatuani osaisi ampua viestintuojaakaan.
Minä tekisin tuollaisen viestintuojan elämästä helvetin. En siksi, että hän olisi pannut miestäni vaan siksi, että hän tunkeutuisi minun elämääni kertomaan totuuksiaan. En ole koskaan pyytänyt saada tietää, jos minua petetään, koska uskon siihen että mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Ap nimenomaan haluaa loukata.
Tosin provohan tämä on, sen näkee siitä kuinka tarina kehittyy kommenttien myötä.
Ongelma: sinä kerrot, minä siis tiedän. Mutta en kerro miehelle soitostasi, vaan jatkan kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Entä sitten? Minä olen se, joka voittaa. Et onnistuisi loukkaamaan minua, mies jäisi elämääni, ehkä myös sinun elämääsi.
Kerro vaimolle. Hän saa päättää mitä tekee tiedolla.
Joko hän on onnellinen siitä, että asia tuli julki nyt eikä vuosien päästä, tai sitten hän päättää olla uskomatta ja jatkaa suhdetta.
Se on mies joka on päättänyt pilata parisuhteensa. Minusta on naurettavaa, että monet on sitä mieltä ettei petetylle saisi kertoa vaan vaimon pitäisi itse saada asia selville. Mitä helkuttia... Minä olisin NIIN vihainen jos mies olisi vuosia pettänyt ja kukaan ei olisi kertonut minulle siksi ettei vaan pilaisi minun elämää. Niillä kuluneilla vuosilla olisin voinut elää oikeaa elämää eikä kuluttaa niitä valheessa. Pilalla olisi ne yhdessä eletyt vuodet eikä tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin tuollaisen viestintuojan elämästä helvetin. En siksi, että hän olisi pannut miestäni vaan siksi, että hän tunkeutuisi minun elämääni kertomaan totuuksiaan. En ole koskaan pyytänyt saada tietää, jos minua petetään, koska uskon siihen että mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Ap nimenomaan haluaa loukata.
Tosin provohan tämä on, sen näkee siitä kuinka tarina kehittyy kommenttien myötä.
No jotkut ihmiset on vähän epävakaita.
Onko aikomuksesi pilata vieraan ihmisen elämä jos se tulee huomauttamaan sinulle, että lapsesi on varastanut sinulta rahaa sinun tietämättäsi jo pidemman aikaa?
Suurinosa ihmisistä osaa käsitellä epämiellyttäviä asioita. Se että sinä et kykene siihen, ei kerro mitään siitä miten meidän muiden kuuluisi hoitaa tämmöiset tilanteet.
Sä voit aina sulkea silmät siltä pettämiseltä ja jatkaa samaa kuvitteellista parisuhdetta mitä ennenkin jos kerran pettäminen ei haittaa. Mutta naurettavaa on kostaa petetyksituleminen jollekkin muulle kuin miehelle joka sinua on pettänyt.
Mutta tiedän, että teitä on. Epävakaita.
Ehdottomasti kerrot totuuden vaimolle reilusti! Varmasti sultakin tippuu taakka harteilta ja vapuduit tuollaisesta valheesta. Liikaa on tässä maailmassa valhetta ja kulissia. Kaikkien on syytä tietää totuus ja katsoa sitä silmästä silmään, kohdata itsensä.
Aivan olet oikein ap miettinyt! Tsemppiä sulle! Muista, että totuus voittaa aina!
Oon kyllä yllättynyt, että niin moni täällä ei haluaisi tietää, jos puoliso pettäisi. Kaikista paskinta luulis olevan, ku saa tietää viimisenä ehkä vuosien päästä ja altistaa ittensä taudeille. Mieluummin haluaisin tietää raskauden aikana niin, ettei yhteisestä vauva-ajasta jäisi mitään ihania muistoja, joiden vois myöhemmin ajatella olevan valhetta.
Minä haluaisin tietää! Olisi äärimmäisen nöyryyttävää olla höynäytettävä pikkuvaimo, joka omalta osaltaan on uskollinen, mutta ukko hurvittelisi ovelana salarakkaiden kanssa. En ole myöskään mikään läheisriippuvainen, joten epärehellisen kumppanin jättäminen ei olisi hankalaa.
Minä lähettäisin vaimolle vaikka kirjeen, jossa lyhyesti kertoisin asiasta ilman mitään retostelevia yksityiskohtia, ehkä jotain tunnistettavaa silti josta selviää, että olet ollut heidän kodissaan. On sitten vaimon asia nitä tekee ja haluaako uskoa sinua vai do.